[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

foto's tijdens het laden en lossen


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid
Of ff in DLD kijken. Bagger Park Emsland

Zoiets heb je ook in Nederland trouwens.

Ik heb daar al lang niets meer mee van doen gehad. Maar na wat googlen kwamen de herinneringen weer boven. Ik ben daar vroeger nog wel geweest, de TKD ( << klik !! < ) en als ik dat zo bekijk moet het in Veenendaal of Soesterberg zijn waar ik destijds wel eens geweest ben met het bedrijf waar ik toen werkte.

Teddybeer zal er wel meer van weten hoe dat nu is, denk ik. Of men daar tegenwoordig nog zo op een machine kan stappen en even "proberen".

Er was ook iets in Liempde en (volgens mij) Zuidwolde, maar dat was meer de landbouw-kant. Maar volgens mij was dat meer een tentoonstelling, als ik het me goed herinner, een soort kleineschalige "landbouw-RAI".

Destijds was ik meer van het "baby-spul": lanbouwtractoren (Ford County) met "klapkarren" en later hydraulische "Spijkstaal-dumpers". Dat "dumper" was trouwens een groot woord, want als ik me goed herinner was het met een kuub of 5 gedaan met die dingen. Later kwamen de Alasko- en Becodumpers. Veel werk destijds ook in de vorstperiode's in ruilverkavelingsgebieden, om grond van uitgegraven (vaak nieuwe) watergangen te verrijden in de polders.

Ford County:

post-11632-1394785319,0546_thumb.jpg

Spijkstaal:

post-11632-1394785319,1787_thumb.jpg

Alasko:

post-11632-1394785319,3182_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ouwe meuk, Karel. Ben je dan echt al 65? LOLLOLLOL

TKD (technische kontact dagen) werden jaren lang op de kazerne in Wezep gehouden. Daarna is het geweest in Amsterdam, industrieterrein Westpoort en in Amersfoort.

De TKD is dit jaar in juni weer in Wezep, ook bij Defensie. Mocht daar jarenlang niet meer gehouden worden vanwegen terroristiche dreigingen na 11 september, het drama met de twintowers.

Omdat ze uiteindelijk toch geen geschikte locatie konden vinden zijn ze toch weer in Wezep terecht gekomen.

Maar daar kan en mag je inderdaad nog zelf met machines en vrachtwagens proefdraaien, al dan niet onder begeleiding van een instructeur van de importeur/fabriek.

Zo'n dagje op een dumper lijkt leuker dan het is. Het is vooral heel vaak het zelfde ritje doen. Een rondje of 40 per dag is eerder regel dan uitzondering. Wat het wel gezellig houdt is het contact met je collega's. Beetje ouwehoeren over de bak en proberen een ander net iets slimmer af te zijn. Of lekker lachen als er eens eentje vast zit of op zijn kant ligt. :D

Maar verder is het heel veel van het zelfde. Niet echt mijn ding, maar als (zoals nu) het overige werk niet echt wild is, is het een leuke dagvulling. Hadden we dit er niet bij dan zaten een heleboel collega's (en ik) gedwongen thuis de tvt uren op te maken.

Die bewaar ik liever voor begin maart, als ons nieuwe huisje opgeleverd is en we daar een paar weken volop aan kunnen werken. Maar zoals altijd zal het dan wel weer zo druk zijn dat dat verhaal ook wel anders zal lopen dan gewenst. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is ouwe meuk, Karel.

Nou ja ....., dat klinkt onaardig. :p

En dan heb ik expres nog wel een County gepakt met een hele moderne, geïsoleerde cabine. Die met de "winterjas" kon ik niet zo snel vinden. De "winterjas" dat waren "koedekken" (kleden die op een koe werden gelegd), maar dan bij de trekker langs de motor werden gespannen om een beetje warmte van de motor naar de plek te krijgen achter het stuur. Luxer werd het al toen er zelf kleine radiatortjes werden aangelegd in de cabines. Het koelsysteem van de motoren werd dan een T-stukje tussen gezet en met slangen werd dan het koelwater naar zo'n radiatortje toegebracht. Ventilatortje achter zo'n kleine radiator en blazen maar.

Sjongejonge wat heeft een mens soms veel afgetobd, wanneer je daarop terugkijkt en beseft hoe het nu allemaal is. Maar wel leuk, we waren niet veel gewend en met weinig tevree (ik lijk meneer Klaassen wel). ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]39132[/ATTACH]Lekker relaxed onder de transportband laden.:D

[ATTACH=CONFIG]39133[/ATTACH]

Maar goed dat Klaas (uitvoerder vd Lee) die knop niet vast had. Heeft mij al een luchtbalg onder de trailer gekost en een kraactros, lag dik 50 ton in die kipper. Hij was ff vergeten dat het nat was:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar goed dat Klaas (uitvoerder vd Lee) die knop niet vast had. Heeft mij al een luchtbalg onder de trailer gekost en een kraactros, lag dik 50 ton in die kipper. Hij was ff vergeten dat het nat was:stom:

Dan had hij hier kunnen scheppen.

Dit spul is behoorlijk licht. Rond vol zit er maar 28 ton op. Dus zal je een walking floor moeten hebben om er 50 ton in te krijgen.

En een chauffeur zegt bij ons van te voren hoeveel hij mee wil hebben. Dan voert de operator dat gewicht in en dat krijg je er op. Even iets extra gaat (gelukkig) niet op de manier die jij zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden