[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF topic


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Eeweep:

Oplopende kentekens ook? Goed opletten of ze ook bij het juiste chassisnummer zijn gemonteerd, dan.

IK geloof niet dat ik dit aan onze truckopbouwer voor hoef te leggen, Wekelijkse kost voor hem.

 

Voor iemand die dit sporadisch zou doen wel een goede tip denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Marotrans:

Zoiets ja, kenteken wordt toegekend als de auto van de band komt ??

Nee. Auto krijgt kenteken als hij ingeschreven wordt in het kentekenregister. Dit kan bij een trekker vanaf het moment dat de fabriek het CvO (Certificaat van Overeenstemming) afgeeft, en bij een bakwagen als deze opgebouwd en RDW gekeurd is. Doorgaans geeft een fabrikant het CvO af, als het voertuig betaald is door de klant/leasemaatschappij. Daarna wordt de auto meestal nog gespoten en opgebouwd en pas als hij helemaal klaar is, op naam gesteld en afgeleverd. 

Het aflevermoment kan gerust maanden na het moment van inschrijving zijn, waardoor er een op het oog 'ouder' kenteken op een auto zit als hij begint te rijden.

 

Concreet voorbeeld: de trekker waar ik mee rijd is in 06-2016 ingeschreven, maar pas afgeleverd en tenaamgesteld begin 08-2016. 1,5 maanden was er nodig voor opbouw en klaarmaken voor gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Da Raymzter:

 Daarna wordt de auto meestal nog gespoten en opgebouwd en pas als hij helemaal klaar is, op naam gesteld en afgeleverd. 

 

 

Concreet voorbeeld: de trekker waar ik mee rijd is in 06-2016 ingeschreven, maar pas afgeleverd en tenaamgesteld begin 08-2016. 1,5 maanden was er nodig voor opbouw en klaarmaken voor gebruik.

Dacht dat ze kant en klaar in Eindhoven van de band kwamen.
De eerste in serie geproduceerde XG die van de band kwam in Eindhoven was voor mijn 
vorige werkgever en  die XG+  kwam met naam en al van de band.

Voorzien van 2 koelkasten en binnen de kortste keren een Pools kenteken erop voor de
Poolse vesteging, dat dan weer wel
Auto ging en doet dat bij mijn weten nog steeds met eendags kuikens dubbel bemand op Polen rijden.

bewerkt door kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei zoetwatermatroos:

En zijn dit nu de goede of dezelfde als waar je onlangs een "recensie" over geschreven had?

Of deze het goed gaan blijven doen heb ik geen idee van, [De nieuwe types XF hadden tot voor 2 weken terug nog steeds wel problemen.]  Maar gebrek aan auto s  in combinatie met deze bestelling  zorgt  ervoor dat de XG nu in gebruik word genomen.  

 

Verder zullen ze van hogerhand vast wel afspraken met DAF gemaakt hebben over wat te doen als bij deze auto s het verstuiver probleem ook optreed. 

 

Voor de chauffeurs van de nieuwe types XF is het in elk geval zwaar waardeloos geweest.  Auto inpakken, auto uitpakken. Het leken wel springers de laatste maanden.  Maar deze chauffeurs hebben hun XF nu ook geruild voor een XG. Niet voor het verstuiverprobleem maar wel voor de ruimte in de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei HendrikJansen:

Voor iemand die dit sporadisch zou doen wel een goede tip denk ik. 

In de tijd dat ik nog apk's deed (25 jaar geleden) was dit toch een veelvoorkomend probleem. Het is ook vaak de laatste handeling bij de dealer, dan is de wagen dus bij de carrosseriebouwer geweest. De dealer is tenslotte vaak de eindverantwoordelijke. maar ik kan me voorstellen dat jouw werkgever zo groot is, dat die bij de carrosseriebouwer goedkoper uit is als hij zelf over de prijs onderhandelt. Moet je wel willen, garantie verdelen over meerdere bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Eeweep:

In de tijd dat ik nog apk's deed (25 jaar geleden) was dit toch een veelvoorkomend probleem. Het is ook vaak de laatste handeling bij de dealer, dan is de wagen dus bij de carrosseriebouwer geweest. De dealer is tenslotte vaak de eindverantwoordelijke. maar ik kan me voorstellen dat jouw werkgever zo groot is, dat die bij de carrosseriebouwer goedkoper uit is als hij zelf over de prijs onderhandelt. Moet je wel willen, garantie verdelen over meerdere bedrijven.

Nieuwe auto s komen rechtstreeks vanuit Eindhoven bij ons binnen.   Opbouwen doen ze bij ons in eigen beheer vanuit HKP truckservice. Daar komt geen carrosseriebouwer aan te pas bij ons. Wij hebben dan ook enkel maar trekkers.  Vorig jaar hebben ze nog wel een tijdje twee  motorwagen/wipkar combinaties  gehad om afzetbakken mee te rijden, die zijn ook in eigen beheer opgebouwd toen. Maar na een maand of 2/3 weer afscheid van genomen. De reden laat zich raden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei HendrikJansen:

 

 

 

 

Voor de chauffeurs van de nieuwe types XF is het in elk geval zwaar waardeloos geweest.  Auto inpakken, auto uitpakken. Het leken wel springers de laatste maanden.  Maar deze chauffeurs hebben hun XF nu ook geruild voor een XG. Niet voor het verstuiverprobleem maar wel voor de ruimte in de cabine.

Bedoelde eigenlijk of dit grotere cabines zijn maar dat is dus zo 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op 13-6-2022 om 17:48 zei Fg2200:

Goed, eerste rijdag was dus 21 februari, vandaag de eerste halve ton erop gezet...👍

20220613_162721.jpg

Dus...wou ff fototje plaatsen van de stand nu, 13mnd verder maar krijg het niet voorelkaar....iets met code -200..

 

Maar goed, jullie moeten mij maar op mijn mooie blauwe ogen geloven dat ik morgen de 180000 km erop zet.

 

Lekker zo net voor de vakantie....👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Daar hoeft men zich eigen niet voor te verontschuldigen hoor, Matthieu.

Dat is een mening en die mag iedereen vrij hebben.

 

Ikzelf vind het er wel leuk uitzien, alhoewel ze zonder ook mooi zijn. Maar ik vind een hond (mopshond is geen hond, maar een zwabber) met een lichte onderbeet ook wel mooi....

De chauffeurs willen dat de rekken erop komen, niet voor de looks, maar voor het functionele. Waarbij het ene team het baseerd op deccenia ervaring (de andere bestuurder is zo rond de 25 jaar jong).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, voor de looks hoeft het zeker niet. Het staat bij deze auto´s werkelijk waar afschuwelijk. Voor het functionele geloof ik wel dat het heel handig  is. Zo kun je -als je een emmertje wasknijpers meeneemt- heel gemakkelijk je uitgewassen sokken, handdoeken etc ophangen om te drogen. 

  • Like 2
  • Haha 7
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Het ziet er apart uit. 

 

Van de week kwam ik twee keer zo'n nieuwe DAF tegen op een kort motorwagenchassis met open laadbak. Bijvoorbeeld die van Hamer techniek. 

Dán vind ik de 'naar voren hellende' vormgeving van deze nieuwe generatie DAF's er toch niet zo lekker op (mijn) ' t netvlies over komen, eerlijk gezegd. 

 

Voor een beetje smoel moet er wel een trailer of kastenopbouw achter de cabine zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden