[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorruit foto's


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Boven de 70 beginnen de vaste flitspalen pas te flitsen dacht ik.

Ligt eraan waar ze op ingesteld zijn. Flitsmeister verteld je dat wel. 
 

in mijn geval reed ik 68 dus viel de schade mee. 
 

collega van de opdrachtgever  ging met 70 door rood en kreeg meteen een rijverbod van een maand in Dld. 
 

Daar gingen zijn mooie ritjes Zweden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

^^ nóg langzamer dus.. mijn hemel.. ben ik blij dat ik daar niet hoef te rijden.

 

Heb ik dus altijd te hard gereden op die korte stukjes tussen Lobith en Babberich, over Duits grondgebied.

Van mij mogen ze me de hele week in Dld laten rijden. Wel het liefst in het oosten en zuiden. En die snelheid op die bundesstrasse wen je wel aan,  70 is idd wel gemiddeld en word ook getolereerd door de polizei tenzij he gefahrgut  rijd. Maar de vaste flitspalen zijn minder tolerant. 
 

in Zweden stikt het trouwens van de flitspalen. Bijkomend voordeel daar. Er word ruim van te voren aangegeven dat er een flitspaal staat en hoe hard je er mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
10 uur geleden zei Ger-1957:

 

Ik heb een bekeuring gehad voor 64 kmh op de B212 Brake - Nordenham 

 

Werden Lkw geblitzt, obwohl für sie andere Höchstgeschwindigkeiten gelten als für Pkw?

Ja, moderne Blitzer sind in der Lage, zwischen Pkw und Lkw zu unterscheiden. So können letztere ebenfalls bei einer Geschwindigkeitsüberschreitung geblitzt werden.

Dat is idd mogelijk Ger. Flitsmeister kan je wel vertellen bij welke snelheid een paal flitst. (Klopt niet altijd. Meestal in het voordeel van een vrachtwagen)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

0, nu zie ik het. Ik vroeg me al af wat dat voor papiertje was. Het zit zo, zaterdag heb ik (samen met m'n nieuwe buurvrouw 🥰) een nieuwe zonneklep gemonteerd.  Op de andere vloog een paar weken terug een reiger dus ding aan barrels. Daarvoor heb ik m'n cabine gekanteld en zijn er waarschijnlijk ergens papiertjes van de vorige bestuurder ergens onder vandaan gekomen. Ik herinner me vaag dat ik wat opgeruimd heb iig. Lees: op het dashboard gelegd. Nu vroeg ik me al af waar dat papiertje van was maar ben nog te lui geweest om voorover te bukken en het te pakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid
12 uur geleden zei Eeweep:

Heb je met de brander onder je oliecarter gezeten? 😀


Dát is nu dus zo’n typische Kenworth meter! Een zogeheten kwaliteitsproduct. Maar dan met inferieure onderdelen in elkaar gezet. 
Best verontrustend als je voor het eerst met een andere auto weggaat. Maar ik ga er voor het gemak maar van uit dat de meter niet goed werkt. 😉

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier een plaatje van het hele cluster. Zes meters waarvan er eentje schijnbaar helemaal niets doet en er drie juist wat overspannen doen…

 

Gelukkig zit eronder een apparaat wat alles (hopelijk juist) registreert en weergeeft. Dat ding lijkt tenminste aardig de waarheid weer te geven. 
 

Ik ben daarop eigenlijk gaan zoeken toen de koelvloeistof temperatuur compleet van de schaal raakte. Heel verontrustend!

 

 

IMG_0927.jpeg.e243b5d28cbefc51d8f692470b4017d1.jpeg

 

 

IMG_0928.jpeg.d43c143715e49f0442bcc9883bbf554b.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alles in een 12-voltsysteem? Of heeft deze nog zo'n ouderwetse kast die je laat starten op 24 volt en dan omschakeld naar 12 volt? Die kwam je vroeger op bussen nog weleens tegen.

bewerkt door Eeweep
tekstfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn weten is alles nog twaalf Volt @Eeweep Alleen zit (of zat) er een omvormer op voor de bedrading naar de aanhanger. 
De verlichting is allemaal LED tegenwoordig. Dus daar hoeft het niet voor. Maar schijnbaar werkt het ABS systeem wel op 24 Volt. Dus daar is wel een aanpassing voor nodig. 
 

Maar misschien is dat ook alweer achterhaald hoor. Eerder zag ik achterop auto’s grote kasten zitten, maar die zie ik op nieuwere auto’s niet meer. Het kan zijn dat dat nu op een andere manier ondervangen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Alles in een 12-voltsysteem? Of heeft deze nog zo'n ouderwetse kast die je laat starten op 24 volt en dan omschakeld naar 12 volt? Die kwam je vroeger op bussen nog weleens tegen.

Onze eerste Werklust shovel had dat ook, 24v starten de rest was 12 volt. Zat een relais op dat de accu’s serie of parallel kon schakelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei RobNiat:

Bij mijn weten is alles nog twaalf Volt @Eeweep Alleen zit (of zat) er een omvormer op voor de bedrading naar de aanhanger. 
De verlichting is allemaal LED tegenwoordig. Dus daar hoeft het niet voor. Maar schijnbaar werkt het ABS systeem wel op 24 Volt. Dus daar is wel een aanpassing voor nodig. 
 

Maar misschien is dat ook alweer achterhaald hoor. Eerder zag ik achterop auto’s grote kasten zitten, maar die zie ik op nieuwere auto’s niet meer. Het kan zijn dat dat nu op een andere manier ondervangen is. 

Tegenwoordig werkt het halve dashbord op 5 volt. Vaak is meten met een voltmeter gewoon misleidend omdat alles met PWN (pulsbreedtemodulatie, heel snel aan- en weer uitzetten van de stroomtoevoer) wordt geregeld. Een gewone multimeter ziet dat niet en pakt gemiddelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei steenhaas1:

Onze eerste Werklust shovel had dat ook, 24v starten de rest was 12 volt. Zat een relais op dat de accu’s serie of parallel kon schakelen. 

Ja, dat was zo'n "oude" oplossing waarvan je tegenwoordig denk: dat dat ooit heeft gewerkt! Grootste probleem waren de ingebrande contacten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden