[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeurs werven of nog belangrijker behouden wat zou een bedrijf daarvoor kunnen doen.


west3594

Vraag

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

 

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

 

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

 

 

 

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Werken heeft geleid tot doden. Nu is de zoektocht naar een stuurman op gegeven van een vissersboot.

Maar vele zijn door een ongeluk om t leven gekomen.

Sterven kwam wel veel voor in bv. de mijnen. Zwarte Long. Ook allerlei ziektes zoals kanker enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Hoe het er in de Russische goelags aan toe ging dat durf ik niet te vertellen. 
Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt, kan ik je vertellen dat die krijgsgevangenen niet stierven door het zware werk an sich. Wel door ondervoeding, ziektes, folteringen en geweld. 
 

Misschien heb je een iets meer treffend voorbeeld?

Steve Irwin? Flauw voorbeeld, maar als je ziektes al uit gaat sluiten, huisschilders gingen misschien niet letterlijk dood aan het harde werken, maar ops lijkt me niet een ziekte die je zonder te werken oploopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 3-5-2022 om 16:12 zei Pierre:

 

ik werk om te leven en leef niet om te werken'..

Dat mag jij een dooddoener vinden, maar het is wel hoe ik erover denk.

Ik ben nooit een hobby chauffeur geweest. Ben er ooit per toeval ingerold. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:

Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt, kan ik je vertellen dat die krijgsgevangenen niet stierven door het zware werk an sich. Wel door ondervoeding, ziektes, folteringen en geweld. 

Mijn vader heeft aan de Pakang Baroe spoorweg gewerkt, dat was geen prettige werkomgeving. Hij was er bijna aan onderdoor gegaan, alleen door dat een verpleegster met hem te doen had heeft hij het overleefd.

Weet wel dat hij er in de jaren '70 moeite mee had toen Hirohito naar Nederland kwam, uit zijn naam zijn er het kamp verschrikkelijke dingen gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei RobNiat:

kan ik je vertellen dat die krijgsgevangenen niet stierven door het zware werk an sich.

Als je iemand keihard laat werken en geeft hem net genoeg voeding om in leven te blijven, waar sterft hij dan aan?

Ondervoeding of uitputtig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei corne64:

Dat mag jij een dooddoener vinden, maar het is wel hoe ik erover denk.

Ik ben nooit een hobby chauffeur geweest. Ben er ooit per toeval ingerold. 

 

Je hoeft geen hobby chauffeur te zijn om toch iedere dag fluitend naar je werk te gaan.

Als je je werk als een noodzakelijk kwaad ziet kun je beter stoppen.

  • Like 4
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei europeaan:

Dus jij bent van mening dat iedere beroeps chauffeur eigenlijk tegen zijn wil naar zn werk gaat.:eek: :eek: :confused:

 

Niet iedere beroepschauffeur. Maar in Cor zijn beleving wel heel veel.

 

Dat is overigens niks vreemds, in iedere beroepsgroep heb je mensen die met het lood in de schoenen naar hun werk 'moeten'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

Jij en ik hebben blijkbaar verschillende soorten genen.:D

Dat zou zomaar kunnen, maar jij betrekt blijkbaar alles op jou genen en houd er absoluut geen rekening mee dat er ook nog iets anders bestaat als jou genen, dat blijkt onder andere uit onderstaande reactie.

 

51 minuten geleden zei europeaan:

Dus jij bent van mening dat iedere beroeps chauffeur eigenlijk tegen zijn wil naar zn werk gaat.:eek: :eek: :confused:

 als er geopperd wordt dat niet iedereen met plezier zijn werk doet is het bij jou ineens iedere chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei europeaan:

Dus jij bent van mening dat iedere beroeps chauffeur eigenlijk tegen zijn wil naar zn werk gaat.:eek: :eek: :confused:

Kijk, en gelijk weer een negatief antwoord…. Waar schrijf ik dat dan????

Tegenwoordig ben je bang om te reageren hier pfffff

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Niet iedere beroepschauffeur. Maar in Cor zijn beleving wel heel veel.

 

Dat is overigens niks vreemds, in iedere beroepsgroep heb je mensen die met het lood in de schoenen naar hun werk 'moeten'.

Voor jou het zelfde antwoord Pierre, als voor Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei sprinter 516:

Kijk, en gelijk weer een negatief antwoord…. Waar schrijf ik dat dan????

Tegenwoordig ben je bang om te reageren hier pfffff

Niet negatief hoor,maar als jij schrijft over"vele malen meer"kan ik niet anders concluderen dat ,vergeleken bij huidige chauffeurs tekort ,welhaast iedereen een hekel heeft om ,als chauffeur ,aan t werk te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei Ger-1957:

Dat zou zomaar kunnen, maar jij betrekt blijkbaar alles op jou genen en houd er absoluut geen rekening mee dat er ook nog iets anders bestaat als jou genen, dat blijkt onder andere uit onderstaande reactie.

 

 als er geopperd wordt dat niet iedereen met plezier zijn werk doet is het bij jou ineens iedere chauffeur.

Evenals je zelf doet Ger,omdat jij je nu fitter voelt als toen je nog werkte ga je er blijkbaar van uit dat dat bij iedereen wel zo zal zijn.

Let op mijn uitspraak "blijkbaar" dat we elkaar goed blijven begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Voor jou het zelfde antwoord Pierre, als voor Peter

 

Cor, je schrijft het toch écht zelf: "dan zou het tekort nog vele malen groter zijn".

 

Daaruit kan ik niets anders opmaken dan dat er volgens jou 'vele beroepschauffeurs' met tegenzin naar hun werk gaan, waardoor als ze er mee stoppen het tekort nog vele malen groter zal zijn.

 

3 uur geleden zei sprinter 516:

^^ ^Dan zou het tekort nog vele malen groter zijn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Inderdaad zijn er veel chauffeurs om meerdere redenen niet blij nee. Moet ik nu ook weer al die redenen gaan benoemen soms???

ik werk voor het geld ja, het plezier is er al een tijdje af ja, mede door de vele regels.

ik zal hier zeker niet alleen in staan gok ik zo.

Ook jullie hoor ik regelmatig hier klagen toch over die “onzinnige” regelgeving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-5-2022 om 09:19 zei RobNiat:


Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt,

Daar word je wel ff stil van als je daar komt en 10000 km van huis al die puur Hollandse namen
op de kruizen ziet staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Ach, kom nou Cor. De tijd dat jij regels werd verwacht te overtreden ligt al heel ver achter je. Bij Hema kon en mocht (moest!) alles netjes. En nu met je bestelwagen en dagritjes heb je helemaal nergens meer naar om te kijken. 
 

Dat kan toch geen reden zijn voor jou om je werkplezier te laten vergallen?

Ook ik ben tachograaf plichtig met (volgens jou) "mijn" bestelwagen hoor Rob.

Ook ik moet mij aan het inhaalverbod houden, en ben begrenst. Oke, ik kom niet over de 10 rijuren per dag, maar verder ben ik zeker niet minder dan jij of een andere chauffeur.

En wat dacht je van de stres die "men" tegenwoordig ervaart van de :ikke" mentaliteit onderweg?

Nee, wat dat betreft is de lol er wel vanaf langs de weg........

Sta maar eens even langs de rijbaan te lossen/laden, ze vervloeken je en rijden de vouwen uit je broek, dat was vroeger wel anders......

En ja vanaf de HEMA tijd heb ik het zeker qua naleving van de wetgeving beter gekregen, maar je bent toch nog niet vergeten waarom we die hatelijke snelheidsbegrenzer en tachograaf gekregen hebben he????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

Je hoeft geen hobby chauffeur te zijn om toch iedere dag fluitend naar je werk te gaan.

Als je je werk als een noodzakelijk kwaad ziet kun je beter stoppen.

 

 

Werken is toch ook een noodzakelijk kwaad. Als ze morgen tegen mij zeggen je krijgt een vast bedrag per maand en je hoeft nooit meer te werken dan teken ik gelijk.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden