Forumlid Murphy Geplaatst 8 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 8 december 2016 Het is ook niet sneeuw dat het meeste gevaar opleverd, maar vastgevroren regenwater.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 december 2016 Share Geplaatst 8 december 2016 Het is ook niet sneeuw dat het meeste gevaar opleverd, maar vastgevroren regenwater.... Yeah....en dan trailers wassen op zaterdag waar een hoop water op blijft liggen en dan mag je er maandagochtend mee weg na een weekend nachtvorst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bolle Jan Geplaatst 10 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 10 december 2016 waar een parkeervak is gereserveerd voor het verwijderen van ijs op het dak inclusief een werkplateau ernaast met leuning zodat je geen capriolen hoeft uit te halen op het dak. waar altijd een oostblokker staat, zodat je er nog niks aan hebt? en dan heb jij een bezem bij van 2,5 meter lang om het ijs er af te bezemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bolle Jan Geplaatst 10 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 10 december 2016 En wat betreft geen ladder hebben, je kan ook zorgen dat je standaard een ladder bij je hebt al is het een korte dat je via de catwalk erop komt. Catwalk? Standaard ladder? In je uitklapbare weekendtas of wat? 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lambiek Geplaatst 10 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 10 december 2016 3 delige houten schuifladder op het bovenste bed , want dat gebruik je toch niet 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bolle Jan Geplaatst 10 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 10 december 2016 3 delige houten schuifladder op het bovenste bed , want dat gebruik je toch niet een trampoline mee voor langs de oplegger voor als je er zelf afvalt met ijs eraf halen op 4 meter hoogte. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 december 2016 Share Geplaatst 10 december 2016 een kuil van 4 mtr diep waar je je auto in kunt rijden en dan op straatniveau het dak schoonvegen leek me wel het handigste en veiligste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 10 december 2016 Share Geplaatst 10 december 2016 Kun je lekker de rest van de winter in die kuil blijven staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid scania1965 Geplaatst 10 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 10 december 2016 een kuil van 4 mtr diep waar je je auto in kunt rijden en dan op straatniveau het dak schoonvegen leek me wel het handigste en veiligste dan ga ik toch liever voor de optie van een verwarmde loods waar je combi binnen staat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 11 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 11 december 2016 Lekker thuis bij de kachel blijven tot alle sneeuw en ijs is gesmolten lijkt mij het beste. Ik ga ervoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 11 december 2016 Share Geplaatst 11 december 2016 Dan kom jij nooit meer buiten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 11 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 11 december 2016 dan ga ik toch liever voor de optie van een verwarmde loods waar je combi binnen staat Dat is wel het beste voor het voertuig en de motor. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vledder Geplaatst 21 december 2016 Auteur Forumlid Share Geplaatst 21 december 2016 In US/Canada doen ze het zo: https://www.youtube.com/watch?v=OJe1eCyLT3E Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 21 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2016 Mooi systeem. Maar je zit nog steeds met het probleem van brokken ijs in bijvoorbeeld het dakzeil van een walkingfloor-trailer. Dat schuif je er zo niet vanaf. Losse sneeuw is irritant als het van een trailerdak naar beneden dwarrelt, maar daar is nog nooit iemand dood aan gegaan. Misschien niet direct maar kan wel indirect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid dutchieinquebec Geplaatst 21 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 21 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2016 In US/Canada doen ze het zo: https://www.youtube.com/watch?v=OJe1eCyLT3E Leuk voor één auto maar na elke auto moet er eerst een kuub sneeuw weggehaald worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 21 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 21 december 2016 Misschien niet direct maar kan wel indirect. Precies. Als jij op je brommert of met een personenwagen achter een vrachtwagen rijdt waar opeens een kuub sneeuw van het dak komt zetten, weet je ook niet waar je eindigd..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 22 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 22 december 2016 Lijkt mij dat je er toch eenvoudig een sproei-installatie met defrosmiddel erin aan vast kan knopen. Eerst, binnen 1 minuut de trailer eronderdoor voor defrost.. dan rondje draaien en nog een keer eronder voor die rollerblades. Die hakken dan toch wel wat ijs weg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Leeuw Geplaatst 22 december 2016 Share Geplaatst 22 december 2016 Het probleem met een huiftrailer is dat het zeil altijd iets doorhangt. En het ijs in die kuilen ga je met zo'n systeem niet raken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 22 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 22 december 2016 Nee, dat is waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid andremast Geplaatst 22 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 22 december 2016 Het probleem met een huiftrailer is dat het zeil altijd iets doorhangt. En het ijs in die kuilen ga je met zo'n systeem niet raken...Of het ijs is eraf en je dak zit vol gaten,dat is zo gebeurt als het bevroren is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RealZeus Geplaatst 23 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2016 Ik zet mijn span altijd met de linkerwielen in de goot zodat hij scheef staat. Dan loopt het meeste water er wel af. Maar goed, als ik overnacht en dus niet in een goot sta ga ik ook nat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Grunneger Geplaatst 25 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 25 december 2016 Ik zet mijn span altijd met de linkerwielen in de goot zodat hij scheef staat. Dan loopt het meeste water er wel af. Maar goed, als ik overnacht en dus niet in een goot sta ga ik ook nat. Dan kan je nog altijd met je luchtvering spelen. Rij zelf een koeler, het meeste spoelt er dan wel makkelijk af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vrachtrijder Geplaatst 25 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 25 december 2016 Als het regent terwijl het vriest, dan zou ik vooral niet gaan rijden. De kans dat de weg dan in een ijsbaan is veranderd is mij te groot. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 25 december 2016 Forumlid Share Geplaatst 25 december 2016 Als het regent terwijl het vriest, dan zou ik vooral niet gaan rijden. De kans dat de weg dan in een ijsbaan is veranderd is mij te groot. Dan leggen wij kettingen. Kan niet gebeurd niet zo vaak 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts