Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Morgen, donderdag 11 februari allemaal om 11.02 uur een kwartier aan de kant


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 14-2-2021 om 14:55 zei Dokus:




Onze RMO chauffeurs komen vaak bij een bij een boer laden waar een dochter het ook wel wat leek om RMO chauffeur te worden,maar had alleen haar trekker en luxewagen rijbewijs.
Na het eerste gesprek duurde het nog geen maand voordat ze bij ons op de wagen zat als RMO chauffeur, zowel met de combi als de oplegger kan ze zich prima redden.


Het kan dus wel.......


emoji40.png—- nulli cedo —-emoji40.png

Blijkt weer dat al die "opleidingen"weinig toevoegen,maar als je het "gevoel" voor t werk niet hebt kom je nergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei Durashift:

 

Als je nog uren hebt, terug naar huis, of je gaat slapen in een hotel, zoals Gert al aangeeft.

 

Ik schrijf toch niks nieuws?

 

Voorbeeld: hele tijd terug las ik eens een rapportage in de Truckstar over kalkoenen vervoer. 

Voorbeeld voor overmorgen.

Ik ga laden in Overloon en rij naar Hasbergen nabij Osnabruck.

In Quakenbruck staan 2 chauffeurs klaar met een trekker met (oplegger die mee naar mijn standplaats gaat.)
Na telefonich contact word een tijd afgesproken en komen ongeveer gelijktijdig aan op koppelpunt.

Die 2 gaan door naar LT en zijn daar binnen der 21 uur.
Ik ga terug naar huis

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-2-2021 om 14:55 zei Dokus:

Onze RMO chauffeurs komen vaak bij een bij een boer laden waar een dochter het ook wel wat leek om RMO chauffeur te worden,maar had alleen haar trekker en luxewagen rijbewijs.
Na het eerste gesprek duurde het nog geen maand voordat ze bij ons op de wagen zat als RMO chauffeur, zowel met de combi als de oplegger kan ze zich prima redden.


Het kan dus wel.......

 

Binnen een maand?😲

Hoe veel jaar terug is dit? 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

 

Zou je dit doen om uren te beperken zul je t zo moeten organiseren dat beide chauffeurs van uit hun standplaats naar een bepaald punt rijden waar men om koppeld.

dit werkt alleen bij grotere bedrijven die ook eigen depots hebben in verschillende landen ( zoals Vos)

 

Dit gebeurt bij ons ook op grote schaal. Trave Oldenzaal en terug.   Kan mooi in 10 rijuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:

^^Voor een rit van bv Cuxhaven naar Portugal zijn 4 chauffeurs nodig.

1>>> vertrekt vanaf NL en gaat laden plus een stuk oprijden
2>>> Rijdt de auto voorbij Parijs
3 en 4 Gaan eerst in een hotel achter Parijs en rijden de rit naar Portugal

3 en 4,die in dat hotel zitten,hoe komen die daar?

Of wonen die daar in de buurt?

T ging toch over de discussie om minder dagen te hoeven werken.

De uren die je in een hotel zit werk je niet,en krijg je ook niet betaald,of bij jullie wel.

 

In het Westland zit een grote groentevervoerder die gespecialiseerd is in zuid Duitsland/Zwitserland.

Die stuurt op maandagavond een chauffeur op naar de regio Freiburg/Basel,waar hun beschikken over een apartementen.Daar op dinsdag te zijn aangekomen neemt een Duitser of Zwitser de auto over,gaat deze laden en lossen en brengt m s;avonds weer terug naar Freiburg.

Woensdag is onze man weer terug in het Westland,en kan na weer een nacht te hebben gereden ,naar huis.

Tegen de avond staat zijn auto weer geladen en gaat hij weer naar Freiburg ,om daar donderdag ochtend weer de auto over te geven.

En donderdag avond gaat hij weer naar huis.

 

Onze man heeft dan 4 nachten gereden,met pijn en moeite 40 uur gemaakt,en uitgerekend 2 dagen ,op standplaats op zn nest gelegen.

Het schijnt dat bij deze vervoerder het verloop erg groot is,en waarom verwonder mij dat niet ?

Dit noemt men ook postillion vervoer.

 

DE enigen die daar wat uren maken zijn die Duitsers,die hebben iedere dag wel n auto uit te lossen,en liggen iedere nacht in hun eigen nest.:D

 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

Binnen een maand?

Hoe veel jaar terug is dit? 

Het kan wel degelijk hoor.

Mijn zoon (nu 30), was net 16 toen hij met BBL op de streekschool in Nieuwegein aan de opleiding begon.

Liep stage in het magazijn bij van Heezik in Maarssen/Utrecht.

In juni 2009 zijn examen gehaald, maar had nog geen rijbewijs omdat hij nog geen 18 was (toen kon je nog niet op je 17e lessen, zoals nu).

11 september werd hij 18, starte gelijk met lessen, en haalde in 3 maanden al zijn rijbewijzen.

Hij was trouwens de eerste personeelslid die in Juli 2009 bij DHL in Utrecht in dienst kwam als chauffeur zonder een rijbewijs

Uiteraard was hij tot zijn B rijbewijs alleen maar hulpje in de loods en bijrijder.

Inmiddels rijd hij dagelijks met een 8 asser combi met een totaal gewicht van 70 ton rond met test gewichten om kranen en weegbruggen te testen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei europeaan:

3 en 4,die in dat hotel zitten,hoe komen die daar?

 

 

Die rijden daar vanuit het noorden van het land naar toe met een Fiat bedrijfsauto.

Voorheen geen hotel, maaja Frankrijk he, problemen uit het verleden zullen we maar zeggen.

Kan ook zijn dat er een autootje met 2 mensen van de opdrachtgever de hele rit volgt, om er zeker van te zijn dat er niets uit
de auto verdwijnt.

Iets met zuiver ras en niet in geld uit te drukken

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei europeaan:

 

 

Onze man heeft dan 4 nachten gereden,met pijn en moeite 40 uur gemaakt,en uitgerekend 2 dagen ,op standplaats op zn nest gelegen.

Het schijnt dat bij deze vervoerder het verloop erg groot is,en waarom verwonder mij dat niet ?

Dit noemt men ook postillion vervoer.

 

 

 

Dan zou ik ook maar een beetje op mun tanden bijten en mooi op een kipper hiet int dorp gaan rijden😁

Zowiezo komt nu de vraag daar weer naar

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei sprinter 516:

Het kan wel degelijk hoor.

Mijn zoon (nu 30), was net 16 toen hij met BBL op de streekschool in Nieuwegein aan de opleiding begon.

Liep stage in het magazijn bij van Heezik in Maarssen/Utrecht.

In juni 2009 zijn examen gehaald, maar had nog geen rijbewijs omdat hij nog geen 18 was (toen kon je nog niet op je 17e lessen, zoals nu).

11 september werd hij 18, starte gelijk met lessen, en haalde in 3 maanden al zijn rijbewijzen.

 

..... hij heeft dus 3 jaar mee gelopen in het transport en heeft 3 maanden gelest voor hij zijn rijbewijs haalde.

Maar in een maand omscholen lijkt mij wel heel erg snel met alle papiertjes die je tegenwoordig nodig hebt voor je aanvraag om af te mogen rijden naar het cbr wordt verstuurt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei lientje:

 

..... hij heeft dus 3 jaar mee gelopen in het transport en heeft 3 maanden gelest voor hij zijn rijbewijs haalde.

Maar in een maand omscholen lijkt mij wel heel erg snel met alle papiertjes die je tegenwoordig nodig hebt voor je aanvraag om af te mogen rijden naar het cbr wordt verstuurt. 

 

Waarom zou het niet kunnen? Je hoeft geen code 95 te hebben om examen te doen en dat kan je in principe in 5 werkdagen halen. Het vergt een strakke planning maar onmogelijk is het zeker niet, toen ik op de opleiding zat hadden we rijlessen van 4 uur aan een gesloten dus dan kom je in een week of 1,5 al heel ver.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Kiepenboer:

Dan zou ik ook maar een beetje op mun tanden bijten en mooi op een kipper hiet int dorp gaan rijden😁

Zowiezo komt nu de vraag daar weer naar

Wij hebben ook al eens zo’n “ex-internationale” trucker aan het werk gehad.


Hij was dat gezeur zat, en ging dan wel dom kipperwerk doen.

 

Met 2 weken ging ie gillend weer terug op de lange baan. 🤣🤣🤣🤣

 

Maar ondanks zijn ruim 20 jaar ervaring konden we niet de indruk krijgen dat ie zo bijzonder veel stuurkunsten had mee gekregen......

 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei Teddybeer:

Wij hebben ook al eens zo’n “ex-internationale” trucker aan het werk gehad.


Hij was dat gezeur zat, en ging dan wel dom kipperwerk doen.

 

 

 

 

 

Die hebben wij ook al een paar gehad. Maar bij de eerste molshoop die ze tegenkomen rijden ze al vast. Maar zoeken bij ons nog een chauffeur ouwe, heb meer collega's uit nisseroi.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Erwin 75:

Die hebben wij ook al een paar gehad. Maar bij de eerste molshoop die ze tegenkomen rijden ze al vast. Maar zoeken bij ons nog een chauffeur ouwe, heb meer collega's uit nisseroi.

Nee nee, heb ff in de klei lopen ploeteren en dat was niet echt mun ding.
Ben bij jullie ook wel eens geweest en dacht dat die met die rooie ook wel een voor
jullie rijden.

Als ik nog eens wat anders zou gaan doen is het in de asfalt.
Heb dat een paar keer gedaan en dat beviel beter als dat geploeter in de klei.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:


Dat is géén postiljon systeem. Daarbij gaat de auto door en de chauffeur overnacht in een hotel of andere accomodatie. Daar wacht hij op een volgende auto om die weer terug of verder te brengen. 

De naam stamt uit vroegere tijden. Verse paarden en ruiters voor/op/in de koets en door. Dus vraag me af of de truck idd doorgaat Rob.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei matthieu:

De naam stamt uit vroegere tijden. Verse paarden en ruiters voor/op/in de koets en door. Dus vraag me af of de truck idd doorgaat Rob.

Zoiets had JdR ook met de TNT lijndienst op (dacht Barcelona).

1 wagen/chauffeur reed naar Parijs. Oplegger omkoppelen en een dubbel bemande trekker met die opl. in 1 streep door naar Spanje. Oplegger (met lading) stond niet lang stil met die rit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden