[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Slowaakse vrachtwagenchauffeurs sluiten zich aan bij Poolse blokkade aan grens met Oekraïne


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid

https://www.transport-online.nl/site/161270/slowaakse-vrachtwagenchauffeurs-sluiten-zich-aan-bij-poolse-blokkade-aan-grens-met-oekraine/?fbclid=IwAR1-4_XjXgDy4RIkGFWM_xy5ziLIzhBaqhUKS6EIwTLMX0rSG0JcNxOhNDc_aem_ATde85hZ1bnuk4CVcv3wcZgbqsdOOmUPlDTuIzmyujNBxccD1FMA5FNeo9eqAVG8fJk
 

 

BRATISLAVA - Slowaakse vrachtwagenchauffeurs hebben vrijdag de belangrijkste grensovergang met Oekraïne geblokkeerd. De Slowaakse demonstranten sluiten zich daarmee aan bij Poolse collega's die al langer protesteren tegen volgens hen oneerlijke concurrentie van Oekraïense vrachtwagenchauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Ironisch, dat nu de Slowaken en Polen er op aandringen dat de regels teruggedraaid worden omdat Oekraïners te goedkoop zouden werken. 
 

Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat “wij” datzelfde over “hun” zeiden. 

is het niet zo dat de ukrainers nu veel voordelen putten uit de " oorlog" die er in hun land heerst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
3 uur geleden zei HendrikJansen:

is het niet zo dat de ukrainers nu veel voordelen putten uit de " oorlog" die er in hun land heerst?

Nou dan, noem dan maar eens wat voordelen op, die een land in oorlog, sorry, speciale militaire operatie, o, nee, denazificering.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Murphy:

Nou dan, noem dan maar eens wat voordelen op, die een land in oorlog, sorry, speciale militaire operatie, o, nee, denazificering.....

 

Die voordelen kan ik niet noemen Murphy. En die zie ik idd ook niet bij een land in oorlog. Maar de Polen en Slowaken denken daar anders over getuige de blokkades aan de grenzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei HendrikJansen:

Die voordelen kan ik niet noemen Murphy. En die zie ik idd ook niet bij een land in oorlog. Maar de Polen en Slowaken denken daar anders over getuige de blokkades aan de grenzen.

En omdat iemand anders er anders over denkt dan jij dat doet bagatelliseer je het dan ook maar door die aanhalingstekens? Raar, als je in aanmerking neemt dat jij je vrijwel nooit iets aantrekt van wat anderen denken. Daar ben je dan wel erg selectief in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb net eens het een en ander op het www bekeken.
Als je een beetje zoekt vind je hier en daar wel een kaartje waarop je kan
zien dat het grootste gedeelte van de oorlog zich afspeelt in 25% van het land.

Ik wil dus niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar er is toch een groot gedeelte
waar het redelijk veilig is.
Dus daar gaat het transport ook gewoon door neem ik aan.
Ook die Nederlandse boer die op youtube vlogt die boert ook gewoon door.

Wat opvalt is dat sinds het geweld in Gaza, het nieuws over Ukraine steeds minder
wordt, wat niet wil zeggen dat er niets meer gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Wat opvalt is dat sinds het geweld in Gaza, het nieuws over Ukraine steeds minder
wordt, wat niet wil zeggen dat er niets meer gebeurt.

 

Laat dat nou net de bedoeling van Hamas geweest zijn. Ook al vallen daardoor duizenden slachtoffers; Palestina moest weer op de agenda komen. 

image.png.8a7f050405995adbe3411c6e7b1b9bab.png

 

https://www.ad.nl/buitenland/enorme-blunder-van-israel-plan-voor-hamas-aanval-was-al-een-jaar-bekend-maar-niemand-nam-het-serieus~aed58863/

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Poetin is een toffe peer. Dat is hier al vaker geroepen.

 

Als je dan zegt dat er vrouwen veerkracht worden, kinderen gedeporteerd en meer van zuks moet de de msm niet geloven en zelf op onderzoek gaan.

 

Ook over de oorlog die Israël gaan de wildste verhalen rond.

 

Ik snap dat soort mensen niet helemaal. Ik denk dat ze op een of andere manier een beperking hebben, vaak laag opgeleid en hangen aan de onderkant van de samenleving (was vrijdag nog op het nieuws, ik verzin het niet)

 

De mensen die dit geloof aanhangen hebben ergens de trein gemist. Waarschijnlijk meerdere. Maar goed, als die Poetin zo'n toffe peer is, emigreer zou ik zeggen. Gezellig met vrouw en kinderen een nieuw bestaan opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Die voordelen kan ik niet noemen Murphy. En die zie ik idd ook niet bij een land in oorlog. Maar de Polen en Slowaken denken daar anders over getuige de blokkades aan de grenzen.

 

Dat staat toch in het artikel van Transport Online? Sinds de oorlog hebben Oekraiense vervoerders tijdelijk geen vergunning nodig om in de EU te rijden en omdat de lonen in de EU-landen Polen en Slowakije hoger liggen dan in het niet-EU-land Oekraine zijn die vervoerders goedkoper  en dat vinden de Polen en Slowaken oneerlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Er waren hier in Nederland ook hele hordes die her oneerlijk vonden/vinden.

 

Feit is alleen dat we om meerdere redenen niet meer zonder ze kunnen. En de grootste reden is capaciteit, er zijn in Nederland nooit genoeg chauffeurs te krijgen om al het werk weg te rijden. En dat heeft maar heel weinig met de beloning te maken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

 

Dat staat toch in het artikel van Transport Online? Sinds de oorlog hebben Oekraiense vervoerders tijdelijk geen vergunning nodig om in de EU te rijden en omdat de lonen in de EU-landen Polen en Slowakije hoger liggen dan in het niet-EU-land Oekraine zijn die vervoerders goedkoper  en dat vinden de Polen en Slowaken oneerlijk. 

Dat die vergunningen opgeschort zijn maakt nog niet dat ze meteen al het werk van die Polen en Slowaken weg pakken. Daar geloof ik niet in. Er zitten trouwens ook genoeg Ukrainers op Poolse auto s . Heb een poos terug  er nog eentje gesproken die normaal om de 3 weken naar huis ging maar sinds de oorlog niet meer. 
 

Ik zie geen enkel voordeel aan een land in oorlog , ook de tijdelijke opgeschorte vergunningen zie ik niet als voordeel. Hoe willen die mensen nu een markt overnemen terwijl ze op het slagveld staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Hoe willen die mensen nu een markt overnemen terwijl ze op het slagveld staan?

 

 

Die mensen zelf nemen helemaal niets over. Ze worden door de DSV's, DHL's LKW Walters en Robinson's ingehuurd.

 

.

  • Like 7
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Vledder:

 

Dat staat toch in het artikel van Transport Online? Sinds de oorlog hebben Oekraiense vervoerders tijdelijk geen vergunning nodig om in de EU te rijden en omdat de lonen in de EU-landen Polen en Slowakije hoger liggen dan in het niet-EU-land Oekraine zijn die vervoerders goedkoper  en dat vinden de Polen en Slowaken oneerlijk. 

Daar staat dan maar een deel van het verhaal. Als je de nieuwsberichten in de afgelopen 2jaar een beetje had gevolgd dan weet je dat die Poolse chauffeurs de grens zijn gaan blokkeren om de boeren in eigen land te steunen. Nadat de Russen de graanroute via de Zwarte zee hadden geblokkeerd is er met de EU afgesproken dat dat transport via de aangrenzende landen (waaronder Polen) mocht gaan. De Poolse boeren waren daarop bang dat hun interne markt overspoeld zou worden waardoor zij niks meer konden verdienen aan hun eigen graanopbrengst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lees een iets ander verhaal:
De truckers zijn de blokkade begonnen vanwege de in hun ogen oneerlijke concurrentie. Niet vanwege de boeren. 
De boeren steunen nu de truckers om de reden die jij noemt. 
Hoe dan ook, Oekraine moet het niet van zijn buren hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Vledder:

Ik lees een iets ander verhaal:
De truckers zijn de blokkade begonnen vanwege de in hun ogen oneerlijke concurrentie. Niet vanwege de boeren. 
De boeren steunen nu de truckers om de reden die jij noemt. 
Hoe dan ook, Oekraine moet het niet van zijn buren hebben. 

 

 

Totdat de Russen voor de deur staan.

 

Dan in ene word het een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eesti:

 

Wat zouden de Russen hier komen zoeken? Schulden, de eu is failliet en grondstoffen hebben we niet.

 

 

Ach, ik denk dat ook hij naar Rusland moet emigreren. Kun je lekker tegen de eu vechten. Jullie lijken dat wel leuk te vinden.

 

Je weet toch wat je mattie Poetin gezegd heeft over voormalige Sovjet Staten? Of is dat ook een leugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei shompie:

 

 

Ach, ik denk dat ook hij naar Rusland moet emigreren. Kun je lekker tegen de eu vechten. Jullie lijken dat wel leuk te vinden.

 

Je weet toch wat je mattie Poetin gezegd heeft over voormalige Sovjet Staten? Of is dat ook een leugen.

 

Maar Poetin heeft op 20 jaar van Rusland een staat gemaakt die in de jaren '90 een staat in verval was door dhr Jeltsin samen met de haut finance van het westen en heden een staat is waar een betrekkelijk orde heerst en waar de Rus een beter inkomen heeft (zie Marie-Thérèse ter Haar van de Rusland & Oost Europa Academie)

Ik heb dan nog liever Poetin dan onze eigen politiekers die er niks van bakken zoals Ursula Von der Leyen, Charles Michel, Guy Verhofstad en nog vele anderen. En verder ben ik voor niemand, eerst bewijzen wat men kan of niet kan.

Ik informeer mij door boeken te lezen en informatieve films te bekijken en van slogans hou ik niet zoveel.

  • Haha 1
  • Verward 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Eesti:

 

Maar Poetin heeft op 20 jaar van Rusland een staat gemaakt die in de jaren '90 een staat in verval was door dhr Jeltsin samen met de haut finance van het westen en heden een staat is waar een betrekkelijk orde heerst en waar de Rus een beter inkomen heeft (zie Marie-Thérèse ter Haar van de Rusland & Oost Europa Academie)

Ik heb dan nog liever Poetin dan onze eigen politiekers die er niks van bakken zoals Ursula Von der Leyen, Charles Michel, Guy Verhofstad en nog vele anderen. En verder ben ik voor niemand, eerst bewijzen wat men kan of niet kan.

Ik informeer mij door boeken te lezen en informatieve films te bekijken en van slogans hou ik niet zoveel.

 

 

Gelijk emigreren zeg ik.

 

Ben je er wel eens geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei shompie:

 

 

Gelijk emigreren zeg ik.

 

Ben je er wel eens geweest?

 

 

Praat van een niet geïnformeerde persoon.

 

En nu terzake: 1 van de redenen waarom de Polen niet zo gelukkig zijn met de Oekraïners is dat de Oekraïense Nazi's tijdens de tweede wereldoorlog Poolse dorpen uitgemoord hebben onder leiding van Stepan Bandera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden