[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

2e kamer verkiezingen 2023


Murphy

Vraag

  • Administrators

Vandaag heb ik het stembiljet ontvangen, ingevult en op de post gedaan.

Maar, vraagje...

Welke partij is nu serieus te nemen vwb transport, veiligheid etc.?

Wetten worden steeds gekker, controlle (mogelijkheden) meer, hoogte bekeuringen lijken nergens meer op, maar als je als politieker iets fout doet is het sorry, en verder....

Daarnaast is mijn mening dat er in NL teveel partijen zijn. Hierdoor is een formatie nodeloos gecompliceert, danwel geheel onmogelijk.

De politiek is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt, als je het mij vraagt.

 

 

 

 

 

stembiljet 2023.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei HendrikJansen:

Was vorige week zeer zeker op de radio te horen in Dld. De week daarvoor heeft de ZDF  er aandacht aan besteed 

 

Ik luister de hele dag radio in Duitsland. Meestel N-Joy.

 

Niets gehoord. Maar het zal gerust. Gister en eergisteren wel veel misdaadcijfers, ruim 40%van de misdrijven word gepleegd door niet Duitsers als ik het goed begreep. Ze noemen het daar wel gewoon bij naam, iets wat in Nederland ondenkbaar is.

 

Maar mijn Duits is niet perfect dus kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Het RKI twijfelt zeg je. Ik hoor toch echt zeggen dat het RKI in opdracht van hogere machten bewust zware maatregelen aan moest kondigen terwijl het RKI daar zelf niet achter stond.


Dat maken zij er van op de televisie ja. Dat is de draai die zij eraan geven. Maar ik betwijfel of dat inderdaad zo in dat rapport staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei RobNiat:


Dat maken zij er van op de televisie ja. Dat is de draai die zij eraan geven. Maar ik betwijfel of dat inderdaad zo in dat rapport staat. 

Stel nu dat daadwerkelijk in dat rapport staat dat het RKI in opdracht van hogere machten bewust zware maatregelen heeft afgekondigd. Hoe zo een impact denk je Dat dat gaat hebben op de wereld.

 

Waarom denk je dat er rechtszaken nodig zijn om deze rapporten boven tafel te krijgen?  Waarom zijn er hele delen zwart gelakt van zo een rapport?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Stel nu dat daadwerkelijk in dat rapport staat dat het RKI in opdracht van hogere machten bewust zware maatregelen heeft afgekondigd. Hoe zo een impact denk je Dat dat gaat hebben op de wereld.

Dat heeft alleen impact bij mensen die eigenlijk helemaal geen overheid willen en voor een anarchie zijn. Dat zijn ook mensen die vergeten dat ze zelf ook op een gegeven moment oud en hulpbehoevend zijn wat in een anarchie ver te zoeken is.
De vraag die ik vaak stel en dan eigenlijk altijd maar op twee manieren beantwoord krijg van complotdenkers is:
Wat nou als er geen maatregelen getroffen waren en we hadden dezelfde uitbraak gehad als in China? Was dan de theorie geweest dat de overheid niets heeft gedaan om de kosten van de gezondheidszorg in de handen te houden. En dat de overheid het wel goed vond dat er mensen overleden?
Kom nou niet met het antwoord: Maar er is geen uitbraak geweest dus dat is redeneren zonder aanwijzing. Of met Jij staat volledig achter het beleid dus met jou valt niet te discussiëren. 
 

1 uur geleden zei HendrikJansen:

Waarom denk je dat er rechtszaken nodig zijn om deze rapporten boven tafel te krijgen?  Waarom zijn er hele delen zwart gelakt van zo een rapport?  

Is dit een serieuze vraag? Of vind jij het normaal dat er bij politici voor de deur wordt gedemonstreerd? 

Als je ja zegt btw, bedenk je eens in welke politici in Nederland het best worden beschermd.... Daar zou dan ook voor de deur moeten mogen worden gedemonstreerd maar dat kan niet want daar kom je de straat niet in zonder controle vanuit een container. 

 

 

bewerkt door HIT
typefouten
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei HIT:

Dat heeft alleen impact bij mensen die eigenlijk helemaal geen overheid willen en voor een anarchie zijn. Dat zijn ook mensen die vergeten dat ze zelf ook op een gegeven moment oud en hulpbehoevend zijn wat in een anarchie ver te zoeken is.
De vraag die ik vaak stel en dan eigenlijk altijd maar op twee manieren beantwoord krijg van complotdenkers is:
Wat nou als er geen maatregelen getroffen waren en we hadden dezelfde uitbraak gehad als in China? Was dan de theorie geweest dat de overheid niets heeft gedaan om de kosten van de gezondheidszorg in de handen te houden. En dat de overheid het wel goed vond dat er mensen overleden?
Kom nou niet met het antwoord: Maar er is geen uitbraak geweest dus dat is redeneren zonder aanwijzing. Of met Jij staat volledig achter het beleid dus met jou valt niet te discussiëren. 
 

Is dit een serieuze vraag? Of vind jij het normaal dat er bij politici voor de deur wordt gedemonstreerd? 

Als je ja zegt btw, bedenk je eens in welke politici in Nederland het best worden beschermd.... Daar zou dan ook voor de deur moeten mogen worden gedemonstreerd maar dat kan niet want daar kom je de straat niet in zonder controle vanuit een container. 

 

 

Op het moment dat blijkt dat Dld zware  maatregelen heeft ingevoerd en compleet de adviezen van het RKI naast zich neer heeft gelegd. Sterker nog. Dr staat besliste en niet het RKI kunnen we horen. Dan gaat dat zeker impact hebben op de rest van de wereld. En dat heeft niks te maken met of je wel of geen overheid wil. Maar zeer zeker wel met een overheid die je ten allen tijde wilt kunnen vertrouwen. 
 

ik bedenk me dan zo dat er hier in NL dan ook wel vragen gesteld gaan worden en dat ook hier de papperassen boven tafel moeten komen. 
 

En als deze uitkomst dan bedrog blijkt te zijn waarin kunnen we de staat dan nog meer niet vertrouwen?  Stikstof verhaal.  De oorlog die gesteund word in Ukraine . Dat gaat dan een zooitje worden en niet alleen in NL maar ook in andere landen. 
 

Waarom worden die politici ook al weer beschermd en uut welke hoek komt die dreiging? 
 

Ik kan me zo voorstellen dat als daadwerkelijk klopt wat er nu in Dld gesuggereerd word dat er nog veel meer politici bescherming gaan krijgen. Of zullen ze politici af zijn dan en vogelvrij verklaard worden? Dat zou ook niet goed gaan komen denk ik.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei HendrikJansen:

Waarom worden die politici ook al weer beschermd en uut welke hoek komt die dreiging? 

Ff je denkwijze terugroepen, er is niet 1 richting te wijzen. 
Wilders wordt beschermt omdat hij uitspraken doet die mensen wegzet, dat is gelijk ook de enige die wordt beveiligd vanwege geloof.
Maar er worden er meer extra beveiligd, zoals burgermeesters die wetgeving handhaven, Ministers die wetgeving handhaven die door de rechter is opgelegd, kamerleden omdat zij eens zijn met het beleid, lokale politici omdat zij lid zijn van een partij. 

 

14 uur geleden zei HendrikJansen:

Op het moment dat blijkt dat Dld zware  maatregelen heeft ingevoerd en compleet de adviezen van het RKI naast zich neer heeft gelegd. Sterker nog. Dr staat besliste en niet het RKI kunnen we horen. Dan gaat dat zeker impact hebben op de rest van de wereld. En dat heeft niks te maken met of je wel of geen overheid wil. Maar zeer zeker wel met een overheid die je ten allen tijde wilt kunnen vertrouwen. 

Een overheid moet een beslissing vormen naar aanleiding van meerdere adviezen en bronnen, kijken alleen naar 1 adviesorgaan is onbeslagen ter pad gaan. Maar dan kom ik dus weer terug op mijn originele vraag waar ik geen antwoord op krijg, wel weer een ratelend verhaal om gelijk te halen. 
De vraag was namelijk:

17 uur geleden zei HIT:

Wat nou als er geen maatregelen getroffen waren en we hadden dezelfde uitbraak gehad als in China?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei HIT:

Ff je denkwijze terugroepen, er is niet 1 richting te wijzen. 
Wilders wordt beschermt omdat hij uitspraken doet die mensen wegzet, dat is gelijk ook de enige die wordt beveiligd vanwege geloof.
Maar er worden er meer extra beveiligd, zoals burgermeesters die wetgeving handhaven, Ministers die wetgeving handhaven die door de rechter is opgelegd, kamerleden omdat zij eens zijn met het beleid, lokale politici omdat zij lid zijn van een partij. 

 

Een overheid moet een beslissing vormen naar aanleiding van meerdere adviezen en bronnen, kijken alleen naar 1 adviesorgaan is onbeslagen ter pad gaan. Maar dan kom ik dus weer terug op mijn originele vraag waar ik geen antwoord op krijg, wel weer een ratelend verhaal om gelijk te halen. 
De vraag was namelijk:

 

Ratelend verhaal om gelijk te krijgen? Hm.  Ik mag hopen voor velen dat ik geen gelijk krijg.

 

En wat betreft die maatregelen. In het begin van de uitbraak was iedereen angstig en waren maatregelen begrijpelijk. Echter werd ook al snel duidelijk dat veel maatregelen overtrokken waren. En juist toen ging het mis schijnbaar voor het RKI en misschien ook wel voor ons eigen RIVM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei HendrikJansen:

En juist toen ging het mis schijnbaar voor het RKI en misschien ook wel voor ons eigen RIVM. 

Schijnbaar en misschien. Je bent niet erg zeker van jouw zaak, is het wel? Ik wil er ook wel een speculatie tegenaan gooien: als de Duitse en NL-regeringen anders hadden besloten dan dat zij gedaan hebben zou het schijnbaar dus ook kunnen zijn dat we eenzelfde soort uitbraak hadden gehad als in China. En wat nou als er geen maatregelen getroffen waren en we hadden dezelfde uitbraak gehad als in China?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Eeweep:

Schijnbaar en misschien. Je bent niet erg zeker van jouw zaak, is het wel? Ik wil er ook wel een speculatie tegenaan gooien: als de Duitse en NL-regeringen anders hadden besloten dan dat zij gedaan hebben zou het schijnbaar dus ook kunnen zijn dat we eenzelfde soort uitbraak hadden gehad als in China. En wat nou als er geen maatregelen getroffen waren en we hadden dezelfde uitbraak gehad als in China?

 

 

Dan hadden mensen zoals Hendrik ook naar de overheid gewezen.

 

Waarschijnlijk 😇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan kom je bij de discussie of mensen verantwoordelijk voor hun eigen daden kunnen en willen nemen.

Dat is tegenwoordig absoluut niet meer vanzelfsprekend, maar persoonlijk vindt ik dat dat zeker meer mag zijn.

 

Het is weer makkelijk modder gooien naar iemand die in het andere kamp zit, terwijl met de inzichten van nu toch (in mijn ogen) heel duidelijk is dat het hele beleid gewoon fout was.

 

Maar ook dat is typerend, iedereen is overtuigd van zijn eigen gelijk.

 

Ik was nog wel stellig van plan niet in zukke topics te reageren......

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja ik weer het niet hoor, maar ik krijg toch hele andere informatie over de corona cijfers als Hendrik. 🤷🏻‍♀️

 

Achteraf is het mooi wonen ja en je kunt blijven discussiëren over maar als….
 

Maar wat in China, Italië en Spanje is gebeurd dat wil je niet. In landen in Azië waren de maatregelen nog veel langer en zwaarder dan hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei lientje:

Tja ik weer het niet hoor, maar ik krijg toch hele andere informatie over de corona cijfers als Hendrik. 🤷🏻‍♀️

 

Achteraf is het mooi wonen ja en je kunt blijven discussiëren over maar als….
 

Maar wat in China, Italië en Spanje is gebeurd dat wil je niet. In landen in Azië waren de maatregelen nog veel langer en zwaarder dan hier.

vergeet Australie niet , daar werden mensen in kampen geplaatst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Nee joh. Niks aan de hand . Het Lareb geeft nog steeds hele lage cijfers af. @nog steeds Ger wil ze wel even weer plaatsen voor je.

 

Als er hier feiten geplaatst worden weet je het niet meer. Is me al een paar keer opgevallen. 

 

Dan ga je gelijk weer om je heen slaan. Best wel voorspelbaar, nu haal je Ger er weer bij.

 

Kom zelf eens met feiten ipv vage nergens op onderbouwde filmpjes

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei shompie:

 

Als er hier feiten geplaatst worden weet je het niet meer. Is me al een paar keer opgevallen. 

 

Dan ga je gelijk weer om je heen slaan. Best wel voorspelbaar, nu haal je Ger er weer bij.

 

Kom zelf eens met feiten ipv vage nergens op onderbouwde filmpjes

Dat wat Suggs hier plaatst heb ik hier ook al eens geplaatst en toen kwam Ger met de recente cijfers van 2022 terwijl betreffend artikel van 2024 is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

  • Forumlid
   Op 28-2-2024 om 10:00 zei HendrikJansen: 

Dusss. Omdat je twijfels hebt over de oprechtheid  van de coronavaccinatie heb je meteen twijfels over de gehele medische wereld ?  Beetje bijzondere gedachtengang nietwaar?  
 

 

Het kan er bij jou niet in dat er veel meer mensen waren gestorven zonder dat vaccin he, het corona virus is grotendeels overwonnen door vaccins en mensen die long-covid overhouden houden dat over aan corona en niet aan de inenting met het vaccin, mensen die sterven met een inenting waarvan gedacht werd dat het aan corona ligt valt te overzien maar wordt ook weersproken door artsen met de verklaring dat er voldoende verklaringen zijn voor andere oorzaken als corona  

 

Lareb heeft de 662 meldingen ontvangen tot februari 2022, na het toedienen van ongeveer 33,5 miljoen coronavaccins:

471 meldingen na het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty),

77 na AstraZeneca (Vaxzevria), 71 na Moderna (Spikevax) en na Janssen 20.

Bij 23 meldingen was het vaccin onbekend.

 

In de meldingen met voldoende informatie, is bij een groot deel een andere oorzaak de meest voor de hand liggende verklaring van het overlijden, aldus Lareb.

 

Ja ik ken je antwoord al- "er zullen er nog velen sterven jaren later aan deze vaccins

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei nog steeds Ger:

2 strijders vertrekken al, ze zijn het zat dat hun onwaarheden telkens weer weerlegd worden en ze overal met de nek aangekeken worden.

 

‘Coronastrijder’ Willem Engel en broer Jan vertrekken uit Nederland: ‘Respect voor mensenrechten is weg’

Ze hebben het gehad met Nederland. Willem Engel, voorman van VirusWaarheid, zijn broer Jan en jurist Jeroen Pols pakken hun koffers en emigreren naar het buitenland om daar een nieuw bestaan op te bouwen

Bron >> klik <<

Goed nieuws toch, opgeruimd staat netjes.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei nog steeds Ger:

 

Dat wat Suggs plaatst is een artikel, jij roept gewoon wat zonder onderbouwing en daar antwoord ik op met cijfers uit 2022, (recenter waren er niet) met de vermelding dat er veel meer doden zouden zijn zonder vaccinatie, iets heel anders.

 

Maar ik ga me niet weer laten verleiden tot een welles nietes discussie met jou, dus :bey:

🙋‍♂️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei nog steeds Ger:

 

‘Coronastrijder’ Willem Engel en broer Jan vertrekken uit Nederland

 


Ik kan het artikel niet lezen. Maar staat er misschien ook in waar de broers naartoe verhuizen?

 

Niet eens zo heel lang geleden heb ik wel eens begrepen dat die zeverzak hier in Thailand gesignaleerd is. Nu zou het “leuke” discussies kunnen opleveren, maar ik hoop dat echt dat hij een ander nieuw thuisland zoekt…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei nog steeds Ger:

Jan Engel heeft een stuk grond in Paraguay gekocht. ,,Een lekker rustig land. Het ligt ver buiten de gebaande paden en Paraguay heeft grotendeels een agrarische samenleving.” Het is een zeer bewuste keuze om Europa in te ruilen voor Zuid-Amerika.

 

Willem Engel gaat weg uit ons land. ,,Ik ben met mijn vriendin Dorien veel bezig in Portugal en Spanje om daar te bouwen en te zorgen dat we ook daar kunnen wonen”, vertelt de man die in coronatijd landelijke bekendheid verwierf als aanvoerder van VirusWaarheid.

Zijn vertrek zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden, kondigt Willem aan. ,,Het zal in het begin forensen zijn.” Hij wijst op het juridische gevecht tussen de Engeltjes en de gemeente Zundert: ,,We hebben natuurlijk nog rechtszaken lopen. Voorlopig ben ik daar nog even mee bezig.”

 

Ze kwamen toen in opspraak omdat ze met "tikkie" geld een stuk hadden gekocht in Spanje?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geplaatst (bewerkt)
Citaat

Alles bij elkaar oordeelt de Algemene Rekenkamer dat toenmalig coronaminister Hugo de Jonge het ‘redelijk tot goed’ heeft gedaan. ‘De minister was niet voorbereid op een uitbraak van de omvang van Covid-19, maar wist in korte tijd een manier te vinden om de ontwikkeling van vaccins te stimuleren en werkende vaccins aan te schaffen. Die vaccins bleken de voornaamste uitweg uit de wereldwijde pandemie.’


 

Ik heb even stukje uit het bericht geknipt. 

bewerkt door lientje
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden