[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Foto's van ongelukken cq foutjes van weggebruikers


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

Gister was er een hele discussie op een facebook site van containerchauffeurs n.a.v een chauffeur die tijdens het inhalen vd file( over de vluchtstrook)in de berm terecht kwam.(dat is geen succes op de maasvlakte).

Er kwamen foto's ,van die auto,. op die site die div keren werden verwijderd.(zijn werkgever had daarover geklaagd).

Blijft voor sommige de vraag,tot hoever kun je gaan m.b.t. het plaatsen van foto's cq grapjes(t.a.v het gebeuren).

Gr andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zolang er geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn vind ik het prima dat een chauffeur even goed in de zeik genomen wordt om zijn stommiteiten. 
Ik snap een dergelijke site ook niet als er wordt geluisterd naar een werkgever die foto’s verwijderd wil zien. 
 

En grappen maken? Er kan werkelijk niets gebeuren zonder dat er binnen de kortste keren grappige memes of opmerkingen over komen. Wat mij betreft een hele gezonde manier om met tegenslagen om te gaan. Van een beetje (zelf-)spot is nog nooit iemand dood gegaan. 
Wat mij betreft is het een typisch tijdsbeeld van nu, dat iedereen zo gepamperd is en dat er vooral maar niemand zich ook maar op één enkele wijze gekwetst mag worden. Ik houd me liever afzijdig van dat woke gedoe. Maak ik een stomme fout dan mag daar gerust om gelachen worden. Zeg ik wat doms dan mag je me ook rustig terechtwijzen. 

  • Like 8
  • Thanks 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Ging ook rond via WhatsAp en kreeg ook iets mee over alom bekende firma met een rode Iveco.
Zoiets hou je toch tegenwoordig en daarom beter geen gekke dingen uithalen want voor je
het weet ga je rond op de sociale media

bewerkt door kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei andremast:

(...) Er kwamen foto's ,van die auto,. op die site die div keren werden verwijderd.(zijn werkgever had daarover geklaagd).

Blijft voor sommige de vraag,tot hoever kun je gaan m.b.t. het plaatsen van foto's cq grapjes(t.a.v het gebeuren).

 

Tsja, als je zowiezo al in het oog springt met het materiaal, daarnaast ook eens bekendheid geniet (positief dan wel negatief) binnen het transportgebeuren, met die wetenschap rechts over de vluchtstrook een file in gaat halen om vervolgens het hele span in de naastgelegen sloot te parkeren; sorry, maar dan vraag je er toch wel een beetje zelf om. Geen mooier vermaak dan leedvermaak zegt men wel eens, en dat kan haast niet treffender dan bij dit specifieke ongeval..
 

49 minuten geleden zei RobNiat:

(...) Ik snap een dergelijke site ook niet als er wordt geluisterd naar een werkgever die foto’s verwijderd wil zien...

 

Als je dit soort volk achter het stuur hebt zitten dat ongevraagd jouw materiaal en daarmee jouw naam letterlijk 'de greppel in kiepert' zonder dat je daar zelf iets aan kan doen, dan snap ik zo'n werkgever wel. De beheerder van die betreffende site snapt dat waarschijnlijk ook.
Daarnaast; het is niet de eerste keer dat deze firma het nieuws haalt. Een ander ongeval waar volgens mij een slippartij aan vooraf ging waar niemand iets aan kon doen, maar ik kan me voorstellen dat je er als werkgever op een gegeven moment wel klaar mee bent om telkens opnieuw op iedere site de brokken te zien liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je als bedrijf/chauffeur altijd zo wilt opvallen , is het een beetje flauw om zo te reageren. Wees dan ook een grote jongen.

Verder ben ik het helemaal met RobNiat eens.  Wat respect voor evt slachtoffers maar ook dat lijkt wel afstand gebonden, want van de week ging er ook een filmpje in het rond waar iemand vol een stilstaande file inreed en daar had niemand het over het slachtoffer maar over hoe goed afstand werd gehouden door de gene die als laatste in de file stond en het daardoor waarschijnlijk nog kan navertellen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je als werkgever niet bij een desbetreffende site moet gaan lopen zeuren om de foto’  s te verwijderen  maar dat je beter wat kan gaan doen met de mentaliteit van de desbetreffende chauffeur. 
 

ik heb meerdere versies voorbij zien komen, en heb geen idee wat waar is. Maar als deze chauffeur daadwerkelijk moedwillig met gang over de vluchtstrook is gereden om zo de file voorbij te gaan dan word het toch tijd voor een gesprekje lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Om met 'vriend' Koos Spee te spreken: wie om aandacht vraagt krijgt aandacht!

 

Je hoeft niet andermans ellende breed uitgemeten op internet te zetten, als het een ongeluk betreft tenminste. Maar als je als beroepschauffeur de file voorbij rijdt via de vluchtstrook en dan in de berm terecht komt heb je dat toch echt jezelf aangedaan en passen termen als karma of boontje komt om z'n loontje wel als onderschrift bij die foto wat mij betreft.

En met bijvoorbeeld een witte XF val je minder op dan met een Iveco in de special paint: ook dat is een keus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

ik heb meerdere versies voorbij zien komen, en heb geen idee wat waar is. Maar als deze chauffeur daadwerkelijk moedwillig met gang over de vluchtstrook is gereden om zo de file voorbij te gaan dan word het toch tijd voor een gesprekje lijkt me.


Precies dat. 
 

Maar als je je auto’s thema’s meegeeft als “No rules” of ermee verwijst naar maffia series, dan straal je al iets uit van wetteloosheid. Waarschijnlijk is deze chauffeur er net eentje van het type dat ze graag zien in Klundert. 
 

Best stoer zo de file voorbij klapperen. Totdat het fout gaat. En dan gaan janken dat je auto’s zo in de spotlights staan…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

Wat ik bijzonder vind is dat een fotograaf bij een ongeluk vaak wacht tot er een vrachtwagen voorbij rijdt  terwijl er nieteens een vrachtwagen bij het ongeluk betrokken was. Net of ze dat doen om zo meer aandacht voor de foto te krijgen.  Nee ik vind het dan niet fijn om de auto van een collega te zien of van andere bekende bedrijven uit de buurt. Ik kan mij voorstellen dat werkgever hier ook niet op zitten te wachten. 
 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)

In ieder geval de Iveco met laag dak ditmaal , als je op deze manier brokken maakt mag je van mij aan de schandpaal , dit is gewoon asociaal en gevaarlijk rijgedrag in mijn ogen en zal vast niet stapvoets zijn gegaan , cursus waardig , wordt nog wel op het al wetende fb , verteld dat hij uit moest wijken voor een ander die ook de vluchtstrook op wilde en dat deze chauffeur op een heldhaftige manier een ongeluk heeft weten te voorkomen , je hebt er domweg niets te zoeken dus fout, dus af, wie het is mag niet uit maken , krenk in het ego helpt vaak wel .

bewerkt door suggs73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:


 

ik heb meerdere versies voorbij zien komen, en heb geen idee wat waar is. Maar als deze chauffeur daadwerkelijk moedwillig met gang over de vluchtstrook is gereden om zo de file voorbij te gaan dan word het toch tijd voor een gesprekje lijkt me.

Heb ook in die file gestaan(ivm storing bij ect)

Waren wel meer auto's die op die manier de file voorbij gingen(andere bestemming of gewoon voor kruipen)

je kunt met die acties eens zijn of niet maar als men dat doet met gepaste snelheid dan kan dat redelijk veilig,maar ja iedereen heeft haast tegenwoordig met alle gevolgen van dien.😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei andremast:

Heb ook in die file gestaan(ivm storing bij ect)

Waren wel meer auto's die op die manier de file voorbij gingen(andere bestemming of gewoon voor kruipen)

je kunt met die acties eens zijn of niet maar als men dat doet met gepaste snelheid dan kan dat redelijk veilig,maar ja iedereen heeft haast tegenwoordig met alle gevolgen van dien.😕

Nou. De enige reden dat men over de vluchtstrook rijd kan een noodgeval zijn en verder heeft men daar niks te zoeken. Ook niet met gepaste snelheid. 
 

Door zulk volk sta jij enkel langer in de file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:


Ons superieuriteitsgevoel is blijkbaar inderdaad al wel bekend in Europa. Mooi dat onze Slavische vriend Zivko daar even de nadruk op legt. 🤭

 

Dan denk ik dat de Slavische vrienden hier toch iets dichter bij de realiteit staan..

Deze pechvogel ging waarschijnlijk niet -tot grote frustratie van zijn collega's- de file voorbij over de vluchtstrook. Wel een soortgelijk ongeval, maar toch net even anders en daarom zonder de "boontje komt om zijn loontje" sneer waar de meeste berichten op de diverse sites vol van staan waar het gaat over de auto van Weeda.

 

Hier klinkt een andere boodschap, precies diezelfde boodschap als die een Engelse collega mij zo'n 20 jaar geleden al mee gaf toen we samen een 'spectaculair ongeval' bij de Kennedy-tunnel passeerden en die ik daarna nooit meer vergeten ben : "Lach nooit te hard; vandaag hij, morgen wij"....
 

Hoe langer je rijdt, hoe verder je gaat en hoe meer je ziet, hoe beter je die boodschap begrijpt... ;)


NTG.png.9d144abcb0d8e68b3011439be6e331e5.png


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

"Lach nooit te hard; vandaag hij, morgen wij"....


Volgens mij bedoelen wij hetzelfde. 
 

Mijn punt is dat we graag een mond vol hebben van hoe goed wij wel niet zijn. Allemaal topchauffeurs die hard hebben moeten blokken voor ons rijbewijs, terwijl “hun” d’r rijbewijs kregen bij een pak cornflakes. 
 

Natuurlijk komt die wijsheid ook terecht bij onze Oost-Europese vrienden. En daar reageert die Zivko nu op. “Jullie denken wel dat jullie heel wat zijn, maar wat is dit nu?”

 

Niets meer dan terecht wat mij betreft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 23-3-2024 om 16:19 zei lientje:

Wat ik bijzonder vind is dat een fotograaf bij een ongeluk vaak wacht tot er een vrachtwagen voorbij rijdt  terwijl er nieteens een vrachtwagen bij het ongeluk betrokken was. 

Hetzelfde als ze het woord "diesel" in typen, dan zet de spelling corrector er al zelf " vervuilende" voor.:D :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Hetzelfde als ze het woord "diesel" in typen, dan zet de spelling corrector er al zelf " vervuilende" voor.:D :ja:

spelling corrector --> spellingcorrector :D :ja: 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

Ameisen ficker.:D :ja: :p

--> Ameisen Ficker, als je het per se uit elkaar zou willen schrijven, maar een Duitser zou gewoon Ameisenficker schrijven .:D :ja: :p

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden