[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Komende winter veel regen en sneeuw verwacht


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Reacties 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
das heel mooi Murphy,wij staan er hier ook klaar voor.

Alleen heeft jouw,overigens prachtig mooi,Noorwegen een bevolkingsdichtheid van 15 inwoners op 1km²,

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=4045&location=

,Nederland heeft er momenteel(peildatum 01-01-2010) 491 op 1km²

http://www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/indicatoren/nl0001-Bevolkingsomvang-en-huishoudens.html?i=15-12

En dat wil wel eens een probleem geven als het wat slecht weer is en iedereen naar z.n werk wilt.:D:D

Groeten Peter

OOOOOOHHHHWWWW dacht al vanmiddag op de A2 richting Duketown...... wat zijn er toch veel mensen in Nederland:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
das heel mooi Murphy,wij staan er hier ook klaar voor.

Alleen heeft jouw,overigens prachtig mooi,Noorwegen een bevolkingsdichtheid van 15 inwoners op 1km²,

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=4045&location=

,Nederland heeft er momenteel(peildatum 01-01-2010) 491 op 1km²

http://www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/indicatoren/nl0001-Bevolkingsomvang-en-huishoudens.html?i=15-12

En dat wil wel eens een probleem geven als het wat slecht weer is en iedereen naar z.n werk wilt.:D:D

Groeten Peter

Ach, 4 maanden van het jaar is het hier wit met een hoofdletter. Die paar mensen die naar hun werk willen hebben spikes, die laten zich niet afschrikken. Anders mogen ze bij ons ook wel met de bus.... rij ik tussen het schuiven door. Die bus rijdt dan ook op spikes en/of kettingen. En die quad gebruik ik om van huis naar de zaak te kunnen komen...

En gaat het dan nog niet....

Wij hebben hier niet zo'n stress als in NL, komen we toch gewoon later, of niet....! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach, 4 maanden van het jaar is het hier wit met een hoofdletter. Die paar mensen die naar hun werk willen hebben spikes, die laten zich niet afschrikken. Anders mogen ze bij ons ook wel met de bus.... rij ik tussen het schuiven door. Die bus rijdt dan ook op spikes en/of kettingen. En die quad gebruik ik om van huis naar de zaak te kunnen komen...

En gaat het dan nog niet....

Wij hebben hier niet zo'n stress als in NL, komen we toch gewoon later, of niet....! :D

Ben maar blij dat wij niet allemaal naar jullie komen:D:D:D:D:D:D

dan zal t vlug gedaan zijn met de rust:ja::ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben maar blij dat wij niet allemaal naar jullie komen:D:D:D:D:D:D

dan zal t vlug gedaan zijn met de rust:ja::ja::ja::ja:

In noorwegen,Zweden. Maar wel lekker rustig in tranendal, NL dus.:D

Denk eens aan je mede mens, misschien dat we, jullie dus, maar eens een proef moeten doen, heel Roosendaal naar de pool cirkel. Denk dat de rest het niet zou missen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

... nou dat gaat dan weer wat worden ... niet rijden ... naar huis gestuurd worden na 4 uur (geen 8 betaald krijgen, da's verleden tijd ... ) .... nog steeds sneeuw .. tankstations die dreigen droog te vallen ..... zondag extra diensten rijden ... indien er geen sneeuw ligt.

Eerst het allemaal maar eens gaan zien. Ik bedoel met het weerbericht kunnen ze nog geeneens 5 dagen van te voren een goede inschatting maken ... en nu weten ze het al voor de gehele winter???

El Nina ... El Nino ... ???

We zullen het wel zien ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat het weer gaat worden durf ik ook niet te voorspellen, wél dat er geen gebrek aan strooizout is voorlopig!

Een klant van ons is afgelopen week begonnen met uitleveren, en niet te weinig...

Wat ik gezien heb is per gemiddelde bouwmarkt 5 pallets: de ene keten zakken en de ander emmertjes. Bovendien gaan er de komende week 20 vrachten :ja: naar die oranje huishoudketen in Geldermalsen.

Ik hoop dat het ruim voldoende zal zijn... voorlopig even werk mee, dat dan weer wel:ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In noorwegen,Zweden. Maar wel lekker rustig in tranendal, NL dus.:D

Denk eens aan je mede mens, misschien dat we, jullie dus, maar eens een proef moeten doen, heel Roosendaal naar de pool cirkel. Denk dat de rest het niet zou missen;)

De poolkap smelt Ibo, :D:Ddus met een paar jaar kun je dan heerlijk komen relaxen biertjebiertjebiertje bij ons,ex Roosendalers,op een mooi wit palmenstrand,even ten noorden van Hammerfest.:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
das heel mooi Murphy,wij staan er hier ook klaar voor.

Alleen heeft jouw,overigens prachtig mooi,Noorwegen een bevolkingsdichtheid van 15 inwoners op 1km²,

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=4045&location=

,Nederland heeft er momenteel(peildatum 01-01-2010) 491 op 1km²

http://www.compendiumvoordeleefomgeving.nl/indicatoren/nl0001-Bevolkingsomvang-en-huishoudens.html?i=15-12

En dat wil wel eens een probleem geven als het wat slecht weer is en iedereen naar z.n werk wilt.:D:D

Groeten Peter

een lijstje met alle landen, we zijn hier niet bij de eerste 100, of 150.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bevolkingsdichtheid

En de staten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_staten_van_de_VS_naar_bevolkingsdichtheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag me dan af wat die mensen doen in die lange winteravonden,zoals Noren,Zweden ,groenlanders Ijslanders,en op de falklands?????

Toch niet:XXXXX (alweer probleem met die wip smiley)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat een hoop transportbedrijven echt niet zitten te wachten op deze voorspellingen bij ons in iedergeval niet , de bouw weer plat,enz enz het verkeer weer op een hoop we wachten wel weer af .

Of je nu wel of niet op deze voorspellingen wacht is niet belangrijk,het gaat erom wat voor weer je uiteindelijk krijgt,en als de voorspellingen uitkomen en je heb je er op voorbereid zal het toch allemaal een stuk eenvoudiger zijn.

Komen de voorspellingen niet uit is er niks aan de hand,je hebt dan alleen je voorbereidingen voor niks genomen,maar dat is peanuts in vergelijk met het tegen gestelde.

Greetz Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het kan vrij lastig zijn die sneeuwbende ook in dat werk dat ik doe

Die rolcontainers hoeven maar sneeuw te zien en de wielen lopen vast :D

Maar datzelfde probleem hebben die collega's die er met een pompwagen door moeten

Probeer het als een uitdaging te zien ......al koste het afgelopen winter wel bijna m'n rug

Maarja wat er ook gebeurd men rekent op je of het nu oude mensen of gevangenen zijn Deli brengt het (al vraag niet hoe )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kan vrij lastig zijn die sneeuwbende ook in dat werk dat ik doe

Die rolcontainers hoeven maar sneeuw te zien en de wielen lopen vast :D

Maar datzelfde probleem hebben die collega's die er met een pompwagen door moeten

Probeer het als een uitdaging te zien ......al koste het afgelopen winter wel bijna m'n rug

Maarja wat er ook gebeurd men rekent op je of het nu oude mensen of gevangenen zijn Deli brengt het (al vraag niet hoe )

neem je tog ff een sneeuwschep mee :D teminste dat deed ik wel want die ondernemers zijn te lui om hun pad schoon te houden waar je moet lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van mij mag er van alles vallen als het maar gene regen is, als ik ergens een pleureshekel aan heb.

bron pietsweer.nl:

Het weekend staat in het teken van een depressie die passeert en daarna hogedrukopbouw boven Scandinavië. Was het winter geweest, dan konden we spreken van een buitengewoon interessante drukverdeling.

Als de drukverdeling van de laatste maanden, maar eigenlijk geldt dat wel grofweg voor die van de afgelopen jaren, een voorbode is van de gemiddelde drukpatronen de komende winter dan staat ons een boeiende winter te wachten.

Maar let even op de volgende llink, de voorspelling voor afgelopen winter was zeer nauwkeuring met halverwege december sneeuwval etc ( 17 december). Hij heeft 3x op rij een juiste prognose gesteld. Op 11 oktober komt de prognose voor de winter 2010-2011:

http://www.weerprimeur.nl/3.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als deze voorspellingen net zo kloppen als de voorspellingen van deze zomer lopen we van de winter allemaal in korte broek. O nee die optie hebben ze niet voorspeld. (en dat is me 10x liever als de sneeuwzooi van afgelopen winter wat dan weer niet voorspeld was)

Precies, is gewoon natte vingerwerk. Piet P. vertelde ons dat we deze zomer een warme droge zomer kregen, met ook veel neerslag en twee hittegolven.

Ik zit nog op de eerste hittegolf te wachten. Ze kunnen nog geen week van tevoren kijken, dus ik neem de wintervoorspelling met een container zout, en laat de t-shirts voorlopig in opperste staat van paraatheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Alles is te verzekeren , maar tegen welke premie?

Nederland is totaal niet ingesteld om onder winterse sneeuwomstandigheden te werken , de auto,s zijn er niet voor uitgerust (op een enkele na) en de laad/los gelegenheden ook niet.

Een aanhoudende sneeuwwinter in Nederland zal de doodsteek voor vele transportbedrijven zijn die zich tijdens de crisis nog net staande hebben weten te houden.

De infrastructur ook al niet. Loopt het nu al dagelijks vast, zal men met sneeuw en ijs helemaal met een zooitje zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hebben we afgelopen jaar wel gezien hier. Tjonge jonge wat een puinhoop was het...:rolleyes:
en toen het dan eindelijk dooide, kwamen de gaten in het asfalt naar boven. Gevolg: een 4 sterren ruit:mad: door los asfalt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden