[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Slowaakse vrachtwagenchauffeurs sluiten zich aan bij Poolse blokkade aan grens met Oekraïne


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
6 uur geleden zei albertvv:

maar hebben met hun politieke spel in de afgelopen jaren wel MEDE voor gezorgd dat er nu een heel land in de rotzooi zit.

 

. en dat politiek spel (EU lidmaatschap dat tzt voor Oekraïne op een presenteerblaadje klaar staat) terwijl landen op de Balkan al jaren aan het lijntje worden gehouden omtrent toetreding.. dat wordt opnieuw een kruidvat, vrees ik.

 

Het is een hoop ellende in de wereld, ik keur de oorlog niet goed en dat wat sommige burgers daar overkomt zal verschrikkelijk zijn.  Echter, is dat allemaal een reden om op vele gebieden 'de sluizen' aan hulp en verzachtende maatregelen' vanuit de EU maar open te zetten?

 

Ik heb daar wel moeite mee als ik langs een chaletpark voor opvang van Oekraïners rijdt en er een dikke S-klasse en 7 serie (okay, natuurlijk wel de modelgeneratie van eind jaren 90..maar toch...) staat op Oekraïnse kentekenplaten. Zie ik jonge knapen uit de chalet stappen.. dan denk ik: wat doen jullie zo'n hele dag hier? Zeker met de wetenschap dat er toch wel wat documenten geritseld zijn dat die jongelui, op papier, toestemming hebben om hun land uit te gaan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Amerika:

2 kernbommen op Japan (USA mag dat, een ander niet)

Korea

Vietnam en omgeving

Perzië nu Iran

Irak

Servië en omgeving

Libië

Syrië

Afghanistan

Zo maar enkele uit de losse pols, zal er wel enkele vergeten zijn.

Vuurtje stook in Georgië, Kazakstan, Afrikaanse landen en Zuid-Amerikaanse landen enz.,enz.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Murphy:

Ik reageerde op jouw eigen melding, hoe duidelijker wil je het hebben?

 

Wat er sinds 2014 gaande is in Ukraine met de russisch sprekende? Ik kan wel iets bedenken. Was het niet uitgerekend Rusland dat de grenzen toen al overgetrokken is?

Wat zouden de belgen zeggen indien nederland vlaanderen binnentrekt en zegt dat ze de nederlands sprekende komen bevrijden?

 

Ik vind dat anno 2022 dispuut over grenzen aan de onderhandelingstafel horen en niet in de loopgraven!

 

En hier laat ik het bij.

 

Een betere vergelijking is: De Vlamingen verplichten de Walen van Nederlands te praten en schrijven, media alles Vlaams en als ze het niet doen klopt erop en vermoord er maar een paar.

Hoe lang zal het duren dat Frankrijk aan ons voordeur zal staan met stoppen of we schieten.

 

De onderhandelingstafel: wie vloog er vierklauwens naar Kiev om de onderhandelingen te stoppen? Onze goeie vriend Boris Johnson.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Ik heb daar wel moeite mee als ik langs een chaletpark voor opvang van Oekraïners rijdt en er een dikke S-klasse en 7 serie (okay, natuurlijk wel de modelgeneratie van eind jaren 90..maar toch...) staat op Oekraïnse kentekenplaten. Zie ik jonge knapen uit de chalet stappen.. dan denk ik: wat doen jullie zo'n hele dag hier? Zeker met de wetenschap dat er toch wel wat documenten geritseld zijn dat die jongelui, op papier, toestemming hebben om hun land uit te gaan.

 

 

 

Oekraïne bestaat uit verschillende delen zoals: de Donbas, het westen met Kiev en lviv (Lemberg) dat westers georiënteerd is en weinig of niets van de oorlog voelen, dan nog Hongaren, Roemenen en nog enkele andere.

Oekraïne is corrupt tot en met en was het putteke aan het inschuiven daardoor wilden oa de russisch gezinden terug aansluiten bij Rusland die uit het dal was geraakt. Dat is 1 van de redenen van de oorlog.

En de Oekraïnse vluchtelingen zijn zoals het gros van de vluchtelingen; profiteurs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei Eesti:

En de Oekraïnse vluchtelingen zijn zoals het gros van de vluchtelingen; profiteurs.

dat ben ik niet met u eens,hier in ons dorp zijn er ook een deel in een vakantievoorziening, die zijn toch gemiddeld allemaal 60 plus van leeftijd en hadden echt niets bij zich toen ze hier aankwamen, enkel de kleding die ze aan hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gros van de vluchtelingen betekend: de meerderheid, en een meerderheid is niet allemaal, er zijn echte vluchtelingen en dat die geholpen worden ok, maar er komt ook een bende crapuul en profiteurs mee die de boel verzieken voor de echte vluchteling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei jean3:

dat ben ik niet met u eens,hier in ons dorp zijn er ook een deel in een vakantievoorziening, die zijn toch gemiddeld allemaal 60 plus van leeftijd en hadden echt niets bij zich toen ze hier aankwamen, enkel de kleding die ze aan hadden.

Zetten die de kachel ook op 27 graden in hun kotje op jouw kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei RobNiat:


Nu ben ik wel benieuwd naar een bron. 
 

Dit heb je toch niet uit die mainstream media die je altijd verguist?

Je moet alles in de gaten houden Rob. anders krijg je een eenzijdige mening niet dan.

 

Maar het heeft in diverse kranten gestaan zowel mainstream als op het"wappie"nieuws

 

hier een link met een betaalmuur

 

https://www.destentor.nl/almelo/oekrainers-stoken-verwarming-in-caravans-op-tot-27-graden-dat-zijn-ze-van-thuis-gewend~a03c6637/

 

En hier een link zonder betaalmuur

 

https://nieuwrechts.nl/95717-gemeente-kampt-met-extra-kosten-door-oekraense-vluchtelingen-stoken-verwarming-op-tot-27-graden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

 

 Zie ik jonge knapen uit de chalet stappen.. dan denk ik: wat doen jullie zo'n hele dag hier? Zeker met de wetenschap dat er toch wel wat documenten geritseld zijn dat die jongelui, op papier, toestemming hebben om hun land uit te gaan.

De oudste van mijn zus heeft nu een relatie met een meid uit de Oekraïne (elkaar leren kennen op het werk in de horeca). Zij heeft een diploma in psychologie en zou om die reden normaliter niet het land uit mogen om daar te helpen (haar woorden). Evengoed gaat ze om de zoveel weken een paar weken terug om haar familie te zien, zonder problemen bij de grens of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-12-2023 om 01:16 zei albertvv:

Ik ben het absoluut niet eens met de Russen

Ik denk dat het grootste deel van het volk helemaal geen oorlog wilde , het is de bovenlaag die verslaafd is aan macht en grootheidswaanzin , maar ben het met u eens , het westen heeft ook lopen rommelen om de Ukraine naar het westen te krijgen , vanwege de grondstoffen en voedsel , ik moet het nog zien , Ukraine lijkt een langdurige oorlog tegen de Russen niet aan te kunnen , de EU bouwt de voedselvoorziening hier af en ze gaan Ukraine niet bij de EU krijgen , resultaat hogere voedsel prijzen , waardoor alternatieven een kans gaan krijgen wat anders veel te duur was en we gedwongen worden die richting op te gaan als consument , 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden