[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarom mistlampen?!


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bij ons heb je ook een paar van die 'kanslozen' die altijd de mistlampen aan moeten. En als ze dan van de auto afgaan laten ze ze ook aanstaan. Behoorlijk irritant. Heb ze nooit aan ook niet met mist. Kon ook niet was er 1 stuk totdat de auto gekeurd werd.

hé, heb ik toch nog een titel in mijn beroep.

kansloos:D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat maakt het nou uit wat voor verlichting iemand aanheeft?

Vind collegas die alleen stadslicht aan hebben staan in het donker vervelender

Die mistlampen stoor ik mij niet aan

Wat voegt het toe, als je die ondingen aan hebt?

Je ziet zelf niks extra, en je bent niks beter zichtbaar voor je tegenliggers. Eerder minder, omdat er een (behoorlijke) kans op verblinden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou chevy het maakt wel uit daar ze vaak verblinden moet je nog maar eens goed lezen wat ik hiervoor geschreven heb.en dat het bij de belgen wel mag met achterlicht dat is belgie ze worden nu eenmaal niet wijzer.(zo weer wat om op te reageren)en dat het mag met PARKEERLICHT is waar maar bijna iedereen rijd met dimlicht en MISTlicht.je komt er zelfs tegen met 4 MISTlichten.hoe veel gekker moet je zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zag trouwens bij Blik op de weg dat bij sommige nieuwe personenauto's beneden de 40 km/u in de bocht 1 mistlamp aangaat om de bocht in te schijnen. Allemaal met officiele typegoedkeuring. Zou een beetje verwarrend kunnen zijn in bochten waar je geen richting aan geeft.

Zelf vind ik de "meesturende koplampen" net een tikkie geavanceerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zag trouwens bij Blik op de weg dat bij sommige nieuwe personenauto's beneden de 40 km/u in de bocht 1 mistlamp aangaat om de bocht in te schijnen. Allemaal met officiele typegoedkeuring. Zou een beetje verwarrend kunnen zijn in bochten waar je geen richting aan geeft.

Zelf vind ik de "meesturende koplampen" net een tikkie geavanceerder.

Ik dacht eerst ook... nou lekker, rijden ze mistlampen aan, terwijl er ook nog een kapot is!?!

Bleek dus die zogenoemde bermverlichting te zijn. Ik heb er geen ervaring mee of het beter/veiliger ofzo is... vind het persoonlijk een tikkie vergezocht... maar das mijn mening ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op nieuwe auto's mogen de zogenaamde dagrijlampen zitten. ik heb al veschillende auto's gezien waar deze gemonteerd zijn op de plaats waar normaal de mistlampen zitten (meestal bij Scania's).

Vanuit Europa moet deze verlichting (VERPLICHT) op alle nieuw ontwikkelde auto''s en in de toekomst (2012?) ook vrachtwagens worden gemonteerd.

Dus dat lijkt het misschien of je de mistlampen aan hebt maar in werkelijk kunnen het ook de dagrijlampen zijn (irritant of niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als dagrijverlichting worden ook al wel de mistlampen gebruikt, maar dan op halve kracht. VW doet dat, Audi ook volgens mij wanneer die LED-slangetjes te duur zijn of zo...

Op zich wel een mooie oplossing, vroehâh stond menige personenauto-voorbumper volgebouwd met mistlampen en vérstralers. Was toen ook al stoer of zo...:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ze overdag (bij goed weer) ook aan, vind het bij een DAf nu eenmaal mooi staan, aangezien we er verder geen versieringen aan mogen brengen.

maar je krijgt er geen boet meer voor hoor, zover ik weet mag je mistlicht icm stadslicht voeren.

tijd terug kreeg ik nog wel eens een licht signaaltje van de politie dat ze uit moesten maar dat is al een hele poos niet meer:bey:

dat heb ik ook;)

wij mogen geen extra lampen op de auto

en vind het er stoerder uitzien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat heb ik ook;)

wij mogen geen extra lampen op de auto

en vind het er stoerder uitzien

wat is nou belangrijker...het stoer uitzien of overlast voor een ander veroorzaken:confused: Niet persoonlijk naar jou toe maar in het algemeen voor diegene die het zo stoer vinden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht eerst ook... nou lekker, rijden ze mistlampen aan, terwijl er ook nog een kapot is!?!

Bleek dus die zogenoemde bermverlichting te zijn. Ik heb er geen ervaring mee of het beter/veiliger ofzo is... vind het persoonlijk een tikkie vergezocht... maar das mijn mening ;)

Hebben de 'nieuwe' Mans bij ons ook. Werkt dan via de richtingaanwijzer. Had al een keer een collega aangesproken dat hij een mistlamp kapot had.

Als ik zelf met zo een auto op pad ben heb ik het totaal niet in de gaten dat er een extra lamp gaat schijnen vind het ook wat overdreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij ook altijd stadlicht aan met mistlampen

die lampen zitte er niet voor niks;)

maar mocht het mensen storen dan hoor ik het wel

bij ons heb je ook van die collegas die lopen zeuren dat dat geld kost als de politie mij daarmee pakt

tja das eige risico he

Je brandblusser zit er ook niet voor niks,spuit je die ook iedere dag leeg in de cabine ??:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat is nou belangrijker...het stoer uitzien of overlast voor een ander veroorzaken:confused: Niet persoonlijk naar jou toe maar in het algemeen voor diegene die het zo stoer vinden

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, zeker met regenachtig weer op N wegen heb ik er een hoop last van.

Als het maar stoer is.

Ik kan het vaak niet laten als we een meter of 25 van elkaar verwijderd zijn de verstralers aan te zetten, dat dan weer wel. Dat vindt ik pas stoer :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, zeker met regenachtig weer op N wegen heb ik er een hoop last van.

Als het maar stoer is.

Ik kan het vaak niet laten als we een meter of 25 van elkaar verwijderd zijn de verstralers aan te zetten, dat dan weer wel. Dat vindt ik pas stoer :ja:

bij slecht weer staan mijn mistlampen uit

en als het goed is staan mijn mistlampen ook iets naar benede waardoor ze niet zo fel schijnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Denk dat Big red antwoord gaf op schrootmallot die zei dat hij niet meer in belgië kwam, big red dus wel 6x per week...

ik rij overdag ook soms met stadslicht en mistlampen voor aan, gewoon omdat ik dat mooi vind staan! overdag verblind je er niemand mee lijkt me!

zo gauw t begint te schemeren gaan ze uit en dan gaat dimlicht aan.

gr.Den

Vertel mij eens hoe mooi jij dat kan zien wanneer jij achter je stuur zit....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel mij eens hoe mooi jij dat kan zien wanneer jij achter je stuur zit....?

dit bericht van Dennis is van 2008...........beetje vreemd om dat nu nog aan te halen :(/over te vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel mij eens hoe mooi jij dat kan zien wanneer jij achter je stuur zit....?

ik stap soms uit om te kijken, dan krijg ik een strakke plasser en dan rij ik weer verder.........................................................................................................

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast cocoolkast
ik stap soms uit om te kijken, dan krijg ik een strakke plasser en dan rij ik weer verder.........................................................................................................

Gr.den

Hahahahahaha,

jij ook al, dacht dat ik de eengiste was die dat deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden