[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarin rij je nu eigenlijk?


roel

Recommended Posts

  • Forumlid
36 minuten geleden zei matthieu:

 

Bij ons binnenkort ook als t zo door gaat met die wolven 😂

Zag een progamma op de tv, die wolven komen uit Oost Duitsland of Polen Die, zijn wel gewend aan verkeer en steden denk ik zo...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Durashift:

^^ wel een flink rek voor de neus, daar was je toch geen fan van, Rob?


Hier is het functioneel. Dat is één. En dit rek past bij de auto. 
 

Nee hoor. Een rek kan best mooi zijn. Maar niet op die DAF’s van Oldenburger. Die zijn lelijk. En als mensen beginnen van “wij rijden op Scandinavië dús wij moeten wel” dan lopen ze gewoon te lullen. 
Als je een eland vol op je neus pakt dan is je cabine toch stuk. Ongeacht of er een rek op zit. Maar de meeste van die rekken raken nog geen konijn gedurende hun hele levensduur. 
Dus dáárvan krijg ik jeuk. Niet van een rek zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Durashift:

^^ wel een flink rek voor de neus, daar was je toch geen fan van, Rob?

Ik kan me voorstellen dat je dat rek in Australië af en toe wel dankbaar bent. Die dirtroads in het midden zullen ook wel bevolkt worden door de nodige schapen, koeien en kangoeroes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei RobNiat:

Als je een eland vol op je neus pakt dan is je cabine toch stuk. Ongeacht of er een rek op zit. Maar de meeste van die rekken raken nog geen konijn gedurende hun hele levensduur. 

Dat weet ik niet. In Botswana hadden de roadtrains ook allemaal een fors rek, die konden een kudu (vergelijkbaar in grootte) aan zonder te verbuigen. Alleen moest je wel de bevestiging zo maken dat je chassis niet de zwakste schakel werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Ja! Daar ken ik het systeem van inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat het een merk was, TRS. Maar dit is gewoon van Carrier dus. 

Carrier heeft trs transportkoeling in 2016 overgenomen.

Naam trs is in volksmond blijven  bestaan denk ik rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei andremast:

Trs levert stroom voor de reefer ,word aangedreven door motor.

Als reefer moet blijven draaien(ook s'nachs)Dan blijft de motor vd auto ook lopen.

 

 

 

Heeft de auto dan ook een zwaardere (of extra) dynamo? Of kan dat, doordat de motor blijft draaien, op de standaard uitrusting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei albertvv:

Heeft de auto dan ook een zwaardere (of extra) dynamo? Of kan dat, doordat de motor blijft draaien, op de standaard uitrusting?

Volgens mij niks extra's,motor drijft trs aan en die levert het vermogen voor de koelmotor,op onderste foto zie je aansluiting op motorblok(slang met rood etiketje)

bewerkt door andremast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor zover ik weet, is het een hydraulisch aangedreven generator.

Loopt constant mee (PTO) met de motor, enkel bij aanschakelen gaat ie stroom genereren.

Bij stilstand motor laten lopen (hoger stationair) en klaar.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 assen?

een pto kan ook rechtsstreeks op de versnellingsbak gemonteerd worden.

of wordt er iets anders bedoeld ?

 

b.v. bij een betonmixer moet de mixer  constant blijven draaien. 

 

ik denk dat er een legio aan mogelijkheden zijn....

zoals een hydropomp rechtstreeks op de motor..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-6-2023 om 21:28 zei RobNiat:


Ja! Daar ken ik het systeem van inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat het een merk was, TRS. Maar dit is gewoon van Carrier dus. 

Hoe werkt dat bij jullie daar dan Rob?

blijft daar de koelmotor 24/7 draaien op diesel of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

Hoe werkt dat bij jullie daar dan Rob?

blijft daar de koelmotor 24/7 draaien op diesel of zo?


Ik rijd op het moment met tautliners Cor. Heb er dus feitelijk niks mee te doen tegenwoordig. 
 

Maar voorheen heb ik hier wel koelers gereden. En daar zaten voorop de trailers gewone koelmotoren zoals je ze in Europa ook hebt. Dus inderdaad met een eigen dieselmotor. 

Misschien kennen ze hier ook wel dat TRS principe op kleinere bakwagens of zo. Maar het is mij nooit opgevallen in ieder geval. 

Wat ik laatst wel zag was een containervervoerder die een zware aggregaat op zijn chassis had gesjord. Dat zag er echt heel knullig uit. Maar dat zal inderdaad wel voor reefers zijn geweest. 
Ook heb ik ze wel onder het chassis zien hangen. In plaats van een palletbak zeg maar. Maar volgens mij was dat nog gewoon in Europa. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Klopt, in mijn Bontrans tijd rede we continu voor de US Army met Maesk reefer containers naar de Amerikaanse basis in Duitsland, en moesten de koel containers ook continu blijven draaien.

Sommige inderdaad door een diesel koeler voor op het kopschot (zoals normale koelers) andere door een diesel aggregaat onder het chassis.

bewerkt door sprinter 516
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-6-2023 om 18:49 zei tiny:

ik denk dat er een legio aan mogelijkheden zijn....

zoals een hydropomp rechtstreeks op de motor..

Gaan alle externe draaiende apparaten niet via pto aan versnellingsbak?

 

in mijn “meel” tijd had ik dubbele pto aan de versnellingsbak. Apart in te schakelen. Een voor hydroliek en een voor de compressor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei roadtrain:

Gaan alle externe draaiende apparaten niet via pto aan versnellingsbak?

Verreweg de meeste wel. Voor extreem zware toepassingen (denk aan die hele grote betonpompen) wordt er ook wel eens een PTO direct op het vliegwiel van de motor gebruikt en lichtere vrachtwagens als een atego, fl/fe, lf hebben ook nog wel eens de mogelijkheid om aan de voorzijde van de motor middels een poelie op de krukas en een extra riem een extra apparaat aan te drijven. Een stroomgenerator (dynamo) voor een koelmotor bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei roadtrain:

Gaan alle externe draaiende apparaten niet via pto aan versnellingsbak?

 

in mijn “meel” tijd had ik dubbele pto aan de versnellingsbak. Apart in te schakelen. Een voor hydroliek en een voor de compressor. 

Zal wel via een motor pto gaan. Werkt als de motor draait, dus los van de versnellingsbak. Hebben vuilniswagens en containerauto’s ook. Versnellingsbak pto wordt meestal gebruikt bij stilstaand werk zoals silo trailers, kippers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden