[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

vergoeding accu


jemason

Vraag

  • Forumlid

was vanmiddag bij een oud collega op bezoek .

hij moest nieuwe accu/s hebben voordat de winter aan komt .

nou had zijn baas voor gesteld dat hij maar 10 euro in de maand moest mee betalen .

voor de accu/s en de diesel als hij hem moet laten lopen tijdens het aan hebben van verschillende apparaten ,dit ging van zijn onkosten vergoeding af (niet van het salaris)

omdat ze nog niet zo oud zijn en toch wel erg snel vernieuwd moesten worden .

op mijn vraag wat die allemaal wel niet bij zich had wat stroom gebruikt .

magnetron ,tv met dvd ,waterkoker ,koffiezet apparaat,laptop,opladers ,koelkast,binnenverlichting (extra)

omvormer erg zwaar .dit word door de werkgever ook voorgesteld aan zijn collega/s .

let wel ,dit word dus in overweging genomen door zijn baas .

wat denken jullie hier van .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

wat denken jullie hier van .

Dat lijkt me goed te verdedigen.

Wat is 10 euro per maand op (bij internationaal werk) 600 à 800 euro onkostenvergoeding per maand? Door al dat spul aan boord spaart uw oud-collega waarschijnlijk ook wel wat uit op z'n verteer etc onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ieder uur dat ze de motor laten draaien terwijl ze stil staan, wat hier vrij normaal is.

Er komen wel steeds meer trucks met een APU, een soort generator voor stroom en koude en warmte lucht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_power_unit

Kijk bij commercial vehicles.

Ze gebruiken hier graag hoge nummers voor het verbruik van een stationair draaiende engine. In dat artiekel zelfs 2 gallon per uur.

In werkenlijkheid is het hooguit 2 quarts, liter, per uur.

Gewoon een verkoop praatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is dat hetzelfde als u pas hier op een foto liet zien op uw eigen truck?

Volgens mij zat die tussen de dieseltank en de achteras(-sen).

Bericht nummer 80, inderdaad.http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?15635-Hier-rij-ik-voor./page6

De geele heeft er geen, wil dat ding niet, zo heel betrouwbaar zijn ze ook weer niet. Rij dus de enige zonder APU...:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Corydon.

Die bedoelde ik ja.

Hmm .., aderverkalking begint hier dus ook al toe te slaan. Ik wist dat ik het gezien had op een foto van u, maar niet meer dat het op die rode wagen was. :p

post-11632-1394784456,8854_thumb.jpg

Net achter de tank zie je een soort box. Daar zit een generator in, zodat je de motor niet hoeft te laten draaien voor AC of warmte.

Ook heb je stroom voor je spulletjes.

post-11632-1394784457,0005_thumb.jpg

Hij houd ook de accu's op de juiste spanning.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

geen relevante mening over ik weet alleen dat wij van de week nieuwe accus in de daf hebben gekregen met net geen miljoen gelopen nog de eerste accu's best netjes voor originele daf accu's. Er hangt niks op dan alleen de gsm lader.

Voordeel misschien wel dat er relatief weinig wordt gestart in de week?

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik vind het voorstel van deze werkgever nog wel te verdedigen. Een auto verbruikt stationair ongeveer 2 1/2 liter siesel per uur. Heb genoeg 'collega's' gezien die -op een overvolle parking- de motor urenlang laten draaien omdat ze een filmpje zitten te kijken op de laptop of zitten te internetten.

Bijzonder storend voor de collega's die in de buurt staan en willen slapen, en op den duur gaat het toch ook aardig in de papieren lopen met ongeveer een euro per liter diesel. Een tientje vind ik dan eigenlijk best redelijk.

(had trouwens ook nog eens een collega die alleen maar uit de magnetron at, alle dagen, en die vrijwel jaarlijks nieuwe accu's nodig had. Zo'n pling schijnt best een aardige aanslag op je accu's te doen)

zon magnetron zal idd een beste kwak stroom gebruiken maar dat de accu's er kapot van gaan lijkt me toch niet?

ik heb ookeen magnetron en gebruik deze 1-2x per week maar nog niets mis met mijn accu's. (wel uiteraard de vloeistof bijhouden).

veel starten is een veel grotere aanslag op je accu's!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
was vanmiddag bij een oud collega op bezoek .

hij moest nieuwe accu/s hebben voordat de winter aan komt .

nou had zijn baas voor gesteld dat hij maar 10 euro in de maand moest mee betalen .

voor de accu/s en de diesel als hij hem moet laten lopen tijdens het aan hebben van verschillende apparaten ,dit ging van zijn onkosten vergoeding af (niet van het salaris)

omdat ze nog niet zo oud zijn en toch wel erg snel vernieuwd moesten worden .

op mijn vraag wat die allemaal wel niet bij zich had wat stroom gebruikt .

magnetron ,tv met dvd ,waterkoker ,koffiezet apparaat,laptop,opladers ,koelkast,binnenverlichting (extra)

omvormer erg zwaar .dit word door de werkgever ook voorgesteld aan zijn collega/s .

let wel ,dit word dus in overweging genomen door zijn baas .

wat denken jullie hier van .

gr piet

Ik heb toevallig ook zoeen vehikel gehad waar elk jaar nieuwe accu,s in moesten.

Gebruikte alleen een koelkast (compressor) en een klein koffiezettertje.

Iemand toevallig al eens gehoord van lekstroom?

Zodra de nachten kouder werden ging het starten moeizaamer, en een weekend

stilstaan (dus niet overstaan) maar op de zaak, dan was het regelmatig op maandag

startkabels gebruiken.

Nieuwe accu.s erin en hij kon er weer een jaar tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
was vanmiddag bij een oud collega op bezoek .

hij moest nieuwe accu/s hebben voordat de winter aan komt .

nou had zijn baas voor gesteld dat hij maar 10 euro in de maand moest mee betalen .

voor de accu/s en de diesel als hij hem moet laten lopen tijdens het aan hebben van verschillende apparaten ,dit ging van zijn onkosten vergoeding af (niet van het salaris)

omdat ze nog niet zo oud zijn en toch wel erg snel vernieuwd moesten worden .

op mijn vraag wat die allemaal wel niet bij zich had wat stroom gebruikt .

magnetron ,tv met dvd ,waterkoker ,koffiezet apparaat,laptop,opladers ,koelkast,binnenverlichting (extra)

omvormer erg zwaar .dit word door de werkgever ook voorgesteld aan zijn collega/s .

let wel ,dit word dus in overweging genomen door zijn baas .

wat denken jullie hier van .

gr piet

Wat ik hier van denk.....hmm....

Lijken wel horeca toestanden. De hele avond/nacht de pleuris gewerkt en de cafe baas vindt de dat je de kantjes er af hebt gelopen dus lever de fooi van die avond maar in.... NOT. (Heb zelf gelukkig nooit in de horeca gewerkt).

Zou het er niet mee eens zijn en zou er ook werk van maken als de baas het toch doorzet.

Maar als er al zo snel nieuwe accu`s in moeten kan het ook zijn dat er het goedkoopste van het goedkoopste in is gegaan met een minimale capaciteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Laten we het dan eens anders stellen: kantoorpersoneel gebruikt ook geregeld de PC voor eigen dingetjes. Ook maar een vergoeding laten betalen dan voor stroom en een nieuw scherm? Gaat mij een beetje te ver eigenlijk allemaal...

Maarten

Precies!

en de laptop die door de chauffeur onderweg gebruikt wordt en dus ook opgeladen wordt zal heus niet alleen voor prive doeleinden gebruikt worden. Mailtjes van en naar de planning, oh, ff een nieuwe klant opzoeken met streetview enz...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
.......... wat denken jullie hier van .gr piet

Wat ik hier van denk is dat het toch niet gekker moet worden. Het is toch van de zotte dat een werkgever alleen al die gedachte heeft. Ik zou in ieder geval er niet aan meebetalen. Het begint een beetje op de eigenaar van Ryan-air, Michael O'Leary, te lijken. Die heeft telkens ook veel proefballonnetjes om zijn reizigers steeds meer te laten betalen.

Dat beetje stroom, dat beetje diesel staat toch niet in verhouding? Net zoals het hierboven ook al is vermeld, dat kantoormensen (ikzelf ook) de p.c. af en toe ook voor prive gebruik gebruiken, mensen een mobiele telefoon af en toe niet alleen zakelijk gebruiken (ikke dan weer net niet), daar wordt ook geen vergoeding over ingehouden of gezegd: "mijn zakelijke p.c.'s slijten nu sneller doordat jij af en toe je privé mail checkt".

Mijn mening: kolder!!

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zon magnetron zal idd een beste kwak stroom gebruiken maar dat de accu's er kapot van gaan lijkt me toch niet?

(..)

veel starten is een veel grotere aanslag op je accu's!

Starten en Magnetron zijn wel een beetje vergelijkbaar.

In beide gevallen wordt er veel energie afgenomen, die later weer moet worden opgeslagen. De capaciteit om energie af te geven en weer telkens op te slaan is bij een accu beperkt. Vandaar de veel kortere levensduur.

Ik vind het weer bijzonder dat Jemason met dat verhaal komt. Ik ga er vanuit dat zijn oud-collega het niet uit z'n duim zuigt. Maar die € 10,- per maand is ook het bedrag wat circuleert bij verschillende dealers om de onderhoudscontracten (inclusief accu's !!!!) extra aan te passen. Ook dealers is het namelijk opgevallen dat ze meer moeten gaan berekenen aan klanten waar chauffeurs over veel toeters en bellen "op of in de cabine" hebben en gebruiken.

Daarom stond ik ook niet echt van dit verhaal te kijken. Behalve dan dat het al zo snel besproken zou worden op dit forum ...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het lijkt mij een gevalletje ondernemersrisico.

een ondernemer zou als dit de standaard moet worden, ook eens gaan denken aan een vergoeding aan de chauffeur voor bijv. het (prive)navigatiesysteem die de chauffeur gebruikt om de kosten voor het om of te veel km`s rijden zoveel mogelijk te beperken.

en als er eens winst op een bepaalde rit gemaakt wordt, een gedeelte van die winst aan de chauffeur uitkeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Die rekening betaalt de werkgever al: daar krijg je namelijk je verblijfskosten-vergoeding voor.

kijk uit als je een werkgever verdedig .

maar je heb wel gelijk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Starten en Magnetron zijn wel een beetje vergelijkbaar.

....

Ook dealers is het namelijk opgevallen dat ze meer moeten gaan berekenen aan klanten waar chauffeurs over veel toeters en bellen "op of in de cabine" hebben en gebruiken.

...................

Dan was ik dus een trentsetter.

In 2005 een niewe truck MET onderhoudscontract gekocht. En je raad het al, veel "extra" zaken, waaronder een 230V omvormer van 2500 watt en motor- en diesel verwarmer. En inderdaad, ieder jaar, net voor de winter nieuwe accu's. Stond wel veel over in de weekends met de Webasto aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden