[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bidfood


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Nagamiji:

 

 

Er zijn genoeg mensen die die wet niet kennen. 


Die arbowet, wat ik duidelijk probeerde te maken, maar blijkbaar niet overkwam, aangezien je nu over contracten begint, omdat je een voorbeeld wilt geven van mensen die de wet niet kennen:

 

als zo iemand thuis komt te zitten krijg je met een arbo-arts te maken. Die vraagt waarom je ziek bent. Ja ik sta elke dag zakken cement (voorbeeldje!) te lossen met de hand. Ja maar zegt die arbo-arts, dat mag helemaal niet. Die man zegt dan: dat weet ik niet, de baas zegt: niet zeiken lossen. 
 

Dan gaat zo’n arbo-arts rapportage opmaken. En als hij het erg genoeg   vind ook melding maken bij de Inspectie SZW, die komen graag kijken, hebben echt niks beters te doen. 
 

Die werkgever hoort de arbowet te kennen en toe te passen. Doet hij dat niet dan leggen zij gerust boetes op. Ik meen max. 4500. Per overtreding. 
 

Waarom denk je dat bedrijven chauffeurs verplichten een helm op te zetten. Gehoorbescherming?  Een filmpje kijken voor je naar binnen mag. Je mag niet zonder valbescherming etc etc etc.

 

Allemaal arbo. En voldoet de werkgever niet, er gebeurt iets, dan zegt de verzekering: ho even jij hebt je niet aan de wet gehouden. Wij betalen niet.

 

Werkschoenen! Ik heb een keer mijn enkelbanden gescheurd op het terrein van de klant.

Het eerste wat ze dezen was kijken naar mijn schoenen. Die waren in orde. Kunnen ze het op mij afschuiven?  Nee dat konden ze niet. Met foto’s van een onverlicht terrein vol gaten toonde mijn werkgever aan bij de SZW dat het niet aan ons lag. Want de rapportage van het ongeval was duidelijk. Mijn werkgever had het op orde. De klant niet.

 

Dan krijgt men de kans het te herstellen, maar gebeurt dat niet en er gebeurt weer een ongeval, dan krijgt zo’n bedrijf een stevige duw.

 

En let op: er worden bedrijven stil gelegd wegens het niet naleven van de arboregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zojuist zei Hallowed:

er worden bedrijven stil gelegd wegens het niet naleven van de arboregels.

Daar ben ik blij om. 

 

Zojuist zei Hallowed:

gaat zo’n arbo-arts rapportage opmaken

Dat klopt, men begint daar strenger in te worden, maar er is nog een lange weg te gaan.

 

Er zijn ook chauffeurs met een 0 uren contract, als die thuis komt te zitten en niks durft te zeggen.... 

 

Mss omdat men bij mij komt voor hulp/advies, ken ik helaas dergelijke gevallen. Waar de rook van uit mijn oren komt, maar als men bang is voor zijn/haar baan...

 

Ik weet dat men een bepaald bedrijf in de gaten gaat houden ivm te hoog ziekte verzuim. Dan denk ik: Het werd tijd. Maar zelfs die aankondiging loopt al 2 maanden zonder dat er iets gebeurd... Ik ga geen namen noemen, vanwege privacy e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Nevada74:

Kan iemand mij meer vertellen over de distributie?

Ik hoor dat het zwaar is maar wat is zwaar?

 

Ze rijden voor een groot deel met bakwagens. En rijden distributieritten voor horeca klanten. Doorgaans rijdt je met een bakwagen met 2 - 3 compartimenten. Met koeling. Ze rijden ochtend en middag ritten. Afhankelijk van de route kan het een kleine of grote bakwagen zijn, maar doorgaans geen vaste auto. Meestal 20 - 25 rolcontainers en rond de 15 - 18 klanten op een route.

 

In de ochtend moet je zelf laden. Elke klant heeft bestellingen in aparte rolcontainers met daarop kratten. Dus het komt vaak voor dat je veel meer rolcontainers hebt dan er in je wagen passen. Dus het laden betekent vaak overstapelen. Dus vaak een halfuur tot een uur bezig met laden. Als je een leuke ploeg hebt helpen wachtende collega's mee met laden en duurt het minder lang.

 

Bij de klanten zijn er een aantal mogelijkheden:
- Rolcontainers neerzetten en retouremballage meenemen.

- Alles tot in de keuken brengen en in de kasten en koeling zetten. Er mag geen retouremballage achterblijven.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Nevada74:

Kan iemand mij meer vertellen over de distributie?

Ik hoor dat het zwaar is maar wat is zwaar?

Op een tankwagen of un bulkwagen gaan rijden is de oplossing.
Maar aan die K containers gaan trekken raad ik je niet aan

Trouwens 4 jaar bij Vos Oss op een bulkwagen gereden 1998/2001 en dat is het mooiste werk wak ooit gedaan heb.
Binnen 5 maanden heel West Europa door geweest, behalve Noorwegen, Griekenland en Ierland.

Maaja geen vrijgezel meer, en dat werk daar is zowiezoo door onze vrienden uit het Oosten overgenomen.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Kiepenboer:

Op een tankwagen of un bulkwagen gaan rijden is de oplossing.
Maar aan die K containers gaan trekken raad ik je niet aan

Trouwens 4 jaar bij Vos Oss op een bulkwagen gereden 1998/2001 en dat is het mooiste werk wak ooit gedaan heb.
Binnen 5 maanden heel West Europa door geweest, behalve Noorwegen, Griekenland en Ierland.

Maaja geen vrijgezel meer, en dat werk daar is zowiezoo door onze vrienden uit het Oosten overgenomen.

Als je het helemaal makkelijk wilt hebben: lijnbus rijden. Instapschaal van ruim € 14,00 + gigantische toeslagen. Instappen, jas ophangen, zitten en je rondjes rijden. Precies op tijd koffiepauze. En op de minuut nauwkeurig weten hoe laat je thuis bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei syme65:

En dat is het ook...vaak in provoceren ....
En net wat Hallowed zegt...het geeft een voldoening als het weer gelukt is om te lossen of te laden.

 

Zeker, dat is de ene kant, vind ik.

De andere kant is de wetenschap dat je een hoop tijd verloren bent die niet in de planning ingebakken zit.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Over Bidfood: wat spongebob zegt.

 

Orders worden op de (regio)vestigingen (deels) verzameld, vanuit het landelijk verscentrum én droge kruidenierswaren in Ede komt de rest van de klantbestellingen.

'rolbaarheid' van containers wordt in het landelijk magazijn niet echt op gelet.. want daar rijden ze met van de lepeltruckjes rond.. dus die containers rollen alleen het laatste stuk op naar het laadperron toe. Vestigingen willen weleens een stapel 'kapotte' containers / onderstellen apart labelen en mee terug geven aan de pendels.

 

In de nacht wordt in de vestiging de bestellingen op route gezet/verwerkt. De grotere vestigingen (Schiedam, Hoofddorp) rijden zowat 24/7 klantenroutes.

Je lost diverse klantgroepen.. kan horeca zijn, instellingen (gezondheid, verzorging) maar ook bedrijfskantines.

 

Het is wel arbeidsintensief werk ja.. het is geen 'containerwerk' waarbij je mag wachten totdat de container voor je leeg- danwel vol gereden is.

Soms krijg je nog weleens een kopje koffie aangeboden.. ;)

 

Je werkt wel onder een andere CAO (Levensmiddelen)..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
22 uur geleden zei syme65:

Bij AH wordt het van de klep gehaald door het winkel personeel

In de tijd dat meneer Nagamiji voor AH reed, waren dat vaak kinderen, hij weigerde dat. En loste zelf. Kinderen hebben groeischijven die kapot gaan van dat werk. Als een volwassen (volgroeide medewerker) kwam helpen accepteerde hij dat wel. De lading is niet alleen zijn verantwoordelijkheid, maar hij vindt ook dat die "hulpkrachten" niet door een bijbaantje over 10 jaar arbeidsongeschikt behoeven te worden. Een leven lang pijn kan simpel voorkomen worden, door de jeugd niet als wegwerpkrachten te gebruiken. Ze zijn goedkoper dan een dure chauffeur, dáárom liet AH dat zo doen. Ik hoop dat het nu anders is bij AH. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ach, toen ik 8 was liep ik bij de plaatselijke SRV man met bier- en melkkratten te zeulen, na school, op zaterdag en in de vakanties; op m'n 14e werd die beste man écht 'n keer goed ziek en reed ik 'n dikke week alleen rond. Toen hij stopte kon ik via stage zo de supermarkt in voor eigenlijk hetzelfde werk wat ook nog 10 jaar duurde. Sindsdien op de auto, tot voor vier jaar terug in de fijndistributie.

 

Wat ik maar zeggen wil: heb alleen last van m'n bloeddruk, sinds ik de fijndistributie uit ben niet meer van m'n gewrichten. Ben toch 1,86 mtr geworden! 😉

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat zijn bij jou kinderen? Welke leeftijd? Was dat bij meerdere filialen of bij 1 filiaal? Je doet het voorkomen of alle containers zwaar zijn, maar dat valt nu ook wel weer mee hoor. 

 

Mijn eigen ervaring is dat juist AH probeert het werk zo licht en werkzaam mogelijk te maken.

Daar mogen we zonder discussie containers over laten stapelen als ze niet goed zijn geladen.

Iedere dag worden er een heel wat vrachten met kapotte containers naar Geldermalsen gebracht om ze te laten maken. De meeste tijd worden die dingen (bij AH) met pompwagen verplaatst. 

Dus om nu juist weer een bedrijf te oordelen die het de chauffeur zo makkelijk als mogelijk maakt...

Zo hou je de vooroordelen over de winkeldistributie, verteld door iemand die het van horen zeggen heeft. 

Ik heb toch heel wat collega’s die niets anders willen.

Zelfs bij Deen of de Spar, waar het werk wel wat zwaarder is. Maar als je normaal doet met die containers en geen twee te gelijk pakt, is het best te doen. Een goede inwerkperiode is dan natuurlijk wel een pre, maar dan heb je altijd nog van die eigenwijze gasten....

en later piepen dat het aan die containers ligt🙄

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

@ Nagamiji

Dat is een nobel streven van hem, en ik kan me het gevoel er bij ook wel voorstellen.  Af en toe met een ritje diepvries zie ik ze ook aan de klep, van die tengere poppetjes. Maar die werken vrijwillig neem ik aan, en volgens instructie van de werkgever. Net als ik 😇

Soms help ik wel, als het echt niet gaat of om dreigt te vallen.

 

Mijn ouders waren ook niet altijd even blij met mijn 'hobby' toen, maar soms gaat het zo het gaat...

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

NOu... Bij de ah lijkt het alsof de containers steeds zwaarder en hoger worden. laat het personeel maar lekker lossen in plaats van Ik de hele dag door , elke dag.

De ene dag rijd ik voor de plus en moet ik het zelf doen zonder hulp. de andere dag voor AH. en ben ik toch blij dat ik boven moet blijven staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden