[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Code 95 cursus


HendrikJansen

Vraag

  • Forumlid

Tijdens het E Learning gedeelte van de cursus rij optimalisatie  werd de volgende vraag gesteld. 
 

“Welke rem zit vast aan de binnenkant van het wiel?

 

A. Bedrijfsrem

B. Schijfrem

C. Trommelrem

 

Ik ben benieuwd welk antwoord jullie zouden geven op deze vraag?

 

Ik had de vraag fout beantwoord volgens het programma. Maar ik vond het antwoord met feedback wel interessant om deze vraag hier te stellen. 
 

kijken of jullie mijn mening over deze vraag delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei steenhaas1:

Het is toch eigenlijk van de gekke, dat je bij een gecertificeerde cursus (of zelfs rijbewijs) niet het juiste antwoord moet geven, maar het antwoord dat ze willen horen!

Het is nog veel erger. Met dit soort antwoorden brengen ze velen die niet zo goed kwa techniek onderlegd zijn in gevaar. 

Dat nieuwe rijden is leuk om een liter brandstof te besparen maar vraag je eens af hoeveel mensen levens het kost?

 

voeg eens uit met 60 a 70 en verbaas je wat er achter en naast je gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Het is nog veel erger. Met dit soort antwoorden brengen ze velen die niet zo goed kwa techniek onderlegd zijn in gevaar. 

Dat nieuwe rijden is leuk om een liter brandstof te besparen maar vraag je eens af hoeveel mensen levens het kost?

 

voeg eens uit met 60 a 70 en verbaas je wat er achter en naast je gebeurt.

Als je je aan dat nieuwe rijden houdt doe je alleen hun een plezier, maar jezelf en medeweggebruikers inderdaad niet.

In de caravan en camper wereld word al dringend afgeraden je aan het nieuwe rijden te houden onderweg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei europeaan:

Als je je aan dat nieuwe rijden houdt doe je alleen hun een plezier, maar jezelf en medeweggebruikers inderdaad niet.

In de caravan en camper wereld word al dringend afgeraden je aan het nieuwe rijden te houden onderweg.

 

Over die campertjes kunnen we het inderdaad ook nog wel eens hebben. De meeste zijn staatsgevaarlijk met 75 op de bundesbahn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
11 uur geleden zei HendrikJansen:

Het is nog veel erger. Met dit soort antwoorden brengen ze velen die niet zo goed kwa techniek onderlegd zijn in gevaar. 

Dat nieuwe rijden is leuk om een liter brandstof te besparen maar vraag je eens af hoeveel mensen levens het kost?

 

voeg eens uit met 60 a 70 en verbaas je wat er achter en naast je gebeurt.

Of, doe eens gek, ga optrekken met een lijnbus vanuit een bushalte op de E16. 2 baans weg, (vracht)verkeer mag 80 en jij gaat eens lekker rustig in de "economie modus" optrekken......

Met het gedeelte "zuinig rijden" op/in de code 95 cursus geheid een discussiepunt met de instructeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Murphy:

Het is BAB Bundes Autobahn of Bundes strasse.....

Je bent zelf niet goed voorgelicht:

 

BAB = Bundes Auto Bahn( 80 km/h)

B = Bundes strasse (60 km/h)

( Bundesbahn, de spoorweg oftewel den ijzeren weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-3-2024 om 09:29 zei HendrikJansen:

Tijdens het E Learning gedeelte van de cursus rij optimalisatie  werd de volgende vraag gesteld. 
 

“Welke rem zit vast aan de binnenkant van het wiel?

 

A. Bedrijfsrem

B. Schijfrem

C. Trommelrem

 

Ik ben benieuwd welk antwoord jullie zouden geven op deze vraag?

 

Ik had de vraag fout beantwoord volgens het programma. Maar ik vond het antwoord met feedback wel interessant om deze vraag hier te stellen. 
 

kijken of jullie mijn mening over deze vraag delen.

Ik heb deze vraag neergelegd bij en een examinator van het CBR als ook bij een van het IBKI, zij adviseren om deze vragen te melden bij het CBR. Alleen bij melding kan het CBR actie ondernemen tegen foute vraagstellingen. Beide waren ze eens dat het antwoord A moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei HIT:

Ik heb deze vraag neergelegd bij en een examinator van het CBR als ook bij een van het IBKI, zij adviseren om deze vragen te melden bij het CBR. Alleen bij melding kan het CBR actie ondernemen tegen foute vraagstellingen. Beide waren ze eens dat het antwoord A moet zijn.

Ik heb de beide vragen en nog wat commentaar bij de instructeur neergelegd. Deze wou er nogmaals werk van maken. Als je wil weten welke organisatie erachter zit weet je me vast wel prive te vinden. 
 

ik heb de cursus met goed gevolg afgesloten en voor mij is het klaar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei steenhaas1:

Of je nu geslaagd bent of niet, als je maar aanwezig bent is belangrijk voor de nascholing

Alleen bij het rijden moet je wat doen, of zou slapen in een truck ook voldoen 😉

 

 

Daar kan ik je heel veel over vertellen maar dat doe ik maar niet hier. 
 

ik heb het ruim gehaald en daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Daar kan ik je heel veel over vertellen maar dat doe ik maar niet hier. 
 

ik heb het ruim gehaald en daar gaat het om.

ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 .

maar voor code 95 hoeft u  alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.

bewerkt door henri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei henri:

ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 .

maar voor code 95 hoeft u  alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.


Tenzij er een zeker diploma aan vasthangt natuurlijk. 
 

Bij een cursus voor ADR aanwezig zijn zal best volstaan om genoeg uren bij elkaar te sprokkelen voor de Code 95. Maar het diploma kun je gedag zeggen als je niet voldoende scoort bij het examen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei henri:

ik weet niet wat u voor lessen u gevolgd heb voor code 95 .

maar voor code 95 hoeft u  alleen aanwezig te zijn en in ieder geval geen examen af te leggen.

Als je boven aan leest dan weet je welke cursus. En er moesten vragen gemaakt worden in de E learning waar 60 procent van goed moest zijn. Dus ja, je moest er toch wat voor doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Als je boven aan leest dan weet je welke cursus. En er moesten vragen gemaakt worden in de E learning waar 60 procent van goed moest zijn. Dus ja, je moest er toch wat voor doen.

Klopt…..in geval van E-learning

 

Na afronding van het online gedeelte moet u een eindtoets doen. Pas als u het eerste online gedeelte helemaal heeft afgerond mag u aan het klassikale gedeelte beginnen. Het klassikale gedeelte begint met de bespreking van de eindtoets.

Om te bewijzen dat u het online gedeelte heeft afgerond krijgt u een certificaat. Dit certificaat moet u meenemen en laten zien aan de opleider bij het klassikale deel. Dit certificaat kunt u uitprinten, maar u mag ook de digitale versie laten zien. 
 

bron: https://www.cbr.nl/nl/veelgestelde-vragen/wat-is-de-e-learning-voor-nascholing-code-95

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei HendrikJansen:

(...)  er moesten vragen gemaakt worden in de E learning waar 60 procent van goed moest zijn. Dus ja, je moest er toch wat voor doen.

 

Wat dan?

 

Je computer thuis aanzetten en zorgen dat je minimaal 4 uur online bent voor een cursus van nog geen uur om zodoende die tijd vol te krijgen, om vervolgens nog een paar simpele meerkeuzevragen in te vullen over materie waar je nog nooit eerder van gehoord hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-3-2024 om 16:10 zei HendrikJansen:

Ik heb de beide vragen en nog wat commentaar bij de instructeur neergelegd. Deze wou er nogmaals werk van maken. Als je wil weten welke organisatie erachter zit weet je me vast wel prive te vinden. 
 

ik heb de cursus met goed gevolg afgesloten en voor mij is het klaar zo.

iig gefeliciteerd met het resultaat.

 

Ik ben tegenwoordig zelf ook instructeur B C E en je wil niet weten welke fouten wij in de E-learning vinden. 

Bijvoorbeeld in de E-learning over verkeersregels was een vraag;

Moet u alle voertuigen die blauwzwaailicht en sirene voeren voor laten gaan?
a) ja.
b) nee.

 

Volgens de E-learning was het antwoord b. Met als argument: Alleen de door de overheid toegestane diensten.

Dit antwoord is niet juist, want op de weg kan een automobilist niet van alle voertuigen zien of ze zijn toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei Pierre:

 

Wat dan?

 

Je computer thuis aanzetten en zorgen dat je minimaal 4 uur online bent voor een cursus van nog geen uur om zodoende die tijd vol te krijgen, om vervolgens nog een paar simpele meerkeuzevragen in te vullen over materie waar je nog nooit eerder van gehoord hebt?

Nee, er zijn cursussen waarbij online de vragen voldoende zijn gemaakt. Maar sommige(de meeste) kun je teruggaan in de vragen achteraf en alsnog goed beantwoorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Wat dan?

 

Je computer thuis aanzetten en zorgen dat je minimaal 4 uur online bent voor een cursus van nog geen uur om zodoende die tijd vol te krijgen, om vervolgens nog een paar simpele meerkeuzevragen in te vullen over materie waar je nog nooit eerder van gehoord hebt?

13 hoofdstukken en per hoofdstuk gemiddeld 8 vragen. Ik was wel klaar met dat geram op die tablet eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 24-3-2024 om 15:16 zei HIT:

Ik heb deze vraag neergelegd bij en een examinator van het CBR als ook bij een van het IBKI, zij adviseren om deze vragen te melden bij het CBR. Alleen bij melding kan het CBR actie ondernemen tegen foute vraagstellingen. Beide waren ze eens dat het antwoord A moet zijn.

En dat is niet juist, met de bedrijfsrem wordt eigenlijk het hele remsysteem bedoelt vanaf het pedaal tot B en C, niet alleen het actuele remmende gedeelte B en C.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei steenhaas1:

En dat is niet juist, met de bedrijfsrem wordt eigenlijk het hele remsysteem bedoelt vanaf het pedaal tot B en C, niet alleen het actuele remmende gedeelte B en C.

Dat is wel heel erg op alle slakken zout leggen. Als je er zo naar kijkt is geen enkel antwoord op deze vraag goed, de remcilinder van de schijfrem en de trommelrem liggen ook niet in het wiel, toch maken die onderdeel uit van resp. de schijfrem en de trommelrem. Maar het is ook wel een draak van een vraag, daar heeft iemand zich er makkelijk van afgemaakt. Zelf vind ik vragen over de lesstof maken een van de moeilijkste dingen om te doen, je wilt echt dat je vraag maar op één manier op te vatten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Eeweep:

Dat is wel heel erg op alle slakken zout leggen. Als je er zo naar kijkt is geen enkel antwoord op deze vraag goed, de remcilinder van de schijfrem en de trommelrem liggen ook niet in het wiel, toch maken die onderdeel uit van resp. de schijfrem en de trommelrem. Maar het is ook wel een draak van een vraag, daar heeft iemand zich er makkelijk van afgemaakt. Zelf vind ik vragen over de lesstof maken een van de moeilijkste dingen om te doen, je wilt echt dat je vraag maar op één manier op te vatten is.

Het is toch te triest voor woorden dat je alleen maar beroepsmatig chauffeur mag zijn, als je dit soort imbeciele vragen van een te-vroege-schoolverlater, nog enigszins corect kan beantwoorden.

 

Redactioneel is er niks slakken met zout: als er in het gangbare chauffeursjargon een trommel-, schijf- of bedrijfsrem vastzit, bellen we de servicebus, voordat de boel in de hens gaat.

Technici hebben de termen: gemonteerd, geplaatst, geïnstalleerd.

Trouwens ook de noodrem of parkeerrem is in het wiel geplaatst (behalve bij oude Bedfords die een handrem op de cardanas hadden).

 

Welk onderdeel van het remsysteem is in het wiel gemonteerd?

{} Trommelrem

{} Schijfrem

{} Een trommelrem of een schijfrem

 

En dan nog is het de vraag wat je met de kennis van deze vraag moet.

 

 

bewerkt door Localton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden