Forumlid Marotrans Geplaatst 5 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 5 augustus 2019 Schotel verzetten en dichtlassen Pieter! 😝 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast doemijnbest Geplaatst 5 augustus 2019 Share Geplaatst 5 augustus 2019 Ben je zo niet te lang ? Of is het zo'n dikke Bertha die erachter hangt ? Zal in NL geen probleem zijn maar in Dsl let men er op.😏 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bituum trapper Geplaatst 5 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 5 augustus 2019 Tank is net 10 meter lang, de oude tanks 12 meter en jumbo 13.60. Met een jumbo ben ik iets te lang maar dat is zelfs nog zo als de schotel 2 gaten naarvoren gezet wordt, trekker heeft een langer chassis als een enkelssser, scheelt 30 cm wielbasis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 5 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 5 augustus 2019 Je hebt/krijgt dus geen schuifschotel? lost veel problemen op. Maar schotel kan ook nog een heel stuk verder naar voren. Sloop je gewoon de steunpoten onder de trailer weg. Ben je gelijk van dat gekoppel af. 😀 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid _alain_ Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 Waarom willen jullie de oplegger zo ver mogelijk naar voor hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid _alain_ Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 (bewerkt) Dubbel 6 augustus 2019 bewerkt door _alain_ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 24 minuten geleden zei _alain_: Waarom willen jullie de oplegger zo ver mogelijk naar voor hebben? In elk geval om je (wettelijk toegestane) vooras druk te kunnen benutten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HIT Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 En om altijd de meest ideale asdruk te kunnen garanderen. Want als de trailer compartimenten heeft en je hebt meerdere losklanten kan het voorkomen dat je geen of bijna geen druk hebt op de vooras. 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bituum trapper Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 Zoals de schotel nu ligt heb ik bij maximale belading in een jumbo op de vooras 6800 kilo met de liftas omhoog en 6500 met de liftas op de grond, kun je al uitrekenen wat er op de trekas drukt. Schuifschotel wordt m niet Jan, worden we weer te zwaar volgens de hoge heren 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 1 uur geleden zei HIT: En om altijd de meest ideale asdruk te kunnen garanderen. Want als de trailer compartimenten heeft en je hebt meerdere losklanten kan het voorkomen dat je geen of bijna geen druk hebt op de vooras. Dan heb je een voordeel met een meer kamer wagen, indien de kamers gelijk zijn. Vroeger met die 10-7-13 kamers had je wel eens een probleem, of moest je ballast in de voorste tank doen. 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HIT Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 Wat dacht je van die Den Hartogh trailers van 7.5/7.5/7.5/7.5 of de 15/30/15 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 2 uur geleden zei bituum trapper: Schuifschotel wordt m niet Jan, worden we weer te zwaar volgens de hoge heren Wat een gelul, van die kenners....... die 50 kilo doet het hem echt niet. Maar ja, zij hebben het voor het zeggen. Daar lul je niet tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid _alain_ Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 (bewerkt) 4 uur geleden zei HIT: En om altijd de meest ideale asdruk te kunnen garanderen. Want als de trailer compartimenten heeft en je hebt meerdere losklanten kan het voorkomen dat je geen of bijna geen druk hebt op de vooras. OK, dat kan ik begrijpen. Ik heb geen ervaring met vloeistoffen en was een beetje verwonderd. Wij rijden nooit zwaar geladen en zijn in de winter altijd op zoek naar meer asdruk op de aandrijfas, wij zouden onze trailers verder naar achter willen. Maar dan zijn we weer te lang... 😋 6 augustus 2019 bewerkt door _alain_ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 6 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 6 augustus 2019 Dat helpt je alleen maar als je het zwaarste op de kop laad. heb je het zwaarste achterin staan dan werkt het zelfs averechts...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 8 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 8 augustus 2019 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 17 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 17 augustus 2019 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 4 meter, die dakrand van de VW T5 bus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 (bewerkt) 48 minuten geleden zei Durashift: 4 meter, die dakrand van de VW T5 bus? Precies 4m durashift ik kan het dek waar die citroen staat in schuiven komt er een gat tussen de T5 dus kan ik verder zakken . Als je dat niet kan gaat het niet wordt je 4.20 met de T5 ja het lijkt allemaal heel mooi en eenvoudig maar dr is toch ff wat meer voor nodig 18 augustus 2019 bewerkt door road train 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nagamiji Geplaatst 18 augustus 2019 Share Geplaatst 18 augustus 2019 28 minuten geleden zei road train: lijkt allemaal heel mooi en eenvoudig Lijkt het voor mij absoluut niet, ik kijk iedere keer met ontzag naar jouw laadkunst. Met jouw precisie is er vgls mij een goede chirurg aan jou verloren gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid road train Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 1 uur geleden zei Nagamiji: Met jouw precisie is er vgls mij een goede chirurg aan jou verloren gegaan. En als ik jou hoor praten een goede marktkoopman . 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid albertvv Geplaatst 18 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 18 augustus 2019 17 minuten geleden zei road train: En als ik jou hoor praten een goede marktkoopman . Eerder een slechte standwerker op een braderie 1 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 19 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 augustus 2019 🤪🤪🤪 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trieftol Geplaatst 19 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 augustus 2019 Moest je even in t waltje? 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Teddybeer Geplaatst 19 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 augustus 2019 Geld verspilling ten top, van de andere kant gezien. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 19 augustus 2019 Forumlid Share Geplaatst 19 augustus 2019 levert wel mooie plaatjes op.............(en werkgelegenheid😉) 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts