[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Speedliner Tilburg


Recommended Posts

  • Forumlid
Op 3-2-2024 om 18:18 zei Schots en Scheef:

En in de distri is het gewoon erg rustig. 

 

 

Als jullie nog een kruimel nodig hebben: ik hoorde vandaag dat ze bij ons mogelijk een bode dienst willen inzetten voor wekelijkse bevoorrading van ons depot in Smilde. Vanaf Papendrecht ophalen en levering achter een (gesloten) hek. Weet niet of jullie ook sleuteladressen in de dagdienst hebben?

Het moet voordeliger zijn dan zelf rijden. Het gaat dan om supplies zoals papier en blauwsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Durashift:

(...) Het moet voordeliger zijn dan zelf rijden. Het gaat dan om supplies zoals papier en blauwsel.

 

Een transportbedrijf wat overal moet gaan lopen kloten met sleuteladressen om toegang te krijgen tot mobiele poepdozen om daar schijtpapier en chemische vloeistof aan te vullen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Durashift:

 

Als jullie nog een kruimel nodig hebben: ik hoorde vandaag dat ze bij ons mogelijk een bode dienst willen inzetten voor wekelijkse bevoorrading van ons depot in Smilde. Vanaf Papendrecht ophalen en levering achter een (gesloten) hek. Weet niet of jullie ook sleuteladressen in de dagdienst hebben?

Het moet voordeliger zijn dan zelf rijden. Het gaat dan om supplies zoals papier en blauwsel.

Ze kunnen altijd contact opnemen. Zwerven dagelijks met meerdere auto's rond Rotterdam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei suggs73:

Meende dat er ook minder in Rotterdam aankomt momenteel , dat is meestal wel een teken aan de wand 

Klopt en de bouw is rustig, das ook nooit gunstig. Zijn al diverse stenenrijders die ander werk doen. Charters die voorlopig uit de planning zijn gegooid. En we zitten in afwachting wat er met de zonnepanelen gaat gebeuren. Dat is ook ingestort. 

 

Het is een domino effect dus we zijn er nog niet. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Op 10-2-2024 om 19:14 zei Schots en Scheef:

Zijn al diverse stenenrijders die ander werk doen.

 

Gek genoeg kwam ik laatst, afzonderlijk, twee stenenrijders tegen die rond 18.00 uur nog aan het werk waren rondom een project. Zie ik niet vaak (meestal ben ik nog de enige gek) :zegtniets:.

 

Qua zonnepanelen heb ik toch de indruk dat menig farm nog uit de grond gestampt wordt, alhans hier in de regio zo her en der wel. Zijn natuurlijk vergunningen van enige tijd geleden.. en veelal zijn het de BG/PL bouwers die het meeste werk doen.. de enige NL die er 'rijk' van wordt is de (ex) grondbezitter, heb ik het idee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-2-2024 om 11:07 zei the duke:

 Ben eigenlijk benieuwd wat de reden is van het ten onder gaan.

 

Tel de vorderingen van de banken / financiers, crediteuren en fiscus bij elkaar op, trek daar de debiteuren vanaf en dan houd je een behoorlijk gat over, Selman 2.0 :D

 

Rapport (rechtspraak.nl)

 

.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij altijd opvalt bij een faillssement is dat alles geleased, gehuurd dan wel verpand is dmv. oa. factoring. Ik lees/bereken een omzet per personeelslid van 2 ton dan zijn de marges dus wel flinterdun lees je dondert al snel om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei marcel69:

Wat mij altijd opvalt bij een faillssement is dat alles geleased, gehuurd dan wel verpand is dmv. oa. factoring. Ik lees/bereken een omzet per personeelslid van 2 ton dan zijn de marges dus wel flinterdun lees je dondert al snel om.

 

Gemiddeld een ton brutto aan salaris. Misschien iets meer misschien iets minder maar dan gaat het al hard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei marcel69:

Wat mij altijd opvalt bij een faillssement is dat alles geleased, gehuurd dan wel verpand is dmv. oa. factoring. Ik lees/bereken een omzet per personeelslid van 2 ton dan zijn de marges dus wel flinterdun lees je dondert al snel om.

Ik denk twee redenen:

Transportbedrijven worden vanwege het lage rendement in de sector, al jaren door banken gedwongen om te factoren, omdat ze dan een grotere zekerheid hebben. En omdat factoring voor banken gewoon meer oplevert (minder risico, normale rente + ca. 3% factoringopslag). Er zullen nog maar weinig transportbedrijven zijn die nog alleen een kaal zakelijk rekeningcourantkrediet hebben.

 

Al sinds de jaren 90 moesten transportbedrijven hun vloot steeds sneller vervangen voordat de technische levensduur was bereikt (geluidseisen in Oostenrijk, milieu-eisen, gewijzigde eisen van klanten,  enz.). Een Euro 5 van augustus 2016 kan na 7 jaar lease direct door naar de schroothoop, omdat je leegloopt op bijvoorbeeld de maut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Localton:

. Een Euro 5 van augustus 2016 kan na 7 jaar lease direct door naar de schroothoop,

nu denk ik dat die richting afrika gaan waar ze nog wel minimaal 20 jaar mee kunnen gaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
59 minuten geleden zei Localton:

Ik denk twee redenen:

). Een Euro 5 van augustus 2016 kan na 7 jaar lease direct door naar de schroothoop, 

naar de schroothoop zal wel meevallen er zijn landen genoeg waar ze er 20 jaar of langer mee door kunnen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Localton:

 Een Euro 5 van augustus 2016 kan na 7 jaar lease direct door naar de schroothoop, omdat je leegloopt op bijvoorbeeld de maut.

 

Naar Euro 5 is best veel vraag. Gebruikte euro 6 raakt men aan de straatstenen niet kwijt.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei EJD:

 

Naar Euro 5 is best veel vraag. Gebruikte euro 6 raakt men aan de straatstenen niet kwijt.

 

.

Da's niet helemaal correct, ligt ook veel aan het voertuig. Voertuigen die helemaal zijn aangepast aan een verkopende klant zijn niet verkoopbaar vaak,  algemene voertuigen zijn juist weer wel snel weg en ook nog vaak voor een veel beter prijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DAF's XF SC trekkers van nog geen drie jaar oud met een ton of drie op de teller neem je momenteel voor +/_ 50K euro mee. Dan hebben we het over een wagen zowat in nieuwstaat. 

 

En dat is gezien de nieuwprijs weinig geld

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei EJD:

DAF's XF SC trekkers van nog geen drie jaar oud met een ton of drie op de teller neem je momenteel voor +/_ 50K euro mee. Dan hebben we het over een wagen zowat in nieuwstaat. 

 

En dat is gezien de nieuwprijs weinig geld

 

.

Met 3 jaar is de garantie voorbij en je loopt leeg aan onderhoud en reparatie met een DAF. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei volvofh12:

Met 3 jaar is de garantie voorbij en je loopt leeg aan onderhoud en reparatie met een DAF. 

 

Dat is wat ik bedoel: euro 6 is geen vraag naar, euro 5 wel

 

.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden