[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's vergane glorie


Gast routier

Recommended Posts

  • Forumlid
Deze was die uitgebrande Lievaart combi Europeaan,

Ik dacht dat die een VS kenteken had maar het was de BB-DT-89

Het kenteken zag ik niet, de hele cabine was uitgebrand en ik reed erlangs,ik heb er niet bijgestaan.

IK zag m staan toen ik er toevallig langs kwam,nu is t daar niet meer zo druk met Nederlanders,"vroegâh"was dat wel anders,toen dat nog een Nederlandse kolonie was daar en iedereen bij t Zwarte Wijf ging eten en :wijn:

bewerkt door Marotrans
Quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Shompie, vraagje....

In mijn Materstijd laden we vaak vrijdagavond stukgoed in Prato en daar stond zowat altijd een Volvo combi.

Was die auto dan ook van jou, want jij bent niet de chauffeur die er toen op zat.

Zo aan de foto's te zien iig.

Maandag stond hij dan ook weer in zaandam te lossen.

Bij Alpi schiet me nu weer te binnen.....

Mooie foto's hoor!:ok:

Heb ik ook vaak geladen in Prato bij Alpi,alleen wij losten nog in Landsmeer bij Dobbe of Dobber transport,zaten ook in raamsdonkveer.. Maar dan praat ik over een jaar of 16 terug... Dat in Zaandam bestaat ook niet meer volgens mij...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze was die uitgebrande Lievaart combi Europeaan,

Ik dacht dat die een VS kenteken had maar het was de BB-DT-89

Het kenteken zag ik niet, de hele cabine was uitgebrand en ik reed erlangs,ik heb er niet bijgestaan.

IK zag m staan toen ik er toevallig langs kwam,nu is t daar niet meer zo druk met Nederlanders,"vroegâh"was dat wel anders,toen dat nog een Nederlandse kolonie was daar en iedereen bij t Zwarte Wijf ging eten en :wijn:

Die auto hadden ze toen toch in de fik gestoken met die rellen rond Parijs.. Mijn colega stond daar toen bij een fabriek te slapen,en hadden ze die fabriek in de fik gestoken.. Die werd s'nachts door de police uit bed geramd,of hij toch even zn auto wou verplaatsen.. Hij is toen nog op tv geweest.. met een verwilderd gezicht en ontplofte coupe...;)

bewerkt door Marotrans
Quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Lijkt er wel wat op. Maar in Bergentheim zaten maar 5 docks aan de kant van het kanaal, in Emmeloord 10 docks aan de weg.

Deze foto is genomen toen Bergentheim al dicht zat, de DAF bakwagen en trekker op de foto kregen wij toen vanuit Bergentheim namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok. ze zijn in Bergentheim nu aan het slopen met de woningen die er rond om heen stonden, komen starterswoningen voor terug, Vroeger vaak met m'n oom mee geweest, stoete wegbrengen voor holland vriezenveen. eerst helpen in de bakkerrij, dan laden, en uitventen. Eerst met de Magirus deutz, en later met de ford cargo.

Trots als een hond met zeven lullen was je als jochie van acht, als je op de motortunnel mocht zitten schakelen.

En als er bij het lossen bleek dat je een slagroom taartje of krentenbrood weer mee retour moest nemen was het feest natuurlijk helemaal compleet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Het is (nog) niet echt vergane glorie maar zo worden ze ook niet meer gebouwd.

Machine draait nog steeds zijn rondjes en rijdt diverse loskades langs, in de week.

Veel kilometers maakt hij niet, maar wordt met een eigen gewicht van 68 ton ook niet gespaard.

Ook bij ons lost hij de schepen.

[ATTACH=CONFIG]60317[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60318[/ATTACH]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,geweldig apparaat is het. Volgens mij heeft hij ook een tijd bij de trechter naast de abeco gestaan in beverwijk. Heel mooi ook om te zien hoe de machinist er mee werkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lijkt me sterk, Ron.

Zal wel een look-a-like geweest zijn.

Tegenwoordig is de kraan van Buist uit Valthe. En die houden het echt bij Noord-Nederland. En met deze kraan wil je niet dagelijks naar Beverwijk rijden.......

Daarvoor was hij blauw/groen en van Siebesma-van de Veen en stond vrijwel altijd op hun loskade in de stad Groningen.

Nadat Van Der Wiel uit Drachten het Siebesma gebeuren van de PAES groep had overgenomen is deze kraan verkocht aan Buist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden