[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid
36 minuten geleden zei corydon:

Is in de toekomst een vrachtwagen? 

Hoe oud ben je? 

Lekker thuis, dat is veel beter dan een ziekenhuis, daar rust je eigenlijk niet is mijn ervaring. 

Heel veel beterschap Adrie. ☺️

 

 

Of dat rijden er nog in zit is nu nog niet te zeggen Ibo, maar volgens dokters heeft het tijd nodig.
Word volgende maand 60, en ben nu weer thuis om kracht op te doen voor stap 2 van de behandeling,
Deze is ook weer een week of 4 of zo nodig iets langer, en daarna weer thuis voor een paar weken
en volgt de laatste stap met stamcellen.
Heeft nog wel ff de tijd en ben nu niet zo met rijden bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Moggel, even een kleine update.

Maandag weer opname Nijmegen.
Vorige week vrijdag een zogenoemde botboring gehad ( klinkt erger dan het is )
en dan kan men het beenmerg onderzoeken.
Afgelopen woensdag gesprek, en de dokter had gelijk goed nieuws.
Beenmerg 100% schoon.
Dit betekend dat men zo goed als zeker mijn eigen stamcellen kunnen gaan gebruiken ipv donor cellen.
Dit gebeurde vroeger bijna nooit, maar tegenwoordig steeds meer als het mogelijk is.
Het voordeel is dat mijn lichaam mijn eigen stamcellen niet zal afstoten, en bij donor cellen kan dit wel.
Er is bij donor cellen ook veel meer nazorg nodig met bij behorende medicatie.

Als ik het goed begrepen heb gaat men in de 3e week nu mijn beenmerg stimuleren om veel cellen aan
te maken, en die vangt men op en worden in gevroren.
Bij de 3e opname ergens in dec krijg ik die weer terug.

Denk dat het zo wel een beetje duidelijk is,

Gr Adrie

bewerkt door kiepenboer
  • Like 13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Na precies 5 weken opname vandaag weer thuis.
Men heeft 2 weken lang dagelijks met 2 injecties de aanmaak van veel stamcellen gestimuleerd.
3 keer onderzoek via bloed of dit wilde lukken, want bij 1 op de 5 lukt het niet.
Vanmorgen in alle vroegte bloed afgenomen en rond de middag kwam het antwoord dat het niet
ging lukken.    ( maar volgens dokter was dit jammer maar er waren en zijn nog opties.

Over 2 a 3 weken volgt de 3e behandeling, en aangezien bij de eerste keer mijn beenmerg schoon
was is men er van overtuigt dat na die 3e behandeling ik na herstel mijn oude leven weer kan 
op pakken.
Ik blijf dat wel onder controle en weet nog niet hoe vaak dat is, maar zeker geen 2 keer per week.
Misschien 1 keer per maand.

Nu komt warschijnlijk de vraag >> waarom geen donorcellen.

Nou die optie blijft altijd open staan, maar aan donorcellen zit het gevaar van afstoten en veel medicijngebruik
Dit doet men als het echt niet anders kan.
Vraag me hier niet te veel over, want de antwoorden heb ik ook niet allemaal.

Het goede nieuws dus is dat ik het einde van het jaar klaar ben met de behandelingen en dat wat men op
4 augustus in het ziekenhuis in Uden zei dat het een lang traject zou worden dat dat klopt.

Toen ik vanmiddag de dokter sprak en alles een beetje samen vatte, en zei dus einde van het jaar klaar
en in Januari en Februari weer aansterken en dan de mogelijkheid om in Maart weer achter het stuur plaats te nemen, zei hij inderdaad kan je je oude leven weer op pakken.

Behalve dan die anderhalve pak Zware Vannele per week en soms nog een doosje van die kleine sigaartjes
met filtertje, ( ja dames sigaren 😂

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Succes Adrie met de laatste fase van de behandeling. Een en ander leek er in mijn ogen pas iets positiever uit te zien dan dat nu  geval is met die stamcellen.

 

neemt niet weg dat je toch zicht hebt op je oude leven n dat is zeker positief. 👍

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei HendrikJansen:

Succes Adrie met de laatste fase van de behandeling. Een en ander leek er in mijn ogen pas iets positiever uit te zien dan dat nu  geval is met die stamcellen.

 

Dat leek mij tot 2 weken terug ook altijd, maar de dokters (hematologen)  hebben mij duidelijk gemaakt dat er meerdere routes mogelijk waren omdat ik vanaf het begin al gunstige uitslagen had.
De route nu is ook een goede waar ik met een gerust hart weer de toekomst in kan als alles achter de rug is.
Controle zal nodig blijven, maar dat heb ik er wel voor over.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden