[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei albertvv:

Misschien vallen nu eens de schellen van je ogen

(niet perse allen naar jou gericht Ron)

Mooi hè, een overheid die er niet alleen voor het behoud van klederdrachten en behoud van oude (goede en slechte) gewoonten is, maar voor de hele bevolking?

bewerkt door Eeweep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei suggs73:

Zat een mevrouw voor gl in een waterschap , vond stoppen van de rattenvangst wel een goed idee , was ook nog in een gebied met veel water en dijken , nou je zou daar maar wonen met 2 mtr onder nap met zo'n fantast aan de knoppen .

En hoeveel kans denk je dat die mevrouw ooit zou hebben om die rattenvangst te stoppen? De overheid heeft ook de (grondwettelijke?) plicht haar onderdanen te beschermen. Die ratten de dijken laten ondermijnen gaat haar nooit lukken, maar misschien mag ze wel nadenken over alternatieven. Daarvoor zijn er tenslotte genoeg mensen die haar hebben gekozen. Zo werkt een democratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei Eeweep:

En hoeveel kans denk je dat die mevrouw ooit zou hebben om die rattenvangst te stoppen? De overheid heeft ook de (grondwettelijke?) plicht haar onderdanen te beschermen. Die ratten de dijken laten ondermijnen gaat haar nooit lukken, maar misschien mag ze wel nadenken over alternatieven. Daarvoor zijn er tenslotte genoeg mensen die haar hebben gekozen. Zo werkt een democratie.

Haar plan is getorpedeerd , met die alternatieven komt het wel goed , ratten wordt al een aardig probleem ondertussen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei Eeweep:

Waar heb ik geschreven dat er geen politici bestaan?

 

 

Op 10-11-2023 om 07:39 zei Eeweep:

Ah ja, en dan kun jij natuurlijk wel aantonen welke politici dat zijn? Anders ga je weer wappie genoemd worden, in die zin dat je wel allerlei complotjes ziet, maar niet kunt aantonen waar daarvoor bewijs is te vinden. En om nou de hele tijd naar jouw onderbuik te moeten staren... 🤨

Dit heb ik gelezen als , dat er geen politici waren die banden met actie groepen , daar heb ik een aantal namen van genoemd , toen was uw antwoord dat men er blij mee moesten zijn met activisten in de kamer .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei HendrikJansen:

Hoeveel wil je er hebben? We grossieren er hier in in de oude kuikenschuur. En goed werkend vergif kan je in Nederland niet meer kopen, 

Je ziet ze al meer die ratten , zijn al aardig beschermd tegenwoordig , er is maar 1 oplossing een complete plaag incl de ziektes  , dan hopen dat de ogen open gaan , betwijfeld het , maar anders gebeurd er niets , ik mag ze ook niet meer bestrijden , het middel van tegenwoordig voer je ze er mee en maak je ze resistent ,vroeger was het met 1 hap klaar , het is echt lachwekkend aan het worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 11-11-2023 om 10:43 zei suggs73:

Dit heb ik gelezen als , dat er geen politici waren die banden met actie groepen , daar heb ik een aantal namen van genoemd , toen was uw antwoord dat men er blij mee moesten zijn met activisten in de kamer .

Dat laatste heb ik niet geschreven, het ligt er maar helemaal aan wat voor soort activisten dat zijn, ik zou daar best blij mee kunnen zijn. Activisten van het soort Volkert van der Graaf hoef ik niet in de kamer te hebben. Maar politici met banden met actiegroepen is nog zo gek niet, mits ze zich maar aan onze wetten houden. Hoe denk je dat de problemen in Noord-Ierland uiteindelijk grotendeels opgelost zijn? En dat is een heel extreem voorbeeld van heel extreme activisten die ook een politieke partij hadden, maar ik kan groepen als ecxtinction rebellion of kick out zwarte piet niet extreem noemen. De reacties op die laatste groep noem ik overigens wel extreem. Ik had het over groeperingen als milieudefensie, om die nou extreem te noemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

, maar ik kan groepen als ecxtinction rebellion of kick out zwarte oiet niet extreem noemen.

Weet niet of jij wel eens een krant leest of nieuws volgt, maar Ecxtinction Rebellion is een actiegroep waarbij de actievoerders gewoon betaald worden voor het actievoeren. Veelal willen ze voor hun omgeving ook niet weten dat ze werkzaam  zijn van die club.  Je zou mogen hopen dat ze een goede sceening hebben bij die club want met zulke voorwaarden kan je wel een hoop werkschuw tuig vinden die voor geld niks te gek is, Wat mij betreft zeer extreem

 

Een actiegroep als Kick out Zwarte Piet durft een kinderfeest te bederven waar notabene kinderen bij zijn. Wat mij betreft zeer extreem. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 9-11-2023 om 09:02 zei lientje:

Omzicht….🤔 zijn ideeën zijn niet verkeerd.
Deze man is een goede aanvulling in de kamer maar om nu op zijn partij te stemmen? Hij is in mijn ogen niet de persoon die de Nederland kan leiden en volgens mij ook geen partij. Ik vraag mij af of hij zijn gezin kan leiden. 


Pieter, ga je mee op vakantie?
Weet ik nog niet.

Pieter waar zou je dan eventueel naar toe willen?

Weet ik nog niet.

Kortom er wordt niets beslist, of alles wat je daarna doet is fout. 
Wel commentaar hebben maar zelf de leiding niet durven nemen. 
 

Hoe kom je erbij dat die man twijfelt.

 

Pieter weet het nu zeker.

 

Omtzigt twijfelt niet meer

Pieter Omtzigt heeft de afgelopen tijd de vraag liever niet willen beantwoorden, maar vandaag geeft de Enschedese NSC-leider meer duidelijkheid,

 

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2282882/omtzigt-twijfelt-niet-meer-ik-heb-stellig-voorkeur-voor-tweede-kamer

 

Ik had Omtzigt best wel hoog zitten, zker na zijn werk samen met Renske Leijten  was ik ervan overtuigd dat Omtzicht de man was voor Nederland. Totdat!  De naam van zijn nieuwe partij al langer bekend is bij het WEF en zijn vrouw en broer zijn werkzaam bij het WEF. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei HendrikJansen:

Hoe kom je erbij dat die man twijfelt.

 

Pieter weet het nu zeker.

 

Omtzigt twijfelt niet meer

Pieter Omtzigt heeft de afgelopen tijd de vraag liever niet willen beantwoorden, maar vandaag geeft de Enschedese NSC-leider meer duidelijkheid,

 

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2282882/omtzigt-twijfelt-niet-meer-ik-heb-stellig-voorkeur-voor-tweede-kamer

 

Ik had Omtzigt best wel hoog zitten, zker na zijn werk samen met Renske Leijten  was ik ervan overtuigd dat Omtzicht de man was voor Nederland. Totdat!  De naam van zijn nieuwe partij al langer bekend is bij het WEF en zijn vrouw en broer zijn werkzaam bij het WEF. 

 

Why we need a new social contract for the 21st century

 

Jan 14, 2022

 

https://www.weforum.org/agenda/2022/01/a-new-social-contract-for-21st-century/?DAG=3&gclid=EAIaIQobChMItrD3krq8ggMVYo1oCR0vDDDZEAAYASAAEgJfgPD_BwE

 

 

 

HFoRT3uNBnEYB11X42QbJyOz-gwih_HyLtaQjD3kla4.jpg
Dirk-Jan Omtzigt
 
bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei HendrikJansen:

Hoe kom je erbij dat die man twijfelt.

 

Pieter weet het nu zeker.

 

Omtzigt twijfelt niet meer

Pieter Omtzigt heeft de afgelopen tijd de vraag liever niet willen beantwoorden, maar vandaag geeft de Enschedese NSC-leider meer duidelijkheid,

 

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2282882/omtzigt-twijfelt-niet-meer-ik-heb-stellig-voorkeur-voor-tweede-kamer

 

Ik had Omtzigt best wel hoog zitten, zker na zijn werk samen met Renske Leijten  was ik ervan overtuigd dat Omtzicht de man was voor Nederland. Totdat!  De naam van zijn nieuwe partij al langer bekend is bij het WEF en zijn vrouw en broer zijn werkzaam bij het WEF. 

 

Even wat recht zetten Omtzicht zijn vrouw is niet werkzaam bij het WEF maar heeft een onderscheiding ontvangen van het WEF. Wel een ander WEF:ja:

 

https://www.wef.org.in/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei HendrikJansen:

Een actiegroep als Kick out Zwarte Piet durft een kinderfeest te bederven waar notabene kinderen bij zijn. Wat mij betreft zeer extreem. 

Nee, die gaan demonstreren tegen de figuur zwarte piet. Vervolgens komt er een stel relschoppers geweld gebruiken tegen KOZP en hun geweldsactie dan verdedigen met: het is een kinderfeestje. De wereld op zijn kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Eeweep:

Nee, die gaan demonstreren tegen de figuur zwarte piet. Vervolgens komt er een stel relschoppers geweld gebruiken tegen KOZP en hun geweldsactie dan verdedigen met: het is een kinderfeestje. De wereld op zijn kop.

idd de wereld op zijn kop wat jij nu beweert. Man,man,man.  Als dat KOZP niet verschijnt op het feestje van kinderen zijn er ook geen relschoppers!  

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Eeweep:

Nee, die gaan demonstreren tegen de figuur zwarte piet. Vervolgens komt er een stel relschoppers geweld gebruiken tegen KOZP en hun geweldsactie dan verdedigen met: het is een kinderfeestje. De wereld op zijn kop.

Of het nou die airfryer was of die rappert , die heeft toch lopen roepen dat ie als ie een zwarte piet tegen kwam zijn kop van zijn romp ging schoppen? terwijl zijn familie rijk is geworden om op slaven te jagen en te verkopen  , en nu gaat dat clubje de provincies in , zeg maar plattelandsdorpjes waar dat randstad gedoe nog geen voet aan de grond heeft , en ze zijn welkom hoor , wij hebben zat Jenny Douwes hier op het platteland .

 

Een onderwerp als zwarte roetveger dat is allang politiek gekaapt , dus is het politiek getint 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Eeweep:

Nee, die gaan demonstreren tegen de figuur zwarte piet. Vervolgens komt er een stel relschoppers geweld gebruiken tegen KOZP en hun geweldsactie dan verdedigen met: het is een kinderfeestje. De wereld op zijn kop.

Het is natuurlijk ook wel uitdagen van kick out om het platteland op te zoeken waarvan ze bij voorbaat al kunnen weten dat het fout gaat lopen , en daar is het juist om te doen , beelden schieten en zo als slachtoffer te kunnen gebruiken , je gaat ook niet met een ajax shirt in een feyenoord vak staan , of als neger een KKK bijeenkomst opzoeken , het moet kunnen ben ik met u eens , maar zo werkt het niet .

bewerkt door suggs73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei HendrikJansen:

idd de wereld op zijn kop wat jij nu beweert. Man,man,man.  Als dat KOZP niet verschijnt op het feestje van kinderen zijn er ook geen relschoppers!  

Als je je deur niet op slot doet zijn er geen inbrekers

Als je als vrouw ja zegt tegen iedereen die seks met je wilt zijn er geen verkrachters

Als je je autosleutels inlevert bij iedereen die er om vraagt zijn er geen autodieven

 

Snap je nu hoe absurd die opmerking van jou is? KOZP heeft gewoon het recht om te demonstreren tegen het gebruik van de figuur zwarte piet. Dat ze dat doen begrijp ik ook, zelf denk ik: "het zal toch wel meevallen?¨, maar ik ben dan ook niet gekleurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei suggs73:

Of het nou die airfryer was of die rappert , die heeft toch lopen roepen dat ie als ie een zwarte piet tegen kwam zijn kop van zijn romp ging schoppen? terwijl zijn familie rijk is geworden om op slaven te jagen en te verkopen.

En hij heeft daarvoor later ook zijn excuses aangeboden. En het ook niet herhaald. Ons hele land is rijk geworden door kolonisatie, slavenhandel en slavenarbeid, nu ga jij het hebben over één familie? En omdat die familie rijk is geworden heeft hij geen recht meer om niet discriminerend behandeld te worden? Een beetje rare gedachtegang, om het maar eens gematigd uit te drukken.

bewerkt door Eeweep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden