[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeurs werven of nog belangrijker behouden wat zou een bedrijf daarvoor kunnen doen.


west3594

Vraag

Goedemiddag heren chauffeurs.

ik zit met een vraag.

 

Het is tegenwoordig lastig om chauffeurs te werven maar nog belangrijker te behouden wat zou een bedrijf kunnen doen om zich te onderscheiden van de andere transportbedrijven.

Zit een chauffeur te wachten op presentjes of handige gadgets als bijvoorbeeld een koffiebeker met logo of waterfles met logo.

 

Geurhangertjes logo, foodtruck, koek in de kantine, miniatuur van het bedrijf, vaste auto enz

 

 

 

Een goed loon dat weten wij allemaal en dat is al verzonnen graag hoor ik concrete dingen die een chauffeur leuk zou vinden en wat een bedrijf zou kunnen geven aan een chauffeur.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Zoals in veel beroepen is er geen tekort maar werken we te weinig. Te veel parttimers dus.

Wie wil er ook al weer terug naar de goede oude tijd? 

 

Waarom is oostblokkers in dienst nemen zo aantrekkelijk?

Die maken nog volle weken/dagen en liever nog even meer wanneer het nodig is voor wat extra geld. :ja:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Zoals in veel beroepen is er geen tekort maar werken we te weinig.(...)

 

(...) Waarom is oostblokkers in dienst nemen zo aantrekkelijk

 

Precies dat! Kan eigenlijk ook niet anders met de Nederlandse beroepschauffeur en zijn eisenpakket.

 

Dinsdagmiddag quality-time, woensdag papa-dag, maandag -en donderdagavond naar de fitness, wel internationaal en zo ver mogelijk van huis maar toch graag wat vaker thuis door de weeks, een 4-daagse werkweek, max 5 overuurtjes per week, niet voor 07.00 beginnen niet na 17.00 klaar.

En dan van die dooddoeners als  'er is meer in het leven als werken', of ' ik werk om te leven en leef niet om te werken'.. 

 

Ik snap die werkgevers wel.;)

  • Like 2
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nu weet ik zo langzamerhand ook wel dat er een personeelstekort is in bijna elke sector, maar in welke andere sector is een werkweek van 50 uur (of meer) standaard???

Nee, (bijna) alleen in de transport sector werken we (nu al) veel meer dan 40 uur per week, en nog zijn er hier mensen die vinden dat je zeurt als je "maar" 50 uur per week werk (of meer).

Voor sommige is het blijkbaar nooit genoeg.

Ik heb mijn hele werkzame leven altijd maar gewerkt, keek nooit naar het aantal uren en hoe zwaar het werk ook was, en op welke tijden.

Nu ik de 60 gepasseerd ben, laat mijn lichaam de tol hiervoor voelen. 

Had ik het al die jaren maar wat minder gedaan........

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei corydon:

Dat is toch onzin...

.

Dan zou er niks meer in de winkels liggen.

Toevallig vorig weekend mijn vrachtwagen bij een collega laten staan. Daar doen ze ook aan opslag voor derden. Het was vrijdagavond en er lagen nog orders vanaf woensdag om te komen laden. Ze kunnen gewoon geen auto’s krijgen om het weg te rijden. 
Niet alles gaat naar een winkel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
5 uur geleden zei lientje:

....

Wie wil er ook al weer terug naar de goede oude tijd? 

......

Wel, als je de tijd bedoeld dat je gewoon je ding kon doen en OOK nog leuke avondjes in de div routiers doorbracht: Direct!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:


Deels waar. 
 

Werkelijk elk (transport)-bedrijf zit te gillen om chauffeurs. Dus dat er een tekort is dat is geen fabel. 
 

Maar dat aantal. Dat is gewoon een rekensom. Beetje vakbondspraat. Als elke chauffeur “gewoon” veertig uur werkt dan is er een X aantal chauffeurs tekort. Nu krijgen we uiteindelijk ook alles wel weggereden, maar alleen als we allemaal een stapje harder doen. 

Je hebt helemaal gelijk Rob,maar t is natuurlijk niet de bedoeling dat de chauffeur een schnabbel extra verdient.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Wel, als je de tijd bedoeld dat je gewoon je ding kon doen en OOK nog leuke avondjes in de div routiers doorbracht: Direct!

 

Gewoon je werk kunnen doen én iedere avond gezellig in de routier; ik begrijp uit jou woorden dat dit tegenwoordig niet meer bestaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee maar je mag ook niet ff doorrijden.

Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom er zoveel eettenten moeten sluiten. Vroeger waren dat de ontmoetingsplaatsen van de internationale chauffeur als ik de verhalen moet geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Nee maar je mag ook niet ff doorrijden. (...)

 

Dat mocht je 'toen' ook niet. Ook in het schijventijdperk bestond er een rijtijdenwet.

 

Vreemd overigens, ik zit iedere avond in een routier en heb nog nooit te lang door moeten rijden om bij een routier uit te komen. 

 

3 uur geleden zei lientje:

(...) Misschien is dat ook wel een van de redenen waarom er zoveel eettenten moeten sluiten. 

 

Geloof niet dat dat echt de reden is Lientje. Eén van de redenen waarom -vooral in Frankrijk- sommige routiers sluiten heb jij zelf al gegeven:

 

Als je een clubje "internationaal chauffeurs" hebt die op woensdagmiddag papa-dag willen of het op donderdagmiddag met 40 uurtjes wel genoeg vinden en een andere helft die zijn uren volrijd, bij de klant voor de deur gaat liggen met een stoofschotel van de Aldi omdat ze te beroerd zijn om een paar centen onderweg uit te geven en anders hun top-hypotheek, de wintersport en die tweede Audi voor de deur niet kunnen betalen, dan word de spoeling al gauw dun. Dan krijg je zoals je zelf al zei: de Oostblokkers op de bok die nog wel willen werken. Alleen die zie je niet zo gauw in een restaurant onderweg.

 

Verders, het is allemaal niet zo dramatisch als word beweerd. Bij veel routiers hangen ze nog steeds met de benen buiten 's avonds. Anderen sluiten, soms vanwege te weinig klandizie of de financiële strop ten gevolge van de crisis, zo niet vaker de oude uitbaters die geen opvolging hebben en er uiteindelijk mee stoppen vanwege hun leeftijd. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt helemaal, en daarom zeg ik dus ook, Als ik "vroeguh" niet zo veel gewerkt had, had mijn lichaam nu misschien wel beter mee gedaan dan nu.

Maar goed, volgens sommigen hier moeten we dus nog meer gaan werken om het vele werk op te kunnen vangen......

Nou van mij mag de jeugd hoor, ik doe het wel wat rustiger aan die laatste jaren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vroeger in de tijd zonder luchtvering en elektrische pompwagens bedoel je? Zonder Airco stuurbekrachtiging en automaat en noem maar op?

Wat dat betreft zijn de tijden wel veranderd en hoef je je lichaam niet meer naar de klote te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Klopt helemaal, en daarom zeg ik dus ook, Als ik "vroeguh" niet zo veel gewerkt had, had mijn lichaam nu misschien wel beter mee gedaan dan nu.

 

Dat zit dan in je genen Cor,

Gelukkig zet je er "misschien "bij.

IK ben nu 74 en heb mijn hele leven in het transport gezeten,en ook wel eens wat meer gedaan als wat de wetgever toestond,maar ik kan je verzekeren dat ik me nu,ondanks mijn leeftijd ,fitter voel dan menig jonger mens die,als hij tot 16,30 moest werken,om 16,00 uur al in het kleedlokaal stond.

 

Van werken is nog nooit iemand dood gegaan ( je moet er alleen voor zorgen dat jij de eerste niet bent.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Dat mocht je 'toen' ook niet. Ook in het schijventijdperk bestond er een rijtijdenwet.

 

Vreemd overigens, ik zit iedere avond in een routier en heb nog nooit te lang door moeten rijden om bij een routier uit te komen. 

 

 

Geloof niet dat dat echt de reden is Lientje. Eén van de redenen waarom -vooral in Frankrijk- sommige routiers sluiten heb jij zelf al gegeven:

 

Als je een clubje "internationaal chauffeurs" hebt die op woensdagmiddag papa-dag willen of het op donderdagmiddag met 40 uurtjes wel genoeg vinden en een andere helft die zijn uren volrijd, bij de klant voor de deur gaat liggen met een stoofschotel van de Aldi omdat ze te beroerd zijn om een paar centen onderweg uit te geven en anders hun top-hypotheek, de wintersport en die tweede Audi voor de deur niet kunnen betalen, dan word de spoeling al gauw dun. Dan krijg je zoals je zelf al zei: de Oostblokkers op de bok die nog wel willen werken. Alleen die zie je niet zo gauw in een restaurant onderweg.

 

 

 

 

Vergeet ook niet dat de teleurgang van "de routier"in Frankrijk al heel lang geleden begonnen is.

Heel lang ( nog voorde Oost Europeanen losgelaten werden) geleden werden vergunningen inEuropa "geliberaliseerd"iedereen mocht toen in elkaars land laden en lossen.

De Fransen,die jaren beschermt werden door hun wetgeving sprongen daar niet op in en wilden alleen zo veel mogelijk binnen Frankrijk rijden,en dat alleen van maandag tot vrijdag,zodat restaurants vrijdagavond geen klanten meer hadden en tt maandagmiddag de tent sloten.

Ook de patron had zich aan de wet te houden en zijn kok en serveuses mochten ook niet meer dan 36 uur per week werken.

En afhankelijk van welke route zich zijn toko bevond werd de aanloop van klanten steeds minder.

"Vroegâhh"was er altijd wel ergens een routier open in het weekend,nu moet je bekend zijn op een route anders zit je met een opwarm maaltijd uit de supermarché te picknikken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Werken heeft geleid tot doden. Nu is de zoektocht naar een stuurman op gegeven van een vissersboot.

Maar vele zijn door een ongeluk om t leven gekomen.

Sterven kwam wel veel voor in bv. de mijnen. Zwarte Long. Ook allerlei ziektes zoals kanker enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Hoe het er in de Russische goelags aan toe ging dat durf ik niet te vertellen. 
Maar na meerdere bezoeken aan de brug (over de River Kwai), de begraafplaatsen in Kanchanaburi, Hellfire Pass en diverse musea daar in de buurt, kan ik je vertellen dat die krijgsgevangenen niet stierven door het zware werk an sich. Wel door ondervoeding, ziektes, folteringen en geweld. 
 

Misschien heb je een iets meer treffend voorbeeld?

Steve Irwin? Flauw voorbeeld, maar als je ziektes al uit gaat sluiten, huisschilders gingen misschien niet letterlijk dood aan het harde werken, maar ops lijkt me niet een ziekte die je zonder te werken oploopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 3-5-2022 om 16:12 zei Pierre:

 

ik werk om te leven en leef niet om te werken'..

Dat mag jij een dooddoener vinden, maar het is wel hoe ik erover denk.

Ik ben nooit een hobby chauffeur geweest. Ben er ooit per toeval ingerold. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden