[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:


Ik wilde je bericht een gouden schaal geven. Goed onderbouwd en steekhoudend. 
 

Tot je in de laatste zin weer met zo’n domme verbastering kwam…

 

Die stond er in de eerste zin al.

Klein detail maar toch....:p

 

7 uur geleden zei suggs73:

We horen Timmerfrans alleen maar janken (...)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-11-2023 om 09:32 zei lientje:

Tjonge jonge…. :zegtniets:
 

Hendrik ik gun je veel plezier in je roze bubbel hoor voor hij kapot knalt 🫣

 


 

Ik bedoel zo’n roze bubbel als waar D66 de vorige keer in zat. Ze hebben heel veel voor elkaar proberen te krijgen, gelukkig is niet alles gelukt, maar na 4 jaar zijn er weer nieuwe verkiezingen.
Die bubbel kan dus keihard uit elkaar klappen. (Wat weer enorm veel geld kost)  
Ik ben benieuwd of kabinet Wilders genoeg kan veranderen in die 4 jaar om zijn kiezers tevreden te stellen. 
 

 

Op 27-11-2023 om 11:10 zei shompie:

Maar mijn zegen heeft Wilders hoor ook al heb ik niet op hem gestemd. Hij verdient een kans, en de partij waar ik op heb gestemd moet zich kapot schamen dat ze deelenemen aan een nieuwe regering onder Wilders uitsluiten


Zo denk ik er ook over Ron.
Er zal vast een reden zijn waarom VVD dit standpunt in neemt. Misschien om Omtzigt voor te zijn zodat hij wel moet regeren? Nee laat de nieuwe partijen met al die nieuwe namen eerst maar zien wat ze willen. Dat is misschien wel goed als de kiezer een nieuw frisse politiek wil zien. Anders wordt je toch gezien als wijsneus denk ik. 
Ik denk/ hoop dat wanneer het over links dreigt te gaan, dat VVD dan toch wel zal toe happen. Als je zo groot ben mag je dat niet laten gebeuren.

We zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei lientje:


 

 

 



Er zal vast een reden zijn waarom VVD dit standpunt in neemt.

Zoals uit de reactie's uit het land, de achterban van de VVD dus, blijkt dat dit niet het standpunt van de VVD is , maar het standpunt van Dilan Yesilgöz :

 

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2499162-kritiek-vvd-achterban-op-uitsluiten-kabinetsdeelname-geen-handige-tactiek

 

Zij neemt hiermee het risico dat veel VVD prominenten zich van de partij afkeren en zich met medeneming van hun zetel bij Wilders of Omtzicht aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-11-2023 om 21:04 zei shompie:

 

 

Dat is een complot theorie,  maar dat snap jij niet 🤣🤣

 Zelf maakt hij er geen geheim van dat hij na zijn vertrek als premier een functie op het internationale toneel ambieert, als NAVO-topman of voorzitter van de Europese Commissie. Achter de schermen valt in Brussel te horen dat een regering onder aanvoering van de PVV, met de VVD als gedoogpartner of in het kabinet, slecht nieuws kan zijn voor die ambities van Rutte.
 

https://nos.nl/artikel/2499411-winst-wilders-is-wake-upcall-voor-eu-en-slecht-nieuws-voor-ambities-rutte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei ayla:

Timmerfrans, of volgevreten kabouter.

Beide gewoon een veel gebruikte term om deze ene persoon vanuit die andere wereld/dimensie/tijdzone te benoemen.

 


Dat is toch niet meer dan een gebrek aan argumenten? Beneden alle niveau wat mij betreft, wanneer we zo over mensen praten in het openbaar. 
 

Nogmaals, voor mij reden om af te haken. Iemand maakte mij lid van een anti-Frans Timmermans Facebook groep. Daar zag ik ook niks dat dit niveau ontsteeg. Dus maar heel gauw opgezegd. Kan ik echt helemaal niks mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei shompie:

Zelf hoop ik dat hij wat op immigratie voor elkaar krijgt. Maar zelfs dat...


Al is het maar dat de asielzoekers een ander beeld van ons land krijgen via het WWW zodat niet meer de moeite doen om hier heen te komen.

Verder hoop ik wel dat er niet weg gekeken wordt van de klimaat problemen voordat de problemen nog groter worden. Daarbij hoeven we ook weer niet altijd het braafste jongetje van Europa te zijn. Maar dat geld voor alles binnen de EU. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
26 minuten geleden zei lientje:


Al is het maar dat de asielzoekers een ander beeld van ons land krijgen via het WWW zodat niet meer de moeite doen om hier heen te komen.

Verder hoop ik wel dat er niet weg gekeken wordt van de klimaat problemen voordat de problemen nog groter worden. Daarbij hoeven we ook weer niet altijd het braafste jongetje van Europa te zijn. Maar dat geld voor alles binnen de EU. 

 

 

 

Als hij daaraan wat wil veranderen staat Brussel in de weg. En een nexit kan hij wel vergeten. Daar is gelukkig geen meerderheid voor. Net als terug naar de gulden, ook een natte droom die niet uit gaat komen. En zo zijn er nog wel meer dingen.

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

 

Als gij daaraan wat wil veranderen staat Brussel in de weg. En een nexit kan hijbwel vergeten. Daar is gelukkig geen meerderheid voor. Net als terug naar de gulden, ook een natte droom die niet uit gaat komen. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Veel te simpel gedacht denk ik.

 

Wilders en Orban krijgen nog wel meer  bijval  in Brussel word er vermoed.

 

De gulden hoeft niet perse terug te komen. Wilders kan ook gaan zorgen dat je met 1 euro weer voor 2,20 gulden kan kopen in Nederland.

 

waar gaat  hij dat geld weghalen? Op Klimaat, immigratie  en Ukraine valt genoeg te bezuinigen.

 

Zelensky verwacht alweer 10 miljard van Nederland hoorde ik net op de radio . En of Duitsland ook maar even wat wisselgeld wou overmaken…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei HendrikJansen:

De gulden hoeft niet perse terug te komen. Wilders kan ook gaan zorgen dat je met 1 euro weer voor 2,20 gulden kan kopen in Nederland.


Over het omrekenen naar de gulden…

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5418642/euro-naar-gulden-omrekenen-ik-zou-ermee-ophouden

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

Veel te simpel gedacht denk ik.

 

Wilders en Orban krijgen nog wel meer  bijval  in Brussel word er vermoed.

 

De gulden hoeft niet perse terug te komen. Wilders kan ook gaan zorgen dat je met 1 euro weer voor 2,20 gulden kan kopen in Nederland.

 

waar gaat  hij dat geld weghalen? Op Klimaat, immigratie  en Ukraine valt genoeg te bezuinigen.

 

Zelensky verwacht alweer 10 miljard van Nederland hoorde ik net op de radio . En of Duitsland ook maar even wat wisselgeld wou overmaken…..

 

 

Dat word een groot tranendal voor jou.

 

Orban, dat is toch diegene die eigenlijk helemaal in zijn eentje staat? Die Poetin ook wel een toffe peer vind? Als een van de weinige, en jij denkt dat Geert dat hier ook voor elkaar gaat krijgen.....

 

Zoals ik zei, een tranendal als jij hier in gelooft. Maar de tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei shompie:

 

 

Dat word een groot tranendal voor jou.

 

Orban, dat is toch diegene die eigenlijk helemaal in zijn eentje staat? Die Poetin ook wel een toffe peer vind? Als een van de weinige, en jij denkt dat Geert dat hier ook voor elkaar gaat krijgen.....

 

Zoals ik zei, een tranendal als jij hier in gelooft. Maar de tijd zal het leren.

Ik vermoed dat jij eens wat meer moet gaan volgen dat niet over Rusland gaat. Orban is ook wel klaar met die klimaathoax van die linkse elite in Brussel. Net als met immigratie. 
 

En Geert hoeft daar in Nederland niet zo veel aan te doen hoor. Als ze Brussel weten te temperen volgt Nederland automatisch.

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik vermoed dat jij eens wat meer moet gaan volgen dat niet over Rusland gaat. Orban is ook wel klaar met die klimaathoax van die linkse elite in Brussel. Net als met immigratie. 
 

En Geert hoeft daar in Nederland niet zo veel aan te doen hoor. Als ze Brussel weten te temperen volgt 

 

 

Ik volg het Hendrik, of hoe je ook heet. De hele dag door. Daarom weet ik dat jou natte droom niet uit gaat komen, nooit niet.

 

Wilders word nooit een tweede Orban, jij prefereert overal geweest te zijn dus ook in Hongarije, dan weet je dat de burgers van Hongarije iets anders in elkaar steken als wij Hollanders.

 

Wij zijn iets mondiger, maar dat weet jij uiteraard. Dan weer jij ergens in je achterhoofd dat de natte droom van jou niets meer dan een natte droom is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei shompie:

 

 

Ik volg het Hendrik, of hoe je ook heet. De hele dag door. Daarom weet ik dat jou natte droom niet uit gaat komen, nooit niet.

 

Wilders word nooit een tweede Orban, jij prefereert overal geweest te zijn dus ook in Hongarije, dan weet je dat de burgers van Hongarije iets anders in elkaar steken als wij Hollanders.

 

Wij zijn iets mondiger, maar dat weet jij uiteraard. Dan weer jij ergens in je achterhoofd dat de natte droom van jou niets meer dan een natte droom is.

 

We gaan het meemaken. Maar zoals Alain al zei Vlaams belang maakt een grote kans in Belgie dus dan kunnen er zomaar drie zitten in Brussel.
 

verder wil ik je erop wijzen dat het niet mijn natte droom is.  Maar minder mag wat mij betreft idd.

 

o, en dingen beter lezen of opslaan want je bent weer een en ander uit zijn verband aan het trekken. Maar dat terzijde. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

We gaan het meemaken. Maar zoals Alian al zei Vlaams belang maakt een grote kans in Belgie dus dan kunnen er zomaar drie zitten in Brussel.
 

verder wil ik je erop wijzen dat het niet mijn natte droom is.  Maar minder mag wat mij betreft idd.

 

o, en dingen beter lezen of opslaan want je bent weer een en ander uit zijn verband aan het trekken. Maar dat terzijde. 

 

 

Weet je, eigenlijk heb ik alweer veel te veel energie in jou gestoken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:



Verder hoop ik wel dat er niet weg gekeken wordt van de klimaat problemen voordat de problemen nog groter worden.

 

 

Dam mag ik hopen dat er in Brussel eens een besef komt dat de verandering van het klimaat, wat er ongetwijfeld is, niet alleen door ons handelen komt, maar dat ook moeder natuur daar een grote vinger in heeft.

Kijk maar naar de voorbije ijstijden die de zeeën rond ons en gebergtes zoals de Alpen en de Pyreneën gevormd hebben.

Dat ijs is allemaal verdwenen en dat is niet gekomen doordat mensen enige miljoenen jaren terug geen electrische auto's hadden of geen warmtepompen wilde kopen.

 

Dus als er een politieker is(zoals Wilders nu) die de ongebreidelde ideeën en regelgevingen van "Brussel"wat kan matigen ,heeft hij mijn zegen.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ik bedoelde meer het zuinig omgaan met oa schoon drinkwater en de kostbare en  vruchtbare grond. 


Niet dat wij het braafste jongetje van Europa hoeven te zijn, maar dat men hier in Nederland, in Europa en wereldwijd wel aandacht voor blijft in plaats van dat men weg kijkt.

 

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei shompie:

Weet je, eigenlijk heb ik alweer veel te veel energie in jou gestoken

 

13 uur geleden zei HendrikJansen:

Klopt precies, geld voor mij net zo. (...)

 

Gaan jullie vandaag weer verder?

 

Ik vind het een hoogst vermakelijke discussie. Het was zo'n dooie boel hier de laatste tijd, eindelijk weer leven in de brouwerij!

  • Like 3
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei europeaan:

Kijk maar naar de voorbije ijstijden die de zeeën rond ons en gebergtes zoals de Alpen en de Pyreneën gevormd hebben.

Dat ijs is allemaal verdwenen en dat is niet gekomen doordat mensen enige miljoenen jaren terug geen electrische auto's hadden of geen warmtepompen wilde kopen.

 

Grappig dat je dat zegt. IJstijden ontstaan door de stand van de aardas en de baan van de aarde. Volgens die beweging zou er over 50.000 jaar weer een ijstijd komen. Maar het vervelende is dat de kracht van de zon de laatste jaren afneemt en toch neemt de warmte op aarde toe. 

Dat het een natuurlijk proces is is wat mij betreft een beetje een dooddoener. Overstromingen zijn ook een natuurlijk proces, maar daarom doen we er wel iets tegen. Ziek worden en doodgaan is ook een natuurlijk proces, maar vinden we het daarom okay dat sommige chemische industrieën ons drinkwater vervuilen? 

 

bewerkt door Vledder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Vledder:

 



Dat het een natuurlijk proces is is wat mij betreft een beetje een dooddoener. Overstromingen zijn ook een natuurlijk proces, maar daarom doen we er wel iets tegen.  

 

A)Je kunt in zo een geval dijken aanleggen of verzwaren, zoals Nederland dat al jaren doet.
Belgie en Frankrijk doet dat minder, zodat daar het halve land blank staat na een regenval (en dat is niet de eerste keer dit jaar dat zo iets voorvalt daar)

 

B) je kunt ook iedereen van het gas afhalen en dwingen om een peperdure, onbetaalbare warmte pomp aan te schaffen, en vervolgens ook de veestapel decimeren om zo de temperatuur van de aarde 0, 000034 graden naar beneden te krijgen.

 

Vraag : welke methode zal de meest efficiënte zijn denk je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden