[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Forumlid
21 minuten geleden zei andremast:

Bij ons ook 1e nieuwe type,nog aan het opbouwen.

(Foto geleend van collega,wiens auto dat word)

FB_IMG_1649704006570.jpg

FB_IMG_1649703999799.jpg

Jammer dat Daf voorlopig de geïntrigeerde standairco exclusief voor de XG+ houdt. dat werkt vele malen beter dan een dakairco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-4-2022 om 21:33 zei corne64:

Jammer dat Daf voorlopig de geïntrigeerde standairco exclusief voor de XG+ houdt. dat werkt vele malen beter dan een dakairco.

Waarin zit dat verschil dan? Koelt dat echt zoveel beter? Die koelen toch gewoon via de ventilatieroosters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-4-2022 om 21:16 zei Eeweep:

Waarin zit dat verschil dan? Koelt dat echt zoveel beter? Die koelen toch gewoon via de ventilatieroosters?

Daar zit hem nu juist het verschil. Die dak airco blaast alleen via de roosters in dat apparaat zelf en heeft veel minder koelvermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei corne64:

Daar zit hem nu juist het verschil. Die dak airco blaast alleen via de roosters in dat apparaat zelf en heeft veel minder koelvermogen.

 

 

Ik vind dat zo'n dak airco eigenlijk helemaal geen koelvermogen heeft, hij kan de tempratuur op hetzelfde niveau houden voor een bepaalde periode. De tempratuur echt naar beneden krijgen lukt een dakairco niet of nauwelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei schoenenreus:

 

 

Ik vind dat zo'n dak airco eigenlijk helemaal geen koelvermogen heeft, hij kan de tempratuur op hetzelfde niveau houden voor een bepaalde periode. De tempratuur echt naar beneden krijgen lukt een dakairco niet of nauwelijks.

er zijn er wel die dat kunnen. Die hebben 3000 watt koelvermogen, maar die trekken je accus in no time leeg.

 

 

Bycool.pdf (autava.lv)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Durashift:

Ik moet erg wennen aan deze nieuwe generatie. Op de weg ziet het er vrij sompig uit, vind ik. Het helt/hangt voorover, qua design, vind ik. Zéker met de lange cabinevariant..

Ik vind ze er eigenlijk best wel robuust uitzien. laat maar komen zeg ik. [vanaf Oktober komen ze bij ons] 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Tja......die versnellingsbak blijft toch een Daf dingetje, naar mijn mening heeft die af en toe gewoon teveel bedenktijd nodig.

Voor de rest weinig op aan te merken...de meeste fouten zullen er nu zolangzamerhand wel uit-geupdate zijn....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-6-2022 om 20:34 zei Fg2200:

Tja......die versnellingsbak blijft toch een Daf dingetje, naar mijn mening heeft die af en toe gewoon teveel bedenktijd nodig.

Voor de rest weinig op aan te merken...de meeste fouten zullen er nu zolangzamerhand wel uit-geupdate zijn....:D

Die blijft ook wel denken. vooral op rotondes. Wanneer jij denkt ik ga denkt hij van we wachten nog even. Drama

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-6-2022 om 20:34 zei Fg2200:

Tja......die versnellingsbak blijft toch een Daf dingetje, naar mijn mening heeft die af en toe gewoon teveel bedenktijd nodig.

Voor de rest weinig op aan te merken...de meeste fouten zullen er nu zolangzamerhand wel uit-geupdate zijn....:D

En toch vond ik de zf van mijn oude daf over het algemeen fijner dan die in man's waar ik mee gereden heb. Zeker toen ik dat trucje met het rempedaal door kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-6-2022 om 13:51 zei zoetwatermatroos:

En toch vond ik de zf van mijn oude daf over het algemeen fijner dan die in man's waar ik mee gereden heb. Zeker toen ik dat trucje met het rempedaal door kreeg

Trucje met rempedaal bij de DAF?

 

Ik stomp soms maar eens een paar keer achter elkaar op dat rempedaal, uit ergernis, bij de MAN.. als ik weer eens moet wachten op het brein van de ZF bak..  drama, drama, drama vind ik het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

^^ gisteren niet meer van gekomen, maar voorkeur heeft de combinatie.

Ondanks al bijna een miljoen gelopen en vol met schade, toch de meer comfortabele van de 2.

Qua rijden en qua ingrijpen/controle tijdens rijden (trekker had net aan 500.000 gelopen, trailer redelijk nieuw).

 

Benieuwd wat er de volgende keer op me staat te wachten....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden