[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Smart tacho 2


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Met de “oude” tacho wordt er maar een keer per 3uur(?) een gps moment gepakt daarom moet dat nu nog bij de grens handmatig ingevoerd worden. 
 

bij de nieuwe is er constant  gps controle en hoef je niets meer te doen (niet stoppen maar ook niet op oké drukken)

 

heb zelf een keer na pauze thv Brecht ri NL bij vertrek alvast van België op NL gezet. Kreeg geen foutmelding…

Schijnbaar wordt dit niet akkoord bevonden want later in maandoverzicht de foutmelding dat de landcode niet ingevoerd was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 30-11-2022 om 23:05 zei Ger-1957:

lig niet te piepen dat het steeds strenger gaat worden, je/we doen het zelf door steeds weer de grenzen op te zoeken, 

Schei nou toch uit Ger ,een grens kun je op zoeken ,en als je daar niet overheen gaat is er toch niks aan de hand.

Maar de wetgever schuift die grens steeds meer op naar de chauffeur.

En dit soort maatregelen dient zeker niet het sociale aspect van ons beroep ,en ( als je al op de vluchtstrook moet stoppen ) zeker niet de verkeersveiligheid.

Wetten moeten er zijn ,anders word het een zootje , maar dit soort regels dient alleen om een demonstratie te geven van waar men ,op electronisch gebied ,allemaal toe in staat is .

  • Like 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei roadtrain:

Met de “oude” tacho wordt er maar een keer per 3uur(?) een gps moment gepakt daarom moet dat nu nog bij de grens handmatig ingevoerd worden. 
 

bij de nieuwe is er constant  gps controle en hoef je niets meer te doen (niet stoppen maar ook niet op oké drukken)

 

heb zelf een keer na pauze thv Brecht ri NL bij vertrek alvast van België op NL gezet. Kreeg geen foutmelding…

Schijnbaar wordt dit niet akkoord bevonden want later in maandoverzicht de foutmelding dat de landcode niet ingevoerd was..

je moet idd nog steeds stoppen om te bevestigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei europeaan:

En dit soort maatregelen dient zeker niet het sociale aspect van ons beroep

Je schijnt het niet te begrijpen, niet alle wetten en regels zijn er om te jou te pesten maar om dingen duidelijk te krijgen.

Je zit te piepen dat ze "ons" werk afpakken en als er dan regels komen om dat te controleren zit je daar weer over te piepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ en toch volg ik europeaan wel. Als de vrachtpapieren van de afgelopen week of weken bekeken worden is ook meteen duidelijk waar de auto geweest is. Dan weet oom agent ook meteen of aan cabotagerichtlijn en terugkeerplicht voldaan is. Maar er is gekozen om de chauffeur helemaal te gaan vastleggen ipv te gaan controleren waar de ritten bepaald worden: de bedrijfsadministratie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Da Raymzter:

^^ en toch volg ik europeaan wel. Als de vrachtpapieren van de afgelopen week of weken bekeken worden is ook meteen duidelijk waar de auto geweest is. Dan weet oom agent ook meteen of aan cabotagerichtlijn en terugkeerplicht voldaan is. Maar er is gekozen om de chauffeur helemaal te gaan vastleggen ipv te gaan controleren waar de ritten bepaald worden: de bedrijfsadministratie. 

Niet iedere chauffeur heeft de vracht papieren van de afgelopen weken bij zich, dus uw vlieger gaat niet helemaal op....

Als hij op kantoor komt, levert hij deze in of gaat het zelfs helemaal digitaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Da Raymzter:

Als de vrachtpapieren van de afgelopen week of weken bekeken worden is ook meteen duidelijk waar de auto geweest

Ja, maar daar moet de auto voor van de weg af om de boel te controleren -afgezien van de fraudemogelijkheid van valse vrachtbrieven- kost dat veel tijd, een controle middels DRSC is een stuk eenvoudiger en minder tijdverlies.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Niet iedere chauffeur heeft de vracht papieren van de afgelopen weken bij zich, dus uw vlieger gaat niet helemaal op....

Als hij op kantoor komt, levert hij deze in of gaat het zelfs helemaal digitaal.....

Precies! Als je in de geest van de regelgeving werkt, en gewoon zeer regelmatig thuis bent, heb je er niet veel bij je. Is controle ook makkelijk en snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Ja, maar daar moet de auto voor van de weg af om de boel te controleren -afgezien van de fraudemogelijkheid van valse vrachtbrieven- kost dat veel tijd, een controle middels DRSC is een stuk eenvoudiger en minder tijdverlies.

 

Ger, je hebt gelijk dat voor het controleren van een chauffeur de DRSC vastlegging sneller en makkelijker is. Maar de chauffeur is en blijft slechts een uitvoerend iemand. Waar een auto heen gaat en of aan cabotage en terugkeerplicht wordt voldaan, wordt door de planning/werkgever bepaald. En die moet die gegevens direct beschikbaar hebben. Waarom moet dan een chauffeur belast worden met registreren en aantonen dat de regelgeving nageleefd wordt, terwijl dat met een bedrijfscontrole bijvoorbeeld nog makkelijker vast te stellen is? Kunnen chauffeurs zich weer meer concentreren op hun hoofdtaak: het besturen van een vrachtwagen voor vervoeren van vracht. 

 

In dat licht kan ik datgene wat Europeaan schrijft, een heel eind volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Ger-1957:

Je schijnt het niet te begrijpen, niet alle wetten en regels zijn er om te jou te pesten maar om dingen duidelijk te krijgen.

Daar begint het stilletjes aan wel op te lijken.

Een wet moet functioneel zijn en ergens toe dienen ,zo niet moet je m afschaffen of aanpassen.

Dit soort vfratsen ( en zo nog een paar) moeten z.s.m. veranderd worden.

Als t zo door gaat kunnen ze je  bijvoorbeeld wel gaan verplichten om met een mijter of witte lange baard achter het stuur te gaan zitten , vind je dan ook dat dat is om dingen duidelijk te krijgen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Ger-1957:

 

Je zit te piepen dat ze "ons" werk afpakken en als er dan regels komen om dat te controleren zit je daar weer over te piepen. 

Bedoel je hier cabotage mee ?
Je hebt mij nooit horen piepen over cabotage hoor ,ik heb t in mijn leven zelden gedaan ,en dan was t nog legaal ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei volvofh12:
5 uur geleden zei roadtrain:

Met de nieuwe toch niet??

Nee. Maar die komt volgend jaar pas. 

 

.. maar daar gaat dit draadje toch over, de nieuwe 'slimme' tacho die volgend jaar verplicht wordt voor nieuwe registratie en op termijn ook retrofit gemonteerd dient te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Da Raymzter:

Waarom moet dan een chauffeur belast worden met registreren en aantonen dat de regelgeving nageleefd wordt, terwijl dat met een bedrijfscontrole bijvoorbeeld nog makkelijker vast te stellen is? Kunnen chauffeurs zich weer meer concentreren op hun hoofdtaak: het besturen van een vrachtwagen voor vervoeren van vracht. 

 

Maar ja.. voor die bedrijfscontrole is het weer van belang dat de chauffeur de bediening én regelgeving van de tachograaf voldoende beheerst zodat er foutloze tachodata overhandigd kan worden aan de inspectie. :p

 

Wát is dan eigenlijk de hoofdtaak van de chauffeur... :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Een wet moet functioneel zijn en ergens toe dienen ,zo niet moet je m afschaffen of aanpassen.

Dit soort vfratsen ( en zo nog een paar) moeten z.s.m. veranderd worden.

 

 

Gaat niet gebeuren..   vandaag bij Jort Kelder op radio 1 nog gehoord dat wij ons neoliberalisme hebben dankzij de regeldruk. Kleinere overheid in aantallen ambtenaren.. maar om het speelveld van de vrije markt af te bakenen en scheidsrechter te kunnen zijn (soms ook niet) zijn er steeds meer regeltjes gekomen en afspraken tussen bedrijfsleven en overheid...  Is nu een veelkoppig monster dat niet meer getemd kan worden, vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 4-12-2022 om 00:28 zei Durashift:

 

Maar ja.. voor die bedrijfscontrole is het weer van belang dat de chauffeur de bediening én regelgeving van de tachograaf voldoende beheerst zodat er foutloze tachodata overhandigd kan worden aan de inspectie. :p

 

Wát is dan eigenlijk de hoofdtaak van de chauffeur... :banaan:

De hoofdtaak blijft het rijden met die wagen, samen met, in veel gevallen, het laden/lossen van de goederen. Maar ik zou eigenlijk geen beroep weten waar geen bijtaken bij zijn gekomen of bij horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden