[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Plannen voor dagenlange snelwegblokkade Noord-Nederland


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
4 uur geleden zei Marotrans:

En als je de motoren uitzet tijdens het protest zijn ze zeker schoner...

 

Ik snap de boeren heel goed, tenminste nog één bevolkings- cq beroepsgroep die voor zichzelf (en indirect voor Nederland) op komt; maar argumenten als "vrachtwagens zijn de grootste vervuilers" versterken alleen maar de insinuatie van eerder deze week waar de boeren als rellende pubers werden weggezet...

En dus mag het niet meer met tractoren e.d.

bron: Telegraaf. 
De veiligheidsregio besloot deze week dat boeren in Groningen geen demonstraties meer mogen houden waarbij landbouwvoertuigen, zoals tractoren, worden ingezet op openbare wegen. Dit verbod is tot maandag 13 juli 7.00 uur van kracht. De demonstraties hebben meerdere keren geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties, aldus de veiligheidsregio. „Men houdt zich niet aan de verkeersregels en volgt aanwijzingen van de politie niet op”, zei de advocaat van de veiligheidsregio donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Ger-1957:

 

-------------------------------------------------------------------------

Vliegvelden staan niet op het lijstje van de grootste vervuilers, transportbedrijven ook niet boeren echter wel, we produceren nu eenmaal heel veel vlees in dit kleine landje, iets waar wat aan gedaan moet worden? ik weet het niet, maar denk dat er nog wel plaatsen zijn op deze aardkloot waar je het bedrijf kunt vestigen zonder milieubelasting. 

 

 

 

9 uur geleden zei Ger-1957:

Boeren nemen hun kinderen mee, vakantie is begonnen in het noorden dus ze zijn vrij van school, en kinderen van 12 - 13 die spelen op een erf waar een 50 tal boeren zich proberen te verschuilen nadat ze weet ik hoeveel malen de wet hebben overtreden, je gelooft het toch zelf niet.

even een spelend kind uit het filmpje geknipt.

image.thumb.png.9a1a5127a9812825b656a23922811218.png

je ziet zelf ook wel dat dit op een bedrijven terrein is, en niet bij die boer/loonwerker op het erf waar iedereen na bijna 2 uur sinds het beeindigen van de blokkade is gearresteerd.

 

Overigens het erf waar in elk geval enkele van de gearresteerde kinderen wonen.

Citaat

 

Ik ken in mijn omgeving vrijwel niemand meer die het opneemt voor de boeren, in gesprekken hoor ik alleen nog maar kl.. boer hier en kl.. boer daar 

Goh, ik hoor juist het tegenovergestelde....

 

8 uur geleden zei Ger-1957:

 

-------------------------------------------------------------------------

Vliegvelden staan niet op het lijstje van de grootste vervuilers, transportbedrijven ook niet boeren echter wel, we produceren nu eenmaal heel veel vlees in dit kleine landje, iets waar wat aan gedaan moet worden? ik weet het niet, maar denk dat er nog wel plaatsen zijn op deze aardkloot waar je het bedrijf kunt vestigen zonder milieubelasting. 

 

Zolang je maar genoeg met cijfers goocheld ga je ze zelf misschien wel  geloven. Tot iemand er de moeite voor neemt om in jouw ( het ministerie) rapport van slechts 1700 paginas te gaan ontleden en nat te rekenen.

 

Overigens niet voor de eerste keer dat deze man de zeepbel van dit vliegveld doorprikt. 
 

https://satl-lelystad.nl/2019/12/04/stikstofmodel-la-blijkt-gemanipuleerd-door-ministerie-i-en-w/

  • Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry, maar met nog 4 vliegvelden in Nederland snapt toch iedereen dat Lelystad nooit, maar dan ook nooit een absolute noodzaak kon zijn?

Is je reinste corruptie omdat Lelystad airport ook eigendom van Schiphol is en de andere vliegvelden niet. 

De verlenging van de landingsbaan was al klaar nog voordat de vergunning afgegeven was. Moet je thuis eens proberen als je wil gaan (ver)bouwen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Damster:

 Maar waarom dan de boeren verbieden te demonstreren met hun voertuigen???  En waarom zijn we nu dan nu niet  {meer} solidair?? 

 

 

 

Dat antwoord lijkt me niet zo moeilijk te bedenken. De boeren gaan wel massaal met elkaar de straat op, Dat hebben we kunnen zien. En die trekker stopt niet waar een politieauto wel moet stoppen, [berm, taludjes e.d.] Dus zijn ze lastig tegen te houden voor de politie. Tevens hoeft er maar 1 echt dol in de kop te worden en die kan toch redelijk wat schade aanrichten met een trekker.

De boeren gaan voor de politie te massaal en te vaak de straat op om te protesteren en daarom dus verbieden.

Dat is hetzelfde met solidair zijn door de bevolking. 1x is leuk 2 x gaat nog maar men moet er niet te vaak door in de file staan want dan is de grap eraf voor de meesten.

 

Ik ben van mening dat de boeren al een eind zijn [ de politie begint al moe te worden konden we vandaag lezen]  en dat ze nu gewoon door moeten zetten en redden wat er nog te redden valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We wachten daarvoor 9 november maar af. Dan komt de zaak voor de rechter van deze boetes.
 

Maar de uitslag zal de “heren” van de veiligheidsregio een rotzorg zijn. Ook al worden alle boetes geseponeerd, en ook al zouden alle gearresteerden een schadevergoeding krijgen, dan lachen ze er nog om.

 

Voorlopig hebben ze die eigenwijze boeren even onder controle gekregen, en daar was het ze om te doen. Daarom is zo overdreven gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgende episode van hogerhand om te proberen de boel weer in slaap te sussen.
 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5170469/minister-kijkt-opnieuw-naar-voermaatregel-melkvee

 

Resultaten komen in augustus......

 

Ook dat hebben ze bewezen, dat er dan als resultaat toch niets verandert omdat de doorrekeningen niet het gewenste effect hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja das wel een mooie datum  "in augustus". Want er staat immers een vakantie aan te  komen  voor mensen die de boeren nog wel eens kunnen gaan steunen!

En vanwege de corona gaan er veel niet of dicht bij huis op vakantie. Dus laten we maar even een zoethoudertje bedenken zodat  "wij"ongestoord op zomer reces kunnen. Pfff!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Volgende episode van hogerhand om te proberen de boel weer in slaap te sussen.
 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5170469/minister-kijkt-opnieuw-naar-voermaatregel-melkvee

 

Resultaten komen in augustus......

 

Ook dat hebben ze bewezen, dat er dan als resultaat toch niets verandert omdat de doorrekeningen niet het gewenste effect hebben.

Die voermaatregel was (zoals ik het zie) ook enkel maar een ontsnappingsroute van haar. Het was voor het ministerie niet vol te houden te beweren dat de boeren de meeste stikstof uitstoten, tijdens de corona crisis is wel gebleken dat dat niet zo is. 

Maar links of rechtsom het besluit is in den Haag allang genomen dat het gros van de boeren moet wijken voor andere plannen. Van mij mogen de boeren protesteren zoveel als nodig is ik geef ze groot gelijk, zij komen tenminste op voor hun eigen. En niet protesteren met trekkers of volgens hun regeltjes? Vroeger is daar al een bekend lied over geweest ging over de DDR; "je mag demonstreren maar met je rug tegen de muur". Je reinste kolder als je het niet eens bent met de gevestigde orde en daartegen wil demonstreren dat dat dan alleen toegestaan is op de wijze zoals diezelfde gevestigde orde het wil.

Wie ik ook spreek hier in de buurt, ze worden steeds feller. We zijn d'r nog lang niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik denk dat het wel meevalt, politici zijn meesters in het uit elkaar spelen van groep want die kunnen gevaar opleveren voor hun als de groep te groot wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

ja, daarom zijn het meesters daarin, ze weten precies hoever ze kunnen gaan. Eerst drijven ze je tot wanhoop en dan willen ze niet meer met je praten omdat je dingen doet waar hun van zeggen dat ze niet kunnen en zo wordt je uit elkaar gespeeld want ze praten niet meer met een bepaalde groep en wel met anderen en dan gaan mensen toch denken wat het beste is en brokkelt de solidariteit langzaam af en valt alles als een plumpudding in elkaar en heeft de politiek het weer voor elkaar en kunnen ze dus hun eigen zin weer doen. Vooral deze tijd van crisis is een hele gevaarlijke tijd voor dat soort zaken. De democratie werkt maar zeer beperkt op dit moment.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, stikstof uit natuurlijke producten (mest is en blijft afkomstig uit de natuur, als het nu van dieren of van mensen Afkomstig is) inwisselen voor stikstof uit verbrandingsstoffen is een veel betere oplossing.

 

Overigens heeft dit gedoe niks met natuur of milieu verbetering te maken.

 

De boeren moeten stikstof “inleveren” zodat er gebouwd kan worden. De “winst” gaat rechtstreeks de uitstoot van naar het bouwen van woningen.

 

Daarom is het ook een “ tijdelijke” maatregel. Als die bouw gerealiseerd is dan “krijgen” ze hun stikstof terug. Zeggen ze........

 

Maar dat verhaal kennen wel van de overheid.

 

En het blijven zitten met de rommel, geldt dat niet voor ieder exportproduct? Of produceren bijvoorbeel AKZO, Tata, Schiphol, DAF, Scania, Shell, Texaco of Heineken emissie ( vervuilings) vrij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

De boeren moeten stikstof “inleveren” zodat er gebouwd kan worden. De “winst” gaat rechtstreeks de uitstoot van naar het bouwen van woningen.

 

Daarom is het ook een “ tijdelijke” maatregel. Als die bouw gerealiseerd is dan “krijgen” ze hun stikstof terug. Zeggen ze........

 

Nee, in de tussentijd is het dus de bedoeling dat er boerenbedrijven gesaneerd worden, zodat de totale uitstoot gaat dalen.

 

Die uitkoopregeling voor varkenshouderijen schijnt al dik overtekend te zijn, hoorde ik laatst. Kennelijk is er toch wel behoefte aan binnen de sector.

 

 Vergeet niet, ook al is het minimaal, dat de weggebruiker ook al iets heeft ingeleverd.. de snelheidsverlaging. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Durashift:

 

Nee, in de tussentijd is het dus de bedoeling dat er boerenbedrijven gesaneerd worden, zodat de totale uitstoot gaat dalen.

deze voermaatregel is inprincipe tot eind 2020 van kracht. Aan de hand van de resultaten zal dan bekeken worden of de maatregel verlengd moet worden.

 

Maar er zit nog wel een adder onder het gras, voor de overheid. Steeds meer voerdeskundigen verklaren, en doen daar zelf ook onderzoek naar, dat er een (vrij grote) kans is dat die eiwitrantsoenering van het melkvee een averechts effect kan hebben. Door minder eiwitten opname is de kans groot dat de dieren hun voedsel minder goed opnemen/verteren en daardoor juist MEER stikstof gaan produceren.

 

 

2 minuten geleden zei Durashift:

 

Die uitkoopregeling voor varkenshouderijen schijnt al dik overtekend te zijn, hoorde ik laatst. Kennelijk is er toch wel behoefte aan binnen de sector.

Die uitkoopregeling voor de varkenshouderij was al gestart voordat het hele PAS verhaal begon te lopen. Echter hierdoor is er wel meer animo gekomen voor de opkoopregeling. Volgens mij is er onlangs ook extra geld beschikbaar gekomen voor deze regeling.

 

Dat er behoefte aan is, is niet zo vreemd. Als je de bedrijfsvoering, op een fatsoenlijke manier, van hogerhand vrijwel onmogelijk gemaakt wordt door steeds meer, en steeds veranderende, regelgeving dan ben je er op een gegeven moment zo klaar mee dat je alles aangrijpt om er maar mee te kunnen stoppen zonder een al te grote scheur in je broek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei Durashift:

Die uitkoopregeling voor varkenshouderijen schijnt al dik overtekend te zijn, hoorde ik laatst. Kennelijk is er toch wel behoefte aan binnen de sector

 

Veel bedrijven hebben geen opvolgers meer , financieel niet meer te doen en door de regelgeving er geen zin meer in , en de gemiddelde leefdtijd van boeren is al dik in de 50 , de varkenshouderij heeft het laatste jaar goed geboert vanwege varkenspest in China , maar doorgaans is het geen vetpot , ze bezitten alleen gebouwen meestal , als je er op een nette manier uit kunt stappen , dan laat je die kans niet lopen , beter stoppen en iets overhouden dan stoppen en de schuldsanering in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

helaas is dat moeilijk om dat in te zien voor sommigen maar Je kunt niet mest/stikstof en weet ik wat allemaal  blijven produceren en de vlees/melk producten exporteren.

 

A , ik denk dat er heel veel landen blij zijn dat we het exporteren , B, denk dat er heel burgers blij mogen zijn dat we agrarische producten exporteren , ondanks dat de exportgelden wat weggelachen worden , is het wel geld wat Nederland binnen komt in plaats van eruit , tevens houdt agrarisch Nederland veel mensen van de straat , stel dat we alleen voor Nederland mogen produceren , hoe denkt u straks de wereldbevolking te gaan voeden als de klimaatverandering komt ? waarschijnlijk erg kortzichtig , van ik heb te vreten en de rest zoekt het maar uit , het kon wel eens zo eens wezen , dat door de klimaatverandering teeltgebieden gaan verdwijnen , en dat voedselexportwaarde omhoog gaat schieten , mits wij de zaak niet allemaal vol gaan bouwen of natuur gaan creeren op onze vruchtbare delta gronden , als het niet voor die tijd op slinkse manier in handen is gekomen van multi internationals , dat vindt de overheid prima trouwens en de boeren geen privaat eigendom meer hebben van de grond , vroeger was het zo , dat landen die economisch goed draaiden ook een goede landbouwsector hadden , Nederland is in staat om dat in enkele jaren af te breken , let wel , Groen Links heeft zijn poppetjes langzamerhand al op de strategische plekken zitten , en draait op de achtergrond al aan de knoppen .

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden