[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

A)Je kunt in zo een geval dijken aanleggen of verzwaren, zoals Nederland dat al jaren doet.
Belgie en Frankrijk doet dat minder, zodat daar het halve land blank staat na een regenval (en dat is niet de eerste keer dit jaar dat zo iets voorvalt daar)

 

B) je kunt ook iedereen van het gas afhalen en dwingen om een peperdure, onbetaalbare warmte pomp aan te schaffen, en vervolgens ook de veestapel decimeren om zo de temperatuur van de aarde 0, 000034 graden naar beneden te krijgen.

 

Vraag : welke methode zal de meest efficiënte zijn denk je ?

 

Beetje lastig discussiëren zo als je van alles bij elkaar flikkert. De opwarming van de aarde wordt gelinked aan CO2 uitstoot, wat op zich weinig tot niets met de veestapel te maken heeft die stikstof uitstoot. En die 0,00034 graden waar je het over hebt gaat over de invloed van 1 pakket maatregelen uit de voorjaarsnota dat Nederland in zijn eentje neemt op de totale opwarming van de hele aarde. Maar Nederland doet het niet in zijn eentje en Nederland doet veel meer dan maar 1 pakket maatregelen. Dus je mag verwachten dat alle landen samen over een veel langere periode veel meer effect zal hebben. 

Maar ik begrijp dat jij gaat voor symptoombestrijding. Is dijkverzwaring gratis? Hoeveel zou dat wereldwijd kosten? 
 

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Vledder:

Maar het vervelende is dat de kracht van de zon de laatste jaren afneemt en toch neemt de warmte op aarde toe. 

 

De zon heeft ook een cyclus ,heeft te maken met die zonnevlekken schijnt , daarnaast is de lucht schoner geworden de laatste jaren waardoor er meer straling de aarde bereikt , zou je meer stofdeeltjes , wolken ect dan zou de warmte van de zon minder zijn en dus de aarde minder opwarmen , dit past dus heel goed bij het verhaal van Steenhaas .

 

In de middeleeuwen voor dat de industriele revolutie op gang kwam , was het co2 gehalte in de lucht hoger dan nu , en toen nam het af en werd het aangevuld door de industrie , dus zeg het maar , het lijkt op een natuurlijk proces , er lopen wel te veel mensen op aarde , die allemaal consumeren , vervuilen en woonruimte nodig hebben , dat is een politiek onderbelicht probleem .

 

Kort geleden op de radio gehoord , opbrengst maatregel van 120 km naar 100 viel tegen dan waar ze mee gerekend hadden , zegt die man , meen dat het eriksman was , resultaat viel tegen maar we hebben de mensen allemaal wel in beweging gezet dat als we samen werken iets bereiken kunnen en dat was heel positief , mooie draai eraan gegeven  denk ik dan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei suggs73:

 

er lopen wel te veel mensen op aarde , die allemaal consumeren , vervuilen en woonruimte nodig hebben , dat is een politiek onderbelicht probleem .

 

 

Als we ons tot Nederland beperken zul je concluderen dat er in het jaar 1900 6,5 miljoen inwoners waren.

Nu, in 2023 zijn er dat 17.811.291.

Bijna 3 x zoveel dus

En in 2022 groeide de bevolking t.o.v. 2021 met 220 619, dat is op minder dan 5 jaar een miljoen erbij.

En nog zijn er politici die met droge ogen beweren dat er nog ruimte zat is en de grenzen wagenwijd openzetten

 

Het is dus geen politiek onderbelicht probleem , maar een politiek genegeerd probleem.

 

De Franse generaal Charles  De Gaulle( 1890-1970) zei het al( lang geleden toen hij nog president was) : Nederland is een groot land met veel te veel inwoners.

bewerkt door europeaan
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei europeaan:

Als we ons tot Nederland beperken zul je concluderen dat er in het jaar 1900 6,5 miljoen inwoners waren.

Nu, in 2023 zijn er dat 17.811.291.

Bijna 3 x zoveel dus

En in 2022 groeide de bevolking t.o.v. 2021 met 220 619, dat is op minder dan 5 jaar een miljoen erbij.

En nog zijn er politici die met droge ogen beweren dat er nog ruimte zat is en de grenzen wagenwijd openzetten

 

Het is dus geen politiek onderbelicht probleem , maar een politiek genegeerd probleem.

 

De Franse generaal Charles  De Gaulle( 1890-1970) zei het al( lang geleden toen hij nog president was) : Nederland is een groot land met veel te veel inwoners.

Amen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Murphy:

Hmmmm, als ik de uitslag bekijk van de "niet ingezetene" Nederlandser is deze uitslag totaal niet in overeensteming met wat de inwonders in Nederland hebben gestemd.....

 

Kijk //HIER\\ voor de uitslag...

 

 

Waarschijnlijk veel studenten in het buitenland die lijst 3 gestemd hebben?

 

of 

 

Nederlanders in het buitenland hebben niet dezelfde problemen en prioriteiten als de mensen die hier wonen

 

of 

 

Nederlanders in het buitenland hebben een bredere kijk op zaken dan alleen Nederlandse issues

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-11-2023 om 11:45 zei suggs73:

u begint ook weer op die toer door gelijk te stellen dat 63% van de kiezers niet eens is met wilders en dus het over links en middenlinks moet , dan heb je dus een linkse dictatuur waarbij links het altijd voor het zeggen zou hebben

Je moet wel willen lezen wat er staat, hè? Ik maak er juist een punt van dat 37% van de bevolking niet automatisch de dienst uitmaakt doordat die de grootste partij is, datzelfde geldt voor 63%, daarvan mag je in een democratie ook verwachten dat die die 37% niet helemaal ondersneeuwt. Daarvoor heet een samenleving een samenleving, dat is in een dictatuur nauwelijks zo te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei Eeweep:

Je moet wel willen lezen wat er staat, hè? Ik maak er juist een punt van dat 37% van de bevolking niet automatisch de dienst uitmaakt doordat die de grootste partij is, datzelfde geldt voor 63%, daarvan mag je in een democratie ook verwachten dat die die 37% niet helemaal ondersneeuwt. Daarvoor heet een samenleving een samenleving, dat is in een dictatuur nauwelijks zo te noemen.

Je moet wel weten wat er eigenlijk bedoeld wordt, 37 zetels tegenover 113 dat is de verhouding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei steenhaas1:

Je moet wel weten wat er eigenlijk bedoeld wordt, 37 zetels tegenover 113 dat is de verhouding.

Klopt, en dat is bijna 25 %( 24,7%),en geen 37% zoals eerder wat beroerd uit mijn toetsenbord kwam.

Die groep (25 %) is wel iets waar de resterende 75 % rekening mee dient te houden.

Als je die negeert gebeuren er rare dingen in ons land.

Kijk maar wat de gele hesjes in Frankrijk teweeg brachten omdat zij niet gehoord werden.

En dat waren niet eens verkiezingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei steenhaas1:

Je moet wel weten wat er eigenlijk bedoeld wordt, 37 zetels tegenover 113 dat is de verhouding.

17 uur geleden zei europeaan:

Klopt, en dat is bijna 25 %( 24,7%),en geen 37% zoals eerder wat beroerd uit mijn toetsenbord kwam.

Die groep (25 %) is wel iets waar de resterende 75 % rekening mee dient te houden.

Als je die negeert gebeuren er rare dingen in ons land.

Kijk maar wat de gele hesjes in Frankrijk teweeg brachten omdat zij niet gehoord werden.

En dat waren niet eens verkiezingen.

Helemaal gelijk, zo zie je maar weer wat er fout kan gaan als je klakkeloos cijfers uit berichten overneemt. Overigens moet je wel uitkijken met vergelijkingen met die gele hesjes, je kunt ook overreageren, daar zijn die Fransen wel goed in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik heb werkelijk geen idee of die dat kan Eweep, Ik heb nooit gehoord/gelezen dat Geert de benodigde contacten heeft.

En ik heb werkelijk geen idee of Timmermans dat kan. Net als jij heb ik nooit gehoord/gelezen dat Timmermans de benodigde contacten heeft. En zo kan ik nog wel meer politici opnoemen waarvan ik niet weet of ze dat zouden kunnen oplossen. Maar waarom zou ik dat doen? Vragen naar de bekende weg? En dan vraag ik me af: waarom zou jij dat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Eeweep:

Overigens moet je wel uitkijken met vergelijkingen met die gele hesjes, je kunt ook overreageren, daar zijn die Fransen wel goed in.

 

Je moet eerst eens kijken waaruit die gele hesjes voortgekomen zijn:

Dat waren voornamelijk mensen uit het platteland die zich nog verder in hun isolement gedwongen zagen doordat Macron de dieseltjes,waarmee hun zich verplaatsen naar supermarkten,scholen ,de dokter, naar de kroeg,kortom waar ze heel hnun sociale leven van afhankelijk zijn, wilde elimineren.

 

Dat zich daar later relschoppers bij aansloten, die van de gelegenheid mooi gebruik maakten, is weer een andere discussie.

 

Vergelijk het maar met kozp en extiction rebellion.( beiden zonder hoofdletter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Stel, STEL he....

Dat bij de volgende verkiezing NIEMAND zou stemmen (uit protest of "niet meer geloven in de politiek").

Hoe zouden de jongens en meisjes uit de kamer dan reageren?

Zou van: "de kiezer heeft gesproken......."

Zou de stemwet hier ook in voorzien hebben?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Stel, STEL he....

Dat bij de volgende verkiezing NIEMAND zou stemmen (uit protest of "niet meer geloven in de politiek").

Hoe zouden de jongens en meisjes uit de kamer dan reageren?

Zou van: "de kiezer heeft gesproken......."

Zou de stemwet hier ook in voorzien hebben?

 

Hele goede vraag . Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. En hoe  zou dan het land geregeerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Hele goede vraag . Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. En hoe  zou dan het land geregeerd worden.

De echte geslepen politici weten hele groepen te overtuigen dat stemmen eigenlijk geen zin heeft,  zodat hele volksstammen niet gaan stemmen.

Daar tegenover staat dat ze hun eigen achterban overtuigen om wél te gaanstemmen ,zodat ze zélf wél winnen.

In de biljardsport heet dit : afhouden is óók biljarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 minuten geleden zei europeaan:

De echte geslepen politici weten hele groepen te overtuigen dat stemmen eigenlijk geen zin heeft,  zodat hele volksstammen niet gaan stemmen.

Daar tegenover staat dat ze hun eigen achterban overtuigen om wél te gaanstemmen ,zodat ze zélf wél winnen.

In de biljardsport heet dit : afhouden is óók biljarten

Ben ik niet met je eens  Europeaan want allen doen ze hun stem zegje. Echter is het wel zo dat je geloof moet hebben in hun verhaal. En dan gaat het erom. Trek je je eigen plan of volg je de meute.  ik ben altijd al zo geweest dat ik vond dat de leraar me 50 procent onzin vertelde en dat ben vind ik nog steeds. Maar diegenen die de leraar 100 procent geloofden kon ik ook altijd goed mee praten. Echter op de onovertuigde schreeuwers na. Die konden allen maar bleren en pochen/  En die zitten hier ook helaas. 

 

Ze kunnen geen wijf houden, Wagen zich aan een wajong mens, maar hebben wel het grootste woord. Totdat je ze tegenkomt. Dan kunnen ze  nog geen vijf tellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden