[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Jazeker is dat dezelfde. Kom er nog weleens wat brengen. Maken op zich mooie spullen maar in een groot deel van de fabriek waan je jezelf in de jaren 70 a 80. Stofjassen zijn daar nog hippe kleding en sommige computerschermen zouden hier al in het museum staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei DwiseD:

waan je jezelf in de jaren 70 a 80.

weinig veranderd dus, in de jaren eind 70 veel ( Alcoa) aluminium gelost daar met een echt antieke loskraan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei DwiseD:

 Maken op zich mooie spullen maar in een groot deel van de fabriek waan je jezelf in de jaren 70 a 80. Stofjassen zijn daar nog hippe kleding en sommige computerschermen zouden hier al in het museum staan...

Toch is dat "verouderde "gereedschap niet de oorzaak van het failissement.

De oorzaak is een familie vete die ontstaan is toen de oude Bernard VanHool alle aandelen in het bedrijf naliet aan zijn 8 zonen, .

Zijn twee dochters kregen niks, behalve een villa, maar die kregen die zonen ook.

3 van die 8 zonen verkochten hun aandelen kort daarop en cashten daarvoor en werden op slag multiminionair.

hierop begonnen de zussen( een inmiddels hun kleinkinderen)een proces over de verdeling van de erfenis.

En zie hier: een faillissement is ontstaan en 2500 trouwe medewerkers dreigen op straat te komen staan.( grotendeels door onwil van de nabestaanden, broers , zussen, neven en nichten)

 

( aldus een artikel in BNDestem van deze ochtend (achter een betaalmuur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Toch is dat "verouderde "gereedschap niet de oorzaak van het failissement.

De oorzaak is een familie vete die ontstaan is toen de oude Bernard VanHool alle aandelen in het bedrijf naliet aan zijn 8 zonen, .

Zijn twee dochters kregen niks, behalve een villa, maar die kregen die zonen ook.

3 van die 8 zonen verkochten hun aandelen kort daarop en cashten daarvoor en werden op slag multiminionair.

hierop begonnen de zussen( een inmiddels hun kleinkinderen)een proces over de verdeling van de erfenis.

En zie hier: een faillissement is ontstaan en 2500 trouwe medewerkers dreigen op straat te komen staan.( grotendeels door onwil van de nabestaanden, broers , zussen, neven en nichten)

 

( aldus een artikel in BNDestem van deze ochtend (achter een betaalmuur)

Edit :

 

https://www.bndestem.nl/buitenland/van-hool-liet-alle-aandelen-na-aan-zijn-8-zonen-zijn-2-dochters-kregen-niks-en-dat-knaagt-nog-steeds~ae71eaa8/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Hier https://www.made-in.be/mechelen/bijna-onvermijdelijk-dat-van-hool-failliet-gaat-maar-nog-niet-vandaag-crisismanager-praat-met-drie-partijen-over-doorstart/ staat geschreven dat de familie het reddingsplan hebben laten klappen door hun geruzie.

En blijkbaar konden de erfgenamen het zelfs niet met een, in mijn ogen best wel creatieve, oplossing eens worden. dat zou inhouden dat voorlopig niemand gelijk zou hebben, maar de rechter zou later een uitspraak moeten doen. https://www.tijd.be/ondernemen/transport/rol-van-familie-van-hool-is-ook-na-faillissement-niet-uitgespeeld/10535753.html

bewerkt door Eeweep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei europeaan:

Toch is dat "verouderde "gereedschap niet de oorzaak van het failissement.

 

 

Dat is ook niet zozeer wat ik bedoelde. Zei namelijk ook dat ze mooie spullen konden maken en daar maakt het dan blijkbaar weer niet voor uit hoe de fabriek eruit ziet. . 🤔

Toch denk ik dat de verouderde fabriek ook niet persè gaat helpen met een eventuele overname..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei DwiseD:

Dat is ook niet zozeer wat ik bedoelde. Zei namelijk ook dat ze mooie spullen konden maken en daar maakt het dan blijkbaar weer niet voor uit hoe de fabriek eruit ziet. . 🤔

Toch denk ik dat de verouderde fabriek ook niet persè gaat helpen met een eventuele overname..

 

 

Die fabriek is slechts een gebouw, waar kwalitatief hoogwaardige producten werden gemaakt, dát lijkt me voor een overnemer belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is in ieder geval een wereld van verschil in vergelijking met andere bus en trailerbouwers waar ik weleens kom. Voor de rest heb ik helemaal niks tegen van Hool en gun ik ze het beste. Zie alleen maar wat ik zie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-4-2024 om 11:50 zei europeaan:

Toch is dat "verouderde "gereedschap niet de oorzaak van het failissement.

De oorzaak is een familie vete die ontstaan is toen de oude Bernard VanHool alle aandelen in het bedrijf naliet aan zijn 8 zonen, .

Zijn twee dochters kregen niks, behalve een villa, maar die kregen die zonen ook.

3 van die 8 zonen verkochten hun aandelen kort daarop en cashten daarvoor en werden op slag multiminionair.

hierop begonnen de zussen( een inmiddels hun kleinkinderen)een proces over de verdeling van de erfenis.

En zie hier: een faillissement is ontstaan en 2500 trouwe medewerkers dreigen op straat te komen staan.( grotendeels door onwil van de nabestaanden, broers , zussen, neven en nichten)

 

( aldus een artikel in BNDestem van deze ochtend (achter een betaalmuur)

Ouders niet goed geregeld dus , jammer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
12 uur geleden zei suggs73:

Ouders niet goed geregeld dus , jammer 

Zo iets ja, vader VanHool vond dat vrouwen niet thuishoorden in een bedrijf, althans niet in de directie.

Daarom kregen ze geen aandelen in het bedrijf, slechts een villa (wat de 8 broers overigens ook kregen).

Toen drie van de broers zich uit lieten kopen waren die opslag multi miljonair terwijl de zussen het nog steeds met slechts een villa moesten doen, dat steekt natuurlijk.

En die vechten nu de erfenis aan, de broers willen daar niet aan, die zien hun kapitaal slinken als ze alsnog met hun zussen moeten delen.

En zie daar de ondergang van een mooi bedrijf dat prima producten maakt is n feit.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden