[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlandse lzv mag Duitse bloemenveiling niet bevoorraden


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

24-11-2011 Lange vrachtauto’s (lzv’s of ecocombi’s) uit Nederland mogen geen bloemen en planten vervoeren naar de bloemenveiling in Herongen, vlak over de Duitse grens bij Venlo. Dat heeft de Duitse verkeersminister Voigtsberger van de deelstaat Nordrhein Westfalen bekendgemaakt.

Belastend

Onbegrijpelijk, volgens EVO en TLN. Het stukje transport in Duitsland is hemelsbreed slechts 900 meter. Door dit besluit moeten vervoerders het hele traject in Nederland en Duitsland met kleinere vrachtauto’s rijden, wat belastend is voor het milieu en het verkeer. ‘Juist deze ‘groene’ Duitse regering die veel belang hecht aan het milieu, mist hier een schot voor open doel’, aldus TLN en EVO.

Verboden

Negenhonderd meter over de Duitse grens nabij Venlo staat een nieuwe Nederlands-Duitse bloemenveiling die veelal door Nederlandse vervoerders van bloemen en planten wordt voorzien. In de deelstaat Nordrhein-Westfalen is de ecocombi echter verboden, waardoor Nederlandse vervoerders met deze voertuigen niet verder mogen dan de grens.

Extra lasten

Volgens EVO en TLN worden vervoerders hierdoor opgezadeld met extra lasten en wordt het verkeer in Nederland belast met meer vrachtverkeer op de weg. Volgens berekeningen van TLN en EVO kan de inzet van ecocombi’s op dit traject leiden tot een jaarlijkse vermindering van 300.000 kilogram CO2-uitstoot en tot ruim 100.000 liter brandstofbesparing. TLN en EVO vinden het besluit van deze regering daarom onbegrijpelijk.

Verkeersonveiligheid en concurrentie met spoor

Volgens Voigtsberger leidt inzet van ecocombi’s tot verkeersonveiligheid en concurrentie met het spoorvervoer. TLN en EVO verwerpen deze argumenten. De ecocombi’s rijden de 900 meter naar de bloemenveiling via een brede snelweg en een aparte afrit. Ook levert de ecocombi geen concurrentie met het spoorvervoer, omdat er helemaal geen directe spoorverbinding naar de bloemenveilig is.

Proef

Duitsland start binnenkort een proef met ecocombi’s. Een aantal deelstaten, waaronder Nordrhein-Westfalen, doet hieraan helaas niet mee. TLN en EVO spreken de hoop uit dat de resultaten van de proef zullen leiden tot een wijziging van het beleid waardoor ecocombi’s alsnog worden toegestaan.

Bron: EVO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Belastend

Onbegrijpelijk, volgens EVO en TLN. Het stukje transport in Duitsland is hemelsbreed slechts 900 meter. Door dit besluit moeten vervoerders het hele traject in Nederland en Duitsland met kleinere vrachtauto’s rijden, wat belastend is voor het milieu en het verkeer. ‘Juist deze ‘groene’ Duitse regering die veel belang hecht aan het milieu, mist hier een schot voor open doel’, aldus TLN en EVO.

Je kan toch met de lzv naar de grens rijden, afkoppelen, en de laatste kilometer op en neer rijden met beide opleggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
simpel toch, geen bloemen meer verkopen cq brengen naar die veiling.

ook niet door andere bedrijven, gewoon die veiling boycotten, laat die veiling dan maar naar hun deelstaat regering stappen!

Ja hoor, net of iedereen gaat stoppen met bevoorraden omdat een paar bedrijven er niet heen mogen met een LZV. Voor jou 10 polen hoor, denk is na kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
simpel toch, geen bloemen meer verkopen cq brengen naar die veiling.

ook niet door andere bedrijven, gewoon die veiling boycotten, laat die veiling dan maar naar hun deelstaat regering stappen!

Tuurlijk jongen!!!

Onze kwekers hebben het ook al zo breed de economie treft alleen de chauffeurs.

Gewoon boycotten, die duitsers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan is het voor hem maar goed dat het niet mag, anders zit hij met zijn dure combi. Gokje genomen?

Denk het niet, gewoon slim over nagedacht. Mag het niet, kan ie als combi de grens over en eventueel aanhanger wisselen voor de grens. Mag het straks wel kan die met zijn bakwagen met twee aanhangers de grens over. Altijd voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

900 meter... Gewoon niet stoppen totdat je bij de veiling bent.

Hier mag men in Michigan met zeer zware vrachten rijden, In Indiana niet, maar er staan wat staal fabrieken net over de staatslijk in IN.

Dus.. ze laden de max, en doen dan de geloof het of niet maar zo noemen ze het, The 900 yard dash.

900 meter sprint.:D Het is meer een mijl of 30, maar afijn, ze nemen de gok.

En dat is wat NL transport ook zo groot maakte, schijt aan alle regels, vooral gewicht en uren..:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
900 meter... Gewoon niet stoppen totdat je bij de veiling bent.

Hier mag men in Michigan met zeer zware vrachten rijden, In Indiana niet, maar er staan wat staal fabrieken net over de staatslijk in IN.

Dus.. ze laden de max, en doen dan de geloof het of niet maar zo noemen ze het, The 900 yard dash.

900 meter sprint.:D Het is meer een mijl of 30, maar afijn, ze nemen de gok.

En dat is wat NL transport ook zo groot maakte, schijt aan alle regels, vooral gewicht en uren..:angel:

Gewoon binnen door rijden Is het probleem op gelost Want van af de grens binnen door rij je het terijn op

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad gewoon de gok wagen!

900 meter wat is dat nou?

Welke afslag neemt men eigenlijk?

Zou er niet een afslag bij de Niederdorferstrasse gemaakt kunnen worden of is die er reeds?

Dan hoeft men in principe niet door een Duits stadje met die LZV's en heeft ook niemand last van ze.

De ecocombi’s rijden de 900 meter naar de bloemenveiling via een brede snelweg en een aparte afrit.

Kennelijk is die afrit er dus al.

Gewoon doen dus!

En het bij een boete voor de rechter gaan uitvechten.

Met een beetje media aandacht moet het dan wel goedkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Denk het niet, gewoon slim over nagedacht. Mag het niet, kan ie als combi de grens over en eventueel aanhanger wisselen voor de grens. Mag het straks wel kan die met zijn bakwagen met twee aanhangers de grens over. Altijd voordeel.

ze hebben nog gelijk ook als het in eigen land niet mag .waarom een hollander dan wel .

en nu mis gegokt en dan lopen zeuren .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nordrhein-Westfalen heeft als hele deelstaat NEIN gezegd tegen het fenomeen LZV. Dus dat ze nu ook aan Nederlanders niet toestaan was wel te verwachten. Duitse LZV's zullen daar ook niet gaan verschijnen de komende tijd.

Gewoon over een jaartje, als de proef in de andere Duitse deelstaten loopt en positief uitpakt, weer eens proberen toestemming te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja en wat nu als de deelstaat nordrhein westfalen een uitzondering gaat maken voor duitse wagens die vanaf die veiling wel nederland in mogen rijden?

die dus duitse bedrijver gaat gedogen op die paar honderd meter.

hoe denk je er dan over?

en die kans is niet ondenkbeeldig te noemen, die landesregierungen in duitsland zitten heel raar in elkaar.

Ben het volkomen met je eens op dat punt, NL'se LZV's mogen Duitsland niet in terwijl er in sommige (grens)deelstaten wel proeven waren/zijn. En volgens mij was er ook 1 Duits bedrijf die met een LZV vanuit een proef deelstaat naar Nederland reed. Dat is dus concurrentievervalsing, en hier moet de EU optreden. Desnoods moeten wij dan ook zelf een paar agentjes op de grens zetten die Duitse LZV's tegenhouden en beboeten. Dat de vriendelijkheid tussen Duitsland en Nederland wat koeler gaat worden, dat moet dan maar. Je moet immers niet met je laten sollen. Die hele spoorlobby in Duitsland moet gewoon opbokken met hun gejank vanwege "oneerlijke" concurrentie, volgens mij scheelt het geen reet als er LZV's komen in Duitsland want per spoor heb je gewoon beperkte bereikbaarheid. Maar dat snappen ze niet in de politiek. En daar komt ook weer het rotte van de EU, een hoop "samen doen en samen werken" geouwehoer maar vervolgens niks klaarspelen. Wat mij betreft stappen we uit die kut euro en die hoerige EU kan van mij ook aan het gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben het volkomen met je eens op dat punt, NL'se LZV's mogen Duitsland niet in terwijl er in sommige (grens)deelstaten wel proeven waren/zijn. En volgens mij was er ook 1 Duits bedrijf die met een LZV vanuit een proef deelstaat naar Nederland reed. Dat is dus concurrentievervalsing, en hier moet de EU optreden. Desnoods moeten wij dan ook zelf een paar agentjes op de grens zetten die Duitse LZV's tegenhouden en beboeten. Dat de vriendelijkheid tussen Duitsland en Nederland wat koeler gaat worden, dat moet dan maar. Je moet immers niet met je laten sollen. Die hele spoorlobby in Duitsland moet gewoon opbokken met hun gejank vanwege "oneerlijke" concurrentie, volgens mij scheelt het geen reet als er LZV's komen in Duitsland want per spoor heb je gewoon beperkte bereikbaarheid. Maar dat snappen ze niet in de politiek. En daar komt ook weer het rotte van de EU, een hoop "samen doen en samen werken" geouwehoer maar vervolgens niks klaarspelen. Wat mij betreft stappen we uit die kut euro en die hoerige EU kan van mij ook aan het gas.

Kevin.je lult als een kip zonder kop.

Besef je wel dat er,zonder een EG, grote kans is dat jij met je kutflowers helemaal niet meer naar Duitsland gaat(toch een belangrijk afzetgebied van bloemen)

En wat de Euro te maken heeft met de spoorweglobby of het Duitse vergunningstelsel is mij niet helemaal duidelijk,leg eens uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

haal alles er maar bij .

concurentie vervalsing ,spoorwegen ,noem maar op .

als er een wet is een duitsland voor zulk materiaal .

dan hoeven ze die wet toch niet te veranderen alleen omdat die hollander er niet kan komen met dat spul .

waarom bouw je een veiling in d als je hier van wist .

in nederland is toch ook ruinte .

alles klopt niet ,als het ergens anders is .

en een duitser komt hier wel met dat spul .

.

omdat ze er hier mee mogen rijden .,simpel toch .

als je alles moet verbieden .

wij mogen dit niet bij jullie ,

dan jullie ook niet bij ons .

wat een raar idee toch .

ik laat mijn hond toch ook niet 2 meter bij je in de tuin sc..ten.

ze hadden het kunnen weten toen ze de veiling bouwde

moet nu niet lopen zeuren .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden