Forumlid Stichting vervoeradres 3 Geplaatst 8 juli 2014 Forumlid Share Geplaatst 8 juli 2014 Kijk, dat is nou praktisch. Je hoeft er geen boek voor te lezen. Gewoon met je muis. Hoe vul je de CMR in: http://grootendorst.synology.me/Beurtvaartadres/BVA/ 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Ger-1957 1321 Geplaatst 19 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 19 december 2020 Link werkt niet meer Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Mebo 07 430 Geplaatst 19 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 19 december 2020 Nou vind ik een CMR wel één van de gemakkelijkste documenten die er zijn.Bij elk vakje staat beschreven wat / wie je er moet invullen. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid euromast 20 Geplaatst 19 december 2020 Forumlid Share Geplaatst 19 december 2020 Voor als je het ff niet meer weet : https://www.logistiekconcurrent.nl/cmr-invullen 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid euromast 20 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst ZOETERMEER - De politie en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) komen steeds vaker chauffeurs tegen met een verkeerd of onvolledig ingevulde vrachtbrief. Voorheen ontbrak hiervoor een strafbaarstelling. Met de recente wijziging van de Wet wegvervoer goederen (WWG) en de Regeling wegvervoer goederen is daarin verandering gekomen, waarschuwt Transport en Logistiek Nederland (TLN). Voorheen was in Nederland volgens artikel 2.13 Wet Wegvervoer Goederen enkel het ontbreken van de vrachtbrief verboden. In artikel 15 Regeling Wegvervoer Goederen staat opgesomd wat er in een vrachtbrief vermeld moet worden. De vermelding van de laad- en losplaats was niet verplicht. Door het leeglaten van de losplaats bleef in sommige gevallen bij de leverancier onbekend waar de goederen naartoe gaan. Sinds 1 januari 2021 is het verboden om beroepsvervoer te verrichten of te doen verrichten zonder vrachtbrief of zonder een volledig en juist ingevulde vrachtbrief. De vervoerder dient te zorgen dat: Er een vrachtbrief is opgemaakt De naam en het adres van de vervoerder juist vermeld zijn De vrachtbrief getoond kan worden bij eerste vordering De afzender dient ervoor te zorgen dat de volgende gegevens op de vrachtbrief vermeld staan: De naam en het adres van de afzender De naam en het adres van de geadresseerde De gebruikelijke aanduiding van de aard van de goederen Het brutogewicht (of andere wijze aangegeven hoeveelheid van de goederen) Bij grensoverschrijdend beroepsvervoer dienen (ook) de volgende gegevens op de vrachtbrief vermeld te worden: De naam en het adres van de afzender De plaats en datum van inontvangstneming van de goederen en de plaats bestemd voor de aflevering van de goederen Het aantal colli, hun bijzondere merken en hun nummers De voor het vervullen van douane- en andere formaliteiten nodige instructies Los van de gegevens die voorheen op de vrachtbrief vermeld dienden te worden bij nationaal vervoer, dien je er extra bedachtzaam op te zijn dat bij grensoverschrijdend vervoer ook in Nederland boetes opgelegd kunnen worden voor het ontbreken van de hierboven genoemde gegevens. Het advies van TLN is dan ook hier extra alert op te zijn. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Kiepenboer 3597 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Op 19-12-2020 om 17:12 zei Mebo 07: Nou vind ik een CMR wel één van de gemakkelijkste documenten die er zijn.Bij elk vakje staat beschreven wat / wie je er moet invullen. Daar hebben we een printer voor in de auto, alleen ff het aantal invullen op de eifoon en direct mailen naar opdrachtgever, kantoor, la en lo adres. Blanco cmr in de printer en printen maar. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Teddybeer 27278 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Och, zolang zelfs de “snelwegpoltie”, dus niet de IL & T maar die heren in die snelle Audi's en Volvo’s, niet weten welke documenten je bij je moet hebben maak ik me er niet zo veel zorgen om. Of misschien beter van wel. Wij doen heel veel “intern” transport. Dus tussen vestigingen onderling. Daar krijgen we nooit een vrachtbrief bij. Alles gaat via de mail, die we dan wel op telefoon krijgen. Scheelt enorm veel papier in het archief. Maar je moet wel eens lullen om een controleur duidelijk te maken dat ook “ZIJ” met de huidige tijd mee moeten gaan. Laatst wilde zo’n (voormailig?) KLPD-er mij een verbaal geven omdat ik geen LMV bij me had. Terwijl ik een weegbon van het zand, voorzien van alle certificaatnummers, batchnummers, AP04 keuringen en ISO certificaten........ Zelfs de term LMV kon ie niet uit zich zelf op komen, daar moest zijn stagaire hem nog mee helpen. 😃 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Murphy 9621 Geplaatst Administrators Share Geplaatst Vaak was het grootste probleem dat het laad adres niet mocht weten waar de lading naar toe ging, of te wel de ontvanger mocht niet weten waar het vandaan kwam. En dan ben je als chauffeur altijd het haasje. Want vaak werd er niet eens een cmr opgemaakt door het laadadres, zowel in Duisterland als in NL vaak tegen gekomen. De verantwoording werd weer naar de chauffeur doorgeschoven.. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid schoenenreus 1516 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 52 minuten geleden zei Murphy: Vaak was het grootste probleem dat het laad adres niet mocht weten waar de lading naar toe ging, of te wel de ontvanger mocht niet weten waar het vandaan kwam. En dan ben je als chauffeur altijd het haasje. Want vaak werd er niet eens een cmr opgemaakt door het laadadres, zowel in Duisterland als in NL vaak tegen gekomen. De verantwoording werd weer naar de chauffeur doorgeschoven.. Je kunt toch gewoon zelf een cmr schrijven of is dat te moeilijk tegenwoordig? CMR vanaf laadadres naar de zaak en dan een van de zaak naar de ontvanger en het probleem is opgelost. Overigens nooit begrepen dat ''neutraal'' laden en lossen want de afzender of ontvanger was bij het personeel toch vaak al bekend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13017 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 1 uur geleden zei schoenenreus: . Overigens nooit begrepen dat ''neutraal'' laden en lossen want de afzender of ontvanger was bij het personeel toch vaak al bekend. Dat is gewoon een zakelijke transactie waar niks aan mankeert: De opdrachtgever van jouw baas heeft "iets"gekocht ,en ( met winst waarschijnlijk) weer doorverkocht aan iemand anders. Jouw baas mag dat vervoeren ( waarmee hij jouw salaris genereert),maar waarschijnlijk wil jouw baas zn opdrachtgever niet dat degene waar je de goederen lost te weten komt waar de spullen vandaan komen,en zeker niet wat hij er voor betaald heeft. Als chauffeur,in dienst van"de vervoerder dien je dit te respecteren en dit dus "neutraal te behandelen" Anders is jouw baas het werk,en jij je baantje kwijt. Dat het personeel op het losadres dit dikwijls al weet is jouw pakkie an niet. 3 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid volvofh12 612 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 30 minuten geleden zei europeaan: Dat is gewoon een zakelijke transactie waar niks aan mankeert: De opdrachtgever van jouw baas heeft "iets"gekocht ,en ( met winst waarschijnlijk) weer doorverkocht aan iemand anders. Jouw baas mag dat vervoeren ( waarmee hij jouw salaris genereert),maar waarschijnlijk wil jouw baas zn opdrachtgever niet dat degene waar je de goederen lost te weten komt waar de spullen vandaan komen,en zeker niet wat hij er voor betaald heeft. Als chauffeur,in dienst van"de vervoerder dien je dit te respecteren en dit dus "neutraal te behandelen" Anders is jouw baas het werk,en jij je baantje kwijt. Dat het personeel op het losadres dit dikwijls al weet is jouw pakkie an niet. In Zweden hout geladen voor NL. Strikt neutraal lossen etc. Pakken hout met grote letters Sodra timber er op. 🙈 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid schoenenreus 1516 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 1 uur geleden zei europeaan: Dat is gewoon een zakelijke transactie waar niks aan mankeert: De opdrachtgever van jouw baas heeft "iets"gekocht ,en ( met winst waarschijnlijk) weer doorverkocht aan iemand anders. Jouw baas mag dat vervoeren ( waarmee hij jouw salaris genereert),maar waarschijnlijk wil jouw baas zn opdrachtgever niet dat degene waar je de goederen lost te weten komt waar de spullen vandaan komen,en zeker niet wat hij er voor betaald heeft. Als chauffeur,in dienst van"de vervoerder dien je dit te respecteren en dit dus "neutraal te behandelen" Anders is jouw baas het werk,en jij je baantje kwijt. Dat het personeel op het losadres dit dikwijls al weet is jouw pakkie an niet. Het zal mij aan me reet roesten wat ik op papier moet zetten maar die planners doen er altijd zo dramatisch over terwijl het aan alle kanten al bekend is dus waarom het dan nog steeds zo geheimzinnig moet begrijp ik niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid andremast 10007 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Kom toch regelmatig cmr's tegen waar weinig tot niets op staat,en zeker met adr transport van overzee moet er toch wel bepaalde dingen opstaan.(tankcontainers en normale box containers)Het vermelden vh zegelnr van de container is heel belangrijk ivm evt verantwoording over de lading. 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Murphy 9621 Geplaatst Administrators Share Geplaatst Dat bedoel ik Andre. Vaak moet je je als chauffeur maar zien te redden. Je MOET een CMR maken maar hebt gewoon weg niet alle info. Ik heb in Rotterdam vaak bij een chemie bedrijf geladen voor Noorwegen. Aan het eind van het verhaal mocht ik daar niet meer komen, want ik vertrok gewoon niet zonder de juiste papieren. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13017 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 18 uur geleden zei schoenenreus: Het zal mij aan me reet roesten wat ik op papier moet zetten maar die planners doen er altijd zo dramatisch over terwijl het aan alle kanten al bekend is dus waarom het dan nog steeds zo geheimzinnig moet begrijp ik niet. Gewoon,omdat de klant(die uiteindelijk jouw salaris betaald) dit graag zo wilt. En:wie betaald,bepaald. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Ger-1957 1321 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst 20 uur geleden zei schoenenreus: Het zal mij aan me reet roesten wat ik op papier moet zetten Het is wel een officieel document en wat jij er op zet en waar jij voor tekent is dus ook jou verantwoording 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Schots en Scheef 9895 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Vrachtbrieven??? Das ouderwets. Alles staat in de boordcomputer. Compleet met telefoonnummer van de klant, en navigatie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Administrators Murphy 9621 Geplaatst Administrators Share Geplaatst Is dat inmiddels juridisch goed gekeurd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Teddybeer 27278 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Ja. Onder voorwaarden. https://www.beurtvaartadres.nl/nieuws/digitale-vrachtbrief/digitale-vrachtbrief-juridisch-gelijkwaardig-aan-papieren-vrachtbrief mr. Shula Stibbe, algemeen Secretaris Stichting Vervoeradres Het belang van de vrachtbrief Stibbe: “De vrachtbrief speelt een belangrijke rol tussen vervoerspartijen. De afzender wil weten of zijn goederen heelhuids zijn aangekomen, en de vervoerder wil laten zien dat hij de vervoersopdracht goed heeft uitgevoerd. Andersom is de vrachtbrief bewijs voor schademelding. Verzekeringen eisen een juridisch geldige vrachtbrief. Daarnaast is de vrachtbrief van belang bij douaneaangiftes. Bij aanhouding door politie of inspectie moet de chauffeur een vrachtbrief laten zien. Dat mag dus ook een digitale vrachtbrief op de boordcomputer of op de smartphone zijn.” Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid Schots en Scheef 9895 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Alleen adr hebben we papieren bij.En doordat alles via mail gaat weet de ontvanger smorgens al dat wij daags langskomen. Werkt steeds beter omdat die mailtjes steeds meer op de juiste plek terecht komen. 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Forumlid europeaan 13017 Geplaatst Forumlid Share Geplaatst Op 17-1-2021 om 21:53 zei schoenenreus: Het zal mij aan me reet roesten wat ik op papier moet zetten maar die planners doen er altijd zo dramatisch over terwijl het aan alle kanten al bekend is dus waarom het dan nog steeds zo geheimzinnig moet begrijp ik niet. Hier onderscheidt zich de( zelfbenoemde) goed opgeleide west Europese chauffeur van een( door sommigen gedoodverfde) slecht opgeleide oost Europeaan. ( een Oostblokker vertrekt niet zonder de juiste papieren hoor,al moet hij de hele dag zitten schrijven) 3 1 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.