[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Medewerker Hanos komt om het leven bij ongeluk met vrachtwagen


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Op het terrein van de Hanos groothandel in Duivendrecht is vanochtend vroeg een vrachtwagen over twee mensen heen gereden. Een van de slachtoffers, een 45-jarige man, is daarbij om het leven gekomen.

 

 

Het tweede slachtoffer (37) raakte gewond en is bij bewustzijn naar het ziekenhuis gebracht. Hoe zwaar die verwondingen zijn is niet bekend. De slachtoffers zijn werknemers van de groothandel voor horecabedrijven.

Het ongeluk gebeurde toen de vrachtwagenchauffeur met het voertuig achteruit reed. 

 

Bron: AT5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

Lijkt mij toch tegenwoordig heel standaard dat er zo'n fijn piep piep geluidje achter de oplegger komt indien je achteruit rijdt...

 

Nou geloof mij... dat is echt niet zaligmakend. Daar stopt men niet meer voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat zeg ik ook niet, maar soms kan dat net het verschil maken.

Hoe dan ook, indien de verongelukte personeel van de Hanos was, mag je toch iets meer "ervarenheid" verwachten....

Hoe dan ook, dit is iets wat je als chauffeur nooit wil meemaken...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij doet het span ook pieperdepiep, zoals bij bijna elk span. En nu komen wij alleen maar op industrieterreinen maar zelfs collaga's rennen/wandelen nog vrolijk achter je langs als je achteruit rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei edje:

zelfs collaga's rennen/wandelen nog vrolijk achter je langs als je achteruit rijd.

Dat is zeker waar, net als dat het vaak collega's zijn die een afrit die al is afgekruist nemen. Gelukkig krijgen ook die steeds vaker een herinnering om dat toch maar niet meer te doen. Ook zijn er die er lichamelijk een herinnering aan over houden. Omdat ze op een harde manier erachter komen waarom de afrit is afgekruist.

 

Maar over het algemeen zijn het toch noncollegae die schijt hebben aan het werk dat om hen heen gebeurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei edje:

Bij mij doet het span ook pieperdepiep, zoals bij bijna elk span. En nu komen wij alleen maar op industrieterreinen 

Frits van Eerd is anti pieperdepiep:D

Die wil niet hebben dat de mensen die in de buurt van de winkels wonen s,morgens vroeg wakker worden van pieperdepiep.
En terecht, hier tegenover bij het bejaardenhuis hoor ik er s,morgens vroeg ook wel eens achteruit een doodlopend staatje
in rijden, eentje van Sligro of van Hoeckel.

Nou als ik daar aan dat straatje woonde zou ik de chauffeur een keer netjes vragen>>>>> knip jij het kabeltje door of moet ik het doen:1652250901_Cigaremoticon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei andremast:


 

 


Bij Volvo zit schakelaar op dashboard kun Je piep piep aan/uit zetten

 

Klopt.

 

Maar je kan ook de pieper zachtjes zetten.

 

Als je de achteruitversnelling inschakeld, weer uit schakeld en binnen 4 (?) seconden weer inschakeld dan piept ie met half volume.

 

Overigens ooit eens een discussie gehad met de “plantmanager” van de plaatselijke puinfabriek, zoals die pias zich durft te noemen, over de verplichting om tijdens het achteruit rijden een pieper EN de alarmlichten aan te moeten hebben. 
 

Als ik de alarm lichten aan doe, dan schakelt mijn achteruitrijcamera automatisch naar de dodehoek camera. Toen ik dus van hem de vraag kreeg waarom ik dat niet deed legde ik hem uit waarom ik dan niet meer zie wat er achter de auto gebeurt. Ik vroeg hem of hij er meer op vertrouwde wat een ander ( misschien)  zou kunnen zien.

 

Hij vertrouwde zelf niet wat je zelf ziet, maar de kans was groter dat een ander wel zou zien dat je de alarmverlichting aan had. Maar als ze normaal al de 4 (led) achteruitrijlampen missen, zullen ze wel die 2 knipperende lampjes in je achterlampen zien..... 🤔🤔🤔

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




 

 

 
Hij vertrouwde zelf niet wat je zelf ziet, maar de kans was groter dat een ander wel zou zien dat je de alarmverlichting aan had. Maar als ze normaal al de 4 (led) achteruitrijlampen missen, zullen ze wel die 2 knipperende lampjes in je achterlampen zien.....
 
 


Tsja belangrijkste is toch dat eenieder oplet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei andremast:


 

 


Tsja belangrijkste is toch dat eenieder oplet emoji57.png

 

Klopt.

 

Maar ik vertrouw er toch meer op wat ik zelf zie, dan dat ik hoop wat een ander misschien zou zien.

 

Als je al een pieper EN 4 werklampen over het hoofd ziet, denk ik ook niet dat die panieklampen het hem doen.

 

Een van de steenauto’s (eigenrijder) had ongeveer het zelfde verhaal gehad. Die had daarop luchthoorns onder de trailer gebouwd Die bleven loeien als ie achteruit reed. Ook niet goed, was te luid, daar had de omgeving last van. 🤣🤣🤣

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Als je al een pieper EN 4 werklampen over het hoofd ziet, denk ik ook niet dat die panieklampen het hem doen

 Zolang mensen mijn auto's niet zien.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

 

Als ik de alarm lichten aan doe, dan schakelt mijn achteruitrijcamera automatisch naar de dodehoek camera.

 

 

dat probleem had ik dus ook..

maar als die camera is ingeschakeld...

kan ik hem wel uitzetten...via het scherm...

dus nu alleen de achteruitrij camera in werking...

ook met werkende knipperlichten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Kiepenboer:

Frits van Eerd is anti pieperdepiep

 

Je hebt tegenwoordig ook een andere variant wat aangenamer is voor het gehoord (vind ik).   grom/grom/grom is dat. Heeft mijn collega op de 4x4 ook en ik hoor het ook regelmatig bij grondverzet voertuigen. Is aangenamer voor het gehoor, juist bij mensen die in het werkvak moeten zijn.

 

Op 20-7-2020 om 12:06 zei Pierre:

Hoe krijg je zoiets daar op die losplaats voor elkaar

 

Nou, zo ruim is het daar niet hoor. Krappe bedoening..   vroeg in de ochtend gaan veel auto's tegelijk aan het dok om de route te laden.. Wie weet heeft één van de slachtoffers de chauffeur 'geholpen' door ff de deuren open te maken.. / laadklep laten zakken en ging daar iets mis?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hanos Duivendrecht heeft een los locatie (inkomende goederen) aan de voorzijde, en de eigen auto’s laden zelf aan de zijkant van het pand (aan de snelweg kant).
Ik weet dus niet waar het ongeluk op hun terrein gebeurd is maar gok aan de laadzijde (omdat het dus ook personeel van Hanos zelf was).
Mogelijk was het dus een collega die zijn eigen collega’s aangereden heeft.
Hun eigen auto’s staan te laden in een hoek van 45 graden aan het pand, dus best wel onoverzichtelijk met achteruit rijden omdat er langs de weg ook nog trucks geparkeerd staan.
Het is daar erg krap als het vol staat, dus hard kan het niet gegaan zijn.
Hoe dan ook alleen maar verliezers .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden