[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
47 minuten geleden zei Murphy:

Puzzelen voor gevorderden…..

Nou dat niet :nee:past allemaal wel tis de laatste die op de trekas staat dat is de boos doener veel te hoog voor nl :ja: en de kar moet ook nog vol maar 1 laten staan :ja::ja:  op de mw 4.10 dat is niet het probleem tis het uit schuiven mag niet in den bels , als ze kort op elkaar staan valt het niet zo op onder, 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rij tegenwoordig ook met een bluk. 6 deksels laden. Iedere keer naar boven slang er in doen, dan naar beneden vijzel aan zetten, weer naar boven om op te letten of hij bijna vol is, dan weer naar beneden om de vijzel uit te zetten. Dat bij alle 6 deksels. Als dan de silo nog niet leeg is even een paar keer hard remmen en weer een paar deksels.
Voelde in het begin mijn kuiten dus weleens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Hoorn zit Klene drop. 

Voorheen mocht ik nog wel eens met de bakwagen het pontje over Vlissingen/breskens. 
Snel lossen dan kon je met het zelfde pontje mee terug. 😀

LOL

Dan moest het heel druk zijn en jij als eerste eraf en als laatste erop.

Of een zondagsdienst (1x per uur).

 

Maar die pont is al heel lang geleden een voetveer geworden...

 

Groet Ron (die in het verleden bijna dagelijks met die pont ging en bij drukte keihard door de polders om kruiningen/perkpolder nog te halen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei ayla:

Dan moest het heel druk zijn en jij als eerste eraf en als laatste erop


:ja: 

Inderdaad, volgens mij was die fabriek ook vlak naast de pond?

Snel voor de deur. Voor ik uit mijn wagen was hadden de jongens die paar pallets er al uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei ayla:

 

 

Groet Ron (die in het verleden bijna dagelijks met die pont ging en bij drukte keihard door de polders om kruiningen/perkpolder nog te halen).


Nou ik loste jaren geleden regelmatig in Terneuzen toen er nog geen tunnel was en de mannen bij het
lossen waren altijd heel snel en keken continu op het klokie en presteerde je op tijd weg te krijgen
want dan kon je nog net de pont halen.

Nou dan deed ik buiten nog wat lanterefanten en op het gemakkie naar de pont en
zag hem regelmatig net weg varenLOL

Had toch tijd zat en een half uurtje extra relaxen ( zeker in de zomer ) was nooit weg.

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^herkenbaar.

Echter, bij mij was het altijd net andersom. Zo laat mogelijk proberen weg te gaan, om dan net voordat de klep sloot, de pont op te scheuren.

Ik denk dat menig personeelslid van de pont nog levendig die witte Berlingo's met donkerblauwe letters en groene leeuw kan herinneren....

 

Om 7.19 het veerplein over crossen.

Om 7.20 klep dicht.

Om 7.58 in Schoondijke op de binnenplaats 🙂

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden