[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Ben ik niet met je eens  Europeaan want allen doen ze hun stem zegje. Echter is het wel zo dat je geloof moet hebben in hun verhaal. En dan gaat het erom. Trek je je eigen plan of volg je de meute.  ik ben altijd al zo geweest dat ik vond dat de leraar me 50 procent onzin vertelde en dat ben vind ik nog steeds. Maar diegenen die de leraar 100 procent geloofden kon ik ook altijd goed mee praten. Echter op de onovertuigde schreeuwers na. Die konden allen maar bleren en pochen/  En die zitten hier ook helaas. 

 

Ze kunnen geen wijf houden, Wagen zich aan een wajong mens, maar hebben wel het grootste woord. Totdat je ze tegenkomt. Dan kunnen ze  nog geen vijf tellen. 

Ken je het spreekwoord "verdeel en heers"  ?

Als je (op politiek vlak) je tegenstanders uit elkaar kunt drijven en er voor kunt zorgen dat je eigen rijen gesloten blijven ,ben je morgen de baas in het land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
31 minuten geleden zei europeaan:

Ken je het spreekwoord "verdeel en heers"  ?

Als je (op politiek vlak) je tegenstanders uit elkaar kunt drijven en er voor kunt zorgen dat je eigen rijen gesloten blijven ,ben je morgen de baas in het land.

Exact wat er gebeurt is tijdens deze stemronde. De term tactisch stemmen was hot dit keer en hebben ook velen gedaan waardoor onder andere een Van Haga geen zetel kreeg. Zeer slechte zaak vind ik .  

 

Door het tactisch stemmen zijn er enkelen groot geworden maar zijn er ook diverse geluiden weg,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei europeaan:

Je moet eerst eens kijken waaruit die gele hesjes voortgekomen zijn:

Dat waren voornamelijk mensen uit het platteland die zich nog verder in hun isolement gedwongen zagen doordat Macron de dieseltjes,waarmee hun zich verplaatsen naar supermarkten,scholen ,de dokter, naar de kroeg,kortom waar ze heel hnun sociale leven van afhankelijk zijn, wilde elimineren.

 

Dat zich daar later relschoppers bij aansloten, die van de gelegenheid mooi gebruik maakten, is weer een andere discussie.

 

Vergelijk het maar met kozp en extiction rebellion.( beiden zonder hoofdletter)

Met dit verschil dat noch kozp, noch extinction rebellion (met of zonder hoofdletter, wat jij wil) niet de boel vernielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Ben ik niet met je eens  Europeaan want allen doen ze hun stem zegje. Echter is het wel zo dat je geloof moet hebben in hun verhaal. En dan gaat het erom. Trek je je eigen plan of volg je de meute.  ik ben altijd al zo geweest dat ik vond dat de leraar me 50 procent onzin vertelde en dat ben vind ik nog steeds. Maar diegenen die de leraar 100 procent geloofden kon ik ook altijd goed mee praten. Echter op de onovertuigde schreeuwers na. Die konden allen maar bleren en pochen/  En die zitten hier ook helaas. 

 

Ze kunnen geen wijf houden, Wagen zich aan een wajong mens, maar hebben wel het grootste woord. Totdat je ze tegenkomt. Dan kunnen ze  nog geen vijf tellen. 

Dan kunnen ze nog geen vijf tellen wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Met dit verschil dat noch kozp, noch extinction rebellion (met of zonder hoofdletter, wat jij wil) niet de boel vernielen.

kozp wil toch een gedeelte van onze cultuur ( zwarte piet)om zeep helpen? of niet dan ?

En extinction rebellion ,wat zich eerst presenteerde als "milieu groepering" heeft zich , door zich bij kozp aan te sluiten laten zien dat het niks meer is dan een groep die slechts uit is op rellen en ,evenals kozp helemaal niets op heeft met het milieu, dat is slechts de smoes om te rellen.

 

IK kan voor dit soort mensen heel weinig( helemaal geen) respect opbrengen, vandaar: zonder hoofdletter

bewerkt door europeaan
  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei europeaan:

kozp wil toch een gedeelte van onze cultuur ( zwarte piet)om zeep helpen? of niet dan ?

En extinction rebellion ,wat zich eerst presenteerde als "milieu groepering" heeft zich , door zich bij kozp aan te sluiten laten zien dat het niks meer is dan een groep die slechts uit is op rellen en ,evenals kozp helemaal niets op heeft met het milieu, dat is slechts de smoes om te rellen.

 

IK kan voor dit soort mensen heel weinig( helemaal geen) respect opbrengen, vandaar: zonder hoofdletter

Jij wil onze cultuur bevriezen? Zwarte Piet als hulpje van Sinterklaas is zelf ook nog geen 175 jaar oud. Het is een kleine moeite om die figuur iets anders te schminken, je doet er veel mensen een plezier mee. Maar nee, opeens is het een essentieeel cultuurverschijnsel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld eeuwenoude culruurlandschappen die voor de winst van een paar boeren zijn weggemaaid, omgebulldozerd en kaalgeplukt. Kom mij nou niet met drogredenen aan, de weerstand tegen kozp is gewoon: Ik wil het niet! van een paar stampvoetende kleuters. Ik kan daar dan ook geen respect voor opbrengen.

bewerkt door Eeweep
  • Like 1
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

 

Bleef het er nou maar bij. Waren ze nu maar blij met het compromis, de roetveegpiet. Maar nee, het gaat dieper en nog veel verder. Ook de roetveegpiet scheurt oude wonden open en moet verboden worden. En blijft het daar wel bij?, nee natuurlijk niet. Pasen en kerst moeten er ook aan geloven als we niet oppassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Het is niet alleen dat gedoe om een zwarte, veeg, of witte piet.

Al dat andere gezeik. Negerzoenen mag niet meer, Jodenkoeken mag niet meer, etc etc. Tis niet alleen dat ene dingetje, het is ALLES kan/mag tegenwoordig niet meer.

Een jongetje mag je eigenlijk geen jongetje noemen, want stel je voor dat hij toch liever een meisje was.....

Een park in Den Haag mag niet vol geparkeerd worden door boze boeren, maar een A12, toch niet een lullig landweggetje, wordt keer op keer bezet door een groep activisten....

Het is gewoon zo dat de "gewone" van oorsprong NEDERLANDER zich ongemakkelijk begint te voelen.....

 

  • Like 1
  • Thanks 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei Eeweep:

Het is een kleine moeite om die figuur iets anders te schminken, je doet er veel mensen een plezier mee.


Heb jij wel eens voor zwarte piet gespeeld op de basisschool van je buurkinderen? 
De lol is er voor de pieten, die stiekem alles weten van de kinderen een stuk minder. Iets wat in de ogen van veel mensen niet zou hoeven want die zien zwarte Piet niet als racistisch. Dat maken de donkere mensen die in Nederland wonen er zelf van. En daar zou wat aan gedaan moeten worden.
Ik doe tegen iedereen hier in Nederland normaal, maar ga niet in de slachtofferrol kruipen om mij een racist te laten voelen want dat ben ik niet!!! Doe normaal, leer de talen gewoontes en maak wat van je leven.
Ik denk dat een groot deel van Nederland daar zo over denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

kozp wil toch een gedeelte van onze cultuur ( zwarte piet)om zeep helpen? of niet dan ?

En extinction rebellion ,wat zich eerst presenteerde als "milieu groepering" heeft zich , door zich bij kozp aan te sluiten laten zien dat het niks meer is dan een groep die slechts uit is op rellen en ,evenals kozp helemaal niets op heeft met het milieu, dat is slechts de smoes om te rellen.

 

IK kan voor dit soort mensen heel weinig( helemaal geen) respect opbrengen, vandaar: zonder hoofdletter


Is dat ook dat groepje dat maanden lang overdag met scooters / scootmobielen MET Friese vlag bij Den Haag zuid op het viaduct stonden om de boeren te steunen. Ik denk het zomaar wel 🫣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei lientje:


Is dat ook dat groepje dat maanden lang overdag met scooters / scootmobielen MET Friese vlag bij Den Haag zuid op het viaduct stonden om de boeren te steunen. Ik denk het zomaar wel 🫣

Geen idee, zou zomaar kunnen. Ik stond daar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei lientje:

Ik denk dat een groot deel van Nederland daar zo over denkt.

Maar daar gaat het niet om. Blijkbaar beledig je er ook honderden, misschien wel duizenden, mensen mee. Het is voor jou fijn dat je er geen racistische bedoelingen mee hebt, goed zo, maar als het wel als racisme wordt opgevat is dat voor de ontvangers van die karikaturale zwarte Piet wel beledigend. Denk jij nou echt dat het leuk is als je opgroeit en vanaf de lagere school wordt uitgescholden voor zwarte Piet, alleen omdat je een donkere huidskleur hebt? Discriminatie op uiterlijkheden (lelijk, dik, dun, grote neus, geel, zwart, pukkels, noem maar op) is nooit leuk. Maar om dan een van die uiterlijkheden karikaturaal als volksfeest te zien is dan weer een stapje verder. Als ik hier eens een opmerking maak over iemands spelling valt het halve forum over me heen: daar kan hij/zij niets aan doen! Ik zou dan kunnen denken: doe wat beter je best op school, maar ik heb geen flauw idee of dat de oorzaak van het slechte spellen is, of dat er echte dyslexie achter zit. Maar bij discriminatie op huidskleur (of lellijk, dik, dun, etc.) kan de ontvanger van die discriminatie er in geen geval iets aan doen, dus het is een oneerlijke aanval. Ik draag een bril, als je als brildrager constant wordt aangevallen daarop zou ik ook actie ondernemen om dat te doen stoppen. Dat is dan jammer voor degenen die het leuk vinden om een brildrager als knechtje weg te zetten, maar die hebben dan 1 maand in het jaar een beetje pech gehad, ze hoeven niet hun hele leven tegen vooroordelen op te boksen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Eeweep:

Dat zal. Er zijn ook brildragenden die daar geen probleem mee hebben.

Ik kan  het je nog sterker vertellen. Er zijn er ook die met 1 oog de andere week in kunnen kijken en die het geen zier i interesseert dat je ze schele noemt.

 

Tis maar net waar je aanstoot aan wil geven. De meeste aanstoot komt voort uit opgezette plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Het is voor jou fijn dat je er geen racistische bedoelingen mee hebt, goed zo


Zit er veel verschil tussen racisme en discriminatie?
Ik haalde in 1990 mijn rijbewijzen, denk je dat ik overal met open armen ontvangen werd? Nu was/ben ik een beetje eigenwijs en ga gewoon mijn eigen gang anders was ik geen chauffeur geworden. (Net als denk ik de eerste generatie immigranten die uit eigen beweging hun schouders er onder zetten)
Gewoon aanpakken en aanpassen en laten zien wat je kan. Je ziet dat je met die instelling zelfs lijsttrekker van de vvd kan worden. Er is ook een generatie met roots uit een ander land die je niet hoort klagen.
Ik heb het idee dat het ze wordt aangepraat zoals straks onze oost Europese collega’s ook weer wordt aangepraat dat ze zielig zijn omdat ze met kerst hun rust houden op onze parkeerplaatsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei lientje:

Ik heb het idee dat het ze wordt aangepraat zoals straks onze oost Europese collega’s ook weer wordt aangepraat dat ze zielig zijn omdat ze met kerst hun rust houden op onze parkeerplaatsen. 

Beetje onzin natuurlijk. waarom zou je het moeten pikken dat er over jou en jouw familie beduidend meer grappen (negatieve grappen meestal) worden gemaakt dan over die geweldige witte mensen? En dan met de toevoeging: "maar jij bent niet zo, hoor, jij bent aangepast¨. Ik wed, dat als ik hier dezelfde opmerkingen ga zitten maken over gelovigen of analfabeten (en die hebben over het algemeen een keuze, ze kunnen ongelovig worden of taalcusussen volgen), de tent hier te klein zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Ik kan  het je nog sterker vertellen. Er zijn er ook die met 1 oog de andere week in kunnen kijken en die het geen zier i interesseert dat je ze schele noemt.

 

Tis maar net waar je aanstoot aan wil geven. De meeste aanstoot komt voort uit opgezette plannen.

En komt dat omdat ze zijn afgestompt, of omdat het ze daadwerkelijk niets kan schelen? Uitzonderingen kom je overal tegen, maar jij gaat mij niet vertellen dat er niet ook een heleboel schelen zijn die dat wel erg vinden als ze worden uitgescholden. Gewoon niet doen, ik zie er het voordeel ook niet van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Eeweep:

En komt dat omdat ze zijn afgestompt, of omdat het ze daadwerkelijk niets kan schelen? Uitzonderingen kom je overal tegen, maar jij gaat mij niet vertellen dat er niet ook een heleboel schelen zijn die dat wel erg vinden als ze worden uitgescholden. Gewoon niet doen, ik zie er het voordeel ook niet van in.

Nou ik zie er het voordeel ook niet van in, maar ik ben er zelf jarenlang mee uitgescholden. En er is geen mooier vermaak dan leed vermaak. Dus diegenen die scholden dropen af en kwamen van een koude kermis thuis. En zeker zijn er ook mensen die er wel aanstoot aan nemen getuige mijn zusje. Maar die heeft het er dan ook jaren veel moeilijker mee gehad dan ik. En dat is nu net waar je het verschil kan maken vind ik.

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei HendrikJansen:

Nou ik zie er het voordeel ook niet van in, maar ik ben er zelf jarenlang mee uitgescholden. En er is geen mooier vermaak dan leed vermaak. Dus diegenen die scholden dropen af en kwamen van een koude kermis thuis. En zeker zijn er ook mensen die er wel aanstoot aan nemen getuige mijn zusje. Maar die heeft het er dan ook jaren veel moeilijker mee gehad dan ik. En dat is nu net waar je het verschil kan maken vind ik.

Wat wil je daar nu mee zeggen, eigenlijk? Prima dus, laten ze je zusje maar pesten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei shompie:

^^

 

Bleef het er nou maar bij. Waren ze nu maar blij met het compromis, de roetveegpiet. Maar nee, het gaat dieper en nog veel verder. Ook de roetveegpiet scheurt oude wonden open en moet verboden worden. En blijft het daar wel bij?, nee natuurlijk niet. Pasen en kerst moeten er ook aan geloven als we niet oppassen. 

We krijgen suikerfeest ervoor terug :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden