[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Adieu 239, het is mooi geweest.....


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

post-2002-1394783981,3331_thumb.jpg

Farewell my good friend....

Het moest er eens van komen, maar afgelopen vrijdag was het dan zover: onze laatste dag samen....ik en mijn vaste auto 239.

Na ruim 6 jaren samenzijn is het dan eindelijk zover gekomen dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn trouwe 239 die me zo dierbaar was.

1.136.675 km's, hier hield het op.....

Of het allemaal toeval geweest is weet ik niet, maar wel symbolisch op onze laatste dag.

We hebben nog een afscheidsrondje gemaakt, (geheel toeval overigens:D) Lille, Kortemark....de 2 plekken waar we de weg konden dromen zeg maar.

's Ochtends op weg naar Lille begon het al: van allerlei storingen op het display. Da's vreemd, nog nooit gehad, maar goed, verders niks aan de hand.

Toen opeens de melding 'dynamo-uitval'.

Ook dat nog, staan we straks nog met platte accu's. We zien wel waar het schip strand.

Gaat de radio zomaar een paar keer aan en uit en om het compleet te maken gaat mijn stoel stuk. Dat alles op één, (en gelukkig) de laatste dag.

Net of-ie het aan voelde komen.

Gelukkig heb ik Tilburg kunnen halen, maar een rit op zaterdag zat er niet meer in, dus moest ik gisteren met één of andere 'vlooien-pot' weg helaas.

Aangekomen in Tilburg heb ik me nog een keer op moeten laten starten om de laatste 100 mtr. te maken:D. Afgekoppeld etc., en toch maar even langs huis, alles leeghalen. Dan is dat ook alvast gedaan.

En dan zie je pas wat je allemaal meesleept. Een hele volksverhuizing......

Terug naar de thuisbasis, de auto terug in de rij gezet en dat was het dan.

De kleine was zoals gewoonlijk ook weer eens een dagje mee, en ik zei: 'draai jij de sleutel maar om voor de laatste keer, hierna is het écht afgelopen"

"Nee pap, doe jij het maar, jij hebt er het meest mee gereden". "Nee, aan jou de eer", zei ik hem.

En het ventje barst ineens in tranen uit.........

"We hebben zo veel fijne dingen beleefd met deze auto, ik vind dit zo erg. Maar aan alles komt een eind".

"Maar we krijgen er wel iets moois voor terug" vergat hij er nog achteraan te zeggen, helemaal in tranen.....

Wijze woorden van een menneke van net 10.:D

Nou, dan samen maar de sleutel om en dat was het dan. Stiekem toch nog een keer proberen, maar het was écht afgelopen.

Al is het maar een vrachtwaggel, het afscheid viel me toch zwaarder dan ik dacht.

Het is en blijft toch de plek waar je in principe meer tijd doorbrengt dan thuis, en waar je al die jaren lief en leed mee hebt gedeeld.

Maar ja.....

Inmiddels staat de nieuwe lichting ongeduldig te trappelen.

Of daar wat tussen zit voor mij zal over 3 weken blijken. Ik kan slechts hopen....

Normaal gezien zou het wel zo moeten ziin, echter met de toewijzing van auto's heb ik de meest vreemde dingen meegemaakt in het verleden, dus we wachten wel af.

post-2002-1394783980,7889_thumb.jpg

239, onvervangbaar.....:p

post-2002-1394783980,2315_thumb.jpg

En zoiets zou het moeten worden

post-2002-1394783979,6303_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Tja Pierre sterkte gewenst. Het heeft toch wel wat als je jaren op de zelfde auto rijd en hij moet eruit. Je weet wat je had, je weet niet wat je weer krijgt. Succes man. Over een week of 3 zien we de foto's wel wat het geworden is. :D:D

Hoop toch een auto met een stuur er in

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja Pierre sterkte gewenst. Het heeft toch wel wat als je jaren op de zelfde auto rijd en hij moet eruit. Je weet wat je had, je weet niet wat je weer krijgt. Succes man. Over een week of 3 zien we de foto's wel wat het geworden is. :D:D

In de meeste gevallen ben je al gauw net zo blij met het nieuwe exemplaar. Al zul je straks wel aan de AdBlue moeten zeker Pierre?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, eens houdt het op Pierre...

Maar er komt ook wat nieuws voor terug! Oké, even wennen waarschijnlijk, maar dat zijn dingen waar je niet meer onderuit kunt tegenwoordig.

Toen ik m'n vorige trekker (de eerste hagelnieuwe ooit) leeghaalde voor de laatste keer, deed me dat ook wel wat. Maar als je dan na de vakantie een nieuwe hebt staan, is dat ook mooi:ja: en houd je je daar mee bezig.

Heb ook ergens een foto van oud en nieuw, dat wel. Nu denk ik: wat was die eerste al verouderd met 5 jaar eigenlijk...

Maar eerst vakantie, al zou het toch wel fijn zijn als jou vast een auto toegewezen was:(

Prettige vakantie, en we gaan het zien t.z.t.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze staat op Pierre te wachten, er zitten arm leuningen in, meer niet....

Nu wil ik niet overal meteen een domper op de feestvreugde zetten ....

.... maar, hoewel ze er bij de Scania zelf weinig over willen loslaten, heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat precies in dát type nogal wat storingen voorkomen in de AdBlue toevoer en de automaat. Ook met de Digitale tacho was er wat ...., maar daar weet ik het fijne niet van.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze staat op Pierre te wachten, er zitten arm leuningen in, meer niet....

Murdoch_Scania110HalfCab.JPG

Houd m netjes en wees er trots op Pierre.:ja::D:D

Nee, dat kunnen ze Pierre toch niet aan doen om hem de laatste auto van Huub te geven ;):D.:D

Mooi verhaal Pierre, en het klinkt mij bekend in de oren. Ik had hetzelfde toen ik de Man in moest leveren. Ligt het dan aan het merk ??;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welkom in de wereld van de secondes :p

Maak er maar minuten van.

Auto 1 meter van het dock zetten om je deuren dicht te maken...........1 minuut rijtijd

In de file al net zo,sta je stil en je rijd 10 meter...............1 minuut rijtijd

Pokkeapparaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaja Mr. Ibo...

Ik was gisterenavond toevallig even een potje kaarten bij ene heer Schapendonk uit Udenhout, vroeger transportondernemer. 's Maandags is onze toep-avond, vandaar....

Toen zaten we samen even op het forum te neuzen en liet ik hem dit topic lezen en die foto van dat museumstuk zien.

"Verrek, dès menne ouwe rangeertruck" zei hij verbaasd. "Woar hedde gij die nou toch gevonden?"

Och, er zit zo'n halve Amerikaan op het forum, helemaal Scania-freak, zei ik.

Goh, da's lang geleejen zeg, kan goed dertig joar zén, as't nie meer is.

Ik weet nog wel dat er een jong menneke mee heej gereden hier, zunne langhoarige wildenbras. Die liet niks heel....Ûut Gils kwaam-ie geleuf ik of ergens die kaante vandoan. Ut zag er nie ûut, ouw kapotte spèkerbroek, en van die lang hoar

Op een gegeven moment was ik het beu en toen hek'm unne keer noar de kapper willen sturen, was-ie in ene keer foetsie. Ik heb 'm noaderhaand nôot meer gezien:D

Sommige dingen kunnen haast geen toeval zijn.

Het is inderdaad waar gebeurt... hij zei, naar de kapper of ontslag.

Ik zei, houdoe...:bey::ja:

Maar......... dat had je ergens gelezen waalse Piet.

Rijde daar inderdaad wel een oranje Scania 110.....

LOLLOLLOL

toch wens ik je veel sterkte Pierre....

het is een hele omslag die digi... en de eerste week alle functies van de knoppies uitzoeken :D, zal het anders formuleren...de plekkies waar de knoppies zitten....

Succes! :ok: op naar de volgende 1.000.000 km! :ok::ok::ok:

mooi verhaal... en geloof best in die toeval...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kwam er vanmiddag nog even langs: Ibo, ge krèègt de groeten van Henk.....:bey:

[ATTACH=CONFIG]28349[/ATTACH]

Goed, de gemeente, of misschien wel de provincie, heeft er een hek omheen gezet, goed, kunnen ze dat antiek niet meer de weg opsturen......

Hun oude garage net om de hoek van de hoofdweg als je het dorp inrijd was ook iets aparts...

Er werden daar ooit lantaarn palen geplaatst in de straat, maakte hij s'nachts gauw een verbinding... Als het licht op straat uitgaat blijft er gewoon spanning op het heele netwerk staan. Dat scheelt een flinke duit als je nooit een rekening voor electriciteit krijgt..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goed, de gemeente, of misschien wel de provincie, heeft er een hek omheen gezet, goed, kunnen ze dat antiek niet meer de weg opsturen......

Hun oude garage net om de hoek van de hoofdweg als je het dorp inrijd was ook iets aparts...

Er werden daar ooit lantaarn palen geplaatst in de straat, maakte hij s'nachts gauw een verbinding... Als het licht op straat uitgaat blijft er gewoon spanning op het heele netwerk staan. Dat scheelt een flinke duit als je nooit een rekening voor electriciteit krijgt..:D

Daarom hebben ze dat dus verandert en zijn overdag de lichtnetkabels spanningsloos. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden