[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarin rij je nu eigenlijk?


roel

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei Marotrans:

Gefeliciteerd roadtrain! Veel plezier er mee/van gewenst.

 

Dus MAN heeft weer afgedaan? Komt uit hetzelfde nest als Scania tegenwoordig maar toch 😉

Dank je. De MAN beviel mij ook prima hoor. Behalve de gigantische dooie hoeken bij de spiegels. 
precieze reden waarom nu weer voor Scania gaan is mij niet bekend. 
maar wel een geweldig zicht rondom😊

 

dit zal toch mijn laatste wel zijn. 
 

De andere kleur groen is de nieuwe huiskleur van de opdrachtgever. 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze week weer een oudere Kenworth mee. De hele week. Ik kwam tenminste vanmiddag terug van de eerste rit (2800 kilometer) en toen ik begon mijn spullen eruit te halen vroeg iemand aan me waarom ik die niet gewoon erin liet. “Die auto gaat nergens naartoe als jij er niet bent”…

Goed kans dat ik deze nog even houd dus. 
 

Het is een T604. Bouwjaar onbekend, maar ook hier ligt een Caterpillar in. Deze hoor ik niet zo erg gorgelen en schreeuwen, want dat wordt overstemd door het kabaal uit de rechte pijpen naast de cabine. En ik denk oprecht dat deze Jake brake er voor verantwoordelijk is dat heel Australië volstaat met verbodsborden voor dergelijke systemen. Wat een kabaal! Gaaf..! 
 

IMG_0896.jpeg.804a9acd0bf702dbbf372cc26233eb45.jpeg

 

Geen rek erop. Wel een hele stevige bumper. 
 

IMG_0894.jpeg.8a3b9aedb819d8e638c4f7ab189286fa.jpeg

 

Met “wat” extra lampen erop hoef ik ook niet bang te zijn dat ik niet gezien wordt…

 

Maar het mooiste zit binnen:

 

IMG_0895.jpeg.5c6fb533e8fd7461ec31363134dc7a1f.jpeg

 

Niet zo duidelijk. Maar dit is de versnellingspook. Midden tussen de twee stoelen in. En een liefhebber voor me heeft een verlichte plaat op de vloer gemonteerd met daarin Kenworth uitgesneden. En rood verlicht. Mooi gemaakt!

 

Afijn. Morgen de tweede rit. Een korte van 2600 kilometer. Twee keer 14 1/2 uur. Zondagmorgen weer terug. 

bewerkt door RobNiat
  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ik denk die Rob bedoeld de koffiepot.....

 

Ikzelf heb een hekel aan dat rode licht in de cabine (de auto van afgelopen trip en enkele anderen bij de firma hebben het ook in het extreme), gewoon teveel weerspiegeling in het raam.

Eerste wat ik altijd zoek is de knop om dat uit te zetten. 2e is altijd de knop om de dashboard verlichting te dimmen.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei ayla:

ik denk die Rob bedoeld de koffiepot.....

 

Ikzelf heb een hekel aan dat rode licht in de cabine (de auto van afgelopen trip en enkele anderen bij de firma hebben het ook in het extreme), gewoon teveel weerspiegeling in het raam.

Eerste wat ik altijd zoek is de knop om dat uit te zetten. 2e is altijd de knop om de dashboard verlichting te dimmen.

 


Die koffiepot is ook lekker. Maar dat begint bijna op werken te lijken wanneer ik die bedien. Met de hand bonen malen. Potje vullen met water en koffie. Brander tevoorschijn halen en koffie maken. Ik voel me net zo’n barista!

 

Dit rood licht zit bij mijn voeten. Totaal geen last van. Ik had alleen gisteren een papieren tas op de vloer gezet en die weerspiegelde in mijn voorraam ja. Lesje geleerd. 
 

Bij Kenworth zit eigenlijk standaard rood licht bij je voeten. Twee kleine lampjes. Wat mager wat mij betreft. 
Gelukkig zit er in deze auto ook een rood lampje in de slaapcabine en dit ding dan. Perfect wat mij betreft!

 
Het dashboard doe ik wel standaard dimmen ja. Als het echt donker is buiten dan is dat dash standaard gewoon te fel ja. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 27-9-2023 om 18:13 zei ayla:

Deze rit....

 

Groet ron 

 

20230926_175427.jpg.3232d985546005e91146533d28bc41a1.jpg20230926_214406.jpg.bae1f81d628f8e9de3027607203f14d0.jpg


Dit was toch die auto van een Duitser? Soort van “show auto” zoals alleen een Oosterbuur die neerzetten (verkloten) kan?

 

Zo staat hij er netjes bij nu. Keurig. Dit rek past er ook bij. Al mag hij er wat mij betreft af ook. 
Maar verder bovenop niks teveel. Al kun je je afvragen of vier luchthoorns nog wel van deze tijd zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei 1934:

Heerlijk z,on dikke truck Rob,die carterpillar in combie met de eaton gearbox Fantastisch 

 

Tja nu nog z,on klimrek erop en hij is wat mij betreft compleet 🤪


Dit brengt een beetje die truckers romantiek terug ja. Lawaai. Dieseldampen. Dikke ritten. Dubbel klutsen. 
 

Ik mis dat rek niet hoor. Heb tot nog toe eigenlijk -vooral tot mijn eigen verbazing- alleen nog wat muizen en hazen platgereden. En mocht ik wel wat groter wild raken dan is de schade voor diegene die me wegstuurt zonder rek. 
 

Maar het is wel een net gezicht zo. Een echte werkauto. En het scheelt mij een boel werk als ik de motorkap open moet maken. Nu is het alleen een kwestie van vier klemmen lossen. Met een rek moet je altijd twee of vier lange bouten verwijderen en dat zware rek kantelen, voordat je bij de motorkap komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


Dit was toch die auto van een Duitser? Soort van “show auto” zoals alleen een Oosterbuur die neerzetten (verkloten) kan?

 

Zo staat hij er netjes bij nu. Keurig. Dit rek past er ook bij. Al mag hij er wat mij betreft af ook. 
Maar verder bovenop niks teveel. Al kun je je afvragen of vier luchthoorns nog wel van deze tijd zijn. 

Deze auto is idd 2ehands bij de firma gekomen.

De vorige eigenaar was de firma Spiess, die meld op hun website dat ze zich gaan richten op zwaar transport (en een beetje overmaats erbij).

 

De auto is idd van alle gemakken en details voorzien. En dan natuurlijk electronisch/automatisch gestuurd.

Ook het interieur is aangepakt, creme noppenleer aan de onderzijde van kastjes en bed en hemel. De rest alles bordeaux rood leer. Ziet er in mijn ogen mooi uit (natuurlijk inclusief de nodige scania en V8 logo's erin verwerkt).

 

Maar door de pk's (650) was het een genot om heen en weer naar Wenen te komen.

Zelfs met de 19 ton frieten (totaal gewicht 43 ton) was het toch meestal op de middelste baan en gas erop.

Mooi op tijd voor de levertijd in Bergen Op Zoom.

 

Vanavond zal het wel de standaard DAF combi worden om dezelfde rit te doen.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden