Spring naar bijdragen

Morgen, donderdag 11 februari allemaal om 11.02 uur een kwartier aan de kant


Recommended Posts

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En maar klagen en schoppen tegen welke aktie ook verzonnen word. Vraag me af wat jullie dan zelf bereid zijn te doen voor een goede cao?  

En wat komt er meer bij kijken dan? Transport is voor de chauffeur goederen van a naar b brengen. Niets meer dan dat. En dat is niet moeilijk. Je krijgt bij het laadadres een papiertje waar op staat w

D6 = ongeveer 2.700, bruto per maand. En daar blijft inderdaad netto ruim 1,800,= van over.   Vind ik niet slecht voor 40 uurtjes per week.   .

  • Forumlid
3 uur geleden zei corne64:

En maar klagen en schoppen tegen welke aktie ook verzonnen word.

Vraag me af wat jullie dan zelf bereid zijn te doen voor een goede cao?

 

Corne ze verdienen niet beter, ze maken liever wat extra overuren als dat ze een zich inzetten voor een  fatsoenlijk salaris. 

Ze vergeten daarbij dat de overuren wel eens weg konden vallen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei corne64:

En maar klagen en schoppen tegen welke aktie ook verzonnen word.

Vraag me af wat jullie dan zelf bereid zijn te doen voor een goede cao?

 

 

13 minuten geleden zei Ger-1957:

Corne ze verdienen niet beter, ze maken liever wat extra overuren als dat ze een zich inzetten voor een  fatsoenlijk salaris. 

Ze vergeten daarbij dat de overuren wel eens weg konden vallen

Aktie voeren of aktie voeren zit nogal wat verschil in. Om 11 uur (je) pauze nemen? Dat meen je toch niet serieus?? 

dan zoiets als (was in) 1985? Alle vitale knooppunten blokkeren. 
 

de “gewone mensen” moeten het wel zien en merken en groots in t nieuws komen. 
 

Meeste chauffeurs zijn het geloof in de bonden kwijt daar zal eerst aan gewerkt moeten worden ( als ze nog te redden zijn)

 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

 

Aktie voeren of aktie voeren zit nogal wat verschil in. Om 11 uur (je) pauze nemen? Dat meen je toch niet serieus?? 

dan zoiets als (was in) 1985? Alle vitale knooppunten blokkeren. 
 

de “gewone mensen” moeten het wel zien en merken en groots in t nieuws komen. 
 

Meeste chauffeurs zijn het geloof in de bonden kwijt daar zal eerst aan gewerkt moeten worden ( als ze nog te redden zijn)

 

 

Ze moeten ergens mee beginnen. 

Dit is een idee van het actiecomité. Die zullen ook weten dat als ze een kruising zouden willen blokkeren de kans groot is dat alleen een van de twee straten dan dicht gezet gaat worden,

Vind het kansloos om alles steeds op de bonden af te schuiven, terwijl de meesten die dat doen nooit ergens in velden of wegen te bekennen zijn geweest bij bijeenkomsten. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Corne ze verdienen niet beter, ze maken liever wat extra overuren als dat ze een zich inzetten voor een  fatsoenlijk salaris. 

Ze vergeten daarbij dat de overuren wel eens weg konden vallen

Die zijn bij veel bedrijven al minder geworden.

Ze zouden heel die mannen en vrouwen eens een paar maanden niet meer dan 40 uur in de week moeten laten maken, en ipv de hele week van huis 1 of geen overnachtingen moeten laten maken.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ze zouden heel die mannen en vrouwen eens een paar maanden niet meer dan 40 uur in de week moeten laten maken, en ipv de hele week van huis 1 of geen overnachtingen moeten laten maken.
 

Dat zou ik helemaal geen probleem vinden.

Maar ik weet ook wel dat dit voor de meesten financiële problemen gaat opleveren.


—- nulli cedo —-
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei corne64:

Die zijn bij veel bedrijven al minder geworden.

Ze zouden heel die mannen en vrouwen eens een paar maanden niet meer dan 40 uur in de week moeten laten maken, en ipv de hele week van huis 1 of geen overnachtingen moeten laten maken.

 

Dan zouden veel bedrijven zichzelf lelijk in de voet schieten;immers als je auto iets moet verdienen zal hij toch moeten rijden.

Je kunt een chauffeur na 40 uur wel thuis laten,maar om er dan een volgende man op te zetten is een probleem: die zijn er niet,bedrijven( en niet alleen in het transport),zijn wanhopig op zoek naar personeel wat niet te krijgen is.

Of wil je dat bazen bij de minister gaan klagen dat ze er wel oost Europeanen op moeten zetten omdat er in NL geen hond te vinden is ??

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 uur geleden zei corne64:

Die zijn bij veel bedrijven al minder geworden.

Ze zouden heel die mannen en vrouwen eens een paar maanden niet meer dan 40 uur in de week moeten laten maken, en ipv de hele week van huis 1 of geen overnachtingen moeten laten maken.

 

En hoe zouden die bedrijven dat gaan realiseren dan denk je?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
7 uur geleden zei iveco 35c17:

En hoe zouden die bedrijven dat gaan realiseren dan denk je?  

 

Heel gemakkelijk.
Een uitzendbureau en wat pensionado's in de arm nemen of de pendel op en neer naar Oekraïne sturen, jou na 40 uurtjes werk of 3 dagen onderweg naar huis sturen en een ander op de bok.

 

Wat betreft 1 overnachting in de week i.p.v. de hele week onderweg; er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden waarbij het niet mogelijk is om een chauffeur maar 1 nacht onderweg te laten staan i.p.v. de hele week. Op een rit Spanje of een rit naar Scandinavië redt je dat niet, daar is geen hogere wiskunde voor nodig om dat te begrijpen.
Echter zijn er legio voorbeelden waar de chauffeur onderweg blijft terwijl het eigenlijk ook gemakkelijk anders kan, zeker diegenen die de hele week onderweg zijn in binnenland. Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar op een gegeven moment -en nu nog steeds- de chauffeurs de hele week onderweg gehouden werden om ze stil en tevreden te houden terwijl het in veel gevallen eigenlijk klinkklare onzin was om onderweg te blijven.


En zo zou -als voorbeeld- ook in het geval van Ger best zo gepland kunnen worden dat hij meerdere avonden per week terug in Oss komt en naar huis kan. Terneuzen, Rozenburg en Genk zijn nou ook niet bepaald de afstanden die niet te overbruggen zijn, auto's en chauffeurs genoeg daar in Oss dus makkelijk zat om daar een mouw aan te passen. Je kan- en mag een voorstander zijn van minder overuren maken en naar huis i.p.v. onderweg of max. 1 overnachting per week, op deze manier schiet je jezelf in de voet. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Heel gemakkelijk.
Een uitzendbureau en wat pensionado's in de arm nemen of de pendel op en neer naar Oekraïne sturen, jou na 40 uurtjes werk of 3 dagen onderweg naar huis sturen en een ander op de bok.

 

Laat ik nu toevallig bij zo een bedrijf werken😎  op het uitzendbureau na hebben ze verder van alles parttime lopen. Leraren, politieagenten ex Nederlands hoop in bange dagen, grondwerkers. boswachters en ik geloof zelfs nog doktoren die af en toe voor de fun nog een ritje willen rijden. Maar afgezien van de pensionado s  en 1 grondwerker😅 is de rest redelijk selectief in wanneer en wat ze willen rijden, ook afgelopen week met al die sneeuw staan ze niet te trappelen om even naar Trave te gaan. Nee ik geloof niet dat dat jaar rond met zulke gasten op te lossen is om de vaste chauffeur na 40 uur af te lossen.

 

Afgelopen week mocht ik ook nog een ritje Trave doen weer. via een 213  wat wel een skipiste leek naar boven en dinsdagochtend gestrand op Wildeshausen omdat de uren op waren. heb me daar een dagje vermaakt omdat er geen chauffeurs waren om me op te halen. Terwijl ik toch echt heel erg optijd heb laten weten dat het niet ging lukken met de uren. heb savonds nog weer een koppel Enschede Sittensen gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Mijn werkgever werkt (deels) ook zo: veel nachtlijntjes, dubbele bezetting op auto's en verschillende hobbychauffeurs uit de categorie die iveco noemt en daarnaast ZZP- ers die vaste dagen rijden. 

Hier ligt, denk ik, ook een deel van het probleem: voor deze werknemers is het chauffeurtje spelen geen hoofdinkomen dus men redt zich toch wel.

 

Eigenlijk maken alleen de bulkchauffeurs en de beneluxchauffeurs (de vliegende keeps zeg maar) structureel overnachtingen maar zeker niet voor de fun. Als je in de buurt van de standplaats bent en daar is werk voor jou of de auto ga je gewoon daarheen en klaar. Op enkele uitzonderingen na is overnachten op standplaats ook gewoon voor eigen rekening.

 

Momenteel is het rustig (uiteraard), men zet iedereen zoveel mogelijk op de 40 uur in afwachting van betere tijden en de komst van een nieuwe grote klant binnenkort. Zo kan iedereen 'binnen blijven', ook wat waard.

Wat ik maar zeggen wil: het schrappen van uren en overnachtingen als pressiemiddel zal weinig zin hebben; geen enkele werkgever maakt die kosten voor de lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt waar op een gegeven moment -en nu nog steeds- de chauffeurs de hele week onderweg gehouden werden om ze stil en tevreden te houden terwijl het in veel gevallen eigenlijk klinkklare onzin was om onderweg te blijven.

 

 

Ik denk dat jij dan iets niet snapt bij hoe het werkt bij dit soort bedrijven . :confused:

 

1 uur geleden zei iveco 35c17:

Afgelopen week mocht ik ook nog een ritje Trave doen weer. via een 213  wat wel een skipiste leek naar boven en dinsdagochtend gestrand op Wildeshausen omdat de uren op waren.

Dit bijvoorbeeld.

In Nederland dan geen skipistes maar wel file's en andere situaties waardoor er vertragingen op kunnen lopen.

Dankzij de vliegende keeps die overnachten, is er (meestal) wel een oplossing om de vrachten op tijd door te kunnen laten rijden binnen de toegestane uren. Maar dan moet de wagen niet onnodige rij uren naar standplaats moeten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 minuten geleden zei lientje:

 

 

 

Dit bijvoorbeeld.

In Nederland dan geen skipistes maar wel file's en andere situaties waardoor er vertragingen op kunnen lopen.

Dankzij de vliegende keeps die overnachten, is er (meestal) wel een oplossing om de vrachten op tijd door te kunnen laten rijden binnen de toegestane uren. Maar dan moet de wagen niet onnodige rij uren naar standplaats moeten maken.

Maar die vliegende keeps zijn wel vaste chauffeurs begrijp ik uit Maarten zijn verhaal!  Althans chauffeurs die per week regelmatig rijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Ger-1957:

Er is zoveel te regelen dat de chauffeur elke avond thuis is, blijf lekker dromen dat je onmisbaar bent, dat dachten 450 collega's van mij ook

Die waren ook wel onmisbaar Ger, maar die hadden zichzelf uit de markt geprezen in samenwerking met de vakbond. en zodoende kozen jouw en mijn werkgever toen de tijd er naar was voor chauffeurs uit de lage lonen landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

(...) Maar afgezien van de pensionado's en 1 grondwerker is de rest redelijk selectief in wanneer en wat ze willen rijden, ook afgelopen week met al die sneeuw staan ze niet te trappelen om even naar Trave te gaan. Nee ik geloof niet dat dat jaar rond met zulke gasten op te lossen is om de vaste chauffeur na 40 uur af te lossen.

 

Ook die zijn er genoeg. Ze zijn alleen dikwijls in de positie dat ze hun eigen wensen op tafel kunnen leggen en zoals Maarten al aangeeft niet afhankelijk en is het rijden geen hoofdinkomen. Voor de rest, maak je geen illusies. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden