[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Eeweep:

En hij heeft daarvoor later ook zijn excuses aangeboden. En het ook niet herhaald.

Oh dat kan , maar heeft een belachelijke straf ervoor gekregen tegen deze opruiing , voor je het weet wordt er wel een zwarte piet in elkaar gemept , en het zijn vaak ook nog hyena's , hier op het dorp zijn zwarte pieten nog in het voorgezet onderwijs leeftijd , je moet er niet aan denken dat je een bericht krijgt dat je dochter neergestoken is vanwege een kinderfeest en die gast komt er mee weg , nadat ie het aangestoken heeft , die straf was veel te laag .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei suggs73:

Oh dat kan , maar heeft een belachelijke straf ervoor gekregen tegen deze opruiing , voor je het weet wordt er wel een zwarte piet in elkaar gemept , en het zijn vaak ook nog hyena's , hier op het dorp zijn zwarte pieten nog in het voorgezet onderwijs leeftijd , je moet er niet aan denken dat je een bericht krijgt dat je dochter neergestoken is vanwege een kinderfeest en die gast komt er mee weg , nadat ie het aangestoken heeft , die straf was veel te laag .

Nee, daar moet je niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

 En omdat die familie rijk is geworden heeft hij geen recht meer om niet discriminerend behandeld te worden? Een beetje rare gedachtegang, om het maar eens gematigd uit te drukken.

Hij heeft t recht om niet discriminerend behandeld te worden.

Evenals wij het recht hebben om Zwarte Piet te zien als de werknemer van sinterklaas, en dat daar in onze ogen niks discriminerend aan is.

Je discrimineert toch ook niet als je in een zwarte auto rijdt.

 

Dat hij daarover een minderwaardigheids complex over heeft kunnen wij niks aan doen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het zou mooi zijn dat er nog minstens twee actie groepen opgericht worden:

K.O.J.A; Kick Out Jerry Afriye

 

En :

K.O.E.R ; Kick Out Extinction Rebellion.

 

Die laatste is z.g een club die zich tot doel gesteld heeft om klimaat verandering tegen te gaan.

Nu hebben ze zich blijkbaar aangesloten bij KOZP om in Etten Leur te protesteren ( rellen ) tegen zwarte piet.

Daarmee komt de ware aard naar boven: het klimaat en racisme hoeven niet, a priori, iets met elkaar te maken te hebben.

Blijkbaar is Extinction Rebellion alleen maar te doen om een excuus te hebben om rellen te schoppen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei europeaan:

Het zou mooi zijn dat er nog minstens twee actie groepen opgericht worden:

K.O.J.A; Kick Out Jerry Afriye

 

En :

K.O.E.R ; Kick Out Extinction Rebellion.

 

Die laatste is z.g een club die zich tot doel gesteld heeft om klimaat verandering tegen te gaan.

Nu hebben ze zich blijkbaar aangesloten bij KOZP om in Etten Leur te protesteren ( rellen ) tegen zwarte piet.

Daarmee komt de ware aard naar boven: het klimaat en racisme hoeven niet, a priori, iets met elkaar te maken te hebben.

Blijkbaar is Extinction Rebellion alleen maar te doen om een excuus te hebben om rellen te schoppen.

Klopt helemaal , een deel van XR wordt gewoon betaald door Soros , gewoon om chaos te schoppen met als doel de politiek te beinvloeden , lijkt erop dat XR een uitzendbureau is voor demonstranten en relschoppers .

 

3 uur geleden zei Eeweep:

Ons hele land is rijk geworden door kolonisatie, slavenhandel en slavenarbeid, nu ga jij het hebben over één familie? En omdat die familie rijk is geworden heeft hij geen recht meer om niet discriminerend behandeld te worden?

En dan ga je voor jezelf een grachtenpand uitzoeken en opeisen ? er is niet 1 zwarte familie rijk geworden hé , het was voor die landen een zeer lucratieve handel , stonden klaar op de kade om ingeladen te worden naar Amerika ,ik denk dat die rijkdom van die handel maar bij een beperkte club is terecht gekomen , of denkt u dat het ook bij de mensen in plaggenhutten is terecht gekomen? denk het niet , maar ondertussen kan elke blanke op de knieen om excusen en een schade vergoeding te betalen want wit , nah dacht het niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Eeweep:

Als je je deur niet op slot doet zijn er geen inbrekers

Als je als vrouw ja zegt tegen iedereen die seks met je wilt zijn er geen verkrachters

Als je je autosleutels inlevert bij iedereen die er om vraagt zijn er geen autodieven

 

Snap je nu hoe absurd die opmerking van jou is? KOZP heeft gewoon het recht om te demonstreren tegen het gebruik van de figuur zwarte piet. Dat ze dat doen begrijp ik ook, zelf denk ik: "het zal toch wel meevallen?¨, maar ik ben dan ook niet gekleurd.

Ach man ga toch heen. Niemand hoeft ongevraagd bij me binnen te komen! of de deur nu op slot is of niet!

geef ik mijn autosleutels af aan iemand die erom vraagt  dan geef ik toestemming anders geef ik de sleutels niet af. En als mijn vrouw "ja "zegt geeft ze ook zelf toestemming, dus wie wil je dan waarvan van beschuldigen?

 

Die clownsclub die je nu aan het verdedigen bent vraagt niets en doet gewoon. maar vinden het wel raar dat ze op hun flikker krijgen of met vis op hun donder gegooid  worden, wat mij betreft niks meer dan terecht. Hoe durf je om hier in NL een kinderfeest te verstoren.

 

 

 

Precies zo het moet, En let even op wat een kleurling er zelf over zegt! Een man naar mijn hart!  

 

Misschien waren ze wel gelukkig met een figuur als jouw in Botswana maar hier in NL kotsen we van figuren als jij.

  • Like 2
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei HendrikJansen:

Misschien waren ze wel gelukkig met een figuur als jouw in Botswana maar hier in NL kotsen we van figuren als jij.

Ga je lekker? Misschien is het beter voor jouw hart als je op tijd naar bed gaat in plaats van achter het toetsenbord te zitten briesen.

Iets meer on topic: in een democratie moet naar meer stemmen worden geluisterd dan alleen naar de stem van ene Hendrik Jansen, daat zijn die 2e-kamer-verkiezingen voor.

  • Like 3
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

En dat is nu dan ook net het "probleem".

Als gevolg van het meer partijen stelsel zoals in Nederland (veels te veel partijen als je het mij vraagt) gaan al die standpunten die "JOUW" partij aandraagt, in afgezwakte vorm plaats nemen. Juist omdat geen partij een absolute meerderheid heeft, zijn alle partij standpunten een compromis onderhevig.....

Ik hoef voor mij geen 2 of 3 partijen verkiezing, maar het aantal dat er in Nederland mee doen werkt een snelle formatie niet echt in de hand. En dan nog maar niet te spreken over het zo on-democratisch gewauwel dat die niet met die wil.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Murphy:

Als gevolg van het meer partijen stelsel zoals in Nederland (veels te veel partijen als je het mij vraagt) gaan al die standpunten die "JOUW" partij aandraagt, in afgezwakte vorm plaats nemen. Juist omdat geen partij een absolute meerderheid heeft, zijn alle partij standpunten een compromis onderhevig.....

Het wordt inderdaad best onwerkbaar zo met al die partijen. Van de andere kant: democratie moet wel rekening houden met álle inwoners van een land. Dat houdt ook in dat een meerderheid niet per se altijd 100% zijn zin moet hebben. Voorbeeld: alle subsidiegeld voor sport hoeft niet alleen naar voetbal te gaan, het maakt het wonen in het land wat leuker als een sport als curling ook beoefend kan blijven wonen. Waarmee ik maar wil zeggen dat zowel alle leuke dingen als alle minder leuke dingen redelijk verdeeld moeten blijven over de hele bevolking van een land, niet dat een meerderheid euforisch rondhuppelt met een harpje in de hand en een minderheid onder de rook van Tata steel met de hand riolen moet gaan uitgraven om die meerderheid genoeg vrije tijd voor muziekles te geven. Het aloude geven en nemen, zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei andremast:

Tsja of je ziet door de bomen het bos niet meer🤔

Dan heb je een (voor jou) te moeilijk probleem aangepakt en moet je er hulp bij vragen. een auto ontwikkelen vanaf helemaal niets en die ook goedgekeurd krijgen op de weg, als seriewagen) lukt tegenwoodig ook niemand meer in zijn eentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Misschien voor sommigen wel even goed om te luisteren wat deze man echt te zeggen heeft. Zonder dat ie "afgeslacht"word door die WEF bende

Voor sommige?

 

Voor het overgrote deel van de Nederlanders bedoel je. Ik heb teveel naar zijn onzin geluisterd. Zijn filmpjes sla ik tegenwoordig over 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hendrik, jij komt er openlijk voor uit dat je Baudet een geweldige vent vind. Wat ik opzich al dapper vind maar dat terzijde.

 

Ontken jij ook de jodenvervolging. Of vind jij op zijn minst dat het hun eigen schuld is.

 

Steun jij ook Poetin en vind je daarmee dus ook dat Oekraïne geen soevereine staat is en keur je dus ook de deportatie van Oekrainse kinderen goed en meer van dat soort gruweldaden.

 

Die meningen kom ik namelijk tegen van Baudet. Daar moet je overigens wel even zelf onderzoek naar doen want die komen niet zomaar bovendrijven als je Baudet googeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei shompie:

Hendrik, jij komt er openlijk voor uit dat je Baudet een geweldige vent vind. Wat ik opzich al dapper vind maar dat terzijde.

 

Ontken jij ook de jodenvervolging. Of vind jij op zijn minst dat het hun eigen schuld is.

 

Steun jij ook Poetin en vind je daarmee dus ook dat Oekraïne geen soevereine staat is en keur je dus ook de deportatie van Oekrainse kinderen goed en meer van dat soort gruweldaden.

 

Die meningen kom ik namelijk tegen van Baudet. Daar moet je overigens wel even zelf onderzoek naar doen want die komen niet zomaar bovendrijven als je Baudet googeld

Ron , wij hebben al eerder prive een discussie gehad over onder andere jeugdzorg, daarvan zijn in de tijd tussen onze discussie en nu al een aantal dingen opgehelderd in het nieuws. idd. jeugdzorg is niet zo braaf zoals ik je al zei.

 

Waarom zou ik jodenvervolging ontkennen? ik neem mensen zoals ze zijn zonder hun godsdienst te kennen. Vind ik je een lul. Dan vind ik dat. Of je nu een jood bent of hamas. 

 

Ik steun Poetin zeker in zijn strijd om Ukraine idd. niet omdat ik Putin een geweldige vent vind, maar wel omdat ik gelezen heb wat Amerika bijvoorbeeld uitvreet in Ukraine en dat die filmster. Zelenski dat gewoon mee akkoord gaat. Waarschijnlijk vanwege de centjes en zijn roem.  

 

Ook die lamlul. Hoe heet die? Kees Huizinga? Die volg ik wekelijks in zijn vlog op nieuwe oogst.  die kan niks anders als Putin de schuld geven van de ellende in zijn nieuwe land. Waarschijnlijk is hij wel 1 van de uitverkorenen, Wie zit er anders met Rutte in een restaurant in Kiev te dineren in oorlogstijd.En dat terwijl die ook heel makkelijk naar NL kan komen zoals hij meermaals heeft laten zien de laatste tijd.

 

Neu  Ron, jij mag denken wat je wil en je moet zeker stemmen op wie jij wil. /maar dat ga ik ook zeker doen.

 

Heb jij al gehoord dat het nieuwe Jeruzalem in Ukraine gebouwd gaat worden bijvoorbeeld. Ja ik weet het. Allemaal wappie verhalen en complotdenken. Maar he. Het is te vinden behalve op de media gesponsord door het grote geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei shompie:

Hendrik, jij komt er openlijk voor uit dat je Baudet een geweldige vent vind. Wat ik opzich al dapper vind maar dat terzijde.

 

Ontken jij ook de jodenvervolging. Of vind jij op zijn minst dat het hun eigen schuld is.

 

Steun jij ook Poetin en vind je daarmee dus ook dat Oekraïne geen soevereine staat is en keur je dus ook de deportatie van Oekrainse kinderen goed en meer van dat soort gruweldaden.

 

Die meningen kom ik namelijk tegen van Baudet. Daar moet je overigens wel even zelf onderzoek naar doen want die komen niet zomaar bovendrijven als je Baudet googeld

Waar haal je de hele onzin van deportatie van Ukrainse kinderen weg als ik vragen mag?  Wat is er sinds 2014 met Russisch sprekenden/ denkenden gebeurt in Ukraine?   Waar zijn onze Nederlandse kinderen dan? { De toeslagenaffaire} of vind je dat niet belangrijk?   Ik woon in Nederland Ron, Niet in Ukraine!

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei HendrikJansen:

Waar haal je de hele onzin van deportatie van Ukrainse kinderen weg als ik vragen mag?  Wat is er sinds 2014 met Russisch sprekenden/ denkenden gebeurt in Ukraine?   Waar zijn onze Nederlandse kinderen dan? { De toeslagenaffaire} of vind je dat niet belangrijk?   Ik woon in Nederland Ron, Niet in Ukraine!

En daarmee kom je mede weer op onze discussie Ron. Jeugdzorg. Die instelling waar zoveel  ongeïnteresseerd volk werkt dat ze dit gewoon hebben laten gebeuren. Ook een overheid kan je terug roepen op hun daden als je maar de juiste argumenten hebt.

 

Ik zal er heel eerlijk voor uitkomen.

 

Maar Nederland was te klein geweest voor Rutte als ik 1 van de ouders was geweest wiens kinderen weg/ afgehaald waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik weet genoeg Hendrik.

 

Maar zoals ik eerder al zij. Dapper dat je erevoor uit komt. 

 

Persoonlijk wil ik niets met mensen te maken hebben die zo denken als jij. 

 

Maar dat is persoonlijk. En ik ga verder ook zeker niet meer in discussie met jou hierover.

 

Ik walg ervan. Maar dat is weer mijn persoonlijke mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei shompie:

Ik weet genoeg Hendrik.

 

Maar zoals ik eerder al zij. Dapper dat je erevoor uit komt. 

 

Persoonlijk wil ik niets met mensen te maken hebben die zo denken als jij. 

 

Maar dat is persoonlijk. En ik ga verder ook zeker niet meer in discussie met jou hierover.

 

Ik walg ervan. Maar dat is weer mijn persoonlijke mening

Ja dat snap ik dan weer wel.  Als je mensen aan het geweten komt word het lastig idd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden