[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Slowaakse vrachtwagenchauffeurs sluiten zich aan bij Poolse blokkade aan grens met Oekraïne


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
35 minuten geleden zei RobNiat:


Hitler heeft ook vele positieve dingen gedaan voordat hij Duitsland in een decennialange ellende stortte… (om er maar even een Godwinnetje tegenaan te gooien)

Keer het boekje opendoen van de Amerikaanse overheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cijfers zijn cijfers, men heeft mij wijsgemaakt dat er een parallelle economie is in Rusland die verhoudingsgewijs groter is dan hier.

Ten tijde van Jeltsin was er een soort maffia die de zelfstandige terroriseerde, betalen of uw winkel vliegt in brand of andere baldadigheden.

De oligarchen hebben een heel stuk van hun macht moeten inleveren.

Het is ginder ook niet al koek en ei maar men moet de zaken altijd van meerdere kanten bekijken en niet alleen met een westerse bril op.

Bij deze verheerlijk ik niet Rusland maar ik verketter het ook niet.

De colleges en interviews van Marie-thérèse ter Haar zijn daarvoor interessant, zij heeft zowel in Rusland als in Oekraïne goede contacten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eesti:

En hier niet zekers, een klokkenluider heeft hier ook geen leven, het is overal het zelfde schop tegen de schenen van de overheid en je kan ze schudden. Voorbeelden genoeg.

Een klokkenluider heeft hier zelfs een speciale wet om hem/haar te beschermen. In ieder geval wordt die klokkenluider wel in leven gelaten en niet in de gevangenis gestopt. En we hebben het hier ook de hele tijd over kritiek op de regering cq. de regeringsleider zelf, hè? Natuurlijk zal de klokkenuider wel moeten bewijzen dat er wat te luiden valt, en natuurlijk is niet iedereen daar even blij mee. Maar vergiftigd worden, een schijnproces? Nee, daar hoeft een klokkenluider in dit land geen rekening mee te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Eeweep:

Een klokkenluider heeft hier zelfs een speciale wet om hem/haar te beschermen. In ieder geval wordt die klokkenluider wel in leven gelaten en niet in de gevangenis gestopt. En we hebben het hier ook de hele tijd over kritiek op de regering cq. de regeringsleider zelf, hè? Natuurlijk zal de klokkenuider wel moeten bewijzen dat er wat te luiden valt, en natuurlijk is niet iedereen daar even blij mee. Maar vergiftigd worden, een schijnproces? Nee, daar hoeft een klokkenluider in dit land geen rekening mee te houden.

 

En gij geloofd da.

 

Paul Demaegt klokkenluider bij RTT zijn leven was daarna om zeep. De officiële versies zullen iets anders vertellen maar ik heb deze persoonlijk gekend en zijn versie was ietsje anders. Deze was inwoner van De Pinte waar ik 45 jaar gewoond heb.

 

Julian Assange, u wel bekent.

 

Niet akkoord met de corona maatregelen of met de klimaat doelstellingen. Er zijn verschillende mensen gebroodroofd en konden geen bankrekening meer krijgen.

De landbouwers die zelfmoord gepleegd hebben omdat hun bedrijf niet de juiste vergunningen meer konden krijgen door de klimaatdoelstellingen (de officiële versie klinkt terug anders.)

 

Hier doet men het anders maar het eindresultaat is hetzelfde.

 

Of in België roepen in het parlement "Vive la République" pang, pang en gij zijt af.

Echt gebeurd.

 

In Mechelen een spandoek uitrollen met " Weg met de Islam" 6 maanden effectief.

Thierry Baudet een klop op zijn hoofd geven, na een uurtje mocht de man terug beschikken.

 

Geloof mij het is overal hetzelfde, de methodes zijn anders maar het resultaat is hetzelfde.

Kritisch blijven en niet alles klakkeloos aannemen wat de overheid en de gazetten zeggen.

 

En nu ga ik mij nog even bezighouden met de beestjes en mijn hofke.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei Eesti:

Julian Assange, u wel bekent.

Woont niet in Nederland. Ik heb het niet over het grote, boze, westen tegen Rusland, maar ik vergelijk de Nederlandse staat met die van Rusland. Overigens, ik heb niets gehoord over vergiftigingspogingen die Assange heeft moeten overleven. Ook niet over processen achter gesloten deuren.

 

37 minuten geleden zei Eesti:

Niet akkoord met de corona maatregelen of met de klimaat doelstellingen. Er zijn verschillende mensen gebroodroofd en konden geen bankrekening meer krijgen.

De landbouwers die zelfmoord gepleegd hebben omdat hun bedrijf niet de juiste vergunningen meer konden krijgen door de klimaatdoelstellingen (de officiële versie klinkt terug anders.)

 

Hier doet men het anders maar het eindresultaat is hetzelfde.

Ah, zogauw je tegenslag krijgt ligt dat aan de staat? Waarom konden die mensen geen bankrekening meer krijgen? Omdat ze het niet eens waren met de coronamaatregelen? Of omdat ze het niet eens waren met de klimaatmaatregelen? Of omdat ze de wet overtraden? Ik ben het vaak genoeg niet eens met maatregelen, maar ik heb er nooit last van gehad dat ik geen bankrekening meer kon krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Vledder:

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook in Nederland klokkenluiders zijn geweest die heel slecht behandeld zijn en jaren hebben moeten vechten voor eerherstel. 
Fred Spijkers
Frits Veerman
Ad Bos
 

Tuurlijk, er was er zelfs een die door het koninklijk huis persoonlijk werd tegengewerkt. iets van 30 of 40 jaar lang. Heel kwalijk, maar nog steeds niet van het kaliber tegenspraak = dood (of lange gevangenisstraf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Vledder:

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook in Nederland klokkenluiders zijn geweest die heel slecht behandeld zijn en jaren hebben moeten vechten voor eerherstel. 
Fred Spijkers
Frits Veerman
Ad Bos
 

 

Echt he, getreiterd, gevolgd en tegengewerkt. Niet gevangen gezet, vergiftigd of uit een raam gegooid.

 

Echt hoor, onder Poetin is Rusland een paradijsje geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei shompie:

 

Echt he, getreiterd, gevolgd en tegengewerkt. Niet gevangen gezet, vergiftigd of uit een raam gegooid.

 

Echt hoor, onder Poetin is Rusland een paradijsje geworden

 

Eentje vergeten: van de trap vallen.

 

Psychologische marteling bestaat.

 

En ik zit nog altijd bij de Vlad op schoot, gezellig zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
27 minuten geleden zei Eesti:

 

Eentje vergeten: van de trap vallen.

 

Psychologische marteling bestaat.

 

En ik zit nog altijd bij de Vlad op schoot, gezellig zeg!

 

 

Er loopt er hier nog zo een. Persoonlijk walg ik van mensen die zo denken. Het doet mij dan weer wel goed dat het gelukkig maar een klein deel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Eesti:

In Mechelen een spandoek uitrollen met " Weg met de Islam" 6 maanden effectief.

 

Je moet wel het hele verhaal vertellen: 

Er waren 4 leden van het extreemrechtse Voorpost veroordeeld. 3 voorwaardelijk en 1 effectief.
Dit vonnis is in hoger beroep vervallen. Dus er is geen veroordeling. 

 

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/09/voorpost-hof-beroep/

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Vledder:

 

Je moet wel het hele verhaal vertellen: 

Er waren 4 leden van het extreemrechtse Voorpost veroordeeld. 3 voorwaardelijk en 1 effectief.
Dit vonnis is in hoger beroep vervallen. Dus er is geen veroordeling. 

 

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/09/voorpost-hof-beroep/

 

Aha mijn bron heeft een foutje gemaakt, zal mij genoodzaakt voelen om een klacht in te dienen bij de directie. (graptje).

Apropos de Poolse truckers houden nog altijd de grens dicht voor zover mijn informatie juist is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Persoonlijk denk ik dat het er eentje is die je verlinkt als je iets doet wat niet gepast is.

 

Je weet wel, wat je wel eens in films ziet. Dat iemand iemand verlinkt zodat hij er zelf beter van denkt te worden.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei HendrikJansen:

Wat maken we ons druk om Putin en Zelensky. Niemand die ook maar rept over de toeslagenouders en hun verdwenen kinderen. Zijn we die al vergeten soms?

Nee, maar daar hebben we het nu niet over. Net zo min als over zomervakantie, abseilen, kopvoddentax, Puk van de Petteflat of Swiebertje.

bewerkt door Eeweep
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Wat maken we ons druk om Putin en Zelensky. Niemand die ook maar rept over de toeslagenouders en hun verdwenen kinderen. Zijn we die al vergeten soms?


Het is allemaal een complot Hendrik. Putin is Oekraïne binnengevallen om onze aandacht af te leiden van wat er is gebeurd in de toeslagenaffaire. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei HendrikJansen:

Wat maken we ons druk om Putin en Zelensky. Niemand die ook maar rept over de toeslagenouders en hun verdwenen kinderen. Zijn we die al vergeten soms?

 

Putin en de toeslagenouders kan men aan elkaar koppelen als een slechte grap.

Nederland is 1 van de landen die Putin veroordeeld wil zien voor het ontvoeren van kinderen, en wat is het toeslagen affaire? Iets van de pot en de ketel?

https://www.hln.be/buitenland/ouders-die-beschuldigd-worden-van-verwaarlozing-en-ontvoering-vluchten-naar-polen-en-mogen-daar-hun-4-kinderen-gewoon-houden~abadec45/#:~:text=ministerie van Justitie-,Ouders die beschuldigd worden van verwaarlozing en ontvoering vluchten naar,heeft onderdak gekregen in Polen.

Allé ja ze doen maar, maar voor deze mensen is dit vreselijk.

Daarmee zitten we terug in Polen.

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei Eesti:

 

Putin en de toeslagenouders kan men aan elkaar koppelen als een slechte grap.

Nederland is 1 van de landen die Putin veroordeeld wil zien voor het ontvoeren van kinderen, en wat is het toeslagen affaire? Iets van de pot en de ketel?

https://www.hln.be/buitenland/ouders-die-beschuldigd-worden-van-verwaarlozing-en-ontvoering-vluchten-naar-polen-en-mogen-daar-hun-4-kinderen-gewoon-houden~abadec45/#:~:text=ministerie van Justitie-,Ouders die beschuldigd worden van verwaarlozing en ontvoering vluchten naar,heeft onderdak gekregen in Polen.

Allé ja ze doen maar, maar voor deze mensen is dit vreselijk.

Daarmee zitten we terug in Polen.

 

Vergelijk jij nu werkelijk het deporteren van kinderen uit Oekraïne zodat deze pro Russisch worden opgevoed met het uithuisplaatsen van kinderen omdat het thuis niet gaat doordat de Nederlandse overheid er een puinzooi van heeft gemaakt?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eesti:

 

Waaruit blijkt dat de zorgen die de Nederlandse én de Belgische Jeugdzorg over deze mensen hebben onterecht zijn? 
Er is hen hulp aangeboden in Nederland, die weigerden ze. Zijn naar Duitsland gevlucht en toen naar België. Daar is een nieuwe melding binnengekomen. Daar is een Jeugdbeschermingsmaatregel genomen waarbij de kinderen onder toezicht (gewoon thuis) werden geplaatst. Kinderen moesten naar school en mochten niet naar het buitenland. 
Daar hadden ze vervolgens lak aan en zijn naar de rechtsstaat Polen gevlucht. Daar doen ze blijkbaar alleen iets als er sprake is van geweld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Vledder:

 

Waaruit blijkt dat de zorgen die de Nederlandse én de Belgische Jeugdzorg over deze mensen hebben onterecht zijn? 
Er is hen hulp aangeboden in Nederland, die weigerden ze. Zijn naar Duitsland gevlucht en toen naar België. Daar is een nieuwe melding binnengekomen. Daar is een Jeugdbeschermingsmaatregel genomen waarbij de kinderen onder toezicht (gewoon thuis) werden geplaatst. Kinderen moesten naar school en mochten niet naar het buitenland. 
Daar hadden ze vervolgens lak aan en zijn naar de rechtsstaat Polen gevlucht. Daar doen ze blijkbaar alleen iets als er sprake is van geweld. 

 

 Er werd een dossier opgestart en besloten om hen in een pleeggezin te plaatsen.

 

Dit staat in bovenstaand artikel van Hln. Het Laatste Nieuws niet juist, ik niet juist.

 

Sociaal.net heeft een artikel met: "Er wordt veel te snel besloten om een kind uit huis te plaatsen. 

 

De alternatieve media en de oppositie hebben hierover al vragen gesteld.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een aantal jaar jeugdzorg/pleegzorg van dichtbij meegemaakt. Ik heb kinderen gezien waarvan je aan het gezicht niet zag of het een jongen of een meisje was zo mishandeld. En altijd wilde het kind terug naar de ouders.

 

Dus zo'n foto zegd mij helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-12-2023 om 11:59 zei shompie:

Ik heb een aantal jaar jeugdzorg/pleegzorg van dichtbij meegemaakt. Ik heb kinderen gezien waarvan je aan het gezicht niet zag of het een jongen of een meisje was zo mishandeld. En altijd wilde het kind terug naar de ouders.

 

Dus zo'n foto zegd mij helemaal niets.

https://www.hartvannederland.nl/persoonlijke-verhalen/fouten-bij-jeugdzorg-gedupeerde-ouders-komen-met-massaclaim

 

ik zou nog maar een wijntje nemen op je harte kindje.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-12-2023 om 23:00 zei Murphy:

Murphy is ff van slag.

Heb mijn sigaar van schrik doorgeslikt.

Op een forum zitten en tegen alles en iedereen aanschoppen, daar kan ik nog wel mee leven....

Maar, op een forum zitten waarvan een of meerdere leden ronduit zegt dat ie liever Putin heeft dan het haagse pleps......

 

Misschien ff een reminder: 

In de westerse democratie, lees Nederland oa, mag je, kan je, ongestraft commentaar leveren op alles en iedereen.

Op het CF bijvoorbeeld kan je zeggen dat je het niet eens bent met de haagse kliek.

Je zou zelfs OPENLIJK kunnen zeggen dat jij als man liever een mannelijke partner wilt liefhebben dan een vrouw.

Je kunt ook gewoon zeggen wat je van de oorlog speciale militaire operatie in Ukraine vindt.

 

Bij kameraad Putin daarentegen........

 

Niemand hier zegt dat ie liever Putin heeft Murphy!  Dat lees je zeker van mij helemaal fout Maar begrijp ik je nu goed dat je zegt dat niemand  enig gevoel mag hebben voor wat Putin nu in Ukraine doet?  Ben jij vergeten? / op de hoogte wat er sinds 2014 in de Ukraine gaande is met Russisch sprekenden?  

 

Maar jij wil met dit verhaal een ander een mening ontnemen? Of zie ik het helemaal verkeerd?

 

 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden