[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarin rij je nu eigenlijk?


roel

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 6-6-2023 om 18:09 zei albertvv:

Heeft de auto dan ook een zwaardere (of extra) dynamo? Of kan dat, doordat de motor blijft draaien, op de standaard uitrusting?

Wij hadden ze ook bij Post

als je in de klim zat en de reefer sloeg aan,dus ook de trs, dan kon je meteen een versnelling terug


Dat ding trok best wel een beetje PK’s

als hij aansloeg

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 4-6-2023 om 21:59 zei matthieu:

Die vind ik zoveel gaver dan zo'n neus met een smal hokkie ervoor Rob. Maak ook eens wat foto's van de binnenkant als je wil. 


Ik denk dat de monteurs liever een neus hebben. Dat werkt net even makkelijker… 😂

 

Niks aan de hand verder. Ik hoorde vanmorgen een raar geluidje. Hoopte dat het weg zou zijn na een goede nachtrust (…)

Was ik zomaar warempel al vroeg op pad. Het was nog net licht! En toen ik het weer hoorde bedacht ik me dat het wel eens een intercooler-slang kon zijn. Daar zou ik ze op de zaak wel even naar laten kijken. 
Tot bij de eerste serieuze heuvels. Daar plofte hij!

 

Nouja. Drie uur verder en een nieuwe slang rijker. Nog negen uur te gaan…

PS: interieurfoto’s volgen nog!

 

 

IMG_0571.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Wel een mooie trekker zo Rob, en ook genoeg binnen ruimte zo toch?


Dik ding om te zien ja. Degelijk ook. Maar bijzonder oncomfortabel. Dit is nu, na de K104, de K104B en de K108, de vierde generatie Kenworth cabover die ik rijd. En ik vind het onbegrijpelijk dat het rijcomfort zo door de jaren eigenlijk nauwelijks verbeterd is. Het is gewoon belachelijk slecht eigenlijk. 
 

Van binnen is de vrijwel vlakke vloer zeker wél een verbetering. En zo’n verlengde cabine is groot. Maar bergruimte heb je niet. Alleen wat kastjes tegen de achter- en zijkanten waar eigenlijk net niks in past. Mijn tas heb ik bij het voeteneind. En een koffertje achter mijn stoel. Daar is plek zat (gewoon loze ruimte) omdat ik van de rugleuning tot de achterwand ongeveer 130 centimeter heb. Terwijl het bed slechts 75 centimeter breed is. Breed zat, maar met zo’n cabine is er ruimte voor een twijfelaar. Terwijl ik nu steeds mijn dekbed van de vloer moet rapen…

 

Maar het heeft wel wat hoor. Dat kan ik niet ontkennen. 

IMG_0581.jpeg

IMG_0579.jpeg

IMG_0580.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Denk dat iedere KW dat heeft van binnen. Makkelijk schoonmaken vond ik. 

Hen je geen bergruimte onder 't bed? 


Twee schuifladen Ibo. Eentje daarvan is een koelkast die het niet doet. De ander is net zo groot. En daar kun je niet veel mee. 
Wat er naast zit zijn de vakken die van buitenaf te bereiken zijn. Die zijn wel redelijk ruim trouwens. 
 

Inderdaad makkelijk schoonhouden dit. En zelf vind ik het mooi ook. Geloof wel dat dit geheel standaard is ja. Ik heb het in elke Amerikaan gehad waar ik mee heb gereden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei andremast:

Tot nu toe valt het niet tegen rob,schakelt soepel en rijd goed


Scania’s zijn gewoon prettige auto’s. Waar over de i-Shift van Volvo (terecht) heel hoog wordt opgegeven over de kwaliteiten, daar is het eigenlijk opvallend stil als het over de automaat van Scania gaat. Terwijl die minstens net zo fijn schakelt. (mijn ervaring is van tien jaar geleden en toen was het al een fijne bak)

 

Maar het is geen V8 hè. Daar duid ik eigenlijk op. Er zit maar een “bromfiets motor” onder… 😉

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei RobNiat:

Maar het is geen V8 hè. Daar duid ik eigenlijk op. Er zit maar een “bromfiets motor” onder… 😉

Dat (V8 zijn) hoeft verder niet een voordeel te zijn. Zo gauw je het hebt over motoren met dezelfde cilinderinhoud en max. motortoerental rij ik misschien wel liever een 6-cilinderlijnmotor. Maximum koppel kun je, door de langere slag, iets hoger hebben (gemiddelde max. koppel zal dan weer iets hoger liggen bij de 8-cilinder), en de motor is wel erg mooi gebalanceerd uit zichzelf. Dat gezegd hebbende: die V8 van Scania heeft dan weer wat meer inhoud en is wel een erg fijne motor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden