[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Corona controle


andremast

Vraag

  • Forumlid

Vanochtend bij losadres in tilburg vragenlijst in moeten vullen ivm corona.

Daarna ook nog temperatuur gemeten met een apperaatje bij mijn voorhoofd.

Op mijn vraag of dat wel in overeenstemming was met de wet op privacy,was de man gepikeerd en zei dat ik ook weg kon gaan.

 

Misschien meerdere collega's ervaring mee.

Gr andre

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
15 uur geleden zei Teddybeer:

Vanavond (dus eigenlijk gisteravond) een heel gesprek gehad met de beide heren directeuren.

 

Collega had vrijwel een soortgelijk voorval bij de hand gehad op losadres.

 

Maandag komen ze zelf de vracht halen......

Dat bedoel ik, Jan.

Maak het bespreekbaar. Soms lijken chauffeurs net op mensen, die dus ook wel eens uit de broek moeten….

In Oslo zijn er al collega's die bepaalde ritten niet meer doen ivm gebrek aan toiletfaciliteiten onderweg.

En ze hebben hun gelijk via de rechtspraak gekregen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei martje:

wat denk jij wat dat kost?

 groeten martje

 

Ja kost misschien paar centen, maar dat is beter als je kantoor uit stappen en de pis lucht opsnuiven van iedereen die heeft staan/zittend te plassen ,.:rolleyes: en als hier alles plat gaat , (de kans is aanwezig)  maakt het ook niet meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

eigenlijk te gek voor woorden, op de meeste bouwplaatsen is er totaal geen corona, iedereen doet en loopt als vanouds alleen de zeep potjes zijn in eens wel gevuld....en dan kom je bij klanten en daar wordt je behandeld als een besmet varken,  knettergek, de volgende keer twee keer hoesten en naar huis zoek het lekker uit met je kutzooi denk ik er zo stilletjes van, en dan moet je ook nog de plaatsen weten waar ze een lekker hapje komen bezorgen, als je een nachtje weg blijft......

 

groeten Martje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij Bakker in Tilburg schijn je ook niet meer naar het toilet te mogen maar alleen in een dixie.

A.H heeft opgeroepen te melden bij welke bedrijven waar je in opdracht van AH moet laden of lossen  je geen gebruik van wc mag maken.

 

Ik zal in ieder geval als ik moet, eerst naar de wc vragen voor ik ga lossen. 😇

Zijn ze nu helemaal gek geworden.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja en nee, denk ik. Wij 'als samenleving' zijn ook een beetje gek geworden, denk ik.

 

Een aardappelverwerkingsbedrijf waar ik nu al een paar weken kom.. had de hekken nu ook dicht en een papiertje d'r aan.. althans, voor de productiefaciliteit.

Ergens begrijp ik het ook wel dat men 'de buitenwereld' buiten wil houden in deze tijd.. want als dat virus binnen is.. en men kan niet voldoende aantonen dat er beheersingsmaatregelen genomen zijn.. gaan inspectiediensten en weet ik wat allemaal misschien wel heel moeilijk doen??

 

Vraag is natuurlijk wel als hun eigen personeel het virus binnenbrengt, wat er dan gebeurt.

 

Anyway, zo'n bedrijf dat Dixi's neerzet.. moet er dan ook ff een mobiele koffiebar & foodtruck neerzetten (fietkot ofzo). Is de catering voor de chauffeurs goed geregeld.. alleen wel belangrijk niet bij elkaar te staan met bestellen en eten. ;)

 

Voordeel: de foodtruck eigenaren hebben ook weer een beetje inkomsten.

Dát kunnen ze dan weer meenemen voor de punten inzake hun 'maatschappelijke betrokkenheid'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als het virus binnen is dan kan het bedrijf gewoon sluiten Durashift. Ook als iemand van hun eigen personeel het binnen brengt. 

Zo ernstig is het dus.

 

Wat die dixies betreft, die zijn zelden schoon en er geen mogelijkeid je handen te wassen.

Iets wat zeker nu, toch wel belangrijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei lientje:

Als het virus binnen is dan kan het bedrijf gewoon sluiten

Daar zijn de geleerden het nog niet over eens;het blijkt dat het coronavirus buiten het menselijk lichaam niet lang overleeft/niet meer actief is.

Dus regelmatig je handen wassen en ontsmetten en zo min mogelijk contact met anderen zou je al n heel,stuk moeten beschermen.

Ook het preventief ontsmetten van b.v. een auto waar je mee weg moet,een pallettruck die je bij de klant mag gebruiken,of een toetsenbord waarop je je moet aanmelden zou je kunnen ontsmetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei europeaan:

het blijkt dat het coronavirus buiten het menselijk lichaam niet lang overleeft/niet meer actief is.

 

 

Edit:

 

Kun je besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)

Het coronavirus verspreidt zich via mensen. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein. Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen

 

Bron: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variëren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid.

 

Het zelfde RIVM over de vraag of je besmet kunt worden via postpakketten... 🤷‍♀️🤷‍♀️

 

Maar laten we hopen dat het allemaal wel mee valt. Ik weet zo geen bedrijf wat stil is komen te leggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-3-2020 om 17:46 zei Vledder:

Volgens de AVG mag het niet. Ze kunnen je in ieder geval niet verplichten om daaraan mee te werken. Daarmee zou je medische gegevens van jezelf aan een wildvreemde ter beschikking stellen. En wat gebeurt er dan met die gegevens? Heb je daar uitleg over gekregen?


Ze kunnen natuurlijk wel zeggen: "als je niet meewerkt kom je het terrein niet op".  

 

Straks gaan ze je ook nog om een SOA test vragen 😀

 

Nog even ter bevestiging 
image.thumb.png.606d0a3e2cbe7aa5b7f4660a97704d30.png

 

Meer lezen: TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden