Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Aanzuigende tank


Kleine

Recommended Posts

Heeft iemand enig idee of het normaal is dat ik na 900 km rijden nog qltijd 1 tank compleet vol heb zitten? 

De grote tank aan bestuurderskant zit dus nog echt afgetankt vol, hoort dit niet een beetje gelijkop te gaan? Ik rij een scania r520 uit 2016. 

 

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet dat je bij de next gen eerst de passagierskant moet tanken voor je chauffeurskant volgooit. 

 

Anders krijg je dat de rechterkant leegtrekt terwijl links volblijft. Bij scania hebben ze toen de leidingen moeten ontluchten. 

2 vd 5 bij ons hebben dat probleem gehad. 

 

Die kregen dan wel ook de melding dat de brandstof op was terwijl linkerkant gewoon volzat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Ja! Ideaal. En alleen bij Scania in mijn ervaring. 
 

Ga je nu tanken dan hoef je maar één kant te doen. En wordt het krap dan zuig je maar aan één kant lucht aan. Je zit nooit met een beetje diesel aan weerskanten. 
 

Nee hoor. Niks aan doen. Lekker zo. 

is het dan wel niet zo dat de v8 maar op 4 cillinders loopt, daar waar nog diesel in de tank zit natuurlijk?

 

groeten martje

  • Like 1
  • Haha 9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 22-12-2021 om 20:12 zei _alain_:

Ik weet dat je bij de next gen eerst de passagierskant moet tanken voor je chauffeurskant volgooit. 

 

Dan vind ik dat Scania op de tank bij de bestuurderskant een fikse sticker moet plakken met de vraag of de passagierskant al afgetankt is.

 

Ik zou toch, vanuit de logica, beginnen met de tank waar je het dichtstbij bent uitgestapt. Als de pomp aan de passagierskant vrij is en bereikbaar, dan die ook aanzetten als de andere tank al volloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:

En dan, nog meer stickers op de auto. Dat maakt het nog weer onnozeler. Net als een waarschuwing om geen diesel te tanken in de Ad-Blue tank. 
Het komt ergens vandaan natuurlijk, maar je voelt je als chauffeur toch niet serieus genomen wanneer dat op jouw auto staat?

Ik heb weleens in een Cessna vliegtuigje gezeten waar een sticker op zat met de waarschuwing eerst te tanken voordat je gaat vliegen ;-)

  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei RobNiat:

maar je voelt je als chauffeur toch niet serieus genomen wanneer dat op jouw auto staat?

 

Dat zal voor een bepaalde generatie chauffeurs wel gelden ja.

 

Ik heb geen weet van die speciale Scania tankprocedure, dus als ik met zo'n auto weggestuurd zou worden, kán mij hetzelfde overkomen.. (als ik niet meer aan dit topic denk. ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Dat zal voor een bepaalde generatie chauffeurs wel gelden ja.

 

Ik heb geen weet van die speciale Scania tankprocedure, dus als ik met zo'n auto weggestuurd zou worden, kán mij hetzelfde overkomen.. (als ik niet meer aan dit topic denk. ;) )

Ik zal me daar niet zo heel erg druk om maken als ik jou was. Ik tank zeer regelmatig alleen de chauffeurskant af en nog nooit een probleem gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Durashift:

(...) Ik zou toch, vanuit de logica, beginnen met de tank waar je het dichtstbij bent uitgestapt. Als de pomp aan de passagierskant vrij is en bereikbaar, dan die ook aanzetten als de andere tank al volloopt.

 

Zou dat kunnen denk je...de ene pomp al aanzetten terwijl de andere nog loopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Pierre:

 

Met dezelfde tankpas?

 

Met Ids niet. Tenminste als diesel loopt kan je niet tegelijkertijd adblue tanken. 
Als je dat doet stopt de dieselpomp. 
 

dus met onbemand. 
 

weet niet hoe het met bemand gaat als je afrekend bij de kassa. 
 

dan zou het theoretisch wel moeten kunnen

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Mebo 07:

Ja, dat kan , je rekent bv eerst pomp 1 af en dan pomp 3.

 

 

Dat bedoel ik niet. Het ging over de ene slang erin hangen en beginnen met tanken terwijl de andere kant nog loopt. Volgens mij kan dat niet, ook niet wanneer men van twee verschillende tankautomaten wil tanken. Misschien aan een bemande pomp, onbemand lijkt me niet mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:


In de praktijk sta je eigenlijk altijd bij onbemande pompen waar je eerst naar de betaalautomaat moet. 
 

En dan, nog meer stickers op de auto. Dat maakt het nog weer onnozeler. Net als een waarschuwing om geen diesel te tanken in de Ad-Blue tank. 
Het komt ergens vandaan natuurlijk, maar je voelt je als chauffeur toch niet serieus genomen wanneer dat op jouw auto staat?

Diesel tanken in de adbleutank lukt bij ons niet eens, maar afgezien daarvan. Welke machine dan ook. Ze komen momenteel allemaal uit de fabriek met een sticker bij de tank. Adbleu, Diesel, Hydrauliekolie, Motorolie, Ruitensproeier en weet ik wat voor stickers ze er al nog op plakken.

 

Het zal vast wel nodig zijn voor de vele techneuten momenteel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Dat bedoel ik niet. Het ging over de ene slang erin hangen en beginnen met tanken terwijl de andere kant nog loopt. Volgens mij kan dat niet, ook niet wanneer men van twee verschillende tankautomaten wil tanken. Misschien aan een bemande pomp, onbemand lijkt me niet mogelijk.

Op Turnhout lukt dat. Op  Meer en Gent niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei andremast:

Bij g&v pomp in belgie ,kun je maar 1 pomp tegelijk gebruiken.

als je pas invoert terwijl je tankt,geeft display aan dat transactie nog loopt .

 

Dat hebben wij ook met IDS. Daarom vroeg ik me af of het überhaupt mogelijk is om aan twee kanten tegelijk te tanken bij dezelfde automaat en met dezelfde pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden