[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Electrish


Recommended Posts

  • Forumlid
47 minuten geleden zei kiepenboer:

Ook rijdend materiaal Erwin, dacht dat er hier in de buurt dit jaar nog 11 blauwe 8 bij 4 kippers komen te lopen.

Klopt, en die blauwe gaan wel heel hard met de electrificatie. Gisteren toevallig wat gehoord van een 50 tonner rupskraan voor hun. Alleen al de kosten van de accu voor die machine. En dan de ontwikkeling van de machine nog. Maar vind het knap van ze.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Erwin 75:

Klopt, en die blauwe gaan wel heel hard met de electrificatie. Gisteren toevallig wat gehoord van een 50 tonner rupskraan voor hun. Alleen al de kosten van de accu voor die machine. En dan de ontwikkeling van de machine nog. Maar vind het knap van ze.

 

Als je het werk rechtstreeks voor RWS doet en die vragen om het emissieloos te doen, dan hangt daar een prijskaartjes aan.

Denk zo dat wat het kost niet uitmaakt, want uiteindelijk betalen we daar met zen allen aan mee met de belasting die we 
allemaal aan BV Nederland betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei RobNiat:

Het duurde maar 25 seconden Roadtrain. Maar toch 25 seconden van mijn leven die ik niet meer terugkrijg. 
 

Waar keek ik nu naar?!

Onbemande (kijk nog eens) op afstand bestuurde graafmachine……

met dit systeem kan een machinist over de hele wereld tot 5 machines (niet tegelijkertijd) bedienen. 
was vandaag (en vrijdag en zaterdag) te zien op:

https://www.tkd.nl

 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:

Oooow jee Erwin 75, zometeen kan je mooi vanuit huis in je luie stoel je kraan bedienen, met een biertje erbij

Hetzelfde als voor jullie, het autonoom rijden, kun je op bed liggen. Was gisteren ook op de tkd en met een machine gedraaid met een automaat op gps. Ik kan het zelf nog altijd vlugger als die automaat, maar over 5 jaar ook niet meer. Omdat de techniek de mens inhaalt. Maar het vakmanschap gaat er wel mee verloren.en ik vind het jammer dat dat vergeten wordt. Hoe je het ook went of keert,zoals bij een chauffeur. De " echte" mogen straks het moeilijke werk doen en de rest zijn gewoon poppetjes die doelloos hun ding doen. Maar we zullen het ermee moeten doen. Het zal mijn tijd wel duren en probeer de jeugd bij ons wat bij te brengen. Gps op de machines heb ik mee opgestart bij ons en ook het aanspreekpunt voor de machinisten.Maar er komt een tijd dat ik zeg zoek het maar uit. En zal ik ook zeggen vroeger deden we dat zo. En je mag eerlijk van mij weten dat aanbod van uitvoerder spelen al vaak gehad. Maar zolang ik de kraan en de liefde daarvoor en vooral de interesse van het vak niet kan loslaten doe ik het niet. Maar ik kan met mijn 47 jaar ook niet de jeugd bijblijven, iets met ouderwets opgevoed. De techniek haalt ons in, en de jeugd ook. Maar vakmanschap ik weet het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Erwin 75:

Hetzelfde als voor jullie, het autonoom rijden, kun je op bed liggen.  Omdat de techniek de mens inhaalt. Maar het vakmanschap gaat er wel mee verloren.en ik vind het jammer dat dat vergeten wordt. Hoe je het ook went of keert,zoals bij een chauffeur. De " echte" mogen straks het moeilijke werk doen en de rest zijn gewoon poppetjes die doelloos hun ding doen. Maar we zullen het ermee moeten doen. Het zal mijn tijd wel duren en probeer de jeugd bij ons wat bij te brengen. 

Inderdaad, jij gaat nog het een en ander meer meemaken dan ikzelf want je bent nog een jaar of 13 jonger.
Ik rij nu 1 jaar met die zwabberkar, en vanaf vorige week donderdag rondjes van Helmond naar Venlo, 5 keer als je de 5e na 14.30 lost
en als je net voor 14.30 lost mag je nog een keer terug.
Eerlijk gezegd zit er in dit werk weinig uitdaging in, maar het is fysiek licht werk.
Het gevoel van chauffeur zijn heb ik niet meer zo want je rijdt s,morgens naar je laadpunt en na 1 rondje rij
je de hele dag dat zelfde rondje tot men zegt het is genoeg voor vandaag.

😂😂Kreeg gisteren toevallig een email van google maps en daar staat dan welke plaatsen je bezocht hebt de afgelopen maand.
Nou tegenwoordig staan de rode puntjes in een straal van 100 km rond mijn woonplaats.
Voorheen kwam je nog eens ergens, maar heb er geen spijt van want zometeen van de winter een paar maanden
naar de zon staat me ook wel aan😎

Om ff on topic te blijven, was eigenlijk niet van plan om nog met die elektrieke auto,s te gaan rijden zolang
ik nog een paar jaar kan dieselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Erwin 75:

. Gps op de machines heb ik mee opgestart bij ons en ook het aanspreekpunt voor de machinisten.

En werkt dat gps in jullie werk altijd feilloos? Ik volg een aantal boerenvlogs en die doen het landbouwwerk ook veel met gps..maar ze moeten nog wel regelmatig de coördinaten aanpassen tijdens zaaien, bemesten enzovoort omdat er nog wel eens een afwijking optreed. 

Daarnaast heb ik regelmatig van een buurman van mij gehoord dat hij het netter en 'vloeiender met het landschap' maakt dan zijn collega's met gps (hij werkt ook veel in natuurgebieden)

bewerkt door albertvv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Erwin 75:

Maar het vakmanschap gaat er wel mee verloren.

Dat dus. Was op de tkd met een zeer ervaren (gepensioneerde) Kraanmachinist en heeft ook de opkomst van gps meegemaakt en mee gewerkt. Die kan het ook sneller en mooier. 
de man die wij spraken over de op afstand bestuurbare machines zei ook dat het is omdat de jongeren niet meer willen maar wel handig zijn met computers en joysticks……

Maar ook voor werkplekken waar je eigenlijk geen personeel wilt inzetten zoals bij zware vervuiling.

zijn nog wel meer voorbeelden te verzinnen denk. 
De eod werkt natuurlijk al heel lang met afstandbestuurbare apparaten. 
Dit systeem werkt dan wel weer over de hele wereld…. Vanuit NL  een machine laten werken in bv Spanje is natuurlijk wel bijzonder. 
 

Maar zal wel een bepaald kostenplaatje aan hangen🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 25-11-2022 om 20:22 zei Eeweep:

Hebben die dingen veel problemen, dat jij weet?


Wat ik begreep is het grootste probleem met een volledig elektrische wagen dat hij het doet of het niet doet.
Hij rijdt of hij rijdt dus niet. Rijden met een storing naar de dichts bijzijnde garage zit er niet in. De wagen zal moeten worden weg gesleept.
Daarnaast is het gewicht van de accu’s die tussen de achterste assen van een trekker zitten een dingetje plus dat elektrische  vrachtwagens banden vreten (ook voorbanden) wat weer fijnstof in de lucht brengt in de steden met milieu zones. Dat is niet wat ze willen lijkt me. Hier wordt nu ook onderzoek naar gedaan door banden fabrikanten hoe dat te verhelpen.
Echt ideaal is het dus nog niet.
 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei kiepenboer:

Inderdaad, jij gaat nog het een en ander meer meemaken dan ikzelf want je bent nog een jaar of 13 jonger.
Ik rij nu 1 jaar met die zwabberkar, en vanaf vorige week donderdag rondjes van Helmond naar Venlo, 5 keer als je de 5e na 14.30 lost
en als je net voor 14.30 lost mag je nog een keer terug.
Eerlijk gezegd zit er in dit werk weinig uitdaging in, maar het is fysiek licht werk.
Het gevoel van chauffeur zijn heb ik niet meer zo want je rijdt s,morgens naar je laadpunt en na 1 rondje rij
je de hele dag dat zelfde rondje tot men zegt het is genoeg voor vandaag.
 

Ja inderdaad, dat werkt bij ons ook zo met een oplegger, ben een collega aan het vervangen, die krijgt een nieuwe knie, er zijn mensen die dit geweldig vinden, maar ik ook niet, heb daar om en omdat er verder te veel zitwerk in het andere stuk (all round) zit dat ik besloten heb om op te zeggen en begin 1 juli bij een kleinere verhuurder hier in de buurt als all rounder, denk ik dat daar veel meer uitdaging in zit dan simpel op de snelste manier en zeker niet te snel, want je zou eens een colega voorbij gaan, wat ik op dit moment doe.

 

Groeten Martje

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei albertvv:

En werkt dat gps in jullie werk altijd feilloos? Ik volg een aantal boerenvlogs en die doen het landbouwwerk ook veel met gps..maar ze moeten nog wel regelmatig de coördinaten aanpassen tijdens zaaien, bemesten enzovoort omdat er nog wel eens een afwijking optreed. 

Daarnaast heb ik regelmatig van een buurman van mij gehoord dat hij het netter en 'vloeiender met het landschap' maakt dan zijn collega's met gps (hij werkt ook veel in natuurgebieden)

Werkt in 99 procent van de gevallen feilloos. Alleen onder de bomen is er ooit minder ontvangst. En dat je buurman in de natuurgebieden vloeiender en netter werk maakt zonder gps snap ik, omdat je daar meer werk maakt op het oog en daar kan geen gps tegenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Erwin 75:

 En dat je buurman in de natuurgebieden vloeiender en netter werk maakt zonder gps snap ik, omdat je daar meer werk maakt op het oog en daar kan geen gps tegenop.

En precies daar doelde ik op. Iedereen heeft op het moment een halleluja gevoel bij gps, autonoom enzovoort. Maar er zijn en blijven situaties die niet met software zijn op te lossen/ te doen omdat ze te complex zijn. Er zullen dus altijd mensen met kennis en kunde nodig blijven (behalve dan inderdaad voor het recht toe recht aan standaard werk) en dat wordt momenteel nog wel vergeten.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei martje:

Ja inderdaad, dat werkt bij ons ook zo met een oplegger, ben een collega aan het vervangen, die krijgt een nieuwe knie, er zijn mensen die dit geweldig vinden, maar ik ook niet, heb daar om en omdat er verder te veel zitwerk in het andere stuk (all round) zit dat ik besloten heb om op te zeggen en begin 1 juli bij een kleinere verhuurder hier in de buurt als all rounder, denk ik dat daar veel meer uitdaging in zit dan simpel op de snelste manier en zeker niet te snel, want je zou eens een colega voorbij gaan, wat ik op dit moment doe.

 

Groeten Martje

ik zie dat ik wat te snel getypt heb🤪, wat ik bedoelde is dat het best wel,simpel op en neer werk is, maar dat het  goed is dat er mensen zijn die dit geweldig vinden, maar dat het ook mijn ding niet is,verder doe ik buiten het vervangen van mensen die ziek en of vrij zijn, te veel zitwerk (shovel), vindt ik, 

ik daarom besloten heb om bij een kleinere verhuurder te gaan werken, dit past mij beter, verder niets dan goeds over firma pouw geweldig bedrijf, fijne collegaś, maar herken precies wat kiepenboer bedoelde, en hoop hem in helmond nog een keer tegen te komen, maar zit komende week op ander werk, 

 

Groeten Martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei martje:

maar herken precies wat kiepenboer bedoelde, en hoop hem in helmond nog een keer tegen te komen, maar zit komende week op ander werk, 

 

Groeten Martje

Had vandeweek trouwens wel wat afwisseling, heb donderdag Weert >>Helmond gedaan😎

Ach voor de rest heb ik het best naar mijn zin, en voor 9 maanden per jaar  wel te doen.
Ergens begin dec tot begin maart gaan we eerst maar eens vakantie houden, en in dit werk
is dat iets beter te regelen dan bij bedrijven die het jaar rond werk hebben en waar een dag 
vrij vaak al een probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei martje:

ik zie dat ik wat te snel getypt heb🤪, wat ik bedoelde is dat het best wel,simpel op en neer werk is, maar dat het  goed is dat er mensen zijn die dit geweldig vinden, maar dat het ook mijn ding niet is,verder doe ik buiten het vervangen van mensen die ziek en of vrij zijn, te veel zitwerk (shovel), vindt ik, 

ik daarom besloten heb om bij een kleinere verhuurder te gaan werken, dit past mij beter, verder niets dan goeds over firma pouw geweldig bedrijf, fijne collegaś, maar herken precies wat kiepenboer bedoelde, en hoop hem in helmond nog een keer tegen te komen, maar zit komende week op ander werk, 

 

Groeten Martje

Dr word veel geswitcht  tegenwoordig. Me too.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei kiepenboer:

Had vandeweek trouwens wel wat afwisseling, heb donderdag Weert >>Helmond 

Sta al anderhalf jaar op hetzelfde werk.  Maar verveeld mij geen moment, temeer omdat het het werk veel afwisseling biedt. Van riolering leggen tot aan de bouwputten uit graven. Maar die a50 daar na toe heb ik wel vort gezien en rij vaak binnendoor er na toe. Scheelt gin 5 minuten. Maar mijn collega die de vaste chauffeur op dit werk is zweert erbij. Als er geen terrein werk is ,rijdt hij gewoon 6 maal de a50 van schaijk richting Eindhoven.  In mijn ogen dom en doelloos en heb je geen ambitie. Maar  snap kiepenboer heel goed en hoop dat hij er nog vele jaren van mag genieten .

 

  • Like 3
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 9-6-2023 om 21:56 zei kiepenboer:

Inderdaad, jij gaat nog het een en ander meer meemaken dan ikzelf want je bent nog een jaar of 13 jonger.
Ik rij nu 1 jaar met die zwabberkar, en vanaf vorige week donderdag rondjes van Helmond naar Venlo, 5 keer als je de 5e na 14.30 lost
en als je net voor 14.30 lost mag je nog een keer terug.
Eerlijk gezegd zit er in dit werk weinig uitdaging in, maar het is fysiek licht werk.
Het gevoel van chauffeur zijn heb ik niet meer zo want je rijdt s,morgens naar je laadpunt en na 1 rondje rij
je de hele dag dat zelfde rondje tot men zegt het is genoeg voor vandaag.

😂😂Kreeg gisteren toevallig een email van google maps en daar staat dan welke plaatsen je bezocht hebt de afgelopen maand.
Nou tegenwoordig staan de rode puntjes in een straal van 100 km rond mijn woonplaats.
Voorheen kwam je nog eens ergens, maar heb er geen spijt van want zometeen van de winter een paar maanden
naar de zon staat me ook wel aan😎

Om ff on topic te blijven, was eigenlijk niet van plan om nog met die elektrieke auto,s te gaan rijden zolang
ik nog een paar jaar kan dieselen.

zit jij nog op dat werk in helmond? ik kom daar morgen ook 6 keer🤪 blauwe volvo met geel hesje over de rechter stoel, misschie zie ik je nog👍

 

groeten Martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei martje:

zit jij nog op dat werk in helmond? ik kom daar morgen ook 6 keer🤪 blauwe volvo met geel hesje over de rechter stoel, misschie zie ik je nog👍

 

groeten Martje

Yep morgen ook weer👍
Zijn er 3 van ons bij, 1e ben ik 6.35 laden die andere 2 zijn een Volvo waar de zoon van de chef mee rijdt en de andere Benz zit een dame op.
Dus kan niet missen😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden