[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

Gast combidriver
Oeps... Zoiets mag toch niet gebeuren... er zijn 4 twist locks volgens mij, hoe kun je er nou 1 missen...

dat komt doordat veel chauffeurs niet de tijd nemen om de twistlocks pas in de "blokken" los te maken, maar al op het voor terrein. Aangezien de wegen naar de blokken nogal hobbelig zijn, kan een twistlock weer "iets" verdraaien door de trillingen (deze chauffeurs rijden ook niet rustig, nee die racen over het terrein) en dan tijdens het optillen van de container tilt hij maar zo de trailer met trekker een stuk van de grond. Dit is best wel slecht te zien vanaf boven, dus vandaar dat een truck dan al snel 1 a 2 meter opgetild word. Vaak laat zo'n kraandriver de truck dan ook nog "even" stuiteren uit onvrede................ (met alle schade van dien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Je staat toch raar te kijken. Je mag toch niet in de auto blijven zitten of wel?

Nee, je bent verplicht (om met een fluoriderend hesje aan) naast je auto te staan. Bij sommige terminals moet je zelfs een knop (op een paal naast de auto) in blijven drukken, zodat ze weten, dat je uit de auto bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar hoezo kunnen dit Twistlocks wel open op het laatste stukje naar de kraan? Lijkt me toch dat ze er niet voor niets op zitten... Ook op dat laatste stukje kan wat fout gaan......

je hebt chauffeurs die denken dat als ze de twistlocks op de parking los maken ze tijdwinst behalen.

`iedereen schijnt haast te hebben tegenwoordig`

en dan gaat er weleens wat fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb het zelf mee gemaakt....dat als ze de container (volle ) er net niet goed op laten zakken....en er toch er goed opschiet.....

en dan de carrier chauffeur hem weer oplicht....

dat er wel eens een twistlock omschiet......

en dan krijg je zoals op die foto..

daarom altijd in het zicht van die machinist staan....en klaar staan om te zwaaien :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Maar hoezo kunnen dit Twistlocks wel open op het laatste stukje naar de kraan? Lijkt me toch dat ze er niet voor niets op zitten... Ook op dat laatste stukje kan wat fout gaan......

inderdaad, en dat blijkt ook uit de foto's LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als Dokus dit kanaaltje wil bevaren, is ie er zeker van dat ie een cabrioboot heeft. :D:D:D

Maar zou voor iedere weggebruiker een goede les zijn om eens een dagje met die dunne zooi te rijden. Je leert er wel door hoe je moet anticiperen en vooruit kijken in het verkeer. :p

En als het eens een keer niet helemaal gaat zoals je had gehoopt wordt je daar de hele dag aan herinnerd. LOL LOL LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh .. wat is er gebeurt Jan? Te hard geremd met t raam open of zoiets?

Eerste vereiste met dit werk is om ALLES dicht houden tijdens laden, rijden(geladen) en lossen. Maar iets te wild optrekken of te fel remmen kan betekenen dat er een andere kleur op je vrachtwagen komt. :ja: :ja:

Zijn julie bij de Boskamp bezig Jan ?

Molenwijk in Smilde. Het stuk vanaf de "schuine brug" richting Sluiskampen.

Al heb ik idd een cabrioboot, toch kan ik niet onder bruggetjes door die lager zijn dan 1.80mtr met de kap dicht red ik het nog met 2.4mtr

De inlaat vanaf de Drentsehoofdvaart onder de N371 door heeft maximaal 40 cm ruimte onder de duiker. Dat ga je niet redden zonder een flinke aanloop. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

post-2509-1394790166,0207_thumb.jpg

Tuinturf laden in Wesuwermoor, in de zomer prachtig,midden in het veengebied in de winter wat minder want je staat in het open veld en altijd in de Oostenwind

post-2509-1394790166,2527_thumb.jpg

Mijnsteen laden in Eisden,6 ton per schep! Maar bij graniet import Amsterdam komen ze met 18 ton per bak,dat is 2 derde bak op de truck en 1 bak op de aanhanger en je kunt weer vertrekken,je hebt langer nodig om te wegen dan om te laden!

post-2509-1394790166,4369_thumb.jpg

Laden van gemengd grond bij ons op de zaak.Meestal word er grond geladen wat gemengd is voor wormen kwekerijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je collegas zijn daar zelf helemaal schuldig aan die chaos, Theo. Sommigen hebben huis rijbewijs bij een pakje boter gekregen, als je ze ziet stunten....:stom:

Maar bij graniet import Amsterdam komen ze met 18 ton per bak.

Bedoel je dit shoveltje, Lammert? :Dpost-4052-1394790171,0395_thumb.jpg

Machinist gooide mij de eerste keer 2 volle bakken op de oplegger. 39 ton.......:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat shoveltje ja.Hij gooide mij een bak op de truck(18 ton) toen ik aan hem vroeg of dat 12 ton was zei die doodleuk nee 18 ton,waarop ik vroeg hij wel goed was om 18 ton op een drie asser truck te gooien waarop hij weer zei dat doen we altijd!! Heb de truck ter plekke afgekoppeld en die zooi midden in het pad er af gekiept en hem toen gezegd om er 12 ton op te gooien.Toen hij begon te mauwen waarom ik niet tegen de bult had gekiept, heb ik hem even haarfijn verteld dat wij dat altijd zo deden. Nadien nooit geen problemen meer met die meneer gehad. (kloten volk daar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, dat shoveltje ja.Hij gooide mij een bak op de truck(18 ton) toen ik aan hem vroeg of dat 12 ton was zei die doodleuk nee 18 ton,waarop ik vroeg hij wel goed was om 18 ton op een drie asser truck te gooien waarop hij weer zei dat doen we altijd!! Heb de truck ter plekke afgekoppeld en die zooi midden in het pad er af gekiept en hem toen gezegd om er 12 ton op te gooien.Toen hij begon te mauwen waarom ik niet tegen de bult had gekiept, heb ik hem even haarfijn verteld dat wij dat altijd zo deden. Nadien nooit geen problemen meer met die meneer gehad. (kloten volk daar)

neefie van mn schoonzus zit daar op de shovel (erik)

klinkt bekent dit verhaal:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag even wat steentjes geladen,gebruiken ze voor oevers.Ze wegen slechts 5 kg p/st:D.................de kleinsten dan,de grootste wegen 40 kg p/st/ en dan word er in één keer 6 ton in geschept.Moet zeggen dat die machinisten ze wel zo voorzichtig mogelijk laten vallen.

post-2509-1394790188,8909_thumb.jpg

post-2509-1394790188,6994_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden