[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe Mercedes Actros


Karel65

Recommended Posts

  • Reacties 403
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Omdat degene die ik quote beweerde dat de Actros 4 wielen en een stuur heeft. De meeste trekkers hebben toch echt 6 wielen. :p

Dit is de wettelijke omschrijving van "wiel": "Een samenstel van wielen op één wielnaaf wordt aangemerkt als één wiel" (Regeling voertuigen, Geldend op 19-07-2011).

En dan moet een ieder voor zich maar bepalen wie er gelijk had ... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is de wettelijke omschrijving van "wiel": "Een samenstel van wielen op één wielnaaf wordt aangemerkt als één wiel" (Regeling voertuigen, Geldend op 19-07-2011).

Dat klopt 4 wielen volgens die wet/regel maar in de volksmond 6, maar als je zegt 6 banden krijg je de opmerking die van mij heeft wielen:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind ik wel een terechte opmerking JWkooiaap. Is idd zo. Was ik ff vergeten.

Twee jaar terug eens met een CF75 - 310 op stap geweest, maar het motorlawaai in de cabine is eigenlijk te hoog. Ontdek je pas goed als je daarna met een ander merk rijdt.

Windgeruis rondom raamstijl is ook niet okay.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind ik wel een terechte opmerking JWkooiaap. Is idd zo. Was ik ff vergeten.

Twee jaar terug eens met een CF75 - 310 op stap geweest, maar het motorlawaai in de cabine is eigenlijk te hoog. Ontdek je pas goed als je daarna met een ander merk rijdt.

Windgeruis rondom raamstijl is ook niet okay.

-

Daarom staat die radio altijd zo hard :D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch valt dat gemiddeld genomen nog wel mee. Had pas een buitenstaander mee in een CF85, dioe zich verbaasde over hoe stil het was in de cabine......vergeleken bij een legertruck van 30 jaar geleden:D

We hadden 1 CF waar n's een nieuwe deur in gekomen was, en die had wel een hinderlijk luchtgeruis. Kan dus vrij subtiel zijn, afstelling van een scharnier oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heel simpel over een actros, liever een ster in de ruit dan een ster op de gril. ik heb er paar keer mee gereden ik vind het niks vooral die eps bak, heb ik nog liever een spaghettimack :D. gr peter

eps bak,:D:D

Je bent zeker al een paar jaartjes met pensioen:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind ik wel een terechte opmerking JWkooiaap. Is idd zo. Was ik ff vergeten.

Twee jaar terug eens met een CF75 - 310 op stap geweest, maar het motorlawaai in de cabine is eigenlijk te hoog. Ontdek je pas goed als je daarna met een ander merk rijdt.

Windgeruis rondom raamstijl is ook niet okay.

-

Tja, de 9 liter motor van de CF75 moet wat harder werken dan de 13 liter motor uit de CF85 en XF.

De oude CF85 heeft nog een karakteristiek 6-cylinder geluid, maar de nieuwe CF85 klinkt veel rauwer als de motor toeren moet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ieder zijn mening!!

maar heb je wel eens in een actros2/3 gereden????

want de meeste (ster in voorruit,blabla)hebben nog nooit in deze modellen gezeten.

het is altijd zo makkelijk te oordelen zonder er zelf mee gereden te hebben.

en dan heb ik het over rijden..want er is geen 1volvo(avatar)die ook maar in de buurt komt van de ruimte van een megaspace cabine.

dus ik draai het ff om....liever ster op de grill,dan 1 in de voorrruit.

Heb een collega gehad, die was scania gek, waar wij toen werkten, hadden ze DAF, Scania, Volvo en Iveco. Hij kreeg een Iveco als vaste auto, toen die in zijn vakantie plat werd gelegd, kreeg hij een scania, hij blij, scania ging weg, kreeg hij een DAF. In die tijd had die werkgever regelmatig demo's rijden, dus ook een actros mp2 dacht ik. Hij is er 1 week mee weggeweest en vond het een geweldige auto, beste auto zij hij, ff overspuiten in klaar en ik heb een goeie auto. Vond hem mooier rijden dan een scania.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

altijd die vooroordelen.De Actros mp 2 en drie staan gewoon aan de top qua afwerking in het interieur.De nieuwe gaat daar nog een stapje bovenop doen.Zat laatst in een xf105 en viel mij op dat het nogal goedkoop afgewerkt was binnenin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
altijd die vooroordelen.De Actros mp 2 en drie staan gewoon aan de top qua afwerking in het interieur.De nieuwe gaat daar nog een stapje bovenop doen.Zat laatst in een xf105 en viel mij op dat het nogal goedkoop afgewerkt was binnenin.

Een Mercedes of een Daf kopen is altijd goed:ok::ok:

Nederland is een provincie van Duitsland, het is het beter deze economie te steunen

Beter dan Zweden met zun Scania,s en Volvo,s :hamer::hamer:

Zweden een land 10 keer groter dan Nederland en 9 miljoen inwoners

Nederland profiteert het meeste met de handel met Duitsland ( 80 miljoen inwoners??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een Mercedes of een Daf kopen is altijd goed:ok::ok:

Nederland is een provincie van Duitsland, het is het beter deze economie te steunen

Beter dan Zweden met zun Scania,s en Volvo,s :hamer::hamer:

Zweden een land 10 keer groter dan Nederland en 9 miljoen inwoners

Nederland profiteert het meeste met de handel met Duitsland ( 80 miljoen inwoners??)

Scania bouwt de meeste auto's in Zwolle. Profiteert Nederland dus ook van. Is bijna half Nederlands, dat merk.

Volvo zit met de grootste fabriek in Gent. Daar profiteert België van mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die versnellingsbak van de actros ik blijf het een k:hamer:tbak vinden van vooruit naar achteruit duurt te lang en als als te snel schakelt springt die vrij en, begint die te ratelen en krijg je ook niet gauw weer in de versnelling. bij de actros staat eps voor electronic powershift. ik heb nog liever een iveco als een ster.

gr peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een chauffeurstafel praat natuurlijk kun je een persoonlijke voorkeur hebben, maaaar als je eens met een echte goede mercedes hebt gereden, (1935 sk ) dan kan daar wat het lopen betreft weinig aan tippen, nu ook weer een van de eerste actrossen, en ja dat is niet best, maar om nu te zeggen dat alles bagger is gaat ook weer te ver, ik weet dat deze met z,n laatste jaar bezig:bey: is dus dat geeft hoop, maar ondanks het geflikker op het dashbord (de enne melding na de andere, maar ik kijk nergens meer naar alleen handmatig olie peilen iedere dag en eens in de week het water controleren verder gaan met de banaan en na 10 jaar als kraanwagen sjorren en trekken doet hij het nog steeds ( wel 2e motor.........):ja:

groeten martje

bewerkt door martje
wat commatjes vergeten......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het niet met je eens, heb gelesd met een actros trekker met semi-automaat en ik vond dat ook een grafbak. Dat was een actros mp2 1841. Wat mij vooral dwarszat is dat het veels te lang duurde voordat dat ding ging schakelen. Je komt op je toeren, je drukt de hendel naar voren (kan zoveel seconden voor je je koppeling intrapt om te schakelen, pijltje gaat naar boven op het dashboard), trapt de koppeling in en dan is het zeker een 2,3 seconden voordat ie schakelde. Dat is gewoon te lang, vooral als je een beetje een helling hebt. En dan nog niet gesproken als je pas die pook een gooi gaf als je de koppeling al ingetrapt had, dan duurde het nog langer. Verder vind ik het hele interieur gewoon te grof en te log, al is dat bij de nieuwe wel wat bijgeschaafd. Maar alsnog, de bijnamen "graftros, kaktros, slaptros" en ga zo maar door zijn er niet voor niets gekomen. geef mij maar het zweedse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben het niet met je eens, heb gelesd met een actros trekker met semi-automaat en ik vond dat ook een grafbak. Dat was een actros mp2 1841. Wat mij vooral dwarszat is dat het veels te lang duurde voordat dat ding ging schakelen. Je komt op je toeren, je drukt de hendel naar voren (kan zoveel seconden voor je je koppeling intrapt om te schakelen, pijltje gaat naar boven op het dashboard), trapt de koppeling in en dan is het zeker een 2,3 seconden voordat ie schakelde. Dat is gewoon te lang, vooral als je een beetje een helling hebt. En dan nog niet gesproken als je pas die pook een gooi gaf als je de koppeling al ingetrapt had, dan duurde het nog langer. Verder vind ik het hele interieur gewoon te grof en te log, al is dat bij de nieuwe wel wat bijgeschaafd. Maar alsnog, de bijnamen "graftros, kaktros, slaptros" en ga zo maar door zijn er niet voor niets gekomen. geef mij maar het zweedse.

het zweedse scania bed waar je niet normaal in kan liggen. zorgt voor serieuze problemen.:D Je blijft langer in de truckstop omdat je liever niet in dat bed ligt, dus je neemt lekker wat te eten en een biertje....na verloop van tijd word je zo dik dat je helemaal niet meer in je bed kan komen dat je de baas moet bellen om je 9 uur bij een hotel te maken:D

vergeet niet dat lesauto's niet altijd de beste zijn. Waar ik op reed deed de lage groep het neit met kou. Dus in z'n 5 wegtrekken met het hele span. Is niet bepaald goed voor de koppeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vergeet niet dat lesauto's niet altijd de beste zijn. Waar ik op reed deed de lage groep het neit met kou. Dus in z'n 5 wegtrekken met het hele span. Is niet bepaald goed voor de koppeling.

:eek:;) Dat is een kwestie van onderhoud Coen.....:ja: Hoe zou een leerling dan moeten lessen in de herfst of winter met die auto? Hoe leert die het schakelen/splitteren etc?

:cool: Zelf gelest met een Daf 95XF van Maart 1998........ding heb geen centje pijn:ja:

Zelfs nu,3 jr nadat ik er les mee had,rijdt die auto nog steeds....is alleen opnieuw bestickerd!:D

Mijn inziens is het dan gewoon laksheid v/d rijschoolhouder/instructeur om dit niet op te pakken en te verbeteren.

:D:angel: Gelijk goeie les voor de aspirant-chauffeur; Goed onderhouden materiaal is het halve werk!:ok:

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben het niet met je eens, heb gelesd met een actros trekker met semi-automaat en ik vond dat ook een grafbak. Dat was een actros mp2 1841. Wat mij vooral dwarszat is dat het veels te lang duurde voordat dat ding ging schakelen. Je komt op je toeren, je drukt de hendel naar voren (kan zoveel seconden voor je je koppeling intrapt om te schakelen, pijltje gaat naar boven op het dashboard), trapt de koppeling in en dan is het zeker een 2,3 seconden voordat ie schakelde. Dat is gewoon te lang, vooral als je een beetje een helling hebt. En dan nog niet gesproken als je pas die pook een gooi gaf als je de koppeling al ingetrapt had, dan duurde het nog langer. Verder vind ik het hele interieur gewoon te grof en te log, al is dat bij de nieuwe wel wat bijgeschaafd. Maar alsnog, de bijnamen "graftros, kaktros, slaptros" en ga zo maar door zijn er niet voor niets gekomen. geef mij maar het zweedse.

Zelf - tijdje terug al - les gehad met de toen splinternieuwe vier-serie van Scania. (een G340)

Ging als de zaak koud was met geen mogelijkheid in z'n lage groep. Nul, noppes, nada. Gewoon spierpijn in je arm als je dat kreng niet warm gereden moest besturen.

Later nog vaak met verschillende vier series gereden en ze hadden het allemaal een beetje. De een erger dan de ander. Ook een ramp in vier series: de stoel. Of beter: hoe snel die kolere dingen kapot gingen. Met name dan de verstelling.

Twee jaar terug eens een paar dagen met een Actros MP2 volautomaat gereden (Powershift): deed het prima. Okay, niet zoals de Volvo, maar echt geen klagen over. Vaste chauffeur van die auto zei me wel dat ie wel eens last had gehad van software die vastliep. Kon ie een reset doen en was alles weer ok. Heb ik zelf in die week geen last van gehad.

In de ruim vier jaar dat ik Volvo rijd - avatar - heb ik slechts één keer meegemaakt dat de I-shift in het noodprogramma schoot. Contact helemaal uit, ff wachten en weer starten. Alles weer als een zonnetje.

Mijn indruk is dat Mercedes bashen een hobby is onder sommige chauffeurs. Gebaseerd op niets anders dan vooroordelen ipv feiten Maar is dat bij vooroordelen niet altijd zo? (zoals Scania altijd fantastich is)

Die nwe Actros zou wellicht wel eens het eea op dat vlak kunnen veranderen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden