[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

het werk van een HEMA distributie chauffeur


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoezo oud??? Mijn vader (de auteur van dit topic) rijd met de nieuwste aanhanger, bij deze werkgever, die is 10 maanden oud. Hij wil absoluut geen trekker/oplegger meer als hij kiezen mag. (wat de boer niet kent, vreet hij niet).

Ik vind een schamel prachtig rijden, zeker achteruit. Als je het niet zo vaak doet moet je wel even nadenken voordat je instuurt, want je stuurt te snel de verkeerde kant op. Met een trailer/ wip kar das gewoon sturen maar schamel is mooi. Als ik mocht kiezen doe mij maar een schamel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niets rijdt zo lekker als een ouderwetse aanhanger! Trekker opleggers bokken en stoten te veel naar mijn smaak. De laatste combi waar ik op heb gereden was een 4 assige motorwagen met een 80 tonmeter kraan er op, met een 3 assige aanhanger. Reed als een touringcar, en ik ben er op plaatsen mee geweest die voor een oplegger of wipkar niet bereikbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat hoor ik vaker. laatst nog iemand die er standaard mee rijdt maar soms met een trekker oplegger op stap moet. dat ziet ie dan als straf...
Heb ik jou gesproken ?? :D Maar spring net zo gemakkelijk van trailer op combi's en andersom. Zit de laatste tijd regelmatig op van alles, krijg je als jeoveral mee overweg kunt. Dat weten ze dus mag ik spring en knutseldienst doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vaste auto hoeft niet per se vaste route te betekenen;)

Klopt, maar als het de dag ervoor geladen is in een trailer, volle bak, gaan we dat niet overgooien in m'n combi, dan ga ik wel ff met de trailer op en neer. Kan ik die gelijk weer laden bij een klant staat ie mooi weer vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben ook heel benieuwd Marnix ...... :ja: :ja:

Dat valt me toch van u tegen, zag u wel als een man van de wereld:p

Maargoed dan hier de uitleg:

De dames staan vaak voor een keuze, waarna ze zich er bij neer leggen om in de weekenden te werken tegen 100% uren:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

ff ontopic :kill::

hoeveel ruimte heb je voor de ahw eigenlijk nodig cor? ik parkeerde m'n hanger van de week voor een c&a hanger met wisselbak. ik dacht hem ruimschoots voldoende ruimte gegeven te hebben, kom ik terug bij de kar, heeft hij zijn ahw verderop geparkeerd. ik neem aan dat ie daar gewisseld heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij komt aan rijden kopelt zijn aanhager aan. poten van de bak omlaag en rijd het complete spul naar voren tot de aanhanger onder de voorstebak staat. die bak zet hij op de aanhanger en zet de hanger weg zodat hij met de mw de andere bak kan pakken.

als ik het verkeerd heb verbeterd cor me wel

edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad (sorry voor de late reactie, ben vrij druk privé op dit moment) Om goed te kunnen wisselen heb je minimaal 35 meter nodig. De combi van mij (met slaap cabine) is bij 19 meter lang. Om te wisselen moet je ook nog de laadklep van de aanhanger naar beneden doen (is ook al weer 1.5 meter ruimte), dan gaat de luchtvering van de motorwagen en aanhanger voor en achter in de hoogste stand, de vergrendeling los, poten uitklappen, en het hrlr spul weer in de laagste stand, dan moet je beslist recht vooruit naar voren rijden, zodat de aanhanger onder de bak die eerst op de motorwagen stond komt. Dan gaat de luchtvering van de aanhanger weer omhoog, poten inklappen, laadklep van de aanhanger weer dicht, en de luchtvering weer in de rijstand, dan moet je de aanhanger weer even ergens afkoppelen, dat kan nog 15 meter verderop zijn, maar kan ook naast de bak die nog op zijn poten op de straat staat (de bak die dus op de aanhanger stond). afkoppelen, en met de motorwagen de 2e bak opzetten. Zoals je ziet is 35 meter toch snel het minimum (en liefst op een zo vlak mogelijk stuk wegdek).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn ook chauffeurs bij. Die hoor je niet. Zijn binnen het uur weer weg

Huub

Voor een volle oplegger lossen en weer laden krijgen wij nog niet eens een uur.

Dus ik denk dat Cor heel ruim binnen het uur weer bij een winkel weg is, ook al zou het een volle bak voor die winkel zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden