[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Ik kan het maar slecht zien André. Maar is die van Kraftverkehr Nagel over de afzetting gereden? Zie ik dat goed?

Nee die stond ervoor rob,ik had daar een paar minuten eerder gelopen.

Hekken omgewaaid,je kunt jezelf lelijk bezeren als je er net loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
4 minuten geleden zei albertvv:

Hoeveel auto's kun je met zo'n trailer laden Rob?


Deze op de foto is een vierlader Albert. Alleen achter de nek zit een dubbel dek. Geen idee waarom eigenlijk. Misschien houden ze deze meer voor campers en busjes. 
 

Maar de meeste trailers zijn uitgevoerd als zeslader. Dus zes auto’s. Drie onder en drie boven. Er zijn nieuwe trailers onderweg. Tot de mijne er is rijdt ik met deze rond, zo is de bedoeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Kreeg je hem er niet recht voor Ron? 😅

Was bij deze niet nodig en idd heb me er (in combinatie met de kleine ruimte) lekker makkelijk vanaf gemaakt.

Bij de 6 andere klanten heb ik hem er wel netjes voor gekregen (wat zeker met af en aankoppelen bij sommige een must is).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

 

Bij de 6 andere klanten heb ik hem er wel netjes voor gekregen (wat zeker met af en aankoppelen bij sommige een must is).

 

Groet Ron

Je hebt toch zeker wel een koppeling die via lucht aan en af koppelt?
met een groen/rood lampje voor in je cabine of de koppeling goed dicht zit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ja en nee.
De koppeling werkt op lucht, ja.

Een lampje, nee. Nog nooit gezien, of ik heb hem altijd correct en in 1x juist aangekoppeld gehad.

 

Maar het recht afkoppelen heeft (volgens mij) meer te doen met het mechanische gedeelte van oog en vangmuil. Heb het zelf nooit ervaren, maar het mij laten vertellen (toen collega's aan het klooien waren om recht voor de trailer te komen ivm afkoppelen).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan wel met de triangel schuin afkoppelen, maar het aankoppelen gaat het best als je recht voor de triangel staat. Het getrokken spul ff van de rem af door de hand(parkeer)rem door te drukken als je vlak staat dan is de spanning er af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


Deze op de foto is een vierlader Albert. Alleen achter de nek zit een dubbel dek. Geen idee waarom eigenlijk. Misschien houden ze deze meer voor campers en busjes. 

Dan zag ik het toch goed, zat me nog even af te vragen of je op de nek ook dubbel kon plaatsen (maar dan had er denk ik een soort van kopschot moeten zitten om het dek te heffen aan de voorzijde)

 

Voor campers en busjes lijkt me wel een goede redenatie, het is wel behoorlijk ruim opgebouwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei albertvv:

Dan zag ik het toch goed, zat me nog even af te vragen of je op de nek ook dubbel kon plaatsen (maar dan had er denk ik een soort van kopschot moeten zitten om het dek te heffen aan de voorzijde)

 


Goed gezien inderdaad. Bij een zeslader zitten voorop spindels (van die wokkels) om het dek aan de voorkant te liften. De andere twee dekken scharnieren aan de voorkant. Daarbij zit al ruimte tussen boven- en onderdek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei ayla:

^^ ja en nee.
De koppeling werkt op lucht, ja.

Een lampje, nee. Nog nooit gezien, 

 

 

Heb zelf een jaar of 10 geleden een tijdje met een lzv met 2 assige doly gereden en die had 
zoeen controle lampje voor in de cabine.
Vaak met aankoppelen viel de koppeling nog niet goed dicht en dan sloot je wel de luchtleiding en
electriek aan, en als je dan de rem eraf zette en een meter of wat vooruit reed en een keer op de rem
trapte brande het lampje groen en hoefde je ook niet meer te gaan kijken of je vangmuil wel goed dicht zat, dat bedoel ik er eigenlijk mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-5-2024 om 17:39 zei ayla:

^^ ja en nee.
De koppeling werkt op lucht, ja.

Een lampje, nee. Nog nooit gezien, of ik heb hem altijd correct en in 1x juist aangekoppeld gehad.

 

Maar het recht afkoppelen heeft (volgens mij) meer te doen met het mechanische gedeelte van oog en vangmuil. Heb het zelf nooit ervaren, maar het mij laten vertellen (toen collega's aan het klooien waren om recht voor de trailer te komen ivm afkoppelen).

 

Groet Ron

De vangmuil zelf is zo kapot gereden dus je moet wel bijna goed of beter helemaal goed aankoppelen. Handig is als je de dolly apart van de rem af kan halen. Zodat deze even mee kan bewegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^met beleid heeft zo'n vangmuil een heel lang leven.

Kapot gaan ze meestal door teveel geweld erop los laten, meestal veroorzaakt door slecht sluiten, wat meestal veroorzaakt wordt door slecht onderhoud/smeren.

 

De dolly van de rem af halen, heb ik werkelijk nog nooit iemand zien doen. Netjes en voorzichtig aankoppelen en klaar.

Mocht je dan eens mis zitten, dan raak je wel de zijkant, maar gaat er niets kapot.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden