Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-01-24 in all areas

  1. Eigenlijk zou je graag buitenland willen rijden maar niet ten koste van je vrije weekend bedoel je. Of de zekerheid hebben dat je op vrijdagmiddag om 16.00 afgewerkt bent en niet -onverhoopt- een dag later thuiskomt? Als die gedachte van tevoren al speelt, ver van dat werk wegblijven! Zo'n beetje als ik ooit een collega had; "maakt me niks uit waar ik naar toe moet. Het liefst zo ver mogelijk weg en zo lang mogelijk van huis, en weekenden maakt me ook al niks uit. Maar de zondag is me heilig, daar moeten ze van af blijven"...
    3 points
  2. Wat heb je volgens je eigen berekening nodig? .
    3 points
  3. Was weer een mooi dagje binnendoor touren. Smorgens opzij van Orleans gelost. Tien 2 in de buurt an Angers geladen en bij Hesdin zaten mijn rijuren erop. Nu weer voorbij Gent dus iedereen weer blij
    2 points
  4. Zal hij niet bedoelen dat de meeste bedrijven zo begonnen zijn? Als bedrijven niet groeien nemen ze ook geen personeel aan.
    2 points
  5. Ter ere van een vriend / kameraad die we in de eerste week januari na een kort ziekbed naar zijn laatste rustplaats hebben gebracht. Mans je was een bijzonder man. Het ga je goed daarboven.
    1 point
  6. Iemand nog interesse in een Bierbank, Pickniktafel of hoe je ze ook wil noemen. Douglas 145 x 45 geschaafd. Behandeld met tuinmeubelolie van Rambo. Diverse maten leverbaar. Zit gedeelte opklapbaar.
    1 point
  7. Nee dat niet. Maar als iedereen zou denken dat het in loondienst beter is dan zou er geen bedrijf meer bestaan. En kun jij dus ook niet in loondienst, het was een doordenkertje.
    1 point
  8. ??? Jaren 90 dacht ik er over een eigen trekker te kopen. Zette alles op een rijtje, was naar dealers geweest, en dacht, ikke niet. Mijn vader had zijn eigen bedrijf, alleen al de telefoon ging dag en nacht over. 7 dagen werken.
    1 point
  9. Dat zegt niets; er zijn ook chauffeurs ( niet veel) die, in de praktijk, ook goede planners blijken te zijn. Hoewel, toegegeven, dat dit een zeldzaamheid is.
    1 point
  10. Lees jezelf nou eens terug man. In Brussel doen ze hetzelfde dan Poetin. Fijn hoor, dat nieuws wat jij leest. Je ontspoort er alleen goed van
    1 point
  11. Dat het een goed persoon is betekend niet automatisch dat hij een land kan leiden. De man is in 2019! aan het roer gekomen in het begin van zijn politieke carriere . Daarvoor was hij komiek, acteur en auteur.
    1 point
  12. Ik hoop eigenlijk dat iemand (in rusland)poetin van zijn "troon"haalt. Ik ben bang dat ik valse hoop heb,die persoon uit de Oekraïne heb ik ook niet veel vertrouwen in
    1 point
  13. 70-75 op uur basis of rond de 1,60-1,80 per km.
    1 point
  14. Als braafste jongetje van de klas gaat Nederland uiteraard akkoord met een dergelijk voorstel. Geen transport meer vanuit Rusland straks, nog een paar 100 miljoen t.b.v. het steunen van een oorlog. Voor het gemak ook nog wat wapens, munitie en een paar F-16's erbij voor Oekraïne en zo stort Nederland zich ongewild in een oorlog die ons eigenlijk helemaal niks aan gaat.
    1 point
  15. Helaas. Ruigoordweg is het.
    1 point
  16. Nee sicilieweg volgens mij. Brengen wij de verf 3x per week
    1 point
  17. Nog niet op de trein Freiburg - Novara gezeten? Ik heb bij ons op de zaak na de rit verklaard dat de trein naar Dachau meer comfort had. Daar wordt je gewoon gegijzeld...
    1 point
  18. Je hebt gelijk *schaamrood*! Ik moet eens beter gaan zoeken, ik ben pas kortgeleden begonnen met digitaliseren van mijn oude foto's en dia's. Ik weet ook zeker datik nog ergens een vooraanzicht van de DAF International heb, op dezelfde RAI, dat was best een bijzonder ding. Later kwam er nog een NT uitvoering, en ze hebben een speciale tropenuitvoering gehad. Behalve ruimer bemeten koeling en strakkere vering hadden ze het laadvermogen op papier iets verlaagd. De reden: "in de tropen worden die wagens altijd met iets van 130 % beladen, als we die lading nou op papier minder maken worden ze goed beladen". In mijn ervaring werd elke vrachtwagen daar beladen tot er geen plaats meer in, op of aan zat 🙂 Maar ik heb zelf ook nog aan die 2800's gewerkt in Mali, die waren nieuw gekocht voor een irrigatieproject waar ik werkte.
    1 point
  19. Die foto’s zijn niet van een 2800 of 3300 Eeweep. Die hadden een grote motortunnel. En volgens mij ook een ander dashbord. Maar wat betreft dat laatste laat mijn geheugen me misschien in de steek. Stoere auto’s waren het wel. Toen ik als jong ventje met mijn zwager Jan mee reed toen had hij ook een 3300. Een schamelcombi. En later heb ik er zelf ook wel mee gereden. Het interieur vond ik wel praktisch met dat bovenbed dat altijd horizontaal was. Beneden of boven. Haalde je het matras van het onderste bed eruit dan had je onder het bed voldoende ruimte voor al je tassen. En het bed was niet breed, maar best comfortabel. Het ontgaat mij waarom Ayla er nu een Thaise nachttrein bij moet halen trouwens. Die waar ik mee heb gereisd door de jaren werden bevolkt door mensen die zich vaker dan één keer in de week wassen. Niks mis mee. Wat ik dan wel treffend is, is wanneer je op Facebook wilt inchecken bij de kanaaltrein, de bovenste opties inderdaad “stinkie express” aangeven. En ja, dat is niet ingegeven door het eten wat ze daar pleegden te serveren. Wel door lieden die niet zoveel hechten aan persoonlijke hygiëne.
    1 point
  20. Waren van binnen ook , uhm, overzichtelijk. Dit is op de RAI van 1978 of 1979:
    1 point
  21. Wekker op 07.20😁 Maar zeker jammer André. Ik zat rechts aan de grote tafel.
    1 point
  22. Stinkie-express slaat niet op de trein maar op die 2 busjes die je ophalen en naar de trein coupe brengen. En dan vooral als je in de zomer met 25 van die smeerlappen opgepropt staat. Nog nooit zoiets vreselijks geroken.
    1 point
  23. De koplamp (lichtpeer) was met een muntstuk te verwisselen. Kunnen ze tegenwoordig een puntje aan zuigen.... Chauffeur en bijrijder hadden de mogelijkheid warm en koud onafhankelijk van elkaar te regelen.... Het bed.... ach, dat is tegenwoordig wel heel veel beter geworden...
    1 point
  24. Rollapapa moet nog naar Porro denk. Daar leer je feilloos wat je nodig hebt.
    1 point
  25. Zag dat ik maar op de helft heb gereageerd. Ja, voor mij is dat een krent in de pap. Beetje variatie in het leven en werk houden. De juiste papieren bij je hebben is logisch bij verlaten van de EU (nu was deze ook nog bijzonder, omdat het vanaf Noorwegen via de EU en via de UK naar USA ging). En wat betreft de opmerkingen van 'stinkie-express' dat zijn de mensen die al lange tijd niet meer meegeweest zijn..... Er is geen eten meer in de trein en verder heb ik niks vreemds geroken. De nachttrein door Thailand was smeriger.....veel smeriger. Groet Ron
    1 point
  26. T is nu half 4 in de middag, nog steeds geen Matthieu...... 🤔😁
    1 point
  27. Mijn broer heeft een zoon, 22 jaar, hij kocht een nieuwe Volvo, hij rijd alleen GB voor uurloon. Dacht dat hij 81 euro krijgt voor ieder uur. Trein, boot alles. Ik zou in loondienst blijven, je parkeert de truck en geen zorgen/vrije tijd.
    1 point
  28. De 2800 en 3300 zagen er goed uit van buiten. Heb ze allebei gereden met Schoonen eind jaren 80.maar was heel blij toen ik een 95 kreeg. Bijna twee keer meer ruimte van binnen. https://images.app.goo.gl/tYvonbPf44x3D6iq9 Deze was de laatste auto bij Schoonen. Zat een grote moter in, 17 liter dacht ik. https://images.app.goo.gl/bWzAdmE7bDuHLjgv7
    1 point
  29. Nee hoor, totaal niet. Zolang je de juiste papieren maar bij je hebt. Groet Ron
    1 point
  30. Dat klinkt aardig. En om die tijd zal Matthieu dat niet eens heel erg vinden. Waarschijnlijk liep zijn wekker niet zo heel veel later af. Maar zo te zien reed André hem al voorbij om kwart voor zeven. Zijn werkdag al begonnen. Misschien een losafspraak te halen. Sowieso de klok gestart. Dan ga je niet weer terug, de auto parkeren en koffie halen. Dat is dan zonde van je tijd. Dat bijt je later vies in je achterste als je pech hebt.
    1 point
  31. Gewoon wakker kloppen en een vers, warm bakkie koffie aanbieden.....
    1 point
  32. matthieu nog in diepe rust 06.45 gouden leeuw(niet gezien gisteravond jammer)👋
    1 point
  33. Auto s zullen er ook zijn gezien de enkele autotransporter die ik er gezien heb.
    1 point
  34. daar niet, dat is alleen stukgoed en wij hebben daar opslagterrein
    1 point
  35. Ach ja, van Spijkenisse naar noord-Frankrijk is ook maar een stukje met de voiture. Ik heb altijd een bed vrij, en uitslapen doen we ook nog wel eens!
    1 point
  36. Ik ben blij dat je ook het licht hebt gezien Ron. Vergeleken met een Scania is Daf kut. Maar aan een Volvo kan helemaal niets tippen. Het zal wel tegenvallen als je binnenkort weer met zo’n Eindhovense schijnbeweging weggestuurd wordt. Maar je hebt in ieder geval de foto’s nog… 😉
    1 point
  37. Als iedereen zo zou denken is er niemand meer in loondienst
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden