[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Moordaanslag.

europeaan

Recommended Posts

• Forumlid
2 uur geleden zei andremast:

Sprak vanmiddag ff met ex collega dirk,jos had proeftest met personenauto gedaan....ging goed 👍👍

mooie berichten💪💪

Ja ik hoorde t ook deze week,hij is heel langzaam aan weer op weg naar boven( gelukkig wel).

Ook is zijn advocaat een smartengeld procedure begonnen tegen de daders,als t een beetje tegenzit is zijn carriëre als chauffeur "over"natuurlijk en zal hij een ander leven op moeten bouwen,en daar is geld voor noding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • Forumlid

1 ding snap ik even niet , de vrachtwagen werd in de fik gestoken voor de verzekeringspenningen volgens 1 van de verdachten , wat moet ik mij hier bij voorstellen? als de eigenaar het doet ok als motief zijnde , maar de concurrent? of wilden ze dat de concurrent geen verzekering meer kon afsluiten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nieuw artikel. Effe gekopieerd ivm niet door iedereen te lezen op de website.

ARNHEM - Hij kwam de rechtszaal binnen in een rolstoel, de littekens zichtbaar op zijn armen en achterhoofd. Vrachtwagenchauffeur Jos Lambregts uit Vriezenveen ontsnapte in de nacht van 19 op 20 augustus 2020 aan de dood toen de vrachtwagen waarin hij sliep in brand werd gestoken. Hij werd het slachtoffer van vermoedelijk een concurrentiestrijd tussen transporteurs van kleding uit Italië die met grof geweld werd uitgevochten.

Vermoedelijk werd de chauffeur in zijn slaap verrast door de vlammen en kon hij net op tijd zijn cabine verlaten.

Ⓒ PERSBUREAU HEITINK

Voor de rechtbank in Arnhem zitten dinsdag en woensdag vier verdachten om zich te verantwoorden voor de poging tot moord op Jos Lambregts: de vermeende opdrachtgever Abdulwahid Sharif D., zijn werknemer Delano R. die de brandstichters regelde, en de twee mannen die het vuile werk opknapten. De laatste drie hebben hun betrokkenheid bekend, maar Abdulwahid D. ontkent alles. ,,Ik krijg altijd overal de schuld van. Straks zeker ook nog van corona.”

Zowel de chauffeurs van het transportbedrijf Trans Moda van de vrouw van Abdelwahid D., als de werkgever van Jos Lambregts NN Transport, rijden al sinds jaar en dag iedere week naar het Italiaanse Prato, waar een grote Chinese gemeenschap de textielindustrie een nieuwe impuls heeft gegeven. De partijen kleding worden wekelijks van Italië naar Amsterdam en Rotterdam gereden. Het lijkt er echter op dat sommige concullega’s elkaar – letterlijk - het licht in de ogen niet gunnen.

Zo was er al drie keer eerder sprake van brandstichting in vrachtwagens in Prato. Ook in de vrachtwagen waarin Jos Lambregts sliep, maar destijds kwam hij er zonder al te veel kleerscheuren vanaf.

Dat liep heel anders in de nacht van 19 op 20 augustus 2020. Zijn truck stond geparkeerd op het terrein van NN Transport toen hij wakker werd van getik. De hitte was meteen voelbaar. Lambregts probeerde uit zijn cabine te komen, maar de portieren zaten op slot en hij kreeg ze niet open.

’Nam al afscheid van geliefden’

Hij vertelde de rechtbank hoe hij op de rand van zijn bed zat en eigenlijk al afscheid nam van al zijn geliefden. Tot hij op het idee kwam om de motor te starten. De portieren sprongen van het slot en hij baande zich door de vlammen en de intense hitte een weg naar buiten.

Zeven weken lang lag hij in coma. Toen hij bijkwam kon hij alleen met zijn ogen knipperen. Hij was verbrand over een groot deel van zijn lichaam en het is zeer de vraag of hij er ooit van herstelt. Het ergste vindt hij dat hij vermoedelijk nooit meer als vrachtwagenchauffeur aan de slag kan. Die vrijheid, het reizen, het was zijn lust en zijn leven, maar het is hem afgenomen.

,,En waarvoor? Voor geld”, zei zijn zus Annemieke bitter. Zij vertelde hoe haar broer meermalen tegen haar zei dat hij er spijt van had dat hij uit zijn cabine was gesprongen omdat zijn leven voorgoed is veranderd. Zelfs een uitje met zijn dochter en zijn familieleden is er voor haar voorheen grote, sterke broer niet meer bij.

Vermeende opdrachtgever

Delano R. (45) wijst met de beschuldigende vinger naar zijn voormalige werkgever Abdulwahid Sharif D. Die had hem opdracht gegeven om te regelen dat de vrachtwagen van NN in brand werd gestoken om de verzekeringspenningen te kunnen opstrijken. Hij vroeg zich niet af waarom zijn werkgever zich bemoeide met verzekeringsfraude van een collega-transporteur. ,,Ik geloofde hem gewoon.”

Delano R. zegt dat zijn baas hem vertelde dat de vrachtwagen al maanden op het bedrijfsterrein aan de Leigraafseweg in Doesburg stond. Hij wist niet dat er een chauffeur in lag te slapen, zegt hij. De brandstichters regelde hij via motorclub Caloh Wagoh, waar hij connecties mee had. Ook gaf hij ze een jerrycan met benzine mee. Nu voelt hij zich bedonderd door Abdulwahid D., die alles ontkent.

Vanmiddag krijgen de twee mannen te horen welke straffen het Openbaar Ministerie voor hen in petto heeft. De brandstichters staan morgen terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 5-4-2022 om 13:35 zei EJD:

de werkgever van Jos Lambregts NN Transport, .

Het is MM transport ( Mike en Mitch),maar dat even terzijde.

Tegen het "brein"word 14 jaar ge eist.

Maar wie het brein is is me niet helemaal duidelijk,is dat de Haagse vervoerder D? die ook de opdrachtgever is?

Of is dat zijn werkgever Delano die de uitvoerders geronseld had (via Caloh wagoh)

Bizar vind ik het dat Jos zich naderhand afvraagt of hij er wel verstandig aan gedaan heeft om uit die auto te ontsnappen.

Dat bewijst wel wat voor een impact de aanslag op zijn leven heeft.

• Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • Forumlid

Bah bah met wat strafvermindering loopt dat schorem na een jaar of 5 buiten met een enkelband,misschien is dit een emotionele reactie maar ik zeg levenslange straf.

Het slachtoffer is immers ook levenslange ernstige schade aangedaan !!!!

En die €250.000,- is ook een lachertje,zie alleen al eens zijn inkomstenderving over de jaren waarin hij niet of hopelijk gedeeltelijk weer kan werken.

NEEderland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ als ik het zo lees, heeft de advocaat van het slachtoffer ook maar 250.000 geclaimd.

Vraag me af hoe een advocaat dan op zo'n (laag) bedrag komt. Ook hij kan toch het medisch dossier inzien en dan met name het gedeelte met verwachtingen qua leven en lichamelijk functioneren. Daar had ik toch wel aangespoord om een hogere claim neer te leggen.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
24 minuten geleden zei ayla:

Daar had ik toch wel aangespoord om een hogere claim neer te leggen.

moeten de vier mannen 200.000 euro aan hem vergoeden

dat geld gaat er helaas waarschijnlijk nooit komen. Iets van kale kippen….

triest….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ volgens mij wordt dit door het ministerie van justitie uitgekeerd en deze proberen dat weer te verhalen op de 4....

In mijn herrinering is deze wetgeving enkele jaren geleden geintroduceerd, daar vele daders zich na de uitspraak deden voorkomen als een kale kip (en het slachtoffer dus niets kreeg en het maar moest uitzoeken...).

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

dat geld gaat er helaas waarschijnlijk nooit komen. Iets van kale kippen….

Smartengeld wordt uitgekeerd door de verzekering!!!

Boven op het smartengeld kan nog een som komen voor materiele schade!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
21 minuten geleden zei ayla:

volgens mij wordt dit door het ministerie van justitie uitgekeerd en deze proberen dat weer te verhalen op de 4....

Deels waar.

Uw smartengeld wordt betaald door de verzekeraar van degene die het ongeval heeft veroorzaakt. Is deze wederpartij niet verzekerd? Dan zal hij of zij zelf moeten opdraaien voor de kosten. 

Om nu te voorkomen dat slachtoffers ook nog jarenlang moeten procederen om de vergoedingen te krijgen, is recent de “voorschotregeling voor zeden- en geweldmisdrijven” in het leven geroepen. De overheid keert het volledige bedrag uit aan de slachtoffers als de dader een opgelegde schadevergoeding na acht maanden niet of deels heeft betaald. Vervolgens probeert de staat dat alsnog te verhalen op de dader, want maar deels lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Citaat

De mannen (47 en 41 jaar) die de brand stichtten, krijgen 10 en 12 jaar cel. Zij waren ingehuurd door een tussenpersoon 

Zij waren ingehuurd…..

Daar moeten veel hogere straffen op.

Nu staken ze een wagen in brand voor een paar rot centen.

De volgende keer knalt hij Rutte, Wilders of Baudet neer voor een paar centen meer. Niets geen dure huurmoordenaars uit het buitenland meer. Allemaal voor een paar rot centen. 😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Vervolgens probeert de staat dat alsnog te verhalen op de dader, want maar deels lukt.

Nou is het natuurlijk belangrijk dat het bedrag uitbetaald word. (dat voorop staand) 

maar is dus dan uiteindelijk wel gemeenschapsgeld als er bij de daders niets gehaald kan worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

Zij waren ingehuurd…..

Daar moeten veel hogere straffen op.

Nu staken ze een wagen in brand voor een paar rot centen.

De volgende keer knalt hij Rutte, Wilders of Baudet neer voor een paar centen meer. Niets geen dure huurmoordenaars uit het buitenland meer. Allemaal voor een paar rot centen. 😕

hadden ze opdracht om de wagen in de fik te steken of om de chauffeur om zeep te helpen? Verschil tussen doodslag en moord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

maar is dus dan uiteindelijk wel gemeenschapsgeld als er bij de daders niets gehaald kan worden. 

Beschouw het als een verzekeringspremie die we met z'n allen betalen.

Het kost de overheid jaarlijks zo’n 3,1 miljoen euro.  bron >> klik <<

Nog geen 18 euro per persoon voor iets wat jezelf ook kan overkomen.

Van mij mogen ze, een ding kan ik je verzekeren, de dader kan nooit meer iets opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei RobNiat:

Aanzienlijk minder dan dat zelfs. Dubbeltjes werk. 

Maar ik ben het hartgrondig met je eens verder. 

Ik zie het, was ook maar zo even uit de losse pols geschud en ik had ook nog de gehele bevolking genomen.

Als we nu uitgaan van de cijfers die ik zo op internet vindt zijn we met ca 13.100.000 (cijfers 2015) Nederlanders die belasting betalen, dus 

3.100.000/13.100.000 = 0,2366412213740458 Euro nog geen 24 cent dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 uur geleden zei Vledder:

hadden ze opdracht om de wagen in de fik te steken of om de chauffeur om zeep te helpen? Verschil tussen doodslag en moord

Het gaat mij om het in opdracht strafbare klusjes voor een ander doen voor geld om zo de echte daders buiten schot te houden. Of dit nu drugs smokkelen is, iets in de fik steken of iemand neer schieten. 
Zware straffen voorkomt misschien dat vooral jongeren in dat wereldje belanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

Het gaat mij om het in opdracht strafbare klusjes voor een ander doen voor geld om zo de echte daders buiten schot te houden. Of dit nu drugs smokkelen is, iets in de fik steken of iemand neer schieten. 
Zware straffen voorkomt misschien dat vooral jongeren in dat wereldje belanden.

Het is ook in dat milieu een kwestie van vraag en aanbod;hoofdschuldige is die Abdulwahid D,die financeerde de boel en gaf de opdracht.

zijn medewerker Delano R ,die naar eigen zeggen slechts bemiddellaar was,maar wel een medogeloze,is i.m.o. net zo schuldig als z,n baas.

DE twee uitvoerders,leden van een motorbende zijn ook medogenloze figuren die voor geld overal toe in staat zijn,figuren zoals zij voelen zich boven de wet staan.

IK sta er,emotioneel, misschien wat te dicht op omdat het om mijn collega gaat,maar van mij hadden deze straffen best nog wat hoger mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
50 minuten geleden zei RobNiat:

. Maar als je bereid bent om voor een paar duizend euro iets strafbaars uit te voeren dan ben je gewetenloos en niet te helpen. 

Volkomen mee eens;de "uitvoerders"in dit geval waren leden van een motor"club"

Nu staan dit soort clubs,soms ook wel bendes genoemd, toch al zwaar in de kijker,de straffen zoals nu gegeven mogen best wat hoger zijn zodat er ,preventief ,een waarschuwende werking van uit gaat.

Dat ze zich vooraf afvragen of die paar 1000 euri wel een vrijheidsstraf van 12 of 13 jaar waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 uur geleden zei europeaan:

Het is ook in dat milieu een kwestie van vraag en aanbod;hoofdschuldige is die Abdulwahid D,die financeerde de boel en gaf de opdracht.

zijn medewerker Delano R ,die naar eigen zeggen slechts bemiddellaar was,maar wel een medogeloze,is i.m.o. net zo schuldig als z,n baas.

DE twee uitvoerders,leden van een motorbende zijn ook medogenloze figuren die voor geld overal toe in staat zijn,figuren zoals zij voelen zich boven de wet staan.

IK sta er,emotioneel, misschien wat te dicht op omdat het om mijn collega gaat,maar van mij hadden deze straffen best nog wat hoger mogen zijn.

Gewoon de kogel! Ben je gelijk van die teringlijers af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei matthieu:

Gewoon de kogel! Ben je gelijk van die teringlijers af. 

Nou nou nou Matthieu,

Wat denk je van twee kogels voor de zekerheid en gelijk de complete familie terugsturen naar de noord oost polder,gezien hun onvervalste nederlandse boeren namen als Kees en Piet zullen ze daar wel vandaan komen.

Allang klaar met heel dat spulletje,en zodra je bij dat soort gasten ook de familie raakt,die heel de dag staan te bleren met worden als Respect Swa,dan zul je zien dat de familie vanzelf op gaat treden tegen hun ''neefjes''.

In bijvoorbeeld Morocco bestaat zoiets (pak zomaar een willekeurige rechtspraak hoor !!) Neef in Tanger pleegt een bepaalde misdaad,en de neef in marrakech word vervolgt omdat hij verzaakt heeft om op zijn familie te passen !!!

In de praktijk verhuist de hele familie naar de sahara !!!

In NEEderland doen we het andersom we zullen best weer een of andere hulporganisatie hebben die ook gaat praten met de familie van de daders !!

Ik stop ermee,aar blijf e bij hoe is het mogenlijk je brengt iemand met opzet schade toe die in dit geval hem zijn hele leven zal blijven hinderen etc etc en je komt er mijn inziens wel heel eenvoudig met kost en inwoning vanaf ?? Ze bieden zelfs de mogenlijkheid om in de P.I.gewoon geld te verdienen,tja dat geteisem moet straks weer de maatschappij in.

Bah bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites