[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • Administrators

Gisteren een artikel gelezen dat het technische deel (en dan met name de machinekamer} van zo'n schip, wat daar "een holle doos" genoemd werd, de restwaarde bepaalt na een gebeurtenis als dit maar toch... Als je dit dan zo ziet denk ik als leek al gauw richting total loss... 

Het zal goed dat het alleen de buitenkant is en slechts 'wat verf' maar wat heeft de hitte van die brand verder met de constructie gedaan? Dat lijkt mij wel een goede documentaire op Discovery waard; ben heel benieuwd in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mij is door de heftruckchauffeur verteld dat het bovenste dek helemaal bol is gaan staan door de hitte. 

 

Wij hebben de verhalen gehoord en gelezen dat de bemanning van het bovenste dek naar beneden is gesprongen. Ik kon daar de reddingsboot nog zien hangen en begrijp niet dat ze die niet gebruikt hebben om van boord te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
7 uur geleden zei Marotrans:

Gisteren een artikel gelezen dat het technische deel (en dan met name de machinekamer} van zo'n schip, wat daar "een holle doos" genoemd werd, de restwaarde bepaalt na een gebeurtenis als dit maar toch... Als je dit dan zo ziet denk ik als leek al gauw richting total loss... 

Het zal goed dat het alleen de buitenkant is en slechts 'wat verf' maar wat heeft de hitte van die brand verder met de constructie gedaan? Dat lijkt mij wel een goede documentaire op Discovery waard; ben heel benieuwd in ieder geval!

Er zijn weinig schepen die na een brand foutloos verder varen....

Een kameraad van mij is machinechef en kan uit eigen ervaring spreken. Na een brand te hebben gehad, droogdok alles gerepareerd, weer gaan varen en dan toch weer vanalles tegen het lijf lopen.... Je weet niet half hoeveel kabelwerk er in zo'n schuit hangt 🙂 De restwaarde van die varende parkeergarage is alles wat ze uit de machine kamer kunnen redden. De rest is schrootwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Knoalster:

Ik kon daar de reddingsboot nog zien hangen en begrijp niet dat ze die niet gebruikt hebben om van boord te komen.

 

Wat ik heb gehoord is dat ze die niet konden bereiken door de rookontwikkeling. Ze stonden op het verkeerde punt op de boot, helaas. De vlammen en rookontwikkeling ging ook sneller dan verwacht, begreep ik. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Knoalster:

Mij is door de heftruckchauffeur verteld dat het bovenste dek helemaal bol is gaan staan door de hitte. 

 

Wij hebben de verhalen gehoord en gelezen dat de bemanning van het bovenste dek naar beneden is gesprongen. Ik kon daar de reddingsboot nog zien hangen en begrijp niet dat ze die niet gebruikt hebben om van boord te komen.

 

Misschien werd het ze te heet onder de voeten. En dan in de meest letterlijke betekenis van het woord..

Voor je iedereen bij elkaar hebt gevonden en uiteindelijk te water gaat met zo'n reddingsboot ben je toch wel wat tijd verder. Dat wil lukken wanneer zo'n gigantisch schip langzaam zinkt of slagzij dreigt te maken. Niet wanneer het hele onderdek in lichterlaaie staat en de vlammen om je heen slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
12 uur geleden zei Murphy:

Er zijn weinig schepen die na een brand foutloos verder varen....

Een kameraad van mij is machinechef en kan uit eigen ervaring spreken. Na een brand te hebben gehad, droogdok alles gerepareerd, weer gaan varen en dan toch weer vanalles tegen het lijf lopen.... Je weet niet half hoeveel kabelwerk er in zo'n schuit hangt 🙂 De restwaarde van die varende parkeergarage is alles wat ze uit de machine kamer kunnen redden. De rest is schrootwaarde.

Dat denk ik ook eigenlijk... die aanhoudende hitte heeft zo'n enorme impact op het materiaal en de constructie dat het niet eens mee te calculeren is in het ontwerp.

 

En dan de 'details' als kabels en apparatuur inderdaad: alles vernieuwen geeft de grootste kans maar ook een bak kosten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

‘Groot aantal’ auto’s op onderste dekken Fremantle Highway intact

Een “groot aantal auto’s” op de onderste dekken van de Fremantle Highway is nog “intact”, zei Richard Janssen, directeur van bergingsbedrijf Smit Salvage in het NOS Radio 1 Journaal. Maandag hebben teams van de berger het schip van binnen bekeken. “Daar is uit gebleken, in ieder geval uit de visuele inspectie, dat de auto’s in enigszins of redelijk normale staat verkeren.”

 

Fremantle-Highway-op-tijdelijke-locatie-foto-kustwachtvliegtuig-1-800x450.jpg.146823246a82eeaebb7daece910adb9d.jpg

 

Op de hogere dekken van het schip “zijn ze dermate beschadigd dat die in ieder geval niet meer bruikbaar zijn”, aldus Janssen. Hij benadrukt dat de auto’s nog bekeken zullen worden door de fabrikanten. Zij zullen de berger uiteindelijk adviseren wat er met de voertuigen moet gebeuren.

In de nacht van dinsdag 25 op woensdag 26 juli brak brand uit op het schip met aan boord 3784 auto’s. Naast auto’s van Volkswagen, ging het ook om wagens van BMW en Mercedes-Benz. Er zouden ook enkele bouwkranen aan boord zijn. Een bemanningslid overleed, anderen raakten gewond. Het schip ligt sinds donderdag in de Eemshaven.

Ondanks de felle brand die dagen duurde, is de machinekamer van de Fremantle Highway nog intact. “Dat is een belangrijke bijdrage aan de overwegingen die de reder zal hebben of hij het schip repareert of uiteindelijk voor recycling zal aanbieden”, zei Janssen.

OVV

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) gaat een “verkennend onderzoek” doen naar de hulpverlening rond de brand aan boord van het vrachtschip. Dit staat los van het Panamese onderzoek naar de brand, waar de OVV aan meewerkt.

Het nieuwe onderzoek van de OVV richt zich “in ieder geval” op de manier waarop de hulpverlening na de brand op gang kwam en zich ontwikkelde, is te lezen in een bericht op de website van de Onderzoeksraad. Chris van Dam, voorzitter van de OVV, legt uit dat de raad in een verkennend onderzoek dezelfde bevoegdheden heeft als wanneer een definitief onderzoek wordt gedaan. “Als de resultaten uit dit verkennend onderzoek daar aanleiding toe geven besluiten we eventueel om het onderzoek door te zetten.”

 

bron: www.nt.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op 28-9-2023 om 07:36 zei andremast:

Niet veel keus ,papieren voor document liggen hier (hoop ik),

2 collega's  hier gister tot 17.00 gestaan klant stuurde verkeerde papieren🙄

Op de valreep gister om 18.15 document gehad🤐

Nu snipperdag(05.45 thuis)dinsdag weer beginnen.

Weekend met familie in loon op zand👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden