[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

LZV in actie...


kluk-kluk

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik krijg onderweg regelmatig vragen hoe het allemaal werkt, nou probeer het aan de hand van wat foto's ff uit te leggen zodat ik het jullie in ieder geval niet meer hoef uit te leggen, en als we elkaar dan eens tegen komen gewoon een 'bakkie' kunnen gaan doen ...

Deze reportage is naar aanleiding van een demorit die ik gedaan heb voor een bedrijf die de mogelijkheden en onmogelijkheden wel eens live wilden zien...

Dit is m dus in vol ornaat..

[ATTACH=CONFIG]19911[/ATTACH]

post-4568-1394782295,4394_thumb.jpg

Insteek laadkuil is te doen... maar..

post-4568-1394782294,7807_thumb.jpg

Laad/los-kuil is te scherp....

gevolg : chassis' komen tegen elkaar:

post-4568-1394782295,0575_thumb.jpg

Op naar volgende bestemming...

post-4568-1394782296,7648_thumb.jpg

Bruggie in de aanrij-route....

post-4568-1394782299,4429_thumb.jpg

Hek rechts op de foto is ook een ingang, als die niet op slot is ... dus wel! en niemand met n sleutel... dus maar weer achteruit naar fotograaf....

post-4568-1394782299,7815_thumb.jpg

Krappe inrit...

post-4568-1394782300,0972_thumb.jpg

Achter op terrein over je eigen kant voor t dok:

post-4568-1394782301,0915_thumb.jpg

post-4568-1394782301,4148_thumb.jpg

post-4568-1394782301,8233_thumb.jpg

[ATTACH=CONFIG]19878[/ATTACH]

Afkoppelen:

post-4568-1394782302,1917_thumb.jpg

.

Dan krijg je dit, en zo kun je niet voor een dok om te lossen/laden...

post-4568-1394782305,4791_thumb.jpg

[ATTACH=CONFIG]19880[/ATTACH]

Borging vergrendeling los

post-4568-1394782303,3916_thumb.jpg

.

Afscherming inklappen

post-4568-1394782302,6756_thumb.jpg

Schotel dicht gooien; anders past hij niet onder de bak.

post-4568-1394782303,0759_thumb.jpg.

Trailer op de rem en achteruit maar ...

post-4568-1394782303,692_thumb.jpg

post-4568-1394782303,9749_thumb.jpg

post-4568-1394782304,2667_thumb.jpg

post-4568-1394782304,5498_thumb.jpg

Zo moet t lukken beide voor t dok..

post-4568-1394782304,8955_thumb.jpg

post-4568-1394782305,1942_thumb.jpg

Weer uitgeschoven en aankoppelen:

post-4568-1394782306,5546_thumb.jpg

post-4568-1394782306,8346_thumb.jpg

Inrit is ook weer uitrit :

post-4568-1394782307,0937_thumb.jpg

post-4568-1394782307,4128_thumb.jpg

[ATTACH=CONFIG]19877[/ATTACH]

Weer terug richting HET bruggie:

post-4568-1394782307,7272_thumb.jpg

post-4568-1394782308,1289_thumb.jpg

post-4568-1394782308,4874_thumb.jpg

post-4568-1394782308,8397_thumb.jpg

Pfff was ff wat werk maar zo staat het er goed op.....

.pencil.pngpencil.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kluk-Kluk, mij hebben probleem:

Systeembericht

Systeembericht

Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als je een geldige koppeling hebt gevolgd.

bewerkt door midweek
redelijk opgelost, kleinigheidjes wordt nog aan gewerkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke

@ kluk kluk,

hoeveel LZV's rijden er bij jullie? (Zal vast ergens staan op het forum;))

ik zag er vorige week een, met de nodige bewondering naar staan kijken.....ze zijn wel laaaaaaaaang:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer terug richting HET bruggie:

[ATTACH=CONFIG]19942[/ATTACH]

Pfff was ff wat werk maar zo staat het er goed op.....

.pencil.pngpencil.png

Ik dacht dat je met zo'n LZV aan bepaalde routes gebonden bent, en daar valt zo'n bruggetje "in the middle of nowhere" toch niet bepaald onder. :confused: Of heb je daar dan een ontheffing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht dat je met zo'n LZV aan bepaalde routes gebonden bent, en daar valt zo'n bruggetje "in the middle of nowhere" toch niet bepaald onder. :confused: Of heb je daar dan een ontheffing voor?

En laat dat nou de enige toegangsweg naar het industrieterrein zijn. Vroeger waren er 2, maar sinds de nieuwe rondweg mag je niet meer via de andere kant het industrieterrein op en af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht dat je met zo'n LZV aan bepaalde routes gebonden bent, en daar valt zo'n bruggetje "in the middle of nowhere" toch niet bepaald onder. :confused: Of heb je daar dan een ontheffing voor?

Voor een proefrit zal wel een eenmalige vergunning te krijgen zijn. Maar een definitieve vergunning???

Afgezien van de voordelen, wil de LZV ook nog wel n's wachttijd veroorzaken voor andere chauffeurs. Als een LZV bij de fustloods op de Hessenpoort moet lossen en staat te manouvreren/koppelen, dan kan er verder niks langs.

2 LZV's voor je = kwartier extra wachttijd. Wel respect trouwens voor de LZV chauffeurs van Tielbeke en Wezenberg die heel rustig blijven ondanks de enorme wachtrij achter ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

europeaan:

Ziet er allemaal gelikt uit,maar ik vraag me af of je nog aan rijden toekomt op een dag,omdat je zoveel extra handelingen moet doen.

Groeten Peter.

De extra handelingen vallen mee als je er ervaring mee hebt: ontkoppelen en inschuiven binnen 20 min. kun je weer verder met alleen voorste trailer, andersom vergt evenveel tijd.

Aandokken vergt wel wat meer tijd en vooral ruimte.

@ Schots en Scheef

Vond het maar een iel bruggie leek me in ieder geval niet geschikt om geladen tot 60ton over te gaan...

Jij bedoelt zeker over de brug direkt rechts langs het kroegje ? dan is het idd met een bakfiets nog zweten :p

Teddybeer

:ok:
:ok:
:ok:

Mooie duidelijke reportage, Kluk Kluk.

Je blijft er wel lekker fit bij, als je dit elke dag een paar keer moet doen.

Lijkt me heerlijk werk met 30 graden
:D
:D:p:p

Kan bij +30 wel ff afkoelen in de bak ... we rijden meest met diepvries dus Corydon had m al door
:D

zoetwatermatroos; Laadklep

Op het voorste deel zit ook een laadklep toch?? een zogenaamde dubbele vouw klep had ik begrepen?? Is dat nog een beetje werkbaar?

Idd dubbele vouwklep i.v.m. ruimte achter de achterste as , is prima werkbaar, echter goed opletten met beperkte ruimte uitklappen/schuiven en weer inklappen/schuiven.

sjoeke @ kluk kluk,

hoeveel LZV's rijden er bij jullie? (Zal vast ergens staan op het forum;))

ik zag er vorige week een, met de nodige bewondering naar staan kijken.....ze zijn wel laaaaaaaaang

Nog 2x ongeveer zoals deze, 1x citytrailer gefixeerdedolly citytrailer en 2x bakwagen dolly 13.60 oplegger.

easyrider

Ik dacht dat je met zo'n LZV aan bepaalde routes gebonden bent, en daar valt zo'n bruggetje "in the middle of nowhere" toch niet bepaald onder. :confused: Of heb je daar dan een ontheffing voor?

Er was toestemming voor die dag van de burgemeester zelf :D, maar ik geloof ook vast niet dat de wegbeheerder hier LZV's gaat toestaan, mochten zij besluiten om een aan te schaffen moeten hun ook maar zien of ze die ontheffing krijgen .....

corydon

Denk dat kluk kluk wel weet waar ie wel en niet kan rond karren.
;)

Waarom zitten er geen veren onder die schotel zodat ie altijd horizontaal ligt?

Veren onder de schotel? Ik ken het niet , kan me ook niet voorstellen hoe hij dan horizontaal zou blijven ( doel je op de stijle laadput? ) dus mag jij ff uitleggen hoedatdanwerkt
;)

Marotrans

Duidelijk:ok:

Het lijkt mij alleen wel, dat je secuur te werk moet gaan wil het niet één grote vette bende worden? Misschien toch weer één man/vrouw op één auto
:zegtniets:

Maarten

Slangen en kabels tussen beide trailers zijn idd 'vette bende' ze zijn eigenlijk niet op de juiste plek geplaatst en komen regelmatig tegen glijplaat achterste trailer, vooralsnog geen goede oplossing gevonden .. maar ik houd me aanbevolen .. kom maar op met tips !
:D

We rijden met 4 personen op deze, gemiddeld 2pers 2 dagen en 2pers 1 dag in de week. overigens wijkt dat wel eens af.... net 6x in 8 dagen achter de rug , ben nu wel ff blij met 2 dagen 'normaal' werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sjoeke @ kluk kluk,

hoeveel LZV's rijden er bij jullie? (Zal vast ergens staan op het forum;))

ik zag er vorige week een, met de nodige bewondering naar staan kijken.....ze zijn wel laaaaaaaaang

Nog 2x ongeveer zoals deze, 1x citytrailer gefixeerdedolly citytrailer en 2x bakwagen dolly 13.60 oplegger.

Die 2x bakwagen-dolly-trailer LZV's lopen al een paar jaartjes mee. Peter Appel zei zelf in een intervieuw dat die motorwagens al bijna aan vervanging toe zijn.

easyrider

Ik dacht dat je met zo'n LZV aan bepaalde routes gebonden bent, en daar valt zo'n bruggetje "in the middle of nowhere" toch niet bepaald onder. :confused: Of heb je daar dan een ontheffing voor?

Er was toestemming voor die dag van de burgemeester zelf :D, maar ik geloof ook vast niet dat de wegbeheerder hier LZV's gaat toestaan, mochten zij besluiten om een aan te schaffen moeten hun ook maar zien of ze die ontheffing krijgen .....

Of koppelen op een ruimer industrieterrein in de buurt, en de twee city's afzonderlijk naar de locatie toerijden......

In rood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden